WIEK AISZY I JEJ WSPÓŁŻYCIE Z MAHOMETEM
Temat ten dziś wywołuje wiele kontrowersji. Większość niemuzułmanów doznaje szoku, gdy usłyszy o wieku Aiszy, kiedy odbyła swój pierwszy stosunek ze swoim mężem, Mahometem. Miała wtedy ona 9 lat. Wtedy muzułmanom, którym zadano kłopotliwe pytanie o wiek Aiszy, często zaprzeczali, że mogła mieć ona tyle lat. Te zaprzeczanie bierze się z dwóch powodów:
- jedni to robią ze wstydu, bo wstyd im przyznać przed niemuzułmanami, że rzeczywiście tyle miała i tacy często boją się o to, co wtedy taki chrześcijanin pomyśli sobie o islamie, gdy mu przyzna się rację. Przecież wtedy będzie można łatwo wytknąć islamowi, że promuje pedofilię, a to zdegustowałoby wielu niemuzułmanów. Jednak prywatnie wierzy w to, że miała tyle lat i przed swoimi braćmi wierze nie ma z tym problemów, że to rzecz niezrozumiała.
- inni muzułmanie znowu zaprzeczają, gdyż samo ich to po prostu oburza, by uprawiać seks z 9-latką. Sami więc w to nie chcą wierzyć. A wiedzą ponadto co o tym dziś pomyślą niewierni, gdy im się o tym powie. Dziś też jest internet, łatwo poznać poglądy innych, muzułmanów i niemuzułmanów; z krajów muzułmańskich i niemuzułmańskich; i łat. Ale, by taki pogląd przyjąć, muszą odrzucić swoje źródła wiary, czyli Sunnę, a wtedy byłby postrzegany jako muzułmański apostata, bo Sunnici muszą uznawać przekazy hadisów.
Dalszy wpis najlepiej będzie zacząć od cytatów ze źródeł:
1) "Przekazał ojciec Hishama: Chadżidża zmarła trzy lata przed tym, jak Prorok wyruszył do Medyny. Przebywał tam przez dwa lata lub może więcej, a następnie poślubił 'Aiszę, kiedy ta była sześcioletnią dziewczynką, a skonsumował małżeństwo, kiedy osiągnęła dziewięć lat'." Sahih Bukhari 5:58:236 (1)
2) "Przekazała Aisza: że Prorok ożenił się z nią, gdy miała sześć lat, a skonsumował małżeństwo kiedy miała lat dziewięć i była z nim przez dziewięć lat (czyli aż do jego śmierci)." Sahih Bukhari 7:62:64 (2)
3) "Aisza (Allah był z niej zadowolony) przekazała, że Apostoł Allaha (niech pokój będzie z nim) poślubił ją, gdy miała siedem lat, a on zabrał ją do swego domu, kiedy miała dziewięć lat, a swoje lalki zabrała ze sobą. Kiedy Prorok zmarł, miała ona wtedy osiemnaście lat." Sahih Muslim 8:3311 (3)
Trzy powinny wystarczyć. Takich hadisów jest całe mnóstwo. Jest ich jeszcze więcej ze zbioru Bukhari'ego, Muslim'a, a także Abu Dawud'a oraz An-Nasi'ego. Dla wszystkich zbiorów hadisów sprawa jest jednoznaczna i bezsprzeczna. Wszystkie hadisy, bez żadnego wyjątku, podają wiek konsumpcji związku na lat dziewięć. Żaden nie podaje wieku starszego, ani jeden. Ponadto są to źródła wiary, to jak można im zaprzeczać, zwłaszcza, że są tak zgodne ze wszystkim. A przecież zbiory hadisów Bukhariego i Muslima są SAHIH, czyli są uważane za najrzetelniejsze. Skoro wszystkie zbiory hadisów to potwierdzają, czyli wiele różnych źródeł, które podają wiek Aiszy - dla historyka sprawa jest jednoznaczna. Miała ona dziewięć lat, gdy pierwszy raz współżyła z Mahometem.Ale to jeszcze nie wszystkie źródła, ale o tym za chwilę, niżej. Zaczęły się pojawiać się głosy w świecie islamskim, że ona nie mogła mieć dziewięć lat. Sami muzułmanie na ten temat napisali nawet artykuły, jak na muzulmanki.blogspot.com (4), jednak gdy ktoś wnikliwie wczyta się w argumenty, to oni tam powołują się m.in. na Al-Tabari'ego oraz Ibn Ishak'a przekazanego przez Ibn Hiszam'a. Ibn Ishak pochodził z VIII wieku, a Al-Tabari żył w IX i X wieku - którzy pokazać, że miała więcej lat wtedy. Całkowicie przy tym ignorując Sunnę, odrzucają jej przekaz, by na podstawie tych dwóch autorów, którzy nie są źródłami wiary, a więc nie są żadnym argumentem dla wiary (dla historyka tak), chcą pokazać, że Aisza miała od 12, aż do 15 lat. Tak się składa, że mam możliwość wglądu w dzieła owych autorów. Zacytuję:
Ibn Ishak, przekazany przez Ibn Hiszama "Żywot Wysłannika Bożego":
"Ożenił się z Aiszą w Mekce, kiedy ta była jeszcze dzieckiem w wieku siedmiu lat, a żył z nią w Medynie, kiedy miała dziewięć lub dziesięć lat. Była ona jego jedyną dziewicą, kiedy się z nią ożenił. Jej ojciec, Abu Bakr, wydał ją za Apostoła, a ten podarował czterysta dirhem." (5)
Teraz Al-Tabari:
"Wysłannik Allaha skonsumował małżeństwo ze mną w moim domu, kiedy miałam dziewięć lat. (...) [Prorok] poślubił ją trzy lata przed podróżą [do Medyny], gdy miała siedem lat i skonsumował małżeństwo kiedy miała lat dziewięć, a później wyruszył do Medyny w Shawwal. Miała osiemnaście lat, kiedy umarł. Wysłannik Allaha nie wyszedł za dziewicę, z wyjątkiem jej." (6)
Można więc łatwo wywnioskować, że autor artykułu, ktokolwiek go napisał nie popisał się rzetelnością, albo w sposób świadomy fałszuje przekaz. I w ten sposób wielu muzułmanów konwertytów niestety wierzy w kłamstwa jakie zapodano między innymi w tym artykule, ale także wielu innych, którzy muzułmanami nie są. Po przeczytaniu niemuzułmanie mogą zrozumieć, że przecież według niektórych wczesnych źródeł Aisza mogła być znacznie starsza niż jak podają hadisy, źródła wiary islamu. Jak się okazuje, jest to całkowita nieprawda. I hadisy z wielu zbiorów, plus relacje wczesnych historyków Al Tabari'ego oraz Ibn Ishak'a przekazanego przez Ibn Hiszama, jasno pokazują, że Aisza miała dziewięć lat gdy skonsumowano związek małżeński. Tak uważali właśnie owi dwaj autorzy, a w tym artykule próbuje się manipulować ich tekstami, że miała ona więcej, mimo iż sami przekazali, że miała dziewięć lat. Tak wsadza się w usta tym ludziom rzecz, której nigdy nie głosili, wręcz przeciwnie, byli zgodni z przekazem Sunny. Żaden poważny historyk na podstawie tyle źródeł, od Sunny jako źródło wiary islamu, aż po wczesnych historyków islamu, nie uzna inaczej faktu, jak to że miała lat dziewięć. Autorzy lub autor jako argumentów korzysta nie z tekstów, które mówią o wieku Aiszy w momencie konsumpcji związku, a z wydarzeń, które nie miały z tym nic wspólnego. Jak podróż Abu Bakra do Etiopii przekazana przez Al-Tabari'ego
- gdzie na podstawie niedomówień, na podstawie zupełnie innych faktów, które według nich świadczą o tym, że Aisza miała wtedy inny wiek, a więc dodając czas od tego nic nieznaczącego dla tematu wydarzenia jak podróż do Etiopii, do momentu jaki miał upłynąć do skonsumowania związku to wychodzi im inny wiek niż 9 lat, po dodaniu jeszcze innych wydarzeń, pomijając całkowicie treść tego, co sam autor uważał na ten temat. Nie podając cytatu od niego, zakłamuje się przekaz Al-Tabari'ego oraz Ibn Ishak'a, bo wtedy ich artykuł nie miałby w ogóle siły przebicia. Korzystają tylko z czegoś czym są tylko niedomówienia. Starożytni czy średniowieczni nie mieli encyklopedii, by sobie sprawdzić daty i nie żyli w czasach Mahometa, więc pewne wydarzenia dla nich wydarzyć się mogły zupełnie w innym roku czy innym momencie niż jak poda kto inny. Toteż pewne wydarzenia mogli umiejscawiać w innym czasie niż jak dziś się powszechnie przyjmuje. Dowodzi to też fakt, że sam Al-Tabari uważał, że miała ona wtedy dziewięć lat, nie można tego ignorować. Jak w takim razie na podstawie jego pism chce się dowodzić innego wieku (poprzez wydarzenia, które on mógł umiejscowić w innym czasie, gdyż nie miał wystarczającej wiedzy lub korzystał z innych źródeł) - skoro on sam uważał ten wiek za prawidłowy, dziewięć lat. Co najważniejsze, jego relacje zgadzają się z podaniem starszego od niego Ibn Ishak'a oraz wszystkich hadisów, od pierwszego do ostatniego, które podają wiek Aiszy, kiedy Mahomet uprawiał z nią seks - bez żadnego wyjątku zawsze poda wiek dziewięć lat. Nie ma w ani jednym hadisie podanego wieku innego niż dziewięć lat, z wyłączeniem dziewięciu lat. Dla historyka sprawa jest jednoznaczna, przez taką mnogość źródeł i to przede wszystkim najstarszych źródeł, wszystkie relacje do do wieku Aiszy w chwili pierwszego współżycia z Mahometem są zgodne ze sobą.
Skąd więc pojawił się pomysł podawania innego wieku niż 9 lat? W czasie globalizacji, powszechnego internetu i telewizji, a także to, że wielu muzułmanów dziś w Europie mieszka obok chrześcijan czy ateistów - to wszystko ułatwiało poznawanie islamu i gdy chrześcijanie już dość powszechnie zapoznali się z wiekiem Aiszy, to gdy nawet w mediach o tym nieraz rozprawiano, a także kiedy powstało w ogóle pojęcie pedofilii, to muzułmanie z poczucia wstydu, by ich religii w ten sposób nie dyskredytowano i ich samych, postanowili zmienić wiek Aiszy na bardziej przystępny, fałszując wiedzę na jej temat dla przeciętnych niewiernych lub konwertytów. Dawniej kiedy nie było internetu, telewizji itp., kiedy ludzie byli zamknięci, kiedy umierali i pracowali ograniczając się do miejsca swojego urodzenia (oraz okolic), nie dochodziło tak łatwo do wymiany myśli. Wtedy negowanie jej wieku na dziewięć lat, było jak na lekarstwo. Nie czuło się też zresztą takiej potrzeby, by coś udowadniać niewiernym. Nawet jakby ktoś krzyczał, i tak do świata islamu to nie dojdzie, albo w bardzo szczątkowej wersji. Teraz gdy to jest możliwe poznanie świata nie wychodząc z domu, łatwiej było poznać islam dzięki współczesnym nowinkom i wtedy zaczęli negować jej wiek. Teraz wielu muzułmanów też mieszka w Europie, to jak taki muzułmanin chciałby usłyszeć jak mówi się o tym jaki islam był zły, zmuszając do seksu dziewięciolatkę lub gdy publicznie nazywało się go pedofilem. Zacznijmy od tego, że Mahomet nie jest pedofilem z punktu widzenia prawnego, bo wtedy takiego pojęcia nie było i się tego nie karało. Nie stosujmy dzisiejszego kodeksu karnego do kogoś, kto żył w średniowieczu. Może być on pedofilem z punktu widzenia biologicznego, gdzie ten termin, bez negatywnej konotacji, używa się na zjawisko seksu z osobą przed dojrzewaniem. I z tym muzułmanie muszą się niestety pogodzić, bo faktów nie zmienią. Każda religia miała swoje ciemne strony i każda religia musi się z nimi zmierzyć, a nie je zakłamywać.
(1) http://www.usc.edu/org/cmje/religious-text...php#005.058.236
(2) http://www.usc.edu/org/cmje/religious-text...php#007.062.064
(3) http://www.usc.edu/org/cmje/religious-text...mt.php#008.3311
(4) http://muzulmanki.blogspot.com/2009/04/ais...na-proroka.html
(5) https://archive.org/details/TheLifeOfMohammedGuillaume, str. 792, podrozdz. 918
(6) https://books.google.pl/books?id=kd3lefd9HO...0tabari&f=false, str. 131, podrozdz. 1770-1771