Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Kobieta W Renesansie, pięknośc renesansowa kobiety
     
kowalik
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 4
Nr użytkownika: 15.813

 
 
post 30/03/2006, 20:39 Quote Post

Ideałem była kobieta o dużych migdałowych oczach, delikatnych brwiach, subtelnych ustach i z zaokrąglonymi kształtami. Taki typ kobiety inspirował wielu artystów, dzisiejsza moda na odchudzanie i zrzucanie kilogramów całkiem nie pasuje do renesansu.
Co jeszcze charakteryzowały kobiety i ich ,,piękność" w renesansie?? wink.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #1

     
Ptolemaios Theos Neos Epiphanes
 

Reichsgraf von Cosel
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 309
Nr użytkownika: 10.314

Zawód: student
 
 
post 30/03/2006, 21:34 Quote Post

Migdałowe oczy? Pierwsze słyszę. Przede wszystkim to co różni dzisiejszy ideał kobiety od dawnego to kolor skóry. Podczas gdy w dzisiejszych czasach króluje solarium i moda na opaleniznę, w okresie renesansu i nie tylko , kobieta piękna musiała mieć białą jak mleko cerę.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
Nympha Sreniavitae
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 75
Nr użytkownika: 19.462

...nimfa...
Stopień akademicki: jawnogrzesznica
 
 
post 4/07/2006, 0:22 Quote Post

Temat zahacza o moją niegdysiejszą pracę zaliczeniową, więc się wypowiem, chociaż wątek już lekko zakurzony smile.gif Odkurzam.

Ideał piękna w Odrodzeniu stanowiła blondynka. Jest to zapewne wpływ Italii, gdzie (jako że w krajach południowych walor ten występuje dość rzadko) jasnowłose kobiety były szczególnie cenione. W parze z blond włosami rzeczywiście szła jasna, gładka skóra, a przy tym rumiana twarz i duże, najlepiej ciemne oczy.

Kanony dla kształtów kobiecego ciała zmieniały się - od szczupłego, eterycznego ciałka na przełomie średniowiecza i renesansu, przez klasyczną, naturalną i zdrową sylwetkę, aż po upodobanie krągłości u progu baroku. Dostrzec to można porównując choćby "Primaverę" Botticellego z "Ledą" Veronese.

Inne przykłady w sztuce:
Narodziny Wenus, Botticelli, 1485
Kobieta z jednorożcem, Rafael, 1505
Toaleta Wenus, Tycjan, 1555
Mars i Wenus, Veronese, 1570


 
User is offline  PMMini Profile Post #3

     
grecka atena
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 90
Nr użytkownika: 44.766

Zawód: uczen
 
 
post 26/04/2008, 20:29 Quote Post

Wiesz, dużą wagę przywiązywali do tego aby miała szerokie biodra i duże pośladki i wąską talie.A jeśli chodzi o sztukę to często przedstawiano nagą kobietę.



Ten post był edytowany przez Gabrielle deMornay: 22/07/2008, 15:32
 
User is offline  PMMini Profile Post #4

     
lancelot
 

Żelazna pięść
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 12.479
Nr użytkownika: 36.860

bogumil chruszczewski
Stopień akademicki: rebajlo
Zawód: Podstarza³y wilk
 
 
post 27/04/2008, 3:38 Quote Post

QUOTE
Wiesz , dużą wagę przywiązywali do tego aby miała szerokie biodra
chodziło o w miarę łatwy, pozbawiony komlikacji poródale dotyczy to raczej materiału na żonę niz ideału piękna a w tamtych czasach to zupełnie co innego.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #5

     
grecka atena
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 90
Nr użytkownika: 44.766

Zawód: uczen
 
 
post 6/07/2008, 19:35 Quote Post

QUOTE(lancelot @ 27/04/2008, 3:38)
QUOTE
Wiesz , dużą wagę przywiązywali do tego aby miała szerokie biodra
chodziło o w miarę łatwy, pozbawiony komlikacji poródale dotyczy to raczej materiału na żonę niz ideału piękna a w tamtych czasach to zupełnie co innego.
*


tyle,ze jak ty to mówisz "materiał na żonę" był wtedty odpowiednikiem renesansowej pięknośći...popatrz na obrazy renesansowe np "Narodziny Wenus"
 
User is offline  PMMini Profile Post #6

 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2014 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej