Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
3 Strony < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> DNA - granica na Odrze, Różnice między Słowianami a Germanami
     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.884
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 4/09/2019, 3:21 Quote Post

Musisz wklejać to samo w każdym temacie? Odpowiedziałem tutaj (i jeszcze w paru innych miejscach):

http://www.historycy.org/index.php?showtop...dpost&p=1823352

QUOTE(Domen @ 4/09/2019, 0:29)
NNNNNNNN mam pytanie czy zrobiłeś sobie test DNA i porównywałeś wyniki (w tym Single Population Sharing) do znanego pochodzenia wg. genealogii tradycyjnej? Bo jeśli tak, to powiedz nam proszę jakie są twoje najbliższe populacje w kalkulatorach Davidskiego i w kalkulatorach innych autorów - oraz który z tych kalkulatorów najtrafniej oddaje twoje znane pochodzenie? Jeśli nie, to powinieneś taki test sobie zrobić i przekonać się samemu, które kalkulatory są dobre, a które nie.

Bo dla mnie i większej części użytkowników tych testów, najdokładniejsze są właśnie kalkulatory Davidskiego.

=====

Jeśli chodzi o twoje zastrzeżenia na podstawie statystyk f3 [nad]używanych w badaniach naukowych:

Co do statystyk f3 i Litwinów to pozwolę sobie zacytować dwie wypowiedzi [ciach] i Davidskiego:

Polski naukowiec [ciach] tak się wypowiedział o statystykach f3 (które cytowałeś dla próbki Scy009):

[ciach]

Natomiast Davidski wyjaśnia następująco, dlaczego Litwini pokazują się tak często w f3 stats:

"Jest to artefaktem wysokiego poziomu pochodzenia od europejskch łowców-zbieraczy u Litwinów."

Czyli wygląda na to, że te statystyki f3 są bezużyteczne jeśli chodzi o badanie pochodzenia w ostatnich 5000 lat.

Najwyraźniej wykrywają sygnały starsze niż 5000 lat a nie biorą pod uwagę niedawnych dryftów i pokrewieństw.

Zresztą już o tym pisałem w temacie gdzie pierwszy raz zwróciłeś na to uwagę:

http://www.historycy.org/index.php?showtopic=187802

Europejscy łowcy-zbieracze przestali istnieć jako populacja (zasymilowani przez inne populacje) kilka tysięcy lat temu.

Po co nam więc taka metoda statystyczna, która będzie pokazywała prawie wszystkim Europejczykom związek z Litwinami tylko i wyłącznie dlatego, że Litwini mają najwięcej pochodzenia od prehistorycznych łowców-zbieraczy? Nie mówi nam to nic o historii populacyjnej w czasach od epoki brązu do dziś.


Co do tego PCA gdzie każdy punkt/znaczek jest większy niż odległość między populacjami - komentarz sobie podaruję...

Zrób wykres PCA uwzględniający tylko próbki z Europy Środkowej i Wschodniej, taki który można czytać bez użycia lupy.


Edycja:

Cytat póki co usunąłem [ciach].

Ten post był edytowany przez Domen: 4/09/2019, 7:11
 
User is offline  PMMini Profile Post #31

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.884
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 22/09/2019, 10:41 Quote Post

Tak jak pisałem wcześniej m.in. w odpowiedziach na posty NNNNNNNN, Niemcy nie stanowią monolitu pod względem genetycznym.

Niemców etnicznych pod względem genetycznym można podzielić na trzy główne klastry, których rozkład geograficzny przedstawia się następująco (pomijam tutaj Niemców z obszarów na wschód od Odry i Nysy, którzy przeważnie plasują się w tym samym klastrze co Niemcy z byłego NRD, ale niektórzy wpadają już w klastry polskie/lechickie):

user posted image

^^^
Mapa z ostatniej strony pracy w linku niżej pokazuje klastry holenderskie (Zuid Holland, Utrecht i Gelderland to obszar przejściowy):

https://ir.cwi.nl/pub/23963/23963B.pdf

=====

Ciekawe są też, mimo swojego wieku, te stare komentarze na blogach Dienekesa i Raziba:

http://dienekes.blogspot.com/2008/11/europ...h-300k.html?m=1

http://blogs.discovermagazine.com/gnxp/200...e/#.XYS5RvQ9edO

^^^
Prawie 2/3 Niemców ma "typowo niemieckie" wyniki, ale znaczna ich część, ponad 1/3, wpada w klastry sąsiednich narodowości:

Cytat w tłumaczeniu:

"W niektórych przypadkach istnieje asymetria powiązań genetycznych. Przykładowo żadnego Belga algorytm nie uznał za Niemca, natomiast aż 10.2% Niemców algorytm uznał za Belgów. Podobnie aż 9.9% Szwedów algorytm uznał za Norwegów, a tylko 1% Norwegów uznał za Szwedów. O ile każdy przypadek trzeba przeanalizować osobno, to jednak ta obserwacja pozostaje w zgodzie z historyczną asymetrią migracji oraz tworzenia się tożsamości etnicznych. Tak więc, przykładowo, o ile większość Niemców (64.4%) algorytm poprawnie wykrył na podstawie ich DNA jako Niemców, o tyle spora mniejszość została uznana za Czechów, Belgów, Skandynawów..."

Ten post był edytowany przez Domen: 22/09/2019, 11:17
 
User is offline  PMMini Profile Post #32

     
NNNNNNNN
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 636
Nr użytkownika: 103.348

Najstarszy R1a-M417 najblizszy Ugrofinom
Stopień akademicki: wg badania Saag2019
Zawód: 点击
 
 
post 22/09/2019, 18:22 Quote Post

Musisz wklejać to samo w każdym temacie? Odpowiedziałem tutaj (i jeszcze w paru innych miejscach):

http://www.historycy.org/index.php?showtop...dpost&p=1827238

QUOTE(Domen @ 22/09/2019, 18:00)
"W niektórych przypadkach istnieje asymetria powiązań genetycznych. Przykładowo żadnego Belga algorytm nie uznał za Niemca, natomiast aż 10.2% Niemców algorytm uznał za Belgów. Podobnie aż 9.9% Szwedów algorytm uznał za Norwegów, a tylko 1% Norwegów uznał za Szwedów. O ile każdy przypadek trzeba przeanalizować osobno, to jednak ta obserwacja pozostaje w zgodzie z historyczną asymetrią migracji oraz tworzenia się tożsamości etnicznych. Tak więc, przykładowo, o ile większość Niemców (64.4%) algorytm poprawnie wykrył na podstawie ich DNA jako Niemców, o tyle spora mniejszość została uznana za Czechów, Belgów, Skandynawów..."
*


Teraz chyba rezultaty zastosowania kazdego narzedzia tworzonego przez dowolnego uzytkownika zaczynajac od szkoly sredniej i koczac liceum ogolnoksztalcacym trafia do tego watku.
Cale rezultaty beda glosily "teze o nieistnieniu Germanow" - absurdalna teze zreszta rolleyes.gif.

Na terenie wschodniego klastru Niemcow znajduje sie prakolebka Germanow w ujeciu Udolph'a. Jednak nalezy sie dowiedziec, w ktory sposob jest zwiazana z bardziej ogolnie przyjetej kolebka w kulturze Jastorf.

https://openaccess.leidenuniv.nl/bitstream/...pdf?sequence=14
Udolph assumes that the Germanic homeland was originally located more to the south. On the basis of onomastic and hydronymic evidence, he places the original Germanic homeland in “ein relativ enges Gebiet in Deutschland” corresponding to the south-western part of the former GDR. The area bordered on the river Elbe in the east. The Erzgebirge and the Thuringian Forest formed natural barriers in the south. A clear border in the west is absent, whereas the river Aller, north of the Harz, formed the northern barrier of the supposed Germanic homeland (1994: 925-926). Udolph supposes that the area in northern Germany and southern Scandinavia was only inhabited by speakers of Proto-Germanic after population growth compelled them to spread from their homeland in the last centuries BC (1994: 927). This theory of an expansion of Proto-Germanic people to the north and west is consistent with the onomastic evidence that Udolph adduces in his monograph, whereas a spread from a supposed northern (Scandinavian) homeland to the south and west is, in view of the onomastic evidence, much harder to picture (1994: 932).

Udolph zakłada, że germanska praojczyzna pierwotnie znajdowała się bardziej na południu. Na podstawie dowodów onomastycznych i hydronimicznych umieszcza pierwotną germańską ojczyznę w „ein relativ enges Gebiet in Deutschland” odpowiadającym południowo-zachodniej części byłej NRD. Obszar graniczy z rzeką Łabą na wschodzie. Rudawy i Las Turyński tworzyły naturalne bariery na południu. Nie ma wyraźnej granicy na zachodzie, podczas gdy rzeka Aller, na północ od Harzu, stanowiła północną barierę rzekomej niemieckiej ojczyzny (1994: 925-926). Udolph przypuszcza, że ​​obszar w północnych Niemczech i południowej Skandynawii był zamieszkany tylko przez osoby mówiące o Proto-Germanie, gdy wzrost populacji zmusił ich do rozprzestrzenienia się z ojczyzny w ostatnich wiekach pne (1994: 927). Ta teoria ekspansji ludu proto-germańskiego na północ i zachód jest spójna z onomastycznymi dowodami, które Udolph przytacza w swojej monografii, podczas gdy rozprzestrzenianie się z rzekomej północnej (skandynawskiej) ojczyzny na południe i zachód jest, z uwagi na dowody onomastyczne, znacznie trudniejsze do wyobrażenia (1994: 932).

Rzeka Elbe na wschodzie, Las Turynski na poludniu tej wersji kolebki:
user posted image

Zachodnioeuropejski oraz wschodnioeuropejski komponenty autosomalne zgodnie z Balanovsky O., "Pula genetyczna Europy", 2015, strona 157
user posted image


Chcialem sie dowiedziec, jak wygladali sredniowieczne probki slowianskie z ZCzech (Brandysek) i Slask (Niemcza) na PCA.

Znalazlem ten ponizej:

user posted image

Zwraca uwaga, na ile wspolczesni Polacy sa blizsi Niemcom od tych sredniowiecznych Polakow.
To ma byc jakas domieszka juz po tworzeniu Panstwa Polskiego.


Ten post był edytowany przez NNNNNNNN: 22/09/2019, 18:26
 
User is offline  PMMini Profile Post #33

     
NNNNNNNN
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 636
Nr użytkownika: 103.348

Najstarszy R1a-M417 najblizszy Ugrofinom
Stopień akademicki: wg badania Saag2019
Zawód: 点击
 
 
post 30/09/2019, 13:40 Quote Post

Z rubryki "Jak dziala kalkulator"
QUOTE(mlukas @ 30/09/2019, 19:54)
QUOTE(Domen @ 30/09/2019, 12:50)
Mlukas,

CODE
Czemu ta osoba nie zbada swoich rodziców albo dziadków.


Bo już nie żyją chyba, to jest osoba w średnim wieku.

Ty masz lepsze wtyki u Niemców, dlaczego nie powiesz by znaleźli kogoś z tych samych okolic i sprawdzili czy będą podobne wyniki? confused1.gif
*


A podaj jej wynik w K36 bo teraz musialbym szukac w starych wiadomosciach. Zrobię oracle i wykres Correspondece Analysis.
*



QUOTE(Domen @ 30/09/2019, 20:09)
QUOTE(mlukas @ 30/09/2019, 12:54)
A podaj jej wynik w K36 bo teraz musialbym szukac w starych wiadomosciach. Zrobię oracle i wykres Correspondece Analysis.


Sprawdź te dwie za jednym zamachem ciekaw jestem co u ciebie wychodzi dla nich:

CODE
XYZA,0,0,0,2.06,0,10.04,0,0,9.33,0,21.80,0,17.67,7.84,0.74,5.69,0,4.69,0,0,0.11,7.06,0,10.20,0,0,0,0,0,0,0,0,2.77,0,0,0
CODE
XYZB,0,0,0.16,1.38,0,5.68,0,0,9.81,0,13.05,0,4.72,11.74,7.32,9.39,0,8.73,0,1.12,0,10.91,0.88,12.1,0,0,0,0,0,0,0,0,0.3,0,1.13,1.58

*



Czyli opis probki to seria liczb.
0,0,0,2.06,0,10.04,0,0,9.33,0,21.80,0,17.67,7.84,0.74,5.69,0,4.69,0,0,0.11,7.06,0,10.20,0,0,0,0,0,0,0,0,2.77,0,0,0

Ciekawy, ale bardzo skrocony elefant.gif elefant.gif elefant.gif elefant.gif opis CALEGO genomu czlowieka.
Cale uzytkownicze klasteryzacje oraz stwierdzenia "ZOBACZ, u mnie ten kopalny osobnik JEST NAJBLIZSZY WOBEC pOlAkOW" sa oparte na tym.

Inni uzytkownicy maja prawo o tym wiedziec.
 
User is offline  PMMini Profile Post #34

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.884
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 3/10/2019, 19:59 Quote Post

Niemiec, którego znani przodkowie (ale jest kilka luk w drzewie genealogicznym) pochodzą z:

- Kreis Naugard
- Kreis Naugard
- Guben Brandenburg
- Zielenzig Neumark
- Kreis Naugard
- Kreis Naugard
- Bergen auf Rügen
- Wiek, Rügen
- Kreis Patzig
- Putbus, Rügen
- Breege, Rügen
- Kreis Grimmen


^^^
Jego wyniki w Eurogenes K15 (później wstawię też mapę podobieństw):

Admix Results (sorted):

# Population Percent
1 North_Sea 33.83
2 Baltic 22.93
3 Atlantic 16.84
4 Eastern_Euro 14.3
5 West_Med 7.53
6 West_Asian 2.12
7 South_Asian 1.74
8 Sub-Saharan 0.59
9 Amerindian 0.08
10 East_Med 0.02
11 Oceanian 0.01

Single Population Sharing:

# Population (source) Distance
1 Southwest_Finnish 8.81
2 North_Swedish 8.83
3 Finnish 9.37
4 East_German 9.75

5 Swedish 10.16
6 Hungarian 11.36
7 Norwegian 11.78
8 Ukrainian 11.78
9 Ukrainian_Lviv 11.84
10 South_Polish 11.93
11 Estonian 12.17
12 Polish 12.56
13 North_German 13.44
14 West_Norwegian 13.98
15 North_Dutch 14.1
16 East_Finnish 14.31
17 Danish 14.4
18 West_German 14.61
19 Croatian 14.99
20 Austrian 15.04

Mixed Mode Population Sharing:

# Primary Population (source) Secondary Population (source) Distance
1 54.3% Swedish + 45.7% Ukrainian @ 3.97
2 54.8% Ukrainian + 45.2% West_Norwegian @ 4.18
3 54.5% Swedish + 45.5% Ukrainian_Lviv @ 4.24
4 54.7% Ukrainian_Lviv + 45.3% West_Norwegian @ 4.37
5 50% Ukrainian + 50% Norwegian @ 4.42

6 66% Swedish + 34% Lithuanian @ 4.51
7 61.9% Norwegian + 38.1% Lithuanian @ 4.55
8 50.1% Norwegian + 49.9% Ukrainian_Lviv @ 4.57
9 57.2% West_Norwegian + 42.8% Lithuanian @ 4.63
10 55% Swedish + 45% South_Polish @ 4.85
11 55.6% Swedish + 44.4% Estonian @ 4.91
12 56.6% Swedish + 43.4% Polish @ 5.02
13 51% Norwegian + 49% Estonian @ 5.05
14 64.7% Swedish + 35.3% Estonian_Polish @ 5.07
15 59.7% North_Swedish + 40.3% Ukrainian_Lviv @ 5.07
16 64% Swedish + 36% Belorussian @ 5.09
17 54.7% South_Polish + 45.3% West_Norwegian @ 5.14
18 59.7% North_Swedish + 40.3% Ukrainian @ 5.16
19 64.7% Swedish + 35.3% Southwest_Russian @ 5.2
20 54.1% Estonian + 45.9% West_Norwegian @ 5.21

Ten post był edytowany przez Domen: 3/10/2019, 20:01
 
User is offline  PMMini Profile Post #35

3 Strony < 1 2 3 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej