Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
4 Strony < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Władcy państwa Polan: ilu ich było?,
     
Arheim
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.992
Nr użytkownika: 70.627

 
 
post 18/07/2014, 8:13 Quote Post

Geograf Bawarski nie wspmina oPolanach a Goplanach i owszem, 400 grodow posiadali ,wladza promieniowala z Kujaw ,tam gdzie sol i dawne szlaki w tym szlak bursztynowy.Grod w Mietlicy mogl pelnic jakas forme wladzy?

Ten post był edytowany przez Arheim: 18/07/2014, 13:28
 
User is offline  PMMini Profile Post #16

     
Car Monarchista
 

Młody Niedźwiedź Syberyjski (nie gryzie, zjada w całości)
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.342
Nr użytkownika: 65.325

Premislaus I Lodziensis
Stopień akademicki: magister (adm.)
Zawód: Nordea Bank Sweden
 
 
post 18/07/2014, 8:31 Quote Post

QUOTE(munitalp10 @ 17/07/2014, 23:41)
Ponadto też Mieszko z jakiegoś powodu traktował Śląsk, jak i Małopolskę jako swoją własność rodową, dlaczego?

Ponad 400 lat później Witold w rozmowach z Krzyżakami również określał Prusy jako ziemie jego przodków (czy jakoś tak, proszę poprawić jeśli źle powiedziałem), choć oczywiście żaden książę litewski nie miał władzy nad ziemiami pruskimi. Czyżbyśmy o czymś nie wiedzieli?
 
User is offline  PMMini Profile Post #17

     
Lambert-M
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 75
Nr użytkownika: 93.364

Maciej Andrys
Stopień akademicki: mgr
Zawód: architekt
 
 
post 18/07/2014, 12:05 Quote Post

@Arheim: Goplanach..? Jako o najwiekszym z plemion słowiańskich z ponad 400-stu osadami.?! Ciekawe, że ich nazwa u żadnego z sąsiadów nie zachowała się choćby w pamięci. Za to o Polanach wszyscy słyszeli. Myślałem, że nazewnictwo Geografa już wyjaśniono w sposób na tyle oczywisty, że trudno dalej trwać w mniemaniu o goplanach..
Bardzo proszę za to o rozwinięcie teorii o "władzy promieniującej z Kujaw"

edit: chociaż nie, to off-top. Wycofuję moją prośbę.

Pozdrawiam,
Lambert

Ten post był edytowany przez Lambert-M: 18/07/2014, 12:09
 
User is offline  PMMini Profile Post #18

     
munitalp10
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.117
Nr użytkownika: 45.305

Zawód: BANITA
 
 
post 18/07/2014, 14:43 Quote Post

Znalazłem już ową mapkę. Mam jeszcze pytanie, czy ktoś z was może napisać coś więcej o grodzie w Kruszwicy? chodzi o ewentualną datację dendro. Wiem, że istniał tam starszy gród, a centrum Goplan przenosi się trochę na południe do Mietlicy 20km. na południe, ale dendro ma ktoś, pisali o tym bodajże Państwo Dzieduszyccy?

załączę mapkę jutro wink.gif pzdr.

Ten post był edytowany przez munitalp10: 18/07/2014, 19:08
 
User is offline  PMMini Profile Post #19

     
Lehrabia
 

Podobno Raper
********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.404
Nr użytkownika: 81.793

Maciej Kamiñski
Zawód: Zusammen praktykant
 
 
post 18/07/2014, 15:03 Quote Post

QUOTE(Arheim @ 18/07/2014, 9:13)
Geograf Bawarski nie wspmina oPolanach a Goplanach i owszem, 400 grodow posiadali  ,wladza promieniowala z Kujaw ,tam gdzie sol i dawne szlaki w tym szlak bursztynowy.Grod w Mietlicy mogl pelnic jakas forme wladzy?
*


A to nie byli przypadkiem "Glopeani"?
 
User is offline  PMMini Profile Post #20

     
Lambert-M
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 75
Nr użytkownika: 93.364

Maciej Andrys
Stopień akademicki: mgr
Zawód: architekt
 
 
post 18/07/2014, 16:11 Quote Post

Zapomnij, XIIIw.
 
User is offline  PMMini Profile Post #21

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.440
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 18/07/2014, 18:07 Quote Post

QUOTE
To "wcześni kronikarze" znali w ogóle oficjalną i powszechnie przyjętą definicję pojęcia "plemię"?


Autorzy Geografa Bawarskiego znali (przy czym jednej "oficjalnej" definicji nie ma i nigdy nie było).
 
User is offline  PMMini Profile Post #22

     
Arheim
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.992
Nr użytkownika: 70.627

 
 
post 22/07/2014, 11:21 Quote Post

QUOTE
Goplanach..? Jako o najwiekszym z plemion słowiańskich z ponad 400-stu osadami.?! Ciekawe, że ich nazwa u żadnego z sąsiadów nie zachowała się choćby w pamięci. Za to o Polanach wszyscy słyszeli. Myślałem, że nazewnictwo Geografa już wyjaśniono w sposób na tyle oczywisty, że trudno dalej trwać w mniemaniu o goplanach..
Bardzo proszę za to o rozwinięcie teorii o "władzy promieniującej z Kujaw"


Nazwa nie przetwala bo pojawily sie inne nazwy,400 grodow moglo obejmowac pozniejszych Polan a nawet prawy brzeg Wisly I ziemie leczycka.
Same Kujawy byly za male na ta liczbe , grody Geografa mogly byc otwarte I takie jak Mietlica(waly zbudowano chyba pod koniec IXw.) ktora funkcjonowala do polowy X w.

QUOTE
Glopeani, in qua civitates CCCC aut eo amplius.


"400 osad lub wiecej" moze opola zaliczal rowniez jako civitates ?

Ten post był edytowany przez Arheim: 22/07/2014, 12:45
 
User is offline  PMMini Profile Post #23

     
Lehrabia
 

Podobno Raper
********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.404
Nr użytkownika: 81.793

Maciej Kamiñski
Zawód: Zusammen praktykant
 
 
post 22/07/2014, 14:16 Quote Post

QUOTE(Arheim @ 22/07/2014, 12:21)
QUOTE
Goplanach..? Jako o najwiekszym z plemion słowiańskich z ponad 400-stu osadami.?! Ciekawe, że ich nazwa u żadnego z sąsiadów nie zachowała się choćby w pamięci. Za to o Polanach wszyscy słyszeli. Myślałem, że nazewnictwo Geografa już wyjaśniono w sposób na tyle oczywisty, że trudno dalej trwać w mniemaniu o goplanach..
Bardzo proszę za to o rozwinięcie teorii o "władzy promieniującej z Kujaw"


Nazwa nie przetwala bo pojawily sie inne nazwy,400 grodow moglo obejmowac pozniejszych Polan a nawet prawy brzeg Wisly I ziemie leczycka.
Same Kujawy byly za male na ta liczbe , grody Geografa mogly byc otwarte I takie jak Mietlica(waly zbudowano chyba pod koniec IXw.) ktora funkcjonowala do polowy X w.

QUOTE
Glopeani, in qua civitates CCCC aut eo amplius.


"400 osad lub wiecej" moze opola zaliczal rowniez jako civitates ?
*


A skąd pewność, że "Glopeani" to Goplanie?
 
User is offline  PMMini Profile Post #24

     
aljubarotta
 

VII ranga
*******
Grupa: Moderatorzy
Postów: 2.791
Nr użytkownika: 70.958

Marek Sz.
 
 
post 22/07/2014, 17:06 Quote Post

QUOTE(Arheim @ 22/07/2014, 11:21)
QUOTE
Goplanach..? Jako o najwiekszym z plemion słowiańskich z ponad 400-stu osadami.?! Ciekawe, że ich nazwa u żadnego z sąsiadów nie zachowała się choćby w pamięci. Za to o Polanach wszyscy słyszeli. Myślałem, że nazewnictwo Geografa już wyjaśniono w sposób na tyle oczywisty, że trudno dalej trwać w mniemaniu o goplanach..
Bardzo proszę za to o rozwinięcie teorii o "władzy promieniującej z Kujaw"


Nazwa nie przetwala bo pojawily sie inne nazwy,400 grodow moglo obejmowac pozniejszych Polan a nawet prawy brzeg Wisly I ziemie leczycka.
Same Kujawy byly za male na ta liczbe , grody Geografa mogly byc otwarte I takie jak Mietlica(waly zbudowano chyba pod koniec IXw.) ktora funkcjonowala do polowy X w.

QUOTE
Glopeani, in qua civitates CCCC aut eo amplius.


"400 osad lub wiecej" moze opola zaliczal rowniez jako civitates ?
*


Nalepa twierdzi, że chodziło o Słupian.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #25

     
Arheim
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.992
Nr użytkownika: 70.627

 
 
post 24/07/2014, 15:09 Quote Post

Teren wiekszy od Glopeani mieli chyba tylko Zuireani(moze Swierzanie) patrzac od zachodu na wschod nastepni byli Zuireani a wschod-polnoc to sewir.

QUOTE
Miloxi-Phesnuzi-Thadesi-Glopeani-Zuireani.


19 -Zuireani i 35 - Zeriuani te same literki tylko pozamieniane, Goplanie I Glopeani w sumie tez.

QUOTE
Zeriuani, quod tantum est Regnum, ut ex eo cuncte gentes Sclauorum exorte sint et originem, sicut affirmant, ducant». (Zeriuani, którego powierzchnia jest tak wielka, że ​​podobno przyszedł wszystkie plemiona Słowian, a stamtąd, powiedzieli, że ich pochodzenie przeprowadzić


http://histline.narod.ru/bav-geogr.htm

Ten post był edytowany przez Arheim: 24/07/2014, 16:07
 
User is offline  PMMini Profile Post #26

     
Panas
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 2
Nr użytkownika: 61.828

Zawód: student
 
 
post 31/07/2014, 22:25 Quote Post

QUOTE(aljubarotta @ 17/07/2014, 21:55)
QUOTE(munitalp10 @ 17/07/2014, 18:04)
"Kolega widzę namiętny fan Kadłubka?"
Fan historii nie powinien opierać się na legendach, czy to Kadłubek, czy Kronika Wielkopolska, czy Jan Długosz, ale jestem przekonany podobnie jak kolega wyżej o istnieniu organizacji rodowo-państwowej przed Piastem, na innych zasadach, rodowych, ale jednak.
*


Dlaczego u Kadłubka miałaby być zachowana większa część tradycji niż u Galla?
*


Gall to francuz narzucony z Watykanu Kadłubek był na swoich ziemiach ?
 
User is offline  PMMini Profile Post #27

     
szapur II
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 11.377
Nr użytkownika: 63.609

Stopień akademicki: magazynier:)
Zawód: student
 
 
post 31/07/2014, 23:28 Quote Post

Z jakiego Watykanu? Zaczyna mnie rozwalać przenoszenie wzorów z procesów duchownych ca. 1950 na rzeczywistość X-XI w. Po pierwsze ówcześnie papieże rezydowali w pałacu przy katedrze Rzymu, czyli na Lateranie. Po drugie nic nie wiadomo, żeby jakiś papież miał wysyłać jakiegoś bezimiennego mnicha do Polski, choć dziś pojawiły się propozycje, że chodzi o mnicha z Lido, Wenecji, i nie "Francuza", tylko "Italczyka". Pytanie tylko, czy lista panujących przodków Mieszka I jest wiarygodna, skoro Anonim tzw. Gall glajszachtuje listę panujących już po Mieszku?

 
User is offline  PMMini Profile Post #28

     
Alexander Malinowski2
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.688
Nr użytkownika: 80.416

Alexander Malinowski
 
 
post 31/07/2014, 23:35 Quote Post

Gall Anonim był przecież Włochem
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #29

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 16.819
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 1/08/2014, 0:14 Quote Post

QUOTE(Alexander Malinowski2 @ 1/08/2014, 0:35)
Gall Anonim był przecież Włochem
*


I wiesz to na pewno?
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #30

4 Strony < 1 2 3 4 > 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej