Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
9 Strony < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Chazarowie - czy Polacy mogą od nich pochodzic ?,
     
pawelboch
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.085
Nr użytkownika: 33.982

Pawel
 
 
post 7/07/2010, 18:26 Quote Post

QUOTE(marlon @ 7/07/2010, 14:05)
bzdura - tzn teza po to żeby książka się sprzedała - każdy potrzebuje kasy no nie??


No, skoro marlon tak powiedział to znaczy że oni wszyscy są w błędzie: http://www.khazaria.com/khazar-diaspora.html

QUOTE(marlon @ 7/07/2010, 14:05)
a serio - badania genetyczne podobno totalnie zaprzeczają tezie o chazarskim pochodzeniu Żydów polskich.


A serio, to powiedz mi jak zaprojektować program badawczy, który by sfalsyfikował taką tezę?
No i podlinkuj mi tą pracę.

QUOTE(marlon @ 7/07/2010, 14:05)
Zresztą jak podał kolega Byk Chazarowie w XIII wieku byli tylko kurhanami w stepie wołżańskim


Podobnie jak wszystkie inne ludy na świecie. Jeszcze się taki nie narodził który by nie miał przodków. Hint: nie mówimy Chazarach w XIII w. tylko o potomkach Chazarów z wieku XI.

pzdr., PB
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #16

     
Darth Stalin
 

X ranga
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 10.510
Nr użytkownika: 3.971

Zawód: radca prawny
 
 
post 7/07/2010, 22:21 Quote Post

QUOTE("marlon")
przepraszam Kolegę Dartha Stalina (a dlaczego nie Dartha Vadera? Z Sithów to on mi najbliższy choć z ubolewaniem przyznaję, iż lekko zdeprawowany w stronę Jasnej (wrrrr!) Strony Mocy)

No właśnie dlatego... biggrin.gif tongue.gif CZARNY charakter nie powinien mieć "skaz" w innych kolorach...
 
User is offline  PMMini Profile Post #17

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 8/07/2010, 0:59 Quote Post

QUOTE
Hint: nie mówimy Chazarach w XIII w. tylko o potomkach Chazarów z wieku XI.


tzn jakich potomkach jakich Chazarów? Judaizm wyznawała w Chazarii tylko niewielka liczebnie warstwa arystokracji Reszta to albo animiści albo muzułmanie. Nie ma śladu aby Chazarowie osiedlili się w naszym kraju. Na Rusi się osiedliły jakieś grupki bez znaczenia. Po upadku Chazarii w końcu X wieku upada tamtejszy judaizm bezpowrotnie.


QUOTE
A serio, to powiedz mi jak zaprojektować program badawczy, który by sfalsyfikował taką tezę?
No i podlinkuj mi tą pracę



poszukaj w internecie, mnie te kwestie średnio interesują.

O liście kijowskim i Kabarach na Węgrzech sam pisałem tyle, że jedno i drugie akurat nie jest dowodem na wędrówkę "Żydów" Chazarskich. Kabarowie emigrowali w "proteście" przeciwko judaizmowi zaś list żydowsko - chazarski z Kijowa poświadcza tylko, że moja teza iż kagnat ruski ma rodowód południowy

QUOTE
Judaism was widespread among the Khazar inhabitants of the Khazar kingdom


teza nie udowodniona i zasadniczo błędna zaś cała podlinkowana strona jest niezwykle tendencyjna

QUOTE
Norman Golb and Omeljan Pritsak, Khazarian Hebrew Documents of the Tenth Century (Cornell University Press, 1982)



obaj autorzy choć to znani badacze niestety nie należą do głównego nurtu nauki a ich tezy zwłaszcza tego ostatniego budzą niekiedy grozę swą absurdalnością (Ruś to rzekomo żydowsko-fryzyjska kompania handlowa powstała pod Arles w królestwie Franków a Słowianie to rzekomo nie grupa etniczna tylko różnoetniczni niewolnicy awarscy podobnie jego tzw "udowodnienie" iż "Słowo o wyprawie Igora" jest autentykiem - nie powiem co o tym myślę bo znowu dostanę bana)
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #18

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 8/07/2010, 1:28 Quote Post

jedna


druga strona

 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #19

     
pawelboch
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.085
Nr użytkownika: 33.982

Pawel
 
 
post 8/07/2010, 8:59 Quote Post

QUOTE(marlon @ 8/07/2010, 1:59)
QUOTE
Hint: nie mówimy Chazarach w XIII w. tylko o potomkach Chazarów z wieku XI.


tzn jakich potomkach jakich Chazarów? Judaizm wyznawała w Chazarii tylko niewielka liczebnie warstwa arystokracji Reszta to albo animiści albo muzułmanie.


Że zacytuję klasyka: to są bzdury i bzdurodety wink.gif
Nie ma danych liczbowych na ten temat.

QUOTE(marlon)
Nie ma śladu aby Chazarowie osiedlili się w naszym kraju.


Takoż jak i po wielu innych rzeczach nie ma śladu.
Np. moje drzewko genealogiczne kończy się (po nazwisku) na pocz. XVI w., dalej już nie ma śladu, ale tak sobie myślę, ze dalej też byli jacyś pradziadowie moich pradziadów. Choć nie ma po nich śladu.

QUOTE(marlon)
Na Rusi się osiedliły jakieś grupki bez znaczenia. Po upadku Chazarii w końcu X wieku upada tamtejszy judaizm bezpowrotnie.


Bzdurodety do sześcianu :]
Nie ma danych liczbowych na ten temat.

QUOTE(marlon)
QUOTE
A serio, to powiedz mi jak zaprojektować program badawczy, który by sfalsyfikował taką tezę?
No i podlinkuj mi tą pracę


poszukaj w internecie, mnie te kwestie średnio interesują.


Skoro nie masz i Cie nie interesuje to uczciwość nakazuje byś usunął z dyskusji ten "argument".
Tak na marginesie: widuję tu i ówdzie opinię że "badania potwierdzają związek wschodnioeuropejskich Aszkenazich z Chazarami" smile.gif) To chyba nowa świecka tradycja, takie powoływanie się na "badania genetyczne", chyba w celu silnego wsparcia swojej kruchej argumentacji.

QUOTE(marlon)
teza nie udowodniona i zasadniczo błędna zaś cała podlinkowana strona jest niezwykle tendencyjna

QUOTE
Norman Golb and Omeljan Pritsak, Khazarian Hebrew Documents of the Tenth Century (Cornell University Press, 1982)


obaj autorzy choć to znani badacze niestety nie należą do głównego nurtu nauki a ich tezy zwłaszcza tego ostatniego budzą niekiedy grozę swą absurdalnością (Ruś to rzekomo żydowsko-fryzyjska kompania handlowa powstała pod Arles w królestwie Franków a Słowianie to rzekomo nie grupa etniczna tylko różnoetniczni niewolnicy awarscy podobnie jego tzw "udowodnienie" iż "Słowo o wyprawie Igora" jest autentykiem - nie powiem co o tym myślę bo znowu dostanę bana)


Tam jest dużo, dużo więcej wyimków niż "obaj autorzy".
Kontrowersyjność detalu, wbrew temu co sugerujesz, nie waży na całości.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #20

     
pawelboch
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.085
Nr użytkownika: 33.982

Pawel
 
 
post 8/07/2010, 9:16 Quote Post

QUOTE(marlon @ 8/07/2010, 2:28)


Siedem przebadanych populacji i w sumie 237 osób czyli średnio 34 osoby z populacji. To jest zawracanie d..y a nie badania. Na szczęście ich autor o tym w sumie wie i pisze o "konieczności rozszerzenia badań". Otóż takie "rozszerzone badania są, a jakże tylko że wyniki nie chcą się interpretować do założonej tezy, więc po co o tym pisać. W końcu chodzi o politykę a nie o naukę.
pzdr., PB
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #21

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 8/07/2010, 13:24 Quote Post

QUOTE
o jest zawracanie d..y a nie badania. Na szczęście ich autor o tym w sumie wie i pisze o "konieczności rozszerzenia badań". Otóż takie "rozszerzone badania są, a jakże tylko że wyniki nie chcą się interpretować do założonej tezy


oczywiście Ty wiesz jaka jest założona teza itp smile.gif podaj lepiej wyniki a komentarz polityczny podam ja
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #22

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 8/07/2010, 13:36 Quote Post

jak umiesz czytać po angielsku to zauważysz, że w tym artykule poza swobodnymi interpretacjami danych ze źródeł arabskich oraz kilkoma opisanymi juz dawno znaleziskami archeologicznymi - notabene nie mającymi nic wspólnego ani z Polską (ani specjalnie z Rusią Kijowska) nie ma nic więcej zaś Golba i Pritsaka podałem tylko jako przykład tendencyjności.

Norman Golb

QUOTE
book by Norman Golb which intensifies the debate over the origins of the Dead Sea scrolls, furthering the opinion that the scrolls were not the work of the Essenes, as other scholars claim, but written in Jerusalem and moved to Qumran in anticipation of the Roman siege in 70 AD.


tak więc jest to jeden z tych naukowców którzy w taki czy inny sposób uważają lub delikatnie sugerują, iż wokół Zwojów zawiązał się katolicki spisek mający na celu odrzucenie ich związku z głównym nurtem judaizmu a przez to i chrześcijaństwem



Co zaś do danych liczbowych których się wszędzie domagasz - to chyba jakiś żart - kto zna dane liczbowe o procentowym udziale ludzi ochrzczonych do nieochrzczonych w państwie Mieszka I czy Mieszka II np???? Ale nikt rozsądny nie założy że była ich większość zwłaszcza za Mieszka I !!!! |Tym bardziej w Chazarii gdzie judaizm nie był religią suwerenną nie mógł przeważać. To więc piszesz "bzdurotezy" o tezach WIĘKSZOŚCI NAUKOWCÓW (nie mówię tu o ousiderach). Poczytaj sobie coś więcej poza tendencyjnymi stonkami zawierającymi zestaw "tez" uporządkowanych pod z góry założony dogmat. Choćby nawet Łowmiańskiego czy pracę o Chazarach Tryjarskiego bodajże itp na początek.



QUOTE
QUOTE
Nie ma śladu aby Chazarowie osiedlili się w naszym kraju.



Takoż jak i po wielu innych rzeczach nie ma śladu.
Np. moje drzewko genealogiczne kończy się (po nazwisku) na pocz. XVI w., dalej już nie ma śladu, ale tak sobie myślę, ze dalej też byli jacyś pradziadowie moich pradziadów. Choć nie ma po nich śladu.


lepszej kwintesencji nonsensu udającego naukę dawno nie czytałem - nie ma ani śladu ale to jest dla kolegi dowód na obecność. SURREALIZM PEŁNY.


CODE
Kontrowersyjność detalu, wbrew temu co sugerujesz, nie waży na całości.



wazy albowiem całość nie różni sie tendencyjnością od detalu. Jednak znając poprzednie pomysły kolegi wiemy, że język węgierski powstał w XVIII wieku zaś Rumuni to grupa etniczna powstała z niczego w XIX wieku. Wczesniej języków wołoskich bowiem nie było pomimo że znają Wołochów PWL i najstarsze kroniki węgierskie. Kolega Jdel ma więc konkurencję
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #23

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.942
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 8/07/2010, 13:38 Quote Post

CODE
Że zacytuję klasyka: to są bzdury i bzdurodety wink.gif
Nie ma danych liczbowych na ten temat.


Logiczne smile.gif Skoro nie ma żadnych danych na ten temat to budowanie tak daleko idących wniosków to czyste spekulacje by nie powiedzieć bajdurzenie. Swoją drogą brak danych w rejonie, który był nie najgorzej w epoce znany też o czymś świadczy.

Darth Stalin
CODE
Ale skad pomysł że Żydzi hiszpańscy to judaistyczni Berberowie a nie Żydzi zamieszkali tam od czasów rzymskich?

Nawet jeśli mieliby to być Berberowie, to przyjęcie judaizmu wymagałoby jakiegoś kontaktu z wyznawcami tej religii.

CODE
Podobnie zresztą - skąd mieli się wziąć w jakichś znaczących ilościach judaistyczni Chazarowie w państwie pierwszych Piastów?

Pierwsza fala (słowiańskojęzyczni Żydzi Kananiccy) to zdaje się z na Łaby przyszła.
 
User is offline  PMMini Profile Post #24

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 8/07/2010, 13:43 Quote Post

QUOTE
Skoro nie masz i Cie nie interesuje to uczciwość nakazuje byś usunął z dyskusji ten "argument".


jak sam widzisz poszukałem za Ciebie - uczciwość NAKAZUJE !!!!!!!!! usunąć z dyskusji ten element. Ciekawe jakie będą rezultaty mojego apelu
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #25

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 8/07/2010, 15:12 Quote Post

QUOTE
Pierwsza fala (słowiańskojęzyczni Żydzi Kananiccy) to zdaje się z na Łaby przyszła


i na to mamy ślady zarówno historyczne jak i archeologiczne oraz od przypadku do przypadku toponomastyczne. Śladów Chazarów brak. Jedyne co moga podać twórcy "tezy" to wykopaliska z Węgier gdzie faktycznie przybywali pod naciskiem Pieczyngów czy Połowców jacyś uciekinierzy z Chazarii podobnie jak na Krym czy do Bułgarii. tylko czy ci uciekinierzy wyjaśniają genezę Żydów wschodnioeuropejskich - to niestety daleko posunięty wishful thinking
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #26

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.942
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 8/07/2010, 16:00 Quote Post

CODE
Jedyne co moga podać twórcy "tezy" to wykopaliska z Węgier gdzie faktycznie przybywali pod naciskiem Pieczyngów czy Połowców jacyś uciekinierzy z Chazarii podobnie jak na Krym czy do Bułgarii. tylko czy ci uciekinierzy wyjaśniają genezę Żydów wschodnioeuropejskich - to niestety daleko posunięty wishful thinking


Owszem, góra co tam z tego mogło być to jakieś domieszki. Genetycznie pewnie ciężko byłoby to wykryć, bo jak odróżnić geny chazarskie od madziarskich.
 
User is offline  PMMini Profile Post #27

     
pawelboch
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.085
Nr użytkownika: 33.982

Pawel
 
 
post 8/07/2010, 20:43 Quote Post

QUOTE(marlon @ 8/07/2010, 14:36)
Co zaś do danych liczbowych których się wszędzie domagasz - to chyba jakiś żart - kto zna dane liczbowe o procentowym udziale ludzi ochrzczonych do nieochrzczonych w państwie Mieszka I czy Mieszka II np???? Ale nikt rozsądny nie założy że była ich większość zwłaszcza za Mieszka I !!!!


Żartem jest twierdzenie że kilkaset lat temu "większość" jakieś populacji miała jakąś cechę (np. "większość Chazarów była animistami"), w sytuacji gdy nic na ten temat nie wiadomo i nie ma pomysłu jak to np. policzyć.
Uczciwość nakazuje użycie sformułowań typu "nic nie wiadomo na ten temat, aczkolwiek można domniemywać że ...", "spekuluje się że ... na podstawie ...". Ale marlonowi takie coś nie przejdzie przez gardło. Marlon wie.

QUOTE(marlon @ 8/07/2010, 14:36)
Tym bardziej w Chazarii gdzie judaizm nie był religią suwerenną nie mógł przeważać. To więc piszesz "bzdurotezy" o tezach WIĘKSZOŚCI NAUKOWCÓW (nie mówię tu o ousiderach). Poczytaj sobie coś więcej poza tendencyjnymi stonkami zawierającymi zestaw "tez" uporządkowanych pod z góry założony dogmat. Choćby nawet Łowmiańskiego czy pracę o Chazarach Tryjarskiego bodajże itp na początek.


Tym dla nich gorzej, jeśli walą jakimiś tezami nie mając dla nich wsparcia.

QUOTE(marlon @ 8/07/2010, 14:36)
wazy albowiem całość nie różni sie tendencyjnością od detalu. Jednak znając poprzednie pomysły kolegi wiemy, że język węgierski powstał w XVIII wieku zaś Rumuni to grupa etniczna powstała z niczego w XIX wieku. Wczesniej języków wołoskich bowiem nie było pomimo że znają Wołochów PWL i najstarsze kroniki węgierskie. Kolega Jdel ma więc konkurencję


Dokładnie tak. Ale dyskusja ugrzęzła w martwym punkcie, gdyż poza podpieraniem się autorytetami nie potrafiłeś podać żadnego konkretnego faktu ze źródła.
Np. czekam na wołoska toponimię z Siedmiogrodu sprzed XVIII w. (choć wiem, że takiej nie ma).
Czekam na ślad czegoś co przybliży nas do rozstrzygnięcia jakim językiem mówili np. epirscy Wołosi w XI w. (o ile pamiętam, wg Ciebie mówili czymś w rodzaju języka rumuńskiego) etc. etc. etc.

pzdr., PB
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #28

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 9/07/2010, 1:59 Quote Post

QUOTE
jak sam widzisz poszukałem za Ciebie - uczciwość NAKAZUJE !!!!!!!!! usunąć z dyskusji ten element. Ciekawe jakie będą rezultaty mojego apelu


no cóż - uczciwość uczciwość - kolego pawelbloch tego jeszcze sie musisz nauczyć bo jak na razie w Twoim poście nie zostało nic poprawione
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #29

     
pawelboch
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.085
Nr użytkownika: 33.982

Pawel
 
 
post 9/07/2010, 12:30 Quote Post

QUOTE(marlon @ 9/07/2010, 2:59)
QUOTE
jak sam widzisz poszukałem za Ciebie - uczciwość NAKAZUJE !!!!!!!!! usunąć z dyskusji ten element. Ciekawe jakie będą rezultaty mojego apelu


no cóż - uczciwość uczciwość - kolego pawelbloch tego jeszcze sie musisz nauczyć bo jak na razie w Twoim poście nie zostało nic poprawione
*



Ale czego ode mnie oczekujesz? bo właśnie tego nie rozumiem.
Ja prosiłem o usunięcie kłamliwego argumentu jaki użyłeś, ze rzekomo badania genetycznie przeczą (i do tego "totalnie") pochodzenia wschodnioeuropejskich Aszkenazich od Chazarów.
Ale nie wiem kompletnie o co Tobie chodzi?

pzdr., PB
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #30

9 Strony < 1 2 3 4 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2017 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej