Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
19 Strony < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Pochodzenie Gotów - brak migracji ze Skandynawii, W świetle badań YDNA
     
Vapnatak
 

Od Greutungów i Terwingów zrodzony z Haliurunnae
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.416
Nr użytkownika: 26.201

JAKUB
Zawód: dziennikarz
 
 
post 24/05/2013, 16:22 Quote Post

Jak będę w domu, to sięgnę po tę książkę i postaram się podać konkretne strony.

vapnatak
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #31

     
Kaczmarek
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 364
Nr użytkownika: 53.244

Marek Kaczmarek
Zawód: emeryt
 
 
post 24/05/2013, 16:32 Quote Post

QUOTE(Vapnatak @ 24/05/2013, 16:22)
Jak będę w domu, to sięgnę po tę książkę i postaram się podać konkretne strony.

vapnatak
*



Dzięki! Czekam.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #32

     
emigrant
 

Antykomunista
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 23.003
Nr użytkownika: 46.387

Stopień akademicki: kontrrewolucjonista
Zawód: reakcjonista
 
 
post 24/05/2013, 18:57 Quote Post

QUOTE(welesxxi @ 22/05/2013, 13:10)
Jutro postaram się wrzucić dwa znakomite cytaty podsumowujące współczesną wizję wędrówki Gotów. W ich świetle genetyka nie ma zbyt wiele do dodania.

Natomiast, jak to bywa z narracjami genetyków, obecnie problem utknął na sporze o dwie zupełnie różne interpretacje tego samego materiału genetycznego:
Skąd się wzięły germańskie ślady w DNA południowych Rosjan?
*


Tu fragment wątpliwości podanych przez dra Sołtysiaka:
- Członkowie zespołu kierowanego przez Irinę Morozovą stwierdzili, że jest to ślad po obecności plemion germańskich – Gotów – na terenach obecnej Ukrainy. Autorzy napisali wprost, że później nie były notowane jakieś większe migracje plemion germańskich – mówi dr Sołtysiak.

W liście do redakcji polski naukowiec pisze, że taka interpretacja nie może być utrzymana. Wskazuje, że za germańskie wpływy genetyczne mogli być również odpowiedzialni Waregowie (X/XI wiek) oraz przede wszystkim działania carycy Katarzyny w XVIII wieku, która przeprowadziła wielką akcję osiedlania chłopów z Niemiec na znacznych obszarach w dorzeczu Wołgi, zwłaszcza w okolicy Saratowa. Niemcy nadwołżańscy do 1941 mieli nawet swoją autonomiczną republikę i dopiero w czasie wojny ojczyźnianej zostali rozproszeni, a po upadku Związku Radzieckiego częściowo wyemigrowali do Niemiec.

Jak te sprawy można pomylić? O ile wiem dzięki mitochondrialnemu DNA można też datować...
 
User is online!  PMMini ProfileEmail Poster Post #33

     
Bazyli
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.440
Nr użytkownika: 13.822

Stopień akademicki: jakiś jest...
Zawód: handlowiec pogl¹dami
 
 
post 25/05/2013, 0:17 Quote Post

welesxxi:
"Dla historyków czy archeologów wszystko to nie powinno być od dawna żadnym novum. Mogą się spierać ilu tych "Gotów" (mniej czy więcej) przybyło ze Skandynawii, ilu ich naprawdę wybyło znad Wisły nad Morze Czarne, itp. Natomiast pomysły, że Goci jedynie tędy przemaszerowali, że genetycy ich odróżnią od miejscowej ludności, bo mieli wszyscy skandynawskie pochodzenie nie mają żadnych podstaw."

I to jest rzeczowe oraz posiadajace uprawnione podstawy zrodlowe przedstawienie opinii na zaproponowany temat. Opowiesci o "przelotnym", "tymczasowym" czy "chwilowym" pobycie Germanow w Odrowislu (w tym Gotow) przypominaja de facto odrealnione i fruwajace pod sufitem dywagacje na temat wyzszosci sprawiedloiwosci spolecznej nad sprawiedliwoscia. Czyli zwyczajnie sa: dyrdymalami. Goci na ziemiach polskich byli. Czy trwali na nich 300 czy 600 lat mozna dyskutowac. Nikt rozsadny nie powinien jednak poddawac tego faktu w watpliwosc.
Zreszta, tak jak to w zyciu bywa nie mozna sie spodziewac, ze Goci ktorych znamy z Italii czyt Hiszpanii byli tak pod wzgledem kulturowym jak i antropologiczno/genetycznym tymi samymi Gotami, ktorzy przybyli na poludniowe wybrzeze Baltyku w I w. n.e. Takie oczekiwanie byloby naiwnoscia. Wszelkie albo prawie wszystkie ludy znane nam z historii w ciagu swych dziejow absorbowaly, asymilowaly i przyciagaly do siebie inne etnosy. Nasycaly sie ich kultura, obyczajami, wierzeniami a czasem i ulegaly wplywom jezykowym. Podobnie bylo zapewne z Gotami. Inny scenariusz wydaje sie naiwnym.
Ps A kto powiedzial, ze na ziemiach polskich nie pozostaly zadne slady po Gotach (oraz innych Germanach)?
 
User is offline  PMMini Profile Post #34

     
Alexander Malinowski2
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.688
Nr użytkownika: 80.416

Alexander Malinowski
 
 
post 25/05/2013, 7:46 Quote Post

QUOTE(Bazyli @ 25/05/2013, 0:17)

Ps A kto powiedzial, ze na ziemiach polskich nie pozostaly zadne slady po Gotach (oraz innych Germanach)?
*



Z tego co czytałem, nie ma u nas śladu po haplogrupach popularnych w Szwecji. Niemieckie haplogrupy są raczej związane z XIX wiecznymi migracjami.

Od tego właśnie zacząłem - nie ma w Polsce śladu po migracjach ze Skandynawii.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #35

     
ZawiszaC
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 49
Nr użytkownika: 57.897

Stopień akademicki: mgr
Zawód: rycerz
 
 
post 25/05/2013, 7:47 Quote Post

QUOTE(Bazyli @ 25/05/2013, 1:17)
Goci na ziemiach polskich byli. Czy trwali na nich 300 czy 600 lat mozna dyskutowac. Nikt rozsadny nie powinien jednak poddawac tego faktu w watpliwosc.
*



Nie ma żadnych faktów na temat pobytu Gotów na ziemiach polskich. Są tylko spekulacje oparte na interpretacji Jordanesa. Tak twierdzą rozsądni ludzie.
Poczytaj sobie Michaela Kulikowskiego “Rome’s Gothic Wars from the Third Century to Alaric” (Cambridge University Press), 2006.

QUOTE

there is no Gothic history before the third century. The Goths are a product of the Roman frontier,


Poczytaj sobie innych rozsądnych ludzi np. Guy Halsall “BARBARIAN MIGRATIONS AND THE ROMAN WEST,376 – 568” Cambridge University Press 2007.

Co do dalszej części postu - dyskusja polega na przedstawianiu dowodów a nie setny raz ogłaszaniu prywatnych oświadczeń.
welesxxi
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #36

     
ZawiszaC
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 49
Nr użytkownika: 57.897

Stopień akademicki: mgr
Zawód: rycerz
 
 
post 25/05/2013, 9:22 Quote Post

Wycięto fragmenty mego postu za to, że nie podałem dowodów. Nie podałem, bo były już podawane setki razy i moderator wycinający moje posty je dobrze zna.
Pierwszy wycięty fragment:
QUOTE
Antropologia jednoznacznie zaprzecza obecności Germanów na ziemiach polskich. Badania kraniologiczne i odontologiczne pokazują że populacje na ziemiach polskich przed V w. n.e. nie różnią się od wczesnośredniowiecznych populacji słowiańskich.

Dowodów na to jest cała masa, podam tylko przykłady:

QUOTE
Należy stwierdzić, że dotychczas, żadne badania antropologiczne nie potwierdzają tezy o dyskontynuacji zasiedlenia obszarów w dorzeczu Odry i Wisły, a wręcz odwrotnie wykazują wysokie podobieństwo biologiczne pomiędzy ludnością z okresu rzymskiego i wczesnego średniowiecza, zamieszkującą te ziemie. W miarę powiększania się bazy źródłowej wynik ten nie ulegał zmianie. Kolejne analizy w coraz precyzyjniejszy sposób potwierdzały wyniki badań Czekanowskiego (1947, 1948, 1957, 1967), Kóčki (1958) i Wiercińskiego (1955, 1973, 1976), o braku dyskontynuacji w zasiedleniu ziem w dorzeczy Odry i Wisły, między okresem rzymskim a wczesnym średniowieczem.


„Antropologia o pochodzeniu Słowian” Janusz Piontek, Beata Iwanek, Sergey Segeda: Poznań 2008

Rezultaty badań odontologicznych pokazują również, że populacja ziem polskich była podobna do Słowian, a nie do Bałtów.
“ODONTOLOGICAL ANALYSIS OF WIELBARK CULTURE POPULATION FROM KOWALEWKO CEMETERY, POLAND” SERHIY SEGEDA, JANUSZ PIONTEK, ARTUR REWEKANT Current Trends in Dental Morphology Research 2005
http://paleodontology.com/fileadmin/user_u...Serhiy_2005.pdf


Kolejny wycięty fragment:
QUOTE
Wszystkie badania genetyczne oparte zarówno na DNA kopalnym jak i współczesnym wskazują na to, że nie było wymiany populacji w V w. n.e. Była kontynuacja.


QUOTE
Indeed, we show here the existence of genetic continuity of several maternal lineages in Central Europe from the times of Bronze and Iron Ages. Thus, the data from complete mitochondrial genomes collected so far seems to indicate that the ancestors of Slavs were autochthonous peoples of Central and Eastern Europe rather than early medieval invaders emerging in restricted areas of the Prut and Dniestr basin and expanding suddenly due to migration, as suggested by some archeologists [9]. In this respect, the complete genome data on several mitochondrial subhaplogroups of probable Central European origin presented in this and previous studies [51,52] are in a perfect agreement with the recent findings of physical anthropology, suggesting continuity of human settlement in central Europe between the Roman period and the early Middle Ages [11] as well as with earlier anthropological data pointing to the central Europe as the ‘‘homeland’’ of Slavs.


“The History of Slavs Inferred from Complete Mitochondrial Genome Sequences “ Marta Mielnik-Sikorska, Patrycja Daca, Boris Malyarchuk, Miroslava Derenko, Katarzyna Skonieczna, Maria Perkova, Tadeusz Dobosz, Tomasz Grzybowski

http://www.plosone.org/article/info%3Adoi%...al.pone.0054360

Autorzy stwierdzają tutaj, że rezultaty ich, jak również innych, na które się powołują, badań genetyczny wyraźnie wskazują na kontynuację populacji słowiańskiej w Europie Centralnej i na jej autochtoniczność.

Kolejny wycięty fragment:
QUOTE
To samo mówią językoznawcy. Języki zachodniosłowiańskie są bardziej archaiczne niż wschodniosłowiańskie. Hydronomia na ziemiach polskich jest słowiańska, poczytaj sobie prof. Gołąba i innych językoznawców.


O bardziej konserwatywnym charakterze języków zachodniosłowiańskich pisze np. prof. Kortland w artykule „WEST SLAVIC ACCENTUATION” 2009 Leiden University.

O słowiańskiej hydronimii na ziemiach polskich pisze Zbigniew Gołąb „O pochodzeniu Słowian w świetle faktów językowych” Kraków 2004

Kolejny wycięty fragment:
QUOTE
To są poważne badania naukowe, których nie można porównywać z laniem wody praktykowanym przez niektórych polskich historyków.


Jak można porównywać najnowsze badania antropologów, genetyków, językoznawców z opiniami i spekulacjami prof. Przemysława Urbańczyka, który ogłosił je już 20 lat temu i przez te 20 lat nie przedstawił żadnych poważnych dowodów na ich uzasadnienie.
Wniosków antropologów, genetyków i językoznawców z tytułami profesorskimi nikt nie może ignorować, natomiast narracje historyków to tylko ich opinie. Prof. Urbańczyk niczego nie udowodnił.

Kolejny wycięty fragment:

QUOTE
Jeśli nie znajdą się jakieś nowe dowody genetyczne na pobyt Gotów na ziemiach polskich, to znaczy, że ich tam nie było. Wkrótce ta sprawa zostanie wyjaśniona definitywnie.


Pozostawiam to do oceny kolegów, czy można podtrzymywać hipotezę pobytu Gotów na ziemiach polskich, gdy wszystkie dowody temu przeczą.

Ten post był edytowany przez ZawiszaC: 25/05/2013, 9:43
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #37

     
Alexander Malinowski2
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.688
Nr użytkownika: 80.416

Alexander Malinowski
 
 
post 25/05/2013, 12:28 Quote Post

QUOTE(ZawiszaC @ 25/05/2013, 9:22)
Indeed, we show here the existence of genetic continuity of several maternal lineages in Central Europe from the times of Bronze and Iron Ages.[b] Thus, the data from complete mitochondrial genomes collected so far seems to indicate that the ancestors of Slavs were autochthonous peoples of Central and Eastern Europe rather than early medieval invaders


Żeby temu zaprzeczyć, należałoby założyć, że Gockie matki na tych trzech okrętach przyjechały do Polski tylko po to, by Goci nie śmieli nawet ruszyć miejscowych kobiet.

rolleyes.gif

A poważnie, kogo obchodzi kontynuacja w linii żeńskiej? Kobiety wszystkie przeciętnie mają tyle samo dzieci.
Pytanie jest, czy mężczyźni się zmienili. Wymiana męskiej populacji jest znacznie częstsza, bo jeden mężczyzna może mieć 100 dzieci, a połowa populacji (np. niewolnicy) żadnego.

Pomijając nawet skrajne przypadki, nawet mała preferencja kobiet względem mężczyzn z elity powoduje po paru pokoleniach znaczący wkład w populację dominujących linii.

Oczywiście, spotkałem się z argumentem, że Wandale zginęli w walce z Bizancjum, a reszta została wyrżnięta przez Arabów. Zresztą społeczeństwa muzułmańskie są specjalnie skonstruowane bo rozmnażać wyłącznie grupę dominującą, co prowadzi nawet do chorób genetycznych. To powoduje, że w Tunezji nie ma śladów po Wandalach, choć znaczna część linii żeńskich pochodzi z Europy, a reszta z czarnej Afryki.
To samo, co dotyczy Wandali, powinno też dotyczyć Gotów.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #38

     
Kaczmarek
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 364
Nr użytkownika: 53.244

Marek Kaczmarek
Zawód: emeryt
 
 
post 25/05/2013, 13:13 Quote Post

QUOTE(Alexander Malinowski2 @ 25/05/2013, 12:28)
QUOTE(ZawiszaC @ 25/05/2013, 9:22)
Indeed, we show here the existence of genetic continuity of several maternal lineages in Central Europe from the times of Bronze and Iron Ages.[b] Thus, the data from complete mitochondrial genomes collected so far seems to indicate that the ancestors of Slavs were autochthonous peoples of Central and Eastern Europe rather than early medieval invaders


Żeby temu zaprzeczyć, należałoby założyć, że Gockie matki na tych trzech okrętach przyjechały do Polski tylko po to, by Goci nie śmieli nawet ruszyć miejscowych kobiet.

rolleyes.gif

A poważnie, kogo obchodzi kontynuacja w linii żeńskiej? Kobiety wszystkie przeciętnie mają tyle samo dzieci.
Pytanie jest, czy mężczyźni się zmienili. Wymiana męskiej populacji jest znacznie częstsza, bo jeden mężczyzna może mieć 100 dzieci, a połowa populacji (np. niewolnicy) żadnego.

Pomijając nawet skrajne przypadki, nawet mała preferencja kobiet względem mężczyzn z elity powoduje po paru pokoleniach znaczący wkład w populację dominujących linii.

Oczywiście, spotkałem się z argumentem, że Wandale zginęli w walce z Bizancjum, a reszta została wyrżnięta przez Arabów. Zresztą społeczeństwa muzułmańskie są specjalnie skonstruowane bo rozmnażać wyłącznie grupę dominującą, co prowadzi nawet do chorób genetycznych. To powoduje, że w Tunezji nie ma śladów po Wandalach, choć znaczna część linii żeńskich pochodzi z Europy, a reszta z czarnej Afryki.
To samo, co dotyczy Wandali, powinno też dotyczyć Gotów.
*


Mam do Twojej wypowiedzi jedno sprostowanie i jedną prośbę.
Sprostowanie. Badania antropologiczne, o których pisze Zawisza, nie dotyczyły tylko kobiet. Nie wiem też dlaczego Zawisza nie doczytał, że w pierwszej z cytowanych przez niego prac zamieszczone są wyniki bardzo obszernych (liczebnie) badań odontologicznych. Proszę wejść do pliku pdf i sprawdzić.
Prośba. Czy możesz swoje rozważania demograficzne poprzeć jakimiś wynikami badań demograficznych. Jak na razie są to tylko Twoje wyobrażenia. Bardzo chętnie przeczytam, wskazane przez Ciebie prace, na temat strategii reprodukcyjnych u człowieka, w tym w populacjach "etnograficznych".

Ten post był edytowany przez Kaczmarek: 25/05/2013, 13:14
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #39

     
ZawiszaC
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 49
Nr użytkownika: 57.897

Stopień akademicki: mgr
Zawód: rycerz
 
 
post 25/05/2013, 13:21 Quote Post

QUOTE(Alexander Malinowski2 @ 25/05/2013, 13:28)
A poważnie, kogo obchodzi kontynuacja w linii żeńskiej?
*


Alexander, trzeba patrzeć na całość.
Badania antropologiczne, kraniologiczne i odontologiczne wskazują na kontynuację populacji na ziemiach polskich przed V w. n.e. i po V w. n.e. Nic nie wskazuje na wymianę populacji w V w. i obecność Germanów na ziemiach polskich przed V w. n.e.
Badania mtDNA, zarówno kopalnego jak i współczesnego, również wskazuję na kontynuację populacji i brak wymiany. Można to traktować jako potwierdzenie wyników badań antropologów.

QUOTE
Indeed, we show here the existence of genetic continuity of several maternal lineages in Central Europe from the times of Bronze and Iron Ages. Thus, the data from complete mitochondrial genomes collected so far seems to indicate that the ancestors of Slavs were autochthonous peoples of Central and Eastern Europe rather than early medieval invaders emerging in restricted areas of the Prut and Dniestr basin and expanding suddenly due to migration, as suggested by some archeologists [9]. In this respect, the complete genome data on several mitochondrial subhaplogroups of probable Central European origin presented in this and previous studies [51,52] are in a perfect agreement with the recent findings of physical anthropology, suggesting continuity of human settlement in central Europe between the Roman period and the early Middle Ages [11] as well as with earlier anthropological data pointing to the central Europe as the ‘‘homeland’’ of Slavs.



Badania Y-DNA współczesnego pokazują wiele starych linii, o największym zróżnicowaniu na ziemiach polskich, co świadczy, że tu powstały i stąd się rozprzestrzeniały. To jest kolejny dowód na kontynuację populacji i brak wymiany.

http://www.nature.com/ejhg/journal/v18/n4/...hg2009194a.html

Przy tym brak jest dowodów na genetyczne związki ziem polskich ze Skandynawią, skąd rzekomi Goci mieli pochodzić, i z Hiszpanią gdzie Goci na pewno się osiedlili.
Jeśli pominiemy spekulacje na temat Jordanesa, to nic nie łączy Gotów z Polską. Jest to wymysł historyków i nic więcej, żadnych faktów.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #40

     
szapur II
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 11.056
Nr użytkownika: 63.609

Stopień akademicki: magazynier:)
Zawód: student
 
 
post 25/05/2013, 13:38 Quote Post

Tak się głupio składa, że pisanie o antropologii, że coś udowadnia w kontescie etnogenezy Słowian, a w tym temacie odnośnie bycia Gotów na ziemiach polskich to po prostu wierutne kłamstwo i próby wmawiania - jak zwykle internetowi wyznawcy nie potrafią z siebie wydukac, że chodzi o przekonania jednego profesora z Poznania i grupę jego uczniów. Akurat rozmawialiśmy w "auto vs allo" w kwestiach antropologicznych, gdy okazało się, że wypowiedziały się osoby zajmujące się antropologia, to niestety niektórym się nie spodobało, bo akurat nie w duchu wierzenia w odwiecznych Słowian na Odrowiślu.
Pomysły Kortlandta jak się okazało choćby w przywoływanej przeze mnie dyskusji, to też wymysł na wymyśle, gdy chodzi o "wędrówki Gotów".
 
User is offline  PMMini Profile Post #41

     
Kaczmarek
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 364
Nr użytkownika: 53.244

Marek Kaczmarek
Zawód: emeryt
 
 
post 25/05/2013, 13:48 Quote Post

QUOTE(szapur II @ 25/05/2013, 13:38)
Tak się głupio składa, że pisanie o antropologii, że coś udowadnia w kontescie etnogenezy Słowian, a w tym temacie odnośnie bycia Gotów na ziemiach polskich to po prostu wierutne kłamstwo i próby wmawiania - jak zwykle internetowi wyznawcy nie potrafią z siebie wydukac, że chodzi o przekonania jednego profesora z Poznania i grupę jego uczniów. Akurat rozmawialiśmy w "auto vs allo" w kwestiach antropologicznych, gdy okazało się, że wypowiedziały się osoby zajmujące się antropologia, to niestety niektórym się nie spodobało, bo akurat nie w duchu wierzenia w odwiecznych Słowian na Odrowiślu.
Pomysły Kortlandta jak się okazało choćby w przywoływanej przeze mnie dyskusji, to też wymysł na wymyśle, gdy chodzi o "wędrówki Gotów".
*



Mam prośbę. Czy można się dowiedzieć kto brał udział w tej dyskusji, gdzie się odbyła i jacy antropologie zakwestionowali wyniki - jak to nazywasz - badan grupy poznańskiej?
Czy wyniki badań tych antropologów są gdzieś opublikowane, bądź powoływali się oni w dyskusji na publikowane wyniki innych antropologów? Bardzo chętnie przeczytam te opracowania.
I drugie pytanie: kto zastraszał wypowiadających się "nie w duchu wierzenia" antropologów?

Brak odpowiedzi uznam, że wpis jest konfabulacją.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #42

     
szapur II
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 11.056
Nr użytkownika: 63.609

Stopień akademicki: magazynier:)
Zawód: student
 
 
post 25/05/2013, 13:59 Quote Post

Uderz w stół a nożyce się odezwą smile.gif Kaczmarku, nie pamiętasz swej wymiany zdań z innego watku, wyobraź sobie, mimo indeksów cytowań podobno - bo to tez wątpliwe, że prof. Piontek z uczniami nie robi jeszcze za ogół nauki zwanej antropologią.
 
User is offline  PMMini Profile Post #43

     
Kaczmarek
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 364
Nr użytkownika: 53.244

Marek Kaczmarek
Zawód: emeryt
 
 
post 25/05/2013, 14:12 Quote Post

QUOTE(szapur II @ 25/05/2013, 13:59)
Uderz w stół a nożyce się odezwą smile.gif Kaczmarku, nie pamiętasz swej wymiany zdań z innego watku, wyobraź sobie, mimo indeksów cytowań podobno - bo to tez wątpliwe, że prof. Piontek z uczniami nie robi jeszcze za ogół nauki zwanej antropologią.
*



Podobno odbyła się dyskusja interesująca dla tego wątku? Tak napisałeś.
Proszę o poparcie wpisu odpowiednimi informacjami. Interesuje mnie to, jakie są nowe ustalenia antropologów. Czy mogę liczyć na odpowiedź, czy mam uznać że napisałeś o czymś czego nie ma i nie było?

P.S.
Indeksu cytowań nie stosuje NCN w przypadku nauk humanistycznych.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #44

     
ZawiszaC
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 49
Nr użytkownika: 57.897

Stopień akademicki: mgr
Zawód: rycerz
 
 
post 25/05/2013, 14:18 Quote Post

Allochtoniści i zwolennicy teorii pochodzenia Gotów z Polski często powołują się na autorytety zachodnich historyków, jak np. Petera Heathera, znanego specjalistę od Gotów i autora książki na ich temat.
W jego innej książce „Empires and Barbarians:The Fall of Rome and the Birth of Europe” Peter Heather Oxforf University Press 2009 znalazłem ciekawy fragment:

user posted image

Heather przyznaje, że jego znajomość historii naszych ziem była bardzo powierzchowna i jest wdzięczny prof. Przemysławowi Urbańczykowi za wprowadzenie w temat.

W świetle tego, co wiemy o twórczości prof. Przemysława Urbańczyka, chyba jest oczywiste, jaka jest wartość dowodowa tego, co różni historycy zachodni wypisują na temat ziem polskich – moim zdaniem nie jest większa, od tego, co prof. Urbańczyk twierdzi na ten temat.elefant.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #45

19 Strony < 1 2 3 4 5 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2017 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej