Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
2 Strony  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Kultury archeologiczne, Czy można je przypisać?
     
Yngvi
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 574
Nr użytkownika: 99.077

 
 
post 24/07/2016, 20:29 Quote Post

Przeglądając internet i czytając o różnych kulturach można spotkać się z przypisywaniem kultur do ludów, np. jastorfskiej do Germanów, a przecież to, że Germanie mieszkali później na terenach tej kultury nie oznacza, że ta kultura była ich dziełem, przecież mogli przyjść tam później z innego miejsca (może nawet miejsca, które obecnie nie jest utożsamiane z ich kolebką?).
Zaznaczam, że nie krytykuję tutaj historyków, którzy to robią*, bo jestem totalnym amatorem, ale ciekawi mnie dlaczego dochodzą do takich wniosków, a samo "tak, bo tak" mi nie wystarcza.
*Jeśli w ogóle to robią, bo ja spotkałem się z takim przypisywaniem w internecie, jednak założyłem (być może błędnie) że to jest oparte na twierdzeniach jakichś historyków.
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
Marthinus
 

VIII ranga
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.019
Nr użytkownika: 38.063

Marcin
Stopień akademicki: Mgr
Zawód: Nauczyciel/Archeolog
 
 
post 24/07/2016, 21:01 Quote Post

Identyfikacja poszczególnej kultury archeologicznej z określonym ludem może nastąpić jedynie poprzez informacje płynące ze źródeł pisanych. Przy czym mając w pamięci, że kultura archeologiczna jest jedynie pewnym bytem umownym, mającym pomóc w segregowaniu materiału archeologicznego taka identyfikacja za każdym razem musi być bardzo ostrożna.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
Domen
 

X ranga
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 9.437
Nr użytkownika: 14.456

Tomenable
 
 
post 24/07/2016, 23:20 Quote Post

A czy moglibyście zdefiniować pojęcia/terminy "Germanie" oraz "określony lud" ??
 
User is offline  PMMini Profile Post #3

     
Yngvi
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 574
Nr użytkownika: 99.077