Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
55 Strony < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> R1a i R1b
     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.822
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 25/01/2017, 14:51 Quote Post

QUOTE(Radek8484 @ 25/01/2017, 14:48)
Admix Results (sorted):
# Population Percent
1  West_European_Hunter_Gartherer  45.98
2  Natufian  34.63
3  Ancestral_North_Eurasian  19.39

To moje wyniki...


Czyli w kierunku północno-wschodnim w Polsce zwiększa się procent WHG, ale już niekoniecznie procent ANE.

To pasuje do faktu, że kultury Narwa oraz Kunda nad Bałtykiem, były zdominowane przez ludność WHG.

Kultura trzciniecka powstała ze zmieszania się Stepowców / Sznurowców z tamtymi WHG.

Haplogrupa I2a u Słowian, pochodzi od WHG, którzy przetrwali w enklawach w północno-wschodniej Europie.

Ten post był edytowany przez Domen: 25/01/2017, 14:55
 
User is offline  PMMini Profile Post #31

     
mlukas
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.074
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 25/01/2017, 15:25 Quote Post

QUOTE(Domen @ 25/01/2017, 14:44)
Co ciekawe Szkoci i Irlandczycy potrafią mieć nawet nieco więcej pochodzenia od Prehistorycznych Północnych Eurazjatów (ANE) oraz pochodzenia wschodnioazjatyckiego (East_Asian) niż Polacy.


No np. ten Irlandczyk {Hooton 1955] wygląda na kogoś kto może mieć taką domieszkę. Ale zaraz tu się zjawi ktoś kto powie że to tylko fenotyp:)
user posted image
 
User is offline  PMMini Profile Post #32

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.730
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 25/01/2017, 15:25 Quote Post

Domen, kiedy mozna sie spodziewac wynikow analizy aDNA kultury trzcinieckiej, kultury wielbarskiej, przeworskiej oraz wczesnopiastowskiej?
 
User is offline  PMMini Profile Post #33

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.390
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 25/01/2017, 16:02 Quote Post

To celtyckie ANE to nie jest aby po Wikingach? Oni z Lapończykami i Finami jednak się trochę mieszali.
 
User is offline  PMMini Profile Post #34

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.822
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 25/01/2017, 16:49 Quote Post

QUOTE(kmat @ 25/01/2017, 16:02)
To celtyckie ANE to nie jest aby po Wikingach? Oni z Lapończykami i Finami jednak się trochę mieszali.


Częściowo może być po wikingach, ale to nie wyjaśnia, dlaczego populacje "Celtic Fringe" mają więcej ANE niż Anglicy. Zobacz, nawet Walia ma wyższy procent ANE niż Anglia (a nie wydaje mi się, żeby Walijczycy mieli więcej pochodzenia wikińskiego niż Anglicy):

http://cache.eupedia.com/images/content/An...n_admixture.png

Zresztą mamy już trochę próbek ze starożytnej (przedrzymskiej, a także z czasów rzymskich) Brytanii i Irlandii. Chyba już tamte próbki miały bardzo dużo ANE. Publikacja w linku niżej też potwierdza, że Anglicy mają więcej pochodzenia południowoeuropejskiego, a mniej pochodzenia stepowego, niż "Celtic Fringe". To wskazuje - moim zdaniem - na domieszkę "śródziemnomorską" z czasów rzymskich:

http://biorxiv.org/content/biorxiv/early/2...055855.full.pdf

QUOTE
"(...) We consistently obtained significantly positive statistics, implying that both the modern Celtic samples and the ancient Saxon samples have more Steppe ancestry than the modern English samples from southern and eastern England. This indicates that southern and eastern England is not exclusively a genetic mix of Celts and Saxons. There are a variety of possible explanations (...)"


Przedostatnie zdanie: "południowi i wschodni Anglicy nie są wyłącznie mieszanką Celtów i Germanów".

Oprócz Celtów i Germanów musi być i trzecia duża domieszka - jakaś bardziej południowoeuropejska.

QUOTE(Radek8484 @ 25/01/2017, 15:25)
kiedy mozna sie spodziewac wynikow analizy aDNA kultury trzcinieckiej, kultury wielbarskiej, przeworskiej oraz wczesnopiastowskiej?


Ja się spodziewałem tych wyników w grudniu 2016... Już mają opóźnienie.

QUOTE(mlukas @ 25/01/2017, 15:25)
No np. ten Irlandczyk {Hooton 1955] wygląda na kogoś kto może mieć taką domieszkę.


Pytanie skąd się to tam wzięło (zwłaszcza ta wschodnioazjatycka, bo PIE raczej tego nie przywlekli).

Ten post był edytowany przez Domen: 25/01/2017, 16:59
 
User is offline  PMMini Profile Post #35

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.822
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 25/01/2017, 17:12 Quote Post

Co do kopalnego DNA z Wysp Brytyjskich, dotychczas opublikowano:

1) Neolityczni Irlandczycy oraz Irlandczycy z epoki brązu:

http://www.pnas.org/content/113/2/368.abstract

2) Przedrzymscy Brytowie (epoka żelaza) oraz Anglo-Sasi:

http://biorxiv.org/content/early/2015/07/17/022723

3) Próbki z czasów rzymskich z Eburakum (obecnie Jork):

http://www.nature.com/articles/ncomms10326

4) Badania współczesnych populacji (granice polityczne i etniczne oraz izolacja rozrodcza w ramach poszczególnych obszarów, doprowadziły do powstania klastrów genetycznych, które wykształciły się stosunkowo niedawno, bo kilkaset lat po inwazji Anglo-Sasów):

http://www.nature.com/nature/journal/v519/...ature14230.html

5) i 6) Zmiany w fenotypach Brytyjczyków na przestrzeni ostatnich 2000 lat:

http://biorxiv.org/content/early/2016/05/27/055855

http://biorxiv.org/content/early/2016/05/07/052084

Ten post był edytowany przez Domen: 25/01/2017, 17:20
 
User is offline  PMMini Profile Post #36

     
ambron
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 697
Nr użytkownika: 99.857

 
 
post 25/01/2017, 20:22 Quote Post

A były jakieś badania Piktów? Są w ogóle jakieś pochówki uznane za piktyjskie?
 
User is offline  PMMini Profile Post #37

     
mlukas
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.074
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 25/01/2017, 22:03 Quote Post

Mam dziwne wrażenie że piktyjskie aDNA wskazałoby by także bardziej na wschód niż na południe.
 
User is offline  PMMini Profile Post #38

     
ambron
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 697
Nr użytkownika: 99.857

 
 
post 26/01/2017, 8:25 Quote Post

Mlukas, do tego piję... Według Bedy Czcigodnego (pierwsza połowa VIII w.), Piktowie mieli przybyć ze Scytii, najpierw do Irlandii, by ostatecznie osiedlić się na północny Brytanii, gdyż południe zajęte już było przez Brytów. Dostali też podobno od Szkotów kobiety, gdyż swoich mieli mało. To dobrze tłumaczy te wschodnie domieszki u Celtów wyspiarskich.
 
User is offline  PMMini Profile Post #39

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.390
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 26/01/2017, 9:44 Quote Post

Domen
CODE
Częściowo może być po wikingach, ale to nie wyjaśnia, dlaczego populacje "Celtic Fringe" mają więcej ANE niż Anglicy. Zobacz, nawet Walia ma wyższy procent ANE niż Anglia (a nie wydaje mi się, żeby Walijczycy mieli więcej pochodzenia wikińskiego niż Anglicy):

Może coś na rzeczy jest w tym, że do Anglii pchali się raczej Duńczycy, a na Szkocję, Irlandię Norwegowie?
 
User is offline  PMMini Profile Post #40

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.822
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 26/01/2017, 11:45 Quote Post

QUOTE(Domen @ 25/01/2017, 14:44)
1) Współczesny Szkot:

# Population Percent
1 West_European_Hunter_Gartherer 44.13
2 Natufian 32.90
3 Ancestral_North_Eurasian 20.78
4 East_Asian 1.23

2) Współczesna Irlandka:

# Population Percent
1 West_European_Hunter_Gartherer 43.1
2 Natufian 33.58
3 Ancestral_North_Eurasian 20.8
4 Ancestral_South_Eurasian 1.72
5 East_Asian 0.8


3) Hinxton-4, Bryt z epoki żelaza (170 p.n.e. - 80 n.e.):

Admix Results (sorted):

# Population Percent
1 West_European_Hunter_Gartherer 45.11
2 Natufian 33.9
3 Ancestral_North_Eurasian 19.27
4 East_Asian 1.72

4) Hinxton-1, Bryt z epoki żelaza (160 p.n.e. - 26 n.e.):

Admix Results (sorted):

# Population Percent
1 West_European_Hunter_Gartherer 45.16
2 Natufian 35
3 Ancestral_North_Eurasian 19.84

5) Ballynahatty, Irlandka z późnego neolitu (3343 – 3020 p.n.e.):

Admix Results (sorted):

# Population Percent
1 West_European_Hunter_Gartherer 46.39
2 Natufian 45.77
3 Sub_Saharan 3.36
4 Ancestral_North_Eurasian 3.25
5 East_Asian 0.69
6 Ancestral_South_Eurasian 0.55

6) Rathlin-1, Irlandczyk z wczesnej epoki brązu (2026 - 1885 p.n.e.):

Admix Results (sorted):

# Population Percent
1 West_European_Hunter_Gartherer 43.39
2 Natufian 29.8
3 Ancestral_North_Eurasian 22.68
4 Sub_Saharan 2.27
5 East_Asian 1.86

Na tej wyspie pochowano też Rathlin-2 (2024–1741 p.n.e.) i Rathlin-3 (1736–1534 p.n.e.).

Ten post był edytowany przez Domen: 26/01/2017, 11:49
 
User is offline  PMMini Profile Post #41

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.730
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 26/01/2017, 11:48 Quote Post

QUOTE(Domen @ 26/01/2017, 11:45)
4) Bryt z epoki żelaza (160 p.n.e. - 26 n.e.):

Admix Results (sorted):

# Population Percent
1 West_European_Hunter_Gartherer 45.16
2 Natufian 35
3 Ancestral_North_Eurasian 19.84
*



To ten osobnik, ktoremu bylo autosomalnie blizej do Balto-Slowian na PCA? Jego wyniki sa prawie identyczne z moimi.

Ten post był edytowany przez Radek8484: 26/01/2017, 11:49
 
User is offline  PMMini Profile Post #42

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.822
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 26/01/2017, 11:52 Quote Post

QUOTE(ambron @ 25/01/2017, 20:22)
A były jakieś badania Piktów? Są w ogóle jakieś pochówki uznane za piktyjskie?


Na razie nie, ale chyba w planach są jakieś badania DNA Piktów.

QUOTE(Radek8484 @ 26/01/2017, 11:48)
To ten osobnik, ktoremu bylo autosomalnie blizej do Balto-Slowian na PCA? Jego wyniki sa prawie identyczne z moimi.


Nie, tamten osobnik podobny do Bałto-Słowian to chyba był jeden z gladiatorów z Eburakum z czasów rzymskich (100-400 n.e.).

W tym kalkulatorze Ancient Eurasia K6, Europejczycy północno-wschodni i północno-zachodni mają dość podobne wyniki.

To chyba dlatego, że bardzo stare domieszki są tu wykorzystywane (Natufijczycy, WHG, ANE - populacje sprzed ponad 10,000 lat).

W niektórych kalkulatorach, które mają młodsze domieszki, ukształtowane przez migracje, dryft itp. w ostatnich powiedzmy paru tysiącach lat, Brytowie z epoki żelaza są najbardziej podobni do współczesnych Szkotów (Hinxton-1) i Irlandczyków (Hinxton-4).

Zobacz sobie ich wyniki w PuntDNAL K15. Na GEDmatch, Hinxton-4 to jest F999925 a Hinxton-1 to T232503.

Hinxtonowi-1 wychodzi:

Single Population Sharing:

# Population (source) Distance
1 Scottish 1.66

Hinxtonowi-4 wychodzi:

Single Population Sharing:

# Population (source) Distance
1 Irish 2.38

QUOTE
Jego wyniki sa prawie identyczne z moimi.


To pokazuje, że Stepowcy mieli bardzo duży wkład w zasiedlaniu Wysp Brytyjskich.

Zresztą wystarczy porównać próbkę z neolitycznej Irlandii do tej z epoki brązu.

Neolit - 3,25% ANE
Brąz - 22,68% ANE

Udział domieszki ANE zwiększył się siedmiokrotnie w ciągu nieco ponad tysiąca lat.

Ten post był edytowany przez Domen: 26/01/2017, 12:03
 
User is offline  PMMini Profile Post #43

     
Yngvi
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 532
Nr użytkownika: 99.077

 
 
post 27/01/2017, 18:55 Quote Post

Zastanawia mnie pewna sprawa. Czy nie było czasem dwóch odrębnych od siebie grup już na samym początku istnienia Indoeuropejczyków? Tak patrząc oczami laika wydaje mi się że mamy jedną grupę IE z R1b i drugą z R1a. Być może łączył je tylko język i daleki wspólny przodek, a tak to żyły obok siebie. Wyciągnąłem takie wnioski (być może błędne, bo jestem laikiem) na takiej podstawie, że nie ma chyba żadnego R1a które towarzyszyłoby R1b w zachodniej Europie podczas indoeuropejskiego podboju. Być może błędnie rozumuję, ale jeśli w kolebce Indoeuropejczyków było R1a i R1b, a w dodatku była to grupa mieszająca się ze sobą, to jeśli np. jedna grupa poszła na zachód, druga na północ itd., to w każdej z tych grup powinno znajdować się R1a i R1b. Tymczasem na oko wychodzi podział między zachodnioeuropejskie R1b i wschodnioeuropejskie R1a, zupełnie jakby istniały dwie grupy IE stroniące od siebie.
 
User is offline  PMMini Profile Post #44

     
ambron
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 697
Nr użytkownika: 99.857

 
 
post 27/01/2017, 19:05 Quote Post

Ponieważ język wyznacza etnos, dlatego istnieje nawet taka koncepcją, którą tu często wspominam, że pierwotni Indoeuropejczycy byli nosicielami genów anatolijskich, a dopiero późniejsi - stepowych.
 
User is offline  PMMini Profile Post #45

55 Strony < 1 2 3 4 5 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2018 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej