Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Symbol graficzny Welesa
     
Ismael
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 16
Nr użytkownika: 46.230

Stopień akademicki: mgr sztuki
 
 
post 5/06/2008, 20:29 Quote Post

Witam.

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że nie jestem historykiem i na to forum trafiłem dosyć przypadkowo. Na słowiańskiej mitologii nie znam się praktycznie wcale - moja wiedza ogranicza się tutaj do Gieysztora pobieżnie przekartkowanego w liceum. Proszę mi wybaczyć, jeżeli prośba, którą zaraz wyłożę okaże się głupia, bądź jeżeli naruszę jakąś zasadę obowiązującą na tym forum.

Przechodząc do meritum - jestem plastykiem i poszukuję jakiegoś graficznego symbolu słowiańskiego boga Welesa. Szukałem w internecie i znalazłem trochę bardzo ładnych symboli błyskawicy, ale to Perun. Czy można w taki sam elegancki skrótowy sposób nawiązać obrazowo do Welesa? Jeżeli żaden taki symbol nie istniał, bądź się nie zachował może macie - jako eksperci - jakieś pomysły na jakiej podstawie można by taki symbol wymyślić, ale tak żeby moja licentia poetica nie skompromitowała się w konfrontacji z wiedzą historyczną o słowiańskiej mitologii?

Pozdrawiam serdecznie.
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
123hopp
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 379
Nr użytkownika: 34.091

Bogdan Nowakowski
Stopień akademicki: mgr
Zawód: emeryt
 
 
post 5/06/2008, 22:41 Quote Post

Przychodzi mi na myśl tylko "podziemne bydło" Welesa vel Plutosa, znane również jako alegoria płodności ziemi Skandynawom. Przypuszczam, że znakiem rozpoznawczym tej tradycji są małe świątynki posadowione na
fundamencie, czy podściółce z rogów bydlęcych. Jest to tylko moja
intuicja i dobrze byłoby, gdyby ją potwierdził np. specjalista archeolog.
 
User is offline  PMMini Profile Post #2

     
welesxxi
 

Conan The Historian
*******
Grupa: Moderatorzy
Postów: 2.938
Nr użytkownika: 13.919

Stopień akademicki: mgr