Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
2 Strony  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Mapy świata z II WŚ miesiąc po miesiącu
     
GrzegorzusLudi
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 6
Nr użytkownika: 98.746

Zawód: student
 
 
post 4/01/2016, 22:04 Quote Post

Witam! Jestem studentem informatyki, ale od około 6 lat interesuję się kartografią historyczną. W związku z tym, chciałbym Wam przedstawić zbiór 78 map, przedstawiających posiadłości terytorialne obu stron konfliktu miesiąc po miesiącu (plus dwie dodatkowe daty związane z kapitulacją Niemiec i Japonii):

>>LINK<<

>>STARSZA WERSJA<<

Jeśli interesuje was więcej informacji, zrobiłem też filmik, który ma na końcu przedstawienie państw i grup zbrojnych, które brały udział w walce, a także pokazane "pomocnicze mapy": >>WIDEO<<

Tworzeniem tego zbioru zajmowałem się hobbystycznie przez ok. 2 lata (ok. 4 godziny tygodniowo). Nie jest to poważna praca naukowa, raczej ciekawostka. W każdym wypadku, starałem się zachować jak najwierniejsze przedstawienie, kto i kiedy kontrolował dany obszar. Dlatego na mapach ukazane są też obszary kontrolowane przez partyzantów (rzadko pokazywane w atlasach historycznych, lecz w skład tzw. republik partyzanckich wchodziły nierzadko średniej wielkości miasta), a obszary plemienne i ziemia niczyja nie należą do żadnego państwa (może to być przesada, lecz na mapach z tego okresu nie znalazłem żądnych osad na tym terenie).

Wyróżniłem strony konfliktu:
-Alianci, czyli państwa walczące z państwami osi,
-Państwa Osi,
-"Inni nacjonaliści", którzy walczyli z Aliantami, niezwiązani z państwami Osi.
-Komuniści, wyróżnieni różnymi kolorami, zależnie z kim współpracowali,