Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
216 Strony « < 214 215 216 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Badania aDNA w Europie i na świecie
     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.282
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 17/02/2020, 21:01 Quote Post

QUOTE(rwojtas2510 @ 15/02/2020, 1:57)
Witam,
Od kilku lat zajmuję się genealogią a od paru miesięcy także genetyką.Swoją przygodę z genealogią genetyczną rozpocząłem nader skromnie od wykonania testu Y-37 z którego to miałem nadzieję dowiedzieć się czegoś o swoim pochodzeniu i traktowałem to raczej jako dodatek do mojej pracy nad genealogią "papierową".Do tej pory jestem do tyłu o jakieś 3500 zł i wykonaniu testów BigY-700 i FamilyFinder w FTDNA.
Po pierwszym teście za około 200$ "wylosowałem" haplogrupę I-M253 po czym skontaktował się ze mną administrator projektu "Normans-CE" i powiedział mi że mój 30*praprzodek zajmował się "wikingiem" i około 1000 lat temu rezydował na Pomorzu.Długo mnie nie trzeba było namawiać i po kilku miesiącach gehenny oszczędnościowej na suchym chlebie z musztardą i wodzie po ogórkach uzbierałem całą kwotę na duży test BigY i zostałem szczęśliwym posiadaczem typowo polskiej haplogrupy germańskiej o skandynawskich korzeniach a mianowicie I-A17246.
Proszę wybaczcie mi że wtrącam się w Waszą dyskusję ale wertując strony internetowe a także synpozja naukowe odnoszę wrażenie cichej dyskryminacji haplogrupy I-Y6340 nawiasem mówiąc typowo polskiej.Jeśli chodzi o sam projekt "Normans-CE" może za wyjątkiem od lat zaangażowanego badaniem tej haplogrupy administratora tego projektu P.Marka Skarbka-Kozietulskiego to brak jakiejkolwiek dyskusji na ten temat.Natomiast ja nie jestem całkiem przekonany co do wikińskiej hipotezy zresztą wogóle do żadnej hipotezy nie mam przekonania.Myślę że z jednym można się zgodzić a mianowicie że nasza gałąż wywodzi się od od skandynawskiego łowcy zbieracza który żył około 4.500 lat temu, możliwe że gdzieś w okolicach Skagerrak i Kattegat.Pewne wydaje się też to że przodek u którego pojawił się subklad I-Y6343 wg. szacunku YFull mający +/- 1600 lat przebywał już w okolicach Pomorza Gdańskiego lub na półwyspie sambijskim.
Teorii jest wiele od pochodzenia przodka z któregoś z plemion germańskich czy skandynawa z Truso aż po pogańskiego jarla mającego wiele żon i słowiańskich niewolnic z którymi to dochował się mnóstwa potomków.Niewykluczone jest też pochodzenie od wareskiego wojownika możliwe że z okolic Lutomierska ( moi przodkowie co najmniej od XV wieku żyli pod Pabianicami w niewielkiej wsi Orzk, 30 km od Lutomierska ).Osobiście uważam że nie tak łatwo będzie poznać prawdę o tym kim konkretnie był i czym zajmował się ów przodek poza tym że według XIV-wiecznej wiedzy o etniczności Polaków nazywano by go po prostu Gotem.
Skoro już się tak rozpisałem to przytoczę trochę danych w formie ilustracji odnośnie haplogrupy I-6343.

Oszacowany wiek mojego SNP wg.YFull

Miejsce pochodzenia ostatniego znanego przodka moich bliskich podobieńst wg. FTDNA i YFull.

Szczególnie ciekawe jest podobieństwo moje i P.Visloguzova.Jeszcze w XVI wieku naszych przodków dzieliła dość duża odległość.
Tak odległa migracja musiała się zadziać na przestrzeni co najmniej kilku wieków o ile dotyczyła by ona ludności chłopskiej.


Witamy na forum! smile.gif Również moim zdaniem hipoteza wikińska jest dla A17246 wysoce nieprawdopodobna.

Najpewniej Twoja haplogrupa była obecna na terytorium Odrowiśla już w czasach wpływów rzymskich, przed Okresem Wędrówek Ludów.

Ze strony SNP Tracker wynika, że A17246 znaleźli się na terenie Polski najpóźniej między latami 1100 p.n.e. a ok. 310-400 naszej ery:

http://scaledinnovation.com/gg/snpTracker.html

user posted image

Ten post był edytowany przez Domen: 17/02/2020, 21:05
 
User is offline  PMMini Profile Post #3226

     
Ferdas
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 848
Nr użytkownika: 80.281

 
 
post 17/02/2020, 22:12 Quote Post

@ambron

Zgodnie z mapkami częstości występowania kladów centrum Z280 jest na wschód w stosunku do centrum M458 i odpowiada w przybliżeniu lokalizacji języka prasłowiańskiego.

Jednocześnie zauważyłem pewien obszar z wysoką częstością występowania daleko na wschodzie nad Wołgą, czy to może być pozostałość po Souobenoi z II wieku?
 
User is offline  PMMini Profile Post #3227

     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 860
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 18/02/2020, 8:10 Quote Post

Najczęściej, ogólnie i w uproszczeniu, przyjmuje się, że M458 jest słowiańskie a Z280 bałtosłowiańskie. Dlatego frekwencje Z280 są szczególnie wysokie tam, gdzie dawniej zamieszkiwali genetyczni Bałtowie. To samo widać w autosomach, w których udział bałtyckiego genomu jest dzisiaj podwyższony w Pribałtyce i na Powołżu. To z tego powodu, że dawniej obszar od południowo-wschodniego Bałtyku po Wołgę zamieszkiwali genetyczni Bałtowie. Na północy i wschodzie ulegali oni fińskiej akulturacji, który to proces zaznaczył się również w genach, w postaci fińskich domieszek i haplotypów. Postępujący z południowego-zachodu Słowianie asymilowali zamieszkujących ten obszar Bałtów kulturowo i biologicznie, dlatego dziś jego ludność jest bardzo podobna genetycznie i wygląda jak mieszanka Bałtów z Zachodnimi Słowianami. Dotyczy to również Polaków z północno-wschodniej kwarty, a może nawet tercji, Polski. Natomiast tam, gdzie slawizacja nie dotarła lub się nie powidła, czyli w Pribałtyce i na Powołżu, wciąż widzimy ludność etnicznie niesłowiańską i podwyższony udział genomu bałtyckiego.

Tak więc podwyższona frekwencja M558/CTS1211 (głównej linii Z280) na Polesiu, o którą Ci pewnie chodzi, tym bardziej wyklucza ten obszar z poszukiwań kolebki prasłowiańskiej.
 
User is offline  PMMini Profile Post #3228

     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 860
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 18/02/2020, 8:19 Quote Post

Przymiotnika "tocharskich" użyłem w cudzysłowie, bo trudno mówić na tamte czasy o Tocharach, tak samo jak przykładowo o Słowianach.
 
User is offline  PMMini Profile Post #3229

     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 860
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 19/02/2020, 8:38 Quote Post

Wczorajszy wpis Dawida na Eurogenes:

Yeah, when the ~3,500 BCE R1a-Z93 Usatovo samples from Ukraine and Bulgaria are published you'll be claiming they're Srubnaya too.

To chyba najstarsze w tej chwili R1a, znalezione tak daleko na zachodzie. Trzeba będzie więc pewnie cofnąć zegar molekularny. To faktycznie też pokazuje, o czym często wspominał Michał, że datowania mutacji są zaniżone o 15-20%. Tak więc Z282 (Z280+M458+Z284), datowany dotąd tak samo jak Z93 (3000 BCE), mógł być już wtedy gdzieś niedaleko, albowiem czas życia ostatniego wspólnego przodka Z645 dla tych dwóch linii też datowany był dotąd na 3000 BCE.

 
User is offline  PMMini Profile Post #3230

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.335
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 19/02/2020, 9:45 Quote Post

Nie wiem czy tutaj juz bylo...

Genetic characteristics of the inhabitants of Wrocław during the early modern period in their ethnic, biological and epidemiological contexts

The project focuses on defining the social well-being of the early modern period inhabitants from Wrocław (south-western Poland) by applying various multidisciplinary techniques, including molecular tools. At that time, the human population of Wrocław consisted of various ethnic groups including Poles, Germans, Jews, Czechs, Austrians, Romani and Hungarians. This society was strongly divided economically with those communities living in poverty experiencing much higher mortality. To fulfil the project’s objectives, human remains from cemeteries, representing different social groups of Wrocław population dated from the late Medieval up to the 18th century, were archaeologically excavated and assessed. For genetic analyses, mitochondrial and chromosome Y-based markers enabling assignment to haplogroups were chosen. Furthermore, genotyping of single nuclear polymorphisms (SNPs) associated with the phenotype, metabolic pathways and immune systems was applied. In order to define the epidemiological status of the historical Wrocław population, more than 110 markers (both diagnostic and universal) enabling bacterial, virus and protozoan identification were selected and incorporated into the profiling tool. As a first step, we optimized the reaction and sequencing conditions, using both contemporary and historical samples to obtain comparable representation of DNA sequences for each marker. Hereby, we present the adopted procedure and first results of the analysis. The final outcome of this work will allow for a complex characterization of thehistorical Wrocław population with special emphasis on children whose social status was much different in that time period than nowadays.

http://ptnce.pl/doc/confProg/ptnce2018_abstracts.pdf
 
User is offline  PMMini Profile Post #3231

     
GniewkoSynRybaka
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.902
Nr użytkownika: 100.904

 
 
post 19/02/2020, 10:11 Quote Post

QUOTE(Ferdas @ 17/02/2020, 22:12)
@ambron

Zgodnie z mapkami częstości występowania kladów centrum Z280 jest na wschód w stosunku do centrum M458 i odpowiada w przybliżeniu lokalizacji języka prasłowiańskiego.

Jednocześnie zauważyłem pewien obszar z wysoką częstością występowania daleko na wschodzie nad Wołgą, czy to może być pozostałość po Souobenoi z II wieku?
*


wymienieni przez Ptolemeusza Suobenoi NIE mieszkali nad Wołgą. To jest informacja fejkowa, choć często powtarzana. Ptolemeusz posadowił ten lud w Scytii tzw Przeimajskiej - gdzieś za Uralem a przed Ałtajem. Na północ od Persji i Indii.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3232

     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 860
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 19/02/2020, 16:15 Quote Post

Kolega z Histmagu zwrócił mi uwagę, że procent trzeba tu liczyć od 5 tys lat, co daje jako 500 lat 10% i co mieści się zasadniczo w marginesie błędu zegara molekularnego dla mutacji Z93.

Chociaż do wyników Kłosowa należy podchodzić z dużą ostrożnością, to jednak tutaj wręcz idealnie sprawdziłby się jego prognozy, przynajmniej w odniesieniu do Z93. Otóż wg jego mapy ekspansji R1a z zeszłego roku, Z645 rozdzieliło się w Kotlinie Panońskiej, zaś na przestrzeni 3900-3000 BCE doszło do mutacji Z280 na Połabiu, M458 na pograniczu polsko-ukraińskim i Z93 na pograniczu ukraińsko-mołdawskim.
 
User is offline  PMMini Profile Post #3233

     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 273
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 20/02/2020, 18:16 Quote Post

Wyniki YFull są po stronie minimalnej przedziału ufności. Tu jest raport dla R1b str-report.pdf
Ta sama spraw dotyczy R1a. Też powinien być jakiś raport.
Dla Słowiańskich linii R1b L23EE rozbieżność dochodzi od 50%-100% !. L23ee jest stare i ma najmniej 2500 lat a nie 1700 lat.

Ten post był edytowany przez Antoni123: 20/02/2020, 18:33
 
User is offline  PMMini Profile Post #3234

     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 860
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 21/02/2020, 7:45 Quote Post

Antoni, może Domen się włączy w tym miejscu, bo on się zajmował słowiańskimi kladami R1b...
 
User is offline  PMMini Profile Post #3235

     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 273
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 21/02/2020, 9:46 Quote Post

Nie ma sprawy. Domen pisał wielokrotnie ciekawe informacje. Tu na forum R1b nie budzi zainteresowania, rzecz zrozumiała, to margines Słowiańszczyzny choć na początku państwa mogło być inaczej.
 
User is offline  PMMini Profile Post #3236

     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 860
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 21/02/2020, 10:02 Quote Post

Tak ogólnie to niektóre mutacje R1b są autochtoniczne dla Słowiańszczyzny Zachodniej, jak chociażby U106 spod Pragi, z kultury Unietyckiej. Pytanie tylko: czy jest ciągłość w tych liniach na tych ziemiach do czasów współczesnych?
 
User is offline  PMMini Profile Post #3237

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.335
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 27/02/2020, 11:18 Quote Post

Powinnismy miec fajne porownanie osadnikow niemieckich oraz slowianskich ze sredniowiecznego Berlina. Poza tym, ten sam zespol bada rowniez szczatki VI-wieczne znalezione na terenie Berlina (wspominalem juz o tym).

"Was wissen wir über die ersten Berliner?" - http://www.berlin.de/landesdenkmalamt/aktu...ikel.897553.php

user posted image

user posted image

Jedna ze wczesniejszych publikacji - https://www.researchgate.net/publication/26...medieval_Berlin
 
User is offline  PMMini Profile Post #3238

     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 273
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 27/02/2020, 22:07 Quote Post

"Mein Gott, wie schnell (14. März 2020)"
 
User is offline  PMMini Profile Post #3239

216 Strony « < 214 215 216 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej