Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
3 Strony  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Neurowie czy Scytowie ?,
     
Makrotka
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 10
Nr użytkownika: 36.308

Zawód: student
 
 
post 25/10/2007, 17:38 Quote Post

Witam!
Jestem laikiem, jeśli chodzi o historię, więc proszę o wyrozumiałość.
Właśnie próbuję skleić w całość informacje o genezie Słowian. Herodot pisał o Neurach i Scytach. Ale niektóre żródła mówią, że Słowianie są utożsamiani z Neurami, a niektóre- ze Scytami. To które w końcu? Bo juz się pogubiłam,a to dopiero początek sad.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #1

     
yarovit
 

Lemming Pride Worldwide
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.689
Nr użytkownika: 22.276

 
 
post 25/10/2007, 17:48 Quote Post

Odpowiedz jest niestety krotka. O genezie Slowian nie wiemy prawie nic. Mozemy jedynie spekulowac, starajac sie powiazac z nimi rozne niezrozumiale nazwy porozrzucane w dzielach antycznych autorow.

Slowianie pojawiaja sie na kartach historii w sposob nie budzacy watpliwosci dopiero od 6 wieku naszej ery.
 
User is offline  PMMini Profile Post #2

     
Makrotka
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 10
Nr użytkownika: 36.308

Zawód: student
 
 
post 25/10/2007, 18:18 Quote Post

Dziękuję, ale nie zadowala mnie ta odpowiedź. Czy mogę napisać, że Herodot wspomniał właśnie o owych Scytach i Neurach na terenach, na których później zamieszkiwali Słowianie i dlatego oba te ludy są ze Słowianami utożsamiane?
confused1.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3

     
yarovit
 

Lemming Pride Worldwide
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.689
Nr użytkownika: 22.276

 
 
post 25/10/2007, 18:31 Quote Post

Kto utozsamia? Mozesz podac autorow?