Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
3 Strony  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Leśny przewodnik kulturowy
     
Kultura w lesie
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 31
Nr użytkownika: 100.963

Piotr Rochowski
 
 
post 10/01/2017, 17:31 Quote Post

Szanowni Państwo,

chciałbym założyć wątek poświęcony zabytkom, miejscom historycznym i pamiątkom przeszłości położonym na terenie lasów (na początek - małopolskich). Przez kilka ostatnich miesięcy przygotowywałem do publikacji internetową wersję Leśnego Przewodnika Kulturowego, który pod koniec ubiegłego roku ukazał się w sieci pod adresem www.kulturawlesie.pl.
Historia pomysłu wygląda w największym skrócie w sposób następujący. Jestem z wykształcenia historykiem, a z zamiłowania turystą, interesującym się od zawsze krajoznawstwem i historią lokalną. Od dziesięciu lat pracuję w prywatnej firmie projektowej, działającej w branży leśno-przyrodniczej. Na co dzień zajmuję się inwentaryzacjami i projektowaniem działań ochronnych do planów ochrony parków krajobrazowych w różnych częściach Polski (Sudety, Beskidy, Świętokrzyskie, Jura, Ponidzie - w sumie ponad 20 projektów). Pomysł zrodził się w trakcie tej pracy i wynika w pewnym sensie z buntu przeciwko traktowaniu lasu wyłącznie lub przede wszystkim jako przestrzeni gospodarczej i/lub przyrodniczej (obracam się niemal wyłącznie w gronie inżynierów leśnictwa i przyrodników).