Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
3 Strony  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Lechistan, skąd taka nazwa polski w języku tureckim
     
stefańczuk
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 101
Nr użytkownika: 76.836

Stopień akademicki: BANITA
Zawód:
 
 
post 19/02/2012, 20:09 Quote Post

Jestem tutaj nowicjusz uczeń więc nie wiem czy mogę zadawać pytania czy tylko muszę na nie odpowiadać, ale nurtuje mnie taka sprawa. Czytam teraz powieść historyczną Lew Lechistanu. Opisuje ona czasy Jana Sobieskiego, zresztą widać to już po okładce, na której jest zdjęcie tego króla. W książce nie ma wyjaśnienia co to jest ten Lechistan, ale zorientowałem się że to nazwa Polski w języku tureckim. Jeśli moja hipoteza jest słuszna to może ktoś wie skąd taka nazwa? W każdym innym języku nazwa Polskie zaczyna się na literę p, po nagilesku Poland po niemiecku Polen (choć prawdą jest że kończy się na różne litery), ale w żadnym nie zaczyna się nie stąd ni zowąd na literę l. Stąd się to wzięło???

pst.
mam nadzieję że nie ma to żadnego związku z lechią gdańsk bo ja tej "ka" nienawidzę smile.gif

Proszę jednak powstrzymywać się od sugerowania wulgaryzmu, poza tym to nie temat na wyrażanie swoich poglądów o piłce nożnej//GdM.
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
aljubarotta
 

VII ranga
*******
Grupa: Moderatorzy
Postów: 2.841
Nr użytkownika: 70.958

Marek Sz.
 
 
post 19/02/2012, 20:17 Quote Post

QUOTE(stefańczuk @ 19/02/2012, 20:09)