Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )

Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Herb Pytanie

judasz iskariota

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Nr użytkownika: 47.752

marcin
Stopień akademicki: n
Zawód: uczen

post 20/08/2008, 23:56 Quote Post

http://pl.wikipedia.org/wiki/Grafika:Palai...nasty-Eagle.svg
Czy te godło dotyczy tylko rodu paleologów czy jest symbolem całego cesarstwa? I co oznacza symbol w środku herbu.

User is offline  PMMini Profile Post #1

Coobeck

Moderator IV 2004 - IV 2014
Grupa: Przyjaciel forum
Nr użytkownika: 696

post 21/08/2008, 0:15 Quote Post

Vitam

Czy te godło dotyczy tylko rodu paleologów czy jest symbolem całego cesarstwa? I co oznacza symbol w środku herbu. (Judasz)

Ale to przecież jest wyjasnione bezpośrednio pod grafiką:

The double-headed eagle with the sympilema (dynastic cypher) of the Palaeologi in the center. The double-headed eagle motive was used as the emblem of the Eastern Roman Empire (Byzantine Empire) during the 14th and 15th centuries, when ruled by the Palaiologos Dynasty.

Czyli dwugłowy orzeł z monogramem dynastii Paleolgów na piersi. Było to godło Bizancjum w XIV i XV wieku, w czasach rzadów Paleologów.

Z kolei o monogramie dynastycznym masz tutaj:

A 'monogram' is a motif made by overlapping or combining two or more letters or other graphemes to form one symbol. Monograms are often made by combining the initials of an individual or a company, and may be used as recognizable symbols or logos.
A monogram may have ''signed'' the sometimes artistic products (sculptures, pieces of furniture, etc) of craftsmen, especially when the guilds enforced measures against unauthorized participation to the trade.
An individual's monogram is often a very fancy piece of art for adorning luggage, clothing, and so forth.
Monograms of the names of monarchs are used as part of the insignia of public organizations in kingdoms, such as on police badges. This indicates a connection to the ruler.
Some monograms, like the interrobang, are not used for companies. These, rather, are used as letters, punctuation, and the like. (http://tripatlas.com/Monogram podkreslenie moje)

Monogram wygląda tak, jak wygląda, bo składa się z liter greckich. Paleolog = Παλαιολόγος

User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

davidicus

II ranga
Nr użytkownika: 25.052

Dawid Dudek
Stopień akademicki: doktorant
Zawód: sigillografolog :[-)

post 21/08/2008, 17:29 Quote Post

to godło dotyczy wyłącznie paleologów. Pamiętaj że godło ( herb ) pojawia się w bizancjum w dzisiejszym rozumieniu stosunkowo późno bo dopiero w wyniku reform Leona w IX wieku nabiera godło bizantyjskie takiego znaczenia i tak je rozumiano jak my dzisiaj. :-)

davidicus

User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3

Nicefor II Fokas

III ranga
Nr użytkownika: 78.818

Adam

post 6/11/2012, 14:45 Quote Post

Jak wygląda kwestia zapisu tego monogramu. Jak poprawnie się powinno go zapisywać? I tak w ogóle to z jakich liter składa się ten znak. Nie jestem kompetentny w kwestiach Greki a bardzo mnie to interesuje.

User is offline  PMMini Profile Post #4

1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:

Topic Options
Reply to this topicStart new topic

Copyright © 2003 - 2023 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej