Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
7 Strony « < 5 6 7 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Bitwy Bolesława Chrobrego
     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 19/01/2012, 18:11 Quote Post

obawiam się, że na temat piechoty okresu XIII-XIV wieku napisano u nas niewiele confused1.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #91

     
Alexander Malinowski
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 937
Nr użytkownika: 8.510

 
 
post 18/02/2012, 2:50 Quote Post

Jeśli dobrze pamiętam, marchie wyglądały inaczej. Przede wszystkim plemiona słowiańskie były praktycznie biorąc niezależne. Wieleci, jako sojusznicy, wysyłali Henrykowi posiłki. Obodryci chyba nie. Mapa wygląda tendencyjnie.

QUOTE(Domen @ 10/01/2012, 0:09)
Nie wiem, znalazłem ją na tej stronie:

http://www.lasalle.edu/~mcinneshin/week11.htm

Taka sama z angielskimi napisami jest na wikipedii angielskiej (tylko jako plik svg):

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Holy_Rom...1000_map-en.svg

A w oryginale była po francusku wg. tego co tam piszą i są podani autorzy - głównym autorem jest:

http://commons.wikimedia.org/wiki/User:S%C3%A9mhur

Czyli jakiś grafik pracujący dla Atelier Graphique – the French Graphic Lab.
*


 
User is offline  PMMini Profile Post #92

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.882
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 25/03/2012, 21:12 Quote Post

QUOTE
obawiam się, że na temat piechoty okresu XIII-XIV wieku napisano u nas niewiele confused1.gif


Chyba jeszcze mniej niż niewiele, niestety.
 
User is offline  PMMini Profile Post #93

     
sikora.tomasz
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 568
Nr użytkownika: 67.266

Tomasz Sikora
Stopień akademicki: juz dr.:)
Zawód: szperacz :)
 
 
post 26/03/2012, 5:11 Quote Post

QUOTE(Domen @ 10/01/2012, 1:16)
Od 1959 roku zdążyło już wielu badaczy podważyć tą teorię, że legia liczyła jakoby 1000 a hufiec 300 wojów.


a nie zastanawia kolegi jak to się stało że Bolesław Wielki podarował Cesarzowi w roku 1000 ni mniej ni więcej a 300 "pancernych" ?. Oczywiście to wszystko może być przypadkiem albo np. "lubił liczbę 300". A tak na poważnie. Jeśli brakuje nam źródeł dokonujemy pewnej analizy tych które posiadamy jak w przypadku podanym przez kolegę marlona. Jeśli faktycznie liczba 300 koreluję się z przekazami Ibrahima ibn Jakuba, Galla, kronikarzy Niemieckich i Czeskich jak w powyższym przypadku możemy przyjąć pewną "zgodność". Oczywiście nikt nie da na to 100% gwarancji bo nie posiadamy dokumentu w którym Bolesław Wielki "rozp.rady.min. z dn...." smile.gif

Ten post był edytowany przez sikora.tomasz: 26/03/2012, 5:12
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #94

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.882
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 6/04/2014, 23:31 Quote Post

QUOTE(marlon @ 19/01/2012, 18:11)
obawiam się, że na temat piechoty okresu XIII-XIV wieku napisano u nas niewiele confused1.gif
*



Stary temat odgrzewam, ale ciekawie o załogach grodowych (a więc piechocie), także z XIII wieku, pisze Marek Barański, Załogi grodowe w Polsce wczesnopiastowskiej, [w:] Społeczeństwo Polski średniowiecznej, t. 6, Warszawa 1994, s. 91-99.

Ten post był edytowany przez kalki: 12/04/2014, 20:49
 
User is offline  PMMini Profile Post #95

7 Strony « < 5 6 7 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej