Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
3 Strony  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Poczatki Slowian, Artykul w National Geographic
     
Premislaus1988
 

Unregistered

 
 
post 22/11/2010, 11:22 Quote Post

http://www.national-geographic.pl/artykuly...ieli-slowianie/

Czytam to forum jako gość od czterech lat, historia jest moją pasją, ale nadal jestem tylko amatorem i niestety nie mam dostępu do wielu książek i chciałem zapytać co sądzicie o tym artykule? Ja się z nim zgadzam, tzn. nie widzę tam nic co by przeczyło mojej dotychczasowej wiedzy. Dlatego pytam o opinię.

"Przy pisaniu artykułu korzystałam m.in. z: Nie-Słowianie o początkach Słowian pod redakcją Przemysława Urbańczyka; katalog PNA Słowianie w Europie wczesnego średniowiecza; Maria Janion Niesamowita słowiańszczyzna."

Co sądzicie o tych książkach? Ja ich niestety jeszcze nie czytałem.

http://www.wykop.pl/ramka/532707/pochodzen...n-sprostowanie/ - Tu już jakiś koleś odpisał. Jestem dopiero w trakcie czytania, ale nie wydaje mi się by to było dobre. On tam pisze o Ariach i Mohendżo-Daro, a potem o haplogrupach i przez to sugeruje powiązanie Ariów ze Słowianami, że Słowianie nie byli wcale tak prymitywni. Przecież Ariowie to tylko jedna z grup indoeuropejskich, a w historii nieraz prymitywne ludy podbijały te wysokorozwinięte.

Przemawia do mnie teza, że Słowianie byli prymitywnym ludem w łapciach i parcianych portkach, że ich prosty styl życia świetnie odpowiadał tym trudnym czasom i dzięki temu Słowianie zawdzięczają swój sukces w podboju Europy.

Nie wydaje mi się by bieda przesądzała o tym, że ktoś jest gorszy.

Ten post był edytowany przez Premislaus1988: 22/11/2010, 12:32
 
Post #1

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 22/11/2010, 12:20 Quote Post