Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
28 Strony  1 2 3 > » 

GniewkoSynRybaka Napisane: Wczoraj, 17:26


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


Czcibor imieniem germańskim SIC Bazyli zgłaszam te bzdury moderatorowi....
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1678456 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 19/09/2017, 21:45


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote]"[quote]Jaki związek jest pomiędzy ukształtowaniem się jakichś pierwotnych pra-plemion Chorwatów i Serbów a powstaniem słowiańskiej państwowości chorwackiej i serbskiej? Ano żaden."[/quote]

Ano pewnie, że żaden. Tak jak nie ma żadnego związku pomiędzy Tobą a np. Twoimi dziadkami czy rodzicami. Łapiesz absurdalność swojego stwierdzenia?[/quote]

to twoje stwierdzenie jest absurdalne albowiem NIE istnieje żaden związek pomiędzy ukształtowaniem się w VI-początku VII wieku ugrupowa...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1678270 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 19/09/2017, 12:28


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote]"[quote]Bazyli!. Nie ma żadnej zmiany sposobu funkcjonowania grodów za Kazimierza Odnowiciela."[/quote].

Nie tylko formy i funkcje grodów w okresie panowania Kazimierza O. i jego syna uległy zmianie ale również organizacja sił zbrojnych. Będziesz miał czas - poszukaj.[/quote]

Otóż już na początku dyskusji wykazałem ci, że nie doszło ani do zmiany w zakresie funkcjonowania grodów ani w zakresie funkcjonowania sił zbrojnych. Nie umiesz tych postów odnaleźć to trudno. Powtarz...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1678119 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 18/09/2017, 21:30


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


Bowiem drogi Bazyli nie było żadnego Askolda i Dira zaś czasy Olega i Igora to pierwsza połówka wieku X co wynika ze źródeł chazarskich. Podawałem literaturę - problem z twoją percepcją tego co nie pasuje do twych fantazji. Datacja PVL dla okresu sprzed roku 944 to tylko konwencja literacka...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1677959 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 17/09/2017, 20:31


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote]Chorwacja i Serbia? Bazyli, obudź się na chwilę..."

A przecież prosiłem... Ale cóż.
Jeśli poszukamy najstarszych (przekazanych i dotrwałych do naszych czasów) śladów związanych z istnieniem ludu Chorwatów to znajdujemy je na ziemiach graniczących od północnego-wschodu z Morzem Czarnym (I/II w. n.e.). Zgodzisz się chyba, że Słowian wtedy tam raczej nie było? Wiadomo również, iż pod wpływem inwazji huńskiej cała masa ludów stepowych pochodzenia irańskiego emigrowało na zachód. W różne...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1677661 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 16/09/2017, 23:58


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote]Widzimy bowiem, iż na terytorium Słowiańszczyzny państwa powstawały na skutek ingerencji obcych etnosów lub/i obcych jednostek (Bułgaria, tzw. państwo Samona, Chorwacja, Serbia, Ruś). Tam natomiast, gdzie czynnik słowiański nie uległ wpływom obcym - państw nie było (np. Związek Wielecki).[/quote]

Chorwacja i Serbia? Bazyli, obudź się na chwilę... a tzw pańsrtwo Samona to żadne państwo. Wszystko ci się pomerdalo

[quote]Z tych przyczyn koniecznym wydaje się postawienie na porządku dzienny...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1677400 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 14/09/2017, 11:21


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote]Odnośnie Bułgarów nadwołżańskich (kamskich), to chciałbym wtrącić, że to właśnie ich Ibn Faldan nazywał Słowianam[/quote]

Kolejne przekłamanie kolegi herna. Ibn Fadlan nigdy nie nazwał Bułgarów Słowianami. On jedynie określił tamtejszego chana tytułem władcy Sakalibów. A to nie to samo, co nazwanie Bułgarów Słowianami...
  Forum: Słowianie i Węgrzy · Podgląd postu: #1676599 · Odpowiedzi: 75 · Wyświetleń: 7.551

GniewkoSynRybaka Napisane: 12/09/2017, 11:37


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote]1. Czy opowieści Galla mają potwierdzenie w ustaleniach archeologów?
2. Czy chronologia Gallowa przystaje do datowania materialnych świadectw?[/quote]
jaki związek z Normanami? Lipa, nie?


[quote]1.Na jakiej podstawie twierdzicie, że państwo polskie zostało stworzone przez Polan zamieszkujących od stuleci ziemie Wielkopolski?
2.Jaki był potencjał ludnościowy, kulturowy i przemysłowy ludności ziemi gnieźnieńskiej na chwilę przed powstaniem państwa polskiego?
3.Ile poważnych ośrodków przem...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1676016 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 12/09/2017, 10:57


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


Czasem telefon zmienia tekst który piszę. Stąd częste edycje. Natomiast widzę, że moja sugestia o zaprzestanie spamowania spływa po tobie jak woda po kaczce. Zero autorefleksji. Ostatnie kilkanaście tygodni kilka osób straciło na wykazywaniu twych zmysleń i bujd tudzież rozplątywaniu matactw. Myślę też, że kłamstwa od częstego powtarzania nie staną się prawdą. Nawet jeśli powtarza je za swym guru Skrokiem kolega Bazyli...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1675999 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 12/09/2017, 10:21


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


Nic nie wykazałeś bowiem dyskutanci wszelkie twoje argumenty obalili. Poza tym od tygodni powtarzasz te same tezy - zupełnie błędne jak wiemy...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1675988 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 11/09/2017, 20:00


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote]Nalepa twierdzi że, gdzieś Łężyce zastąpiły Lędzice? Ja tam nic nie wiem[/quote]

Tu akurat potwierdzam spostrzeżenia Nalepy. Podkreślam, SPOSTRZEŻENIA a nie TWIERDZENIA. Spostrzeżenia oparte na chronologii zapisów tego konkretnego toponimu....
  Forum: Czasy przodków ogólnie · Podgląd postu: #1675875 · Odpowiedzi: 5135 · Wyświetleń: 532.439

GniewkoSynRybaka Napisane: 11/09/2017, 14:23


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote=Domen,11/09/2017, 14:20]Przy czym ok. 1000 n.e. cała Słowiańszczyzna miała tyle ludności co sama Francja (w obecnych granicach).

[b]Szacunki zaludnienia (w milionach) około roku 1000 n.e.:[/b]

Wschodnia Słowiańszczyzna: 3,5 - 4,5
Zachodnia Słowiańszczyzna: 1,8 - 2,5
Południowa Słowiańszczyzna: 1,2 - 2,0

[b]Łącznie Słowiańszczyzna: 6,5 - 9,0

Francja: 6,5 - 9,0
Iberia: 4,6 - 9,0
Italia: 5,0 - 7,0[/b]

Brytania i Irlandia: 2,5 - 2,7
Skandynawia (bez Danii): 1,0 - 1,1
Belgia: 0,4 - 0,6

...
  Forum: Słowianie i Węgrzy · Podgląd postu: #1675720 · Odpowiedzi: 75 · Wyświetleń: 7.551

GniewkoSynRybaka Napisane: 10/09/2017, 16:05


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote=Arheim,10/09/2017, 14:51]W Staromiescie istniała świątynia pogańska,według kronik świątynia przestała istnieć w 1080r.To mogła być właśnie świątynia Lela.
Nie wiem czy to ten obszar?
*

[/quote]
wg kronik???...
  Forum: Kultura i wierzenia Słowian · Podgląd postu: #1675433 · Odpowiedzi: 24 · Wyświetleń: 1.939

GniewkoSynRybaka Napisane: 9/09/2017, 14:33


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[color=blue][Hernie, w Twoim linku do Wikipedii nie ma namiarów na konkretne prace naukowe.][/color] No i gdzie tam słowo choć jedno o słowiańskości Protobułgarów? Gdzie dowód?...
  Forum: Słowianie i Węgrzy · Podgląd postu: #1675195 · Odpowiedzi: 75 · Wyświetleń: 7.551

GniewkoSynRybaka Napisane: 9/09/2017, 14:25


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote=Hern,9/09/2017, 14:11][quote=aljubarotta,9/09/2017, 0:45][color=blue]Gdzie jest literatura przedmiotu?[/color]
[url=index.php?act=findpost&pid=1675099]

[/quote]
Szmoniewski (2008) łączył kulturę pieńkowską z Bułgarami.
Cytat:
[i]“Such diffuse styles cannot be directly linked to any single people, but rather reflect a myriad of peoples who existed in the Black Sea region from 450–750 AD, including Antes, Cutrigurs and Bulgars”

“The metalwork betrays a vari...
  Forum: Słowianie i Węgrzy · Podgląd postu: #1675192 · Odpowiedzi: 75 · Wyświetleń: 7.551

GniewkoSynRybaka Napisane: 8/09/2017, 20:16


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[code]Dowodziki  poproszę[/code]
To ty miałeś dowodziki przedstawić. Nie rozumiesz swojej roli choć jest to proste

[quote]Hernie, masz czas do końca tygodnia na przytoczenie źródeł i literatury przedmiotu dowodzących pierwotnej słowiańskości Bułgarów[/quote]


[quote]Za jedyne słuszne uznaje swoje wymóżdżenia takie jak Ditzyke - Litzyke[/quote]
Emanacja z D-itzyke na L-itzyke jest od dziesięcioleci wśród historyków i znawców literatury bizantyjskiej traktowana za jedyną sensowną interpretację t...
  Forum: Słowianie i Węgrzy · Podgląd postu: #1675050 · Odpowiedzi: 75 · Wyświetleń: 7.551

GniewkoSynRybaka Napisane: 8/09/2017, 20:12


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote=Hern,8/09/2017, 19:50][quote=Theodorus,8/09/2017, 20:32]Powyższy post zgłaszam za kolejne kłamstwa i manipulacje. Język starobułgarski to IX wiek. Zastępuje protobułgarski, który nie był słowiańskim, w drugiej połowie tegoż to stulecia.

[url=index.php?act=findpost&pid=1675027]

[/quote]
Dowodziki poproszę.

Panowie malkontenci, dyskusja nie ma sensu, Gniewko jest do dyskusji niezdolny, jego rola na tym forum ogranicza się do krytyki wszystkiego. Za jedyne ...
  Forum: Słowianie i Węgrzy · Podgląd postu: #1675045 · Odpowiedzi: 75 · Wyświetleń: 7.551

GniewkoSynRybaka Napisane: 8/09/2017, 19:24


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


ciężko z kulturą wypowiedzi, gdy czyta się w koło te same bzdury.

[quote][b]Nie znamy żadnego języka tureckiego starobułgarskiego[/b]
Bizantyjczycy znali tytuł [b]kagana[/b] (SIC!), natomiast nigdy nie tytułowali w ten sposób władców bułgarskich.
[b]Turecki język Bułgarów nie jest udowodniony.[/b]
[b]Tytuł „chan” rzekomo używany przez władców bułgarskich jest fikcją źródłową[/b].[/quote]

to są zwykłe, czyste kpiny....
  Forum: Słowianie i Węgrzy · Podgląd postu: #1675023 · Odpowiedzi: 75 · Wyświetleń: 7.551

GniewkoSynRybaka Napisane: 7/09/2017, 0:10


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote=omszały głaz,6/09/2017, 18:14][quote=GniewkoSynRybaka,5/09/2017, 8:00][quote=Domen,5/09/2017, 0:51]"Odkodowano współrzędne antycznej mapy Polski ze 150 roku n.e.":

[url=http://www.historycy.org/index.php?showtopic=41179&view=findpost&p=1674161]http://www.historycy.org/index.php?showtop...dpost&p=1674161[/url]
[url=index.php?act=findpost&pid=1674164]

[/quote]
Mało poważne
  Forum: Ziemie polskie do przybycia Słowian · Podgląd postu: #1674588 · Odpowiedzi: 45 · Wyświetleń: 10.192

GniewkoSynRybaka Napisane: 5/09/2017, 7:00


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote=Domen,5/09/2017, 0:51]"Odkodowano współrzędne antycznej mapy Polski ze 150 roku n.e.":

[url=http://www.historycy.org/index.php?showtopic=41179&view=findpost&p=1674161]http://www.historycy.org/index.php?showtop...dpost&p=1674161[/url]
*

[/quote]
Mało poważne...
  Forum: Ziemie polskie do przybycia Słowian · Podgląd postu: #1674178 · Odpowiedzi: 45 · Wyświetleń: 10.192

GniewkoSynRybaka Napisane: 4/09/2017, 14:51


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


nic równie absurdalnego i nonsensownego już nie będziesz w stanie wymyślić choćbyś kombinował rok cały - istnienie linii grodów jako wyznacznik rubieży militarnej państwa to dla Bazylego koronny dowód panowania normańskiego SIC!!. Bazyli, nie łykaj już tych swoich tabletek.... Skąd się biorą takie bzdury w niektórych głowach??

[quote]Czy nie ma na ziemiach polskich zabytków z kręgu wikińskiego z I połowy X stulecia? Śmiało![/quote]
jak nie ma to nie ma. slady pobytu osób z tegoż krę...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1674043 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 3/09/2017, 22:44


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


Bazyli!. Nie ma żadnej zmiany sposobu funkcjonowania grodów za Kazimierza Odnowiciela. To twoja prywatna fantazja. A już zaprzęgania do tych wymysłów Kadłubka to curiosum....
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1673927 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

GniewkoSynRybaka Napisane: 3/09/2017, 22:40


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


[quote=Hern,3/09/2017, 21:07][b]Rkinis Raindi[/b]

[code]W IV wieku, jak już pisałem  
Ani z Jordanesa, ani z Ptolemeusza nie wynika, że wtedy tam byli.[/code]
Skoro byli tam przed i po, to jak oszacowałbyś prawdopodobieństwo, że byli tam też w IV w.?

[code]Zaproponowałeś Lz'njn z jakiejś hebrajskiej księgi i do tej pory nie wiem, po co. Pisząc o "Łżach", pisałem co by było, gdyby nazwa Lugiów była słowiańska, więc nikogo nie "wymyślam".[/code]
No tak.
Tylko po co kłamałeś...
  Forum: Czasy przodków ogólnie · Podgląd postu: #1673925 · Odpowiedzi: 5135 · Wyświetleń: 532.439

GniewkoSynRybaka Napisane: 3/09/2017, 17:48


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


Nie dyskutuj z hernem, tego usera fantastę trzeba ignorować właśnie z powodu jego niezliczonych kłamstw

[quote]Zmyślony chan hipotetycznych Protobułgarów oczywiście nic nie ma wspólnego z kniaziem słowiańskich Bułgarów. No chyba, że wskażesz mi źródło nazywające go chanem. Ale tego nie zrobisz bo takie źródło nie istnieje. Więc bajeczki na bok proszę. Według bizantyjskich źródeł z VIII i IX w. Nicefora i Teofanesa Wyznawcy, trzy plemiona słowiańskie: Sewerowie, Siedem Rodów i Bułgarzy, porozumi...
  Forum: Czasy przodków ogólnie · Podgląd postu: #1673871 · Odpowiedzi: 5135 · Wyświetleń: 532.439

GniewkoSynRybaka Napisane: 21/08/2017, 19:36


VI ranga
******

Grupa: Użytkownik
Postów: 780
Dołączył: 2/01/2017, 22:11
Nr użytkownika: 100.904


Bazyli w ogóle wystarczy eparowania zmyśleniami...
  Forum: Państwo pierwszych Piastów · Podgląd postu: #1671139 · Odpowiedzi: 1306 · Wyświetleń: 158.897

28 Strony  1 2 3 > » 

New Posts  Nowe odpowiedzi
No New Posts  Brak nowych odpowiedzi
Hot topic  Gorący temat (Nowe odpowiedzi)
No new  Gorący temat (Brak nowych odpowiedzi)
Poll  Sonda (Nowe odpowiedzi)
No new votes  Sonda (Brak nowych odpowiedzi)
Closed  Zamknięty temat
Moved  Przeniesiony temat
 

 
Copyright © 2003 - 2017 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej