Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> List Jakuba De Molay'a, Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej
     
|Poszukiwacz|
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 6
Nr użytkownika: 73.339

Zawód: uczeñ
 
 
post 21/06/2011, 12:52 Quote Post

"W 1745r. w Paryżu odnaleziono list Jakuba de Molay adresowany do jego siostrzeńca, hrabiego Guicharda de Beaujeu, w którym mistrz powiadamiał o zakopanym skarbie. Pisał, że w trumnie jego dziadka, byłego mistrza templariuszy ukryta jest spora cześć skarbu oraz ważne dokumenty przywiezione z Ziemi Świętej. Prawdziwy skarb miał być ukryty w dwóch filarach, które ozdabiają chór przy wejściu grobowców wielkich mistrzów. Głowice tych filarów można było obrócić, a w ich wyżłobieniu tkwiły ukryte skarby. Grobu jednak do tej pory nie odnaleziono, choć szukano go jeszcze po drugiej wojnie światowej w wielu zamkach Francji."




Pare pytań dla tych co w temacie :

1.Chciałbym się dowiedzieć wszystkiego co wiadomo na temat hrabiego Guicharda de Beaujeu ( szukałem po necie ale nic nie znalazłem )

2.Kto był dziadkiem hrabiego, oczywiście także proszę o informacje jakie o nim wiadomo

3.Odnośnie tego fragmentu : "Grobu jednak do tej pory nie odnaleziono, choć szukano go jeszcze po drugiej wojnie światowej w wielu zamkach Francji."
Jeśli go szukano to na pewno miało się lub znalazło jakieś wskazówki lub poszlaki. Jeśli ktoś słyszał lub coś wie o tych poszukiwaniach prosze o napisanie wink.gif

4.Może chodzi o dziadka Jakuba De Molay'a ? Co o tym sądzicie ?

5.Date napisanie ów listu lub tekst całego listu. Ja znalazłem tylko ten fragment

6.Czy ktoś wie coś na temat rodziny De Molay'a ?

Na koniec proszę o wypowiadane się osób które coś wiedzą nie koniecznie oparte na faktach ( jak oparte na faktach to świetnie ) A i proszę o nie wypowiadanie się osób z zdaniami ,, Skarb nie istnieje " albo ,, Skarb to gwiezdne wrota do podróży w czasie " nikt z was nie wie i się nie do wie czym dla templariuszy był skarb do póki ktoś go nie znajdzie, nawet jeśli go nie ma to szukanie go pogłębia w poszukiwaczach wiedzę na temat tamtych czasów i pobudza wyobraźnie .



CZEKAM NA ODPOWIEDZI smile.gif

Ten post był edytowany przez |Poszukiwacz|: 21/06/2011, 13:29
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
MartinSherard
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 91
Nr użytkownika: 72.541

Martin Robert Arthur Sherard
Zawód: Troublesome nobleman
 
 
post 9/07/2011, 12:54 Quote Post

Kto był dziadkiem hrabiego Guicharda? Nic prostszego, zbieżność nazwisk i daty pozwala stwierdzić, iż był to Guillaume de Beajeu.

Zginął w trakcie obrony Akki w 1291, mógł byc młodszym bratem ojca hrabiego, co pozwala stwierdzić, iż list napisany około 1307 mógł być napisany do jego wnuka mającego około 20 lat. Guillaume urodził się w 1233 roku (w roku 1275 został wielkim mistrzem, i tak był młody zostając nim w wieku około 42 lat, jego następca, Thibauld Gaudin został mistrzem w wieku 62 lat), ewentualny syn, lub bratanek mistrza ur. około 1260 roku, sam Guichard (jego wnuk, albo cioteczny wnuk, syn siostry de Molaya) przed 1290. (to moje przypuszczenia, a teraz fakty).

Guillaume de Beajeu- 21 wielki mistrz zakonu templariuszy, syn Guicharda de Beajeu i Katarzyny z Clermont urodzony w roku 1233. Od roku 1271 komandor Trypolisu, a od roku 1273 wielki mistrz zakonu Templariuszy. Po wyborze przebywał we francji, Włoszech i Anglii, gdzie wizytował komandorie i zbierał fundusze na wsparcie walk w Ziemii Świętej. W roku 1274 stał na czele delegacji Templariuszy na soborze Lyonie. Kiedy przybył do Ziemii Świętej dał się wciągnąć w tamtejsze spory, jednak później zaczął występować w roli mediatora. Ponadto czynił starania o nową wyprawę krzyżową i był człowiekiem o dużym autorytecie szanowanym nawet przez przciwników. Zginął w roku 1291 podczas obrony Akki trafiony Saraceńską strzałą. Podczas oblężenia Saraceni uważali, iz dopuki żyje wielki mistrz templariuszy miasto nie zostanie zdobyte. Jego śmierć opisana jest na angielskiej wikipedii, nie wiem na podstawie jakiego źródła, więc potraktuj ta informację z przymróżeniem oka, chyba, że znajdziesz ją w innym źródle: ,,At one point during the siege, he dropped his sword and walked away from the walls. His knights remonstrated. Beaujeu replied: "Je ne m'enfuis pas; je suis mort. Voici le coup." ("I'm not running away; I am dead. Here is the blow.") He raised his arm to show the mortal wound he had received.'' Podaję także link do listu jaki otrzymał od sułtana Al-Ashraf Khalil w roku 1290:
http://historyavenue.com/letter_alashraf_k...of_beaujeu.html

Więcej informaji na:
http://www.templiers.org/guillaumebeaujeu-eng.php
http://www.astercenter.net/templari/grandimaestri_10.htm
W drugim linku masz przy tym herb stanowiący połączenie herbu jego rodu i zakonu Templariuszy. Niestety drugi link jest po włosku. Jesli znasz ten język możesz poczytać, jeśli nie masz link pierwszy wink.gif . Mógłbym przetłumaczyć, ale bardzo słabo znam włoski.

Co do rodu de Molay była to średniozamożna szlachta Burgundzka, wcześniej żaden de Molay nie był Wielkim mistrzem Templariuszy, wiec na pewno nie chodzi o dziadka de Molaya.

List został napisany zapewne około uwięzienia Templariuszy, zapewne tuż po tym wydarzeniu, w roku 1307, najprawdopodobniej jednak między 1307, a 1314.

Co do samego listu, albo poszlak na drodze do skarbu nic mi nie wiadomo. Skarb może istnieć, ale może ktoś go juz potajemnie odnalazł. Poza tym skarbem tym mogą byc zarówno pieniądze jak i jakieś dokumenty, czy księgi należące do Templariuszy, być może znalezione w podziemiach świątyni Jerozolimskiej.

Mam nadzieję, że rozwiązałem część kwestii. Do pozostałych pytań przyłączam się, gdyż jest to bardzo intrygująca sprawa.



 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
|Poszukiwacz|
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 6
Nr użytkownika: 73.339

Zawód: uczeñ
 
 
post 18/07/2011, 10:11 Quote Post

Dzięki za odpowiedz bardzo dużo się z niej dowiedziałem smile.gif

A włoskiego za bardzo nie umie ale może ktoś z mojich znajomych to przetłumaczy.
Co do skarbu może być tak jak mówisz, że ktoś już go potajemnie znalazł. Lecz sprawa templariuszy i ich skarbu ( oczywiście może chodzić tylko o jakieś papiery i tu będzie cytat wink.gif ,, Nie wszystko złoto co się świeci " jakoś tak to było ) oraz wszystkie tajemnic i nie wiadome na ten temat bardzo mnie ciekawią i interesują .

Ten post był edytowany przez |Poszukiwacz|: 18/07/2011, 11:46
 
User is offline  PMMini Profile Post #3

     
K.J.P.
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 6
Nr użytkownika: 76.306

Konrad Jozef Pisarczyk
Zawód: gitarzysta
 
 
post 1/02/2012, 22:35 Quote Post

1.Chciałbym się dowiedzieć wszystkiego co wiadomo na temat hrabiego Guicharda de Beaujeu ( szukałem po necie ale nic nie znalazłem )

http://www.geni.com/people/Guichard-de-BEA...000011255811912
Najprawdopodobniej chodzi o tego delikwenta : Guichard VI "Le Grand" (Wielki), szósty seigneur(lord, hrabia, pan...) Beaujeu. Gorzej z koligacjami(siostrzeniec DeMolay), jedynym Wielkim Mistrzem Zakonu o tym nazwisku był oczywiście Guillaume de Beaujeu, ale zginął w czasie szturmu na Akkę w 1291 roku, ciężko będzie prześledzić ewentualne sprowadzenie zwłok z Outremer(a może chodzi o symboliczny grobowiec, bez zwłok a jedynie z trumną?), skoro Akka upadła i władał nią Al-Ashraf Khalil, niemniej jednak znane są takie przypadki(najczęściej zwłoki transportowano wówczas, zakonserwowane w winie) oraz biorąc pod uwagę szacunek Al-Ashraf Khalil do Guillaume, można przypuszczać iż podjęto takie przedsięwzięcie i mogło zaistnieć. Najważniejszym chyba w całej sprawie byłoby, po pierwsze postarać się o kopię wspomnianego listu i zaprząc do pracy odpowiedniego tłumacza(na marginesie, Jacques de Molay najprawdopodobniej sam nie umiał pisać, wykorzystując skrybów - "Les Proces des Templiers" Jules Michelet, T.I, st.42, ostatni wers:"...miles illiteratus et pauper..." http://gallica.bnf.fr/ark:/12148/bpt6k2081892/f49.image

Niemniej jednak historyjka w miarę ciekawa ;)
Może nawet się nią zajmę z czystej ciekawości :D
"Si es atal, es atal"
Pozdrawiam
K.

Ten post był edytowany przez K.J.P.: 2/02/2012, 8:44
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #4

     
K.J.P.
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 6
Nr użytkownika: 76.306

Konrad Jozef Pisarczyk
Zawód: gitarzysta
 
 
post 12/02/2012, 11:54 Quote Post

cześć, nie jestem jeszcze pewien w 100% ale wiele wskazuje na to, że cała historyjka z listem jest oszustwem, "rozdmuchanym" w XIX i XX wieku.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #5

 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej