Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
9 Strony  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Czy istnieli "Polanie" ?
     
oxymoron
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 1
Nr użytkownika: 74.292

 
 
post 9/09/2011, 8:01 Quote Post

Witam !
Jestem tutaj zupelnym nowicjuszem , prosze o wyrozumialosc - ale raczej tylko w sprawach technicznych.
Polanie ! Od lat ciekawia i niepokoja . tyle roznych domyslow - i tak malo , wrecz zadnych dowodow na ich istnienie !
A ja , po prostu doszedlem do wniosku ze ich po prostu nie bylo ! Tak - plemiona " Polan " nigdy nie bylo .
Byla POLANA - tak polana na ktorej rozne !!! plemiona zawarly przymieze / zwiazek / konfederacje - jednym slowem zjednoczyly swe sily . Wyjasnialo by to tyle wykluczajacych sie informacji naroslych przez wieki na temat poczatkow naszego panstwa . Konfederacja ( to okreslenie najbardziej mi sie podoba ) zawarta na jakiejs polanie , w swietym gaju tlumaczy wiekszosc sprzecznosci historycznych . Analogie widze w o wiele pozniejszej Konfederacji Szwajcarskiej , gdzie w obliczu wspolnego wroga przysiegly sobie pomoc i wiernosc zupelnie rozne " plemiona " . Polana jako haslo , znak rozpoznawczy dla " swoich " , dla obcych niezrozumiale , mogla powodowac to zamieszanie w opisach kronikarzy . Do tego wyjasnia moja teoria rowniez ten blyskawiczny rozwoj terytorialny , raczej niemozliwy w drodze podbojow .
Jestem bardzo ciekaw Waszych opini !
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #1

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 9/09/2011, 8:49 Quote Post

Pogląd sprzeczny z danymi archeo, z danymi pisanymi i danymi językoznawczymi.
QUOTE
i tak malo , wrecz zadnych dowodow na ich istnienie !

Tyle samo co na istnienie Krywiczów, Radymiczów, Wiślan, Ślężan, Dziadoszan czy Uliczów
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
bartensteiner
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 1