Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
6 Strony  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Wnioski z badań Y-DNA Rurykowiczów, Linia męska Rurkowiczów to klad I2a-Din
     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.535
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 5/09/2018, 15:16 Quote Post

Link do publikacji po rosyjsku:

https://space-time.ru/space-time/article/vi..._st3-21.2015.71

https://space-time.ru/space-time/article/do...21.2015.71/207/

Okazuje się, że Wsiewołod I (ojciec Włodzimierza II Monomacha) nie był biologicznym synem Jarosława I Mądrego, gdyż żona Ingegerda zdradziła go z jakimś waregiem*. Z tej zdrady wynika haplogrupa N1c1 u jego następców. Natomiast pierwotna linia męska Rurykowiczów zachowała się wśród potomków Izjasława I takich jak np. książęta turowscy. Wynika z tego, że haplogrupa pierwszych Rurykowiczów to słowiański subklad I2a-CTS10228 (zwany też I2a-Din lub dynarskim, ze względu na najczęstsze jego występowanie u Słowian Południowych, a na drugim miejscu są Słowianie Wschodni).

*Najprawdopodobniej z królem Olafem II z Norwegii, który przez rok przebywał na wygnaniu na Rusi (a Wsiewołod urodził się kilka miesięcy po jego powrocie do Norwegii).

Ten post był edytowany przez Domen: 6/09/2018, 14:31
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.978
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/09/2018, 0:08 Quote Post

A skąd wiadomo że to potomkowie Izjaslawa nie pochodzą ze zdrady z jakimś Rusinem;) jak to mówią na dwoje babka wróżyła.

Ten post był edytowany przez mlukas: 6/09/2018, 0:08
 
User is offline  PMMini Profile Post #2

     
Szeptyc
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 264
Nr użytkownika: 102.361

jaros³aw
 
 
post 6/09/2018, 10:33 Quote Post

Taki wpis znalazłem na euped.

"Czy I2a-CTS10228 (dinaric) był starożytnym słowiańskim królem?
Wydaje się, że sama subklada powstała 5300 lat wcześniej, jednak jej TMRCA wynosi 2200 lat, według https://www.yfull.com/tree/I2/
mniejszość osób negatywnych dla CTS10228 została znaleziona we wschodniej Polsce, na Białorusi i w zachodniej Ukrainie wskazując, że to jest miejsce, w którym linia przetrwała od czasów
kalolitu.

więc ta linia przetrwała względnie nieznacznie w porównaniu do większości R1a przez 3000 lat, a następnie bardzo szybko rozwinęła się 2200 lat temu, by stać się ważną słowiańską linią.

podobne sytuacje zaobserwowano dla E-M81 w Maghrebie i J2-Y7800 wśród Czeczenów i Inguszów i oba zostały wyjaśnione przez rozprzestrzenianie się linii rodowych królów.

najwcześniejszym słowiańskim królem jest Boz (zm. ok. 380), który był królem Antów, wczesnego plemienia słowiańskiego. Mógł być jednym z jego wczesnych potomków."

Ten post był edytowany przez Szeptyc: 6/09/2018, 10:34
 
User is offline  PMMini Profile Post #3

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.978
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/09/2018, 11:43 Quote Post

Najważniejsza kwestia nie zbadano Y-DNA Ruryka więc wszystko to spekulacja. Podobnie R1b u Piastów okreslone na podstawie bocznej linii pare wieków młodszej.
Zakładam że w obu przypadkach było to I1 hehe.

Ten post był edytowany przez mlukas: 6/09/2018, 11:43
 
User is offline  PMMini Profile Post #4

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.535
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 6/09/2018, 13:34 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 6/09/2018, 0:08)
A skąd wiadomo że to potomkowie Izjaslawa nie pochodzą ze zdrady z jakimś Rusinem;) jak to mówią na dwoje babka wróżyła.


Bo w tej linii nie ma żadnej historii o możliwej zdradzie, a w linii z N1c jest historia o romansie Ingegerdy z królem Olafem podczas jego wygnania w Rosji.

Ojcem biologicznym nie był raczej jakiś anonimowy wareg tylko najprawdopodobniej król Olaf II Haraldsson.

Ten post był edytowany przez Domen: 6/09/2018, 13:37
 
User is offline  PMMini Profile Post #5

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.535
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 6/09/2018, 13:47 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 6/09/2018, 11:43)
Najważniejsza kwestia nie zbadano Y-DNA Ruryka


Zbadano potomków Wsiewołoda i Izjasława, synów Jarosława Mądrego i Ingegerdy. Potomkowie Wsiewołoda mają N1c a Izjasława I2a.

Rurykowicze z R1a to wg. ustaleń fałszywi Rurykowicze (którym dorobiono rodowody w XVI wieku). W grę wchodzą więc I2a i N1c.

Przy czym w linii z N1c jest historia o możliwym romansie Ingegerdy z Olafem, a w linii I2a nie ma historii o zdradach.

Ten post był edytowany przez Domen: 6/09/2018, 13:55
 
User is offline  PMMini Profile Post #6

     
Szeptyc
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 264
Nr użytkownika: 102.361

jaros³aw
 
 
post 6/09/2018, 13:53 Quote Post

Wypada tylko zbadać "y" potomków króla Olafa i sprawa jasna. Czy może już zbadano?
 
User is offline  PMMini Profile Post #7

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.535
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 6/09/2018, 13:56 Quote Post

QUOTE(Szeptyc @ 6/09/2018, 13:53)
Wypada tylko zbadać "y" potomków króla Olafa i sprawa jasna. Czy może już zbadano?


Król Olaf nigdy nie założył dynastii. Czyli chyba nie ma znanych potomków (z wyjątkiem tych z nieprawego łoża).
 
User is offline  PMMini Profile Post #8

     
Szeptyc
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 264
Nr użytkownika: 102.361

jaros³aw
 
 
post 6/09/2018, 13:59 Quote Post

QUOTE(Domen @ 6/09/2018, 13:56)
QUOTE(Szeptyc @ 6/09/2018, 13:53)
Wypada tylko zbadać "y" potomków króla Olafa i sprawa jasna. Czy może już zbadano?


Król Olaf nigdy nie założył dynastii. Czyli chyba nie ma znanych potomków (z wyjątkiem tych z nieprawego łoża).
*


Ale chyba jakiś krewnych miał?

Ten post był edytowany przez Szeptyc: 6/09/2018, 14:02
 
User is offline  PMMini Profile Post #9

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.535
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 6/09/2018, 14:02 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 6/09/2018, 11:43)
Podobnie R1b u Piastów okreslone na podstawie bocznej linii pare wieków młodszej.


DNA Piasta Kołodzieja nigdy nie zbadamy bo nie wiadomo nawet czy istniał naprawdę (Ruryk też jest legendarny).

W każdym razie Jarosław Mądry był najprawpodopodobniej I2a (druga opcja to że był N1c, natomiast I1 odpada).

Ten post był edytowany przez Domen: 6/09/2018, 14:03
 
User is offline  PMMini Profile Post #10

     
Antoni123
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 300
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 6/09/2018, 14:17 Quote Post

Tu jeszcze inny punkt widzenia na Rosyjskie N1
https://www.anatole-klyosov.com/11_09_2018.pdf
 
User is offline  PMMini Profile Post #11

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.535
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 6/09/2018, 14:29 Quote Post

QUOTE(Szeptyc @ 6/09/2018, 13:59)
Ale chyba jakiś krewnych miał?


Pewnie tak, więc może da radę zbadać żyjących krewnych po mieczu albo DNA z grobów jego krewnych.

Ten post był edytowany przez Domen: 6/09/2018, 14:29
 
User is offline  PMMini Profile Post #12

     
Matbir
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 190
Nr użytkownika: 82.241

 
 
post 6/09/2018, 17:30 Quote Post

QUOTE(Domen @ 5/09/2018, 15:16)
Link do publikacji po rosyjsku:

https://space-time.ru/space-time/article/vi..._st3-21.2015.71

https://space-time.ru/space-time/article/do...21.2015.71/207/

Okazuje się, że Wsiewołod I (ojciec Włodzimierza II Monomacha) nie był biologicznym synem Jarosława I Mądrego, gdyż żona Ingegerda zdradziła go z jakimś waregiem*. Z tej zdrady wynika haplogrupa N1c1 u jego następców. Natomiast pierwotna linia męska Rurykowiczów zachowała się wśród potomków Izjasława I takich jak np. książęta turowscy. Wynika z tego, że haplogrupa pierwszych Rurykowiczów to słowiański subklad I2a-CTS10228 (zwany też I2a-Din lub dynarskim, ze względu na najczęstsze jego występowanie u Słowian Południowych, a na drugim miejscu są Słowianie Wschodni).

*Najprawdopodobniej z królem Olafem II z Norwegii, który przez rok przebywał na wygnaniu na Rusi (a Wsiewołod urodził się kilka miesięcy po jego powrocie do Norwegii).
*
Język publikacji nie pomaga mi w jej odczytaniu, więc trudno dodać coś konstruktywnego do tej dyskusji. Jeśli jdenak jak piszą dyskutanci jedynie utrwalona w źródłach plotka o romansie Ingegerdy jest podstawą do twierdzeń to sądzę, że potrzeba dowodów biologicznych.

Z genealogii Rurykowiczów wynika, że w XI wieku wykształciły się dwie linie tego rodu pochodzące od Izasława Włodzimierzowicza i Jarosława I Mądrego 2xprawnuków Ruryka. Zdaje się, że linia Rurykowiczów Połockich wymarła już na początku XIII wieku wraz z najazdami Litewskimi.
Tak więc wszyscy Rurykowicze to potomkowie Jarosława I Mądrego. Do zbadania są trzy linie:
- Izjasława I - linia Turowska
- Światosława II - linia Czerniachowska - wywodzą się od nich książęta Ossowiccy
- Wsiewołoda I - liczne linie
Jeśli każda z nich posiada inną haplogrupę to jedynym rozwiązaniem będzie ustalenie haplogrupy Lini Połockiej, co jak przypuszczam jest niewykonalne.

Ten post był edytowany przez Matbir: 6/09/2018, 17:32
 
User is offline  PMMini Profile Post #13

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.978
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/09/2018, 18:22 Quote Post

QUOTE(Domen @ 6/09/2018, 13:47)
QUOTE(mlukas @ 6/09/2018, 11:43)
Najważniejsza kwestia nie zbadano Y-DNA Ruryka


Zbadano potomków Wsiewołoda i Izjasława, synów Jarosława Mądrego i Ingegerdy. Potomkowie Wsiewołoda mają N1c a Izjasława I2a.

Rurykowicze z R1a to wg. ustaleń fałszywi Rurykowicze (którym dorobiono rodowody w XVI wieku). W grę wchodzą więc I2a i N1c.

Przy czym w linii z N1c jest historia o możliwym romansie Ingegerdy z Olafem, a w linii I2a nie ma historii o zdradach.
*


Sorry ale to już któreś pokolenie po Ruryku, a nie jego synowie. Absolutnie nie potwierdza to że Ruryk miał jedną z tych haplogrup. Kompletnie mnie nie interesuje haplogrupa Jarosława Mądrego.

Ruryk > Igor > Światosław I > Włodzimierz Wielki > Jarosława Mądry > synowie m. in. Wsiewołod II i Izjasław.
Jak zawsze Domen mataczy, tak jakby zbadali Y-DNA syna Ruryrka a było to dopiero piąte pokolenie.

Więc dopóki nie zbadają Ruryka lub jego syna Igora, ostatecznie Światosława I cała teoria jest o kant d.. potłuc.

Ten post był edytowany przez mlukas: 6/09/2018, 18:31
 
User is offline  PMMini Profile Post #14

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.978
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/09/2018, 18:34 Quote Post



user posted image


Ten post był edytowany przez mlukas: 6/09/2018, 18:34
 
User is offline  PMMini Profile Post #15

6 Strony  1 2 3 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej