Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Closed TopicStart new topicStart Poll

> Czy miał miejsce najazd Chin na Polan?
     
Toysan
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 3
Nr użytkownika: 103.165

Zawód: Informatyk
 
 
post 19/03/2018, 16:39 Quote Post

Otóż ja i mój znajomy, historią interesujemy się hobbystycznie. Kolega jednak napotkał się na "jakimś" forum (korzystał z sieci publicznej, więc w trybie prywatnym i nie zapisał historii przeglądarki), na wypowiedź, w której pisano o tym, że Chiny korzystały z bursztynowego szlaku, normalnie płacąc słowiańskiej eskorcie, ponieważ pewnego razu armia chińska licząca sobie około 10 000 chłopa weszła na tereny Polan, po czym:
QUOTE
"Nocą, las runął na nich i z 10 000 wojska w przeciągu minuty, został tylko 1 żołnierz by opowiedzieć co się stało"
Od tego czasu Chiny nabrały respektu. Byłaby to dla mnie powieść fantasy gdybym nie czytał o tym co Germanie wywinęli Rzymianom (czyli ogólnie - da się).

Teraz moje pytanie, czy ma ktoś jakieś informacje na ten temat?
Czy była próba najazdu Chińskiego?

Nie wiem czy może komuś się szlaki bursztynowy z jedwabnym pomyliły, no ale wtedy przy jedwabnym nie byłoby słowiańskiej eskorty. Nie wiem, nie mam wystarczającej wiedzy na ten temat ,a w internecie jedyne co wyczytałem o wojnach Polsko/Chińskich to z okresu Czyngis-chan'a, także... pomocy...
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.265
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 19/03/2018, 17:23 Quote Post

QUOTE(Toysan @ 19/03/2018, 16:39)
Otóż ja i mój znajomy, historią interesujemy się hobbystycznie. Kolega jednak napotkał się na "jakimś" forum (korzystał z sieci publicznej, więc w trybie prywatnym i nie zapisał historii przeglądarki), na wypowiedź, w której pisano o tym, że Chiny korzystały z bursztynowego szlaku, normalnie płacąc słowiańskiej eskorcie, ponieważ pewnego razu armia chińska licząca sobie około 10 000 chłopa weszła na tereny Polan, po czym:
QUOTE
"Nocą, las runął na nich i z 10 000 wojska w przeciągu minuty, został tylko 1 żołnierz by opowiedzieć co się stało"
Od tego czasu Chiny nabrały respektu. Byłaby to dla mnie powieść fantasy gdybym nie czytał o tym co Germanie wywinęli Rzymianom (czyli ogólnie - da się).

Teraz moje pytanie, czy ma ktoś jakieś informacje na ten temat?
Czy była próba najazdu Chińskiego?

Nie wiem czy może komuś się szlaki bursztynowy z jedwabnym pomyliły, no ale wtedy przy jedwabnym nie byłoby słowiańskiej eskorty. Nie wiem, nie mam wystarczającej wiedzy na ten temat ,a w internecie jedyne co wyczytałem o wojnach Polsko/Chińskich to z okresu Czyngis-chan'a, także... pomocy...
*


Chiny znały jakieś państewko Pou-Lan na zachodzie, co zapewne było jakąś niezdarną próbą zapisu Fergany chińskim alfabetem. Przy odpowiednim poziomie skretynienia, owszem, bywa to interpretowane jako Polanie.
 
User is offline  PMMini Profile Post #2

     
Toysan
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 3
Nr użytkownika: 103.165

Zawód: Informatyk
 
 
post 20/03/2018, 12:34 Quote Post

Czyli jeżeli dobrze rozumuje, takie zajście po prostu nie miało miejsca?
 
User is offline  PMMini Profile Post #3

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.265
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 20/03/2018, 13:23 Quote Post

A jakim cudem mogło mieć miejsce? Sprawdź na mapie, gdzie Huang-ho, a gdzie dorzecze Warty.
 
User is offline  PMMini Profile Post #4

     
carantuhill
 

Bieskidnik
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.308
Nr użytkownika: 12.703

WOJCIECH
Stopień akademicki: Utytu³owany:)
Zawód: pathfinder
 
 
post 20/03/2018, 13:36 Quote Post

QUOTE(kmat @ 20/03/2018, 14:23)
A jakim cudem mogło mieć miejsce? Sprawdź na mapie, gdzie Huang-ho, a gdzie dorzecze Warty.
*



Znaczy miało miejsce - w urojonej wizji Wandaluzji - strona wróciła do życia, więc go chyba wypuścili w końcu.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #5

     
Toysan
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 3
Nr użytkownika: 103.165

Zawód: Informatyk
 
 
post 20/03/2018, 14:27 Quote Post

QUOTE(kmat @ 20/03/2018, 13:23)
A jakim cudem mogło mieć miejsce? Sprawdź na mapie, gdzie Huang-ho, a gdzie dorzecze Warty.
*



Po prostu myślałem, że skoro Polak zarządzał własnym "minipaństewkiem", które w drugiej połowie XVIII w. znajdowało się na granicy z Chinami (o ile mnie pamięć nie myli - co do daty). To może bóg jakimś cudem zesłał tam jakieś plemię pseudo-słowiańskie, które mogło sprawiać pozór bycia "Polanami".

No ale nic, suma summarum też uważam, że było to niemożliwe - dziękuję za odpowiedź, można zamknąć temat.
 
User is offline  PMMini Profile Post #6

 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Closed TopicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2018 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej