Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Henryk De Nevers - Herve De Donzy, Kogo autor miał na myśli?
     
elchullogrande
 

Rewolucjonista
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.461
Nr użytkownika: 60.239

Daniel
Stopień akademicki: mgr hist. i fil. pol
Zawód: taka jedna
 
 
post 16/11/2015, 17:50 Quote Post

Jest tak: poważny autor podaje w poważnej książce, że na czele krucjaty przeciw katarom stanął książę Odo, stanął obok niego Gaucher de Châtillon (III) i hrabia (a właściwie raczej: hrabiątko) Henryk z Nevers. Osoba, którą miał na myśli pisząc o tym ostatnim to Hervé IV de Donzy, którego imię jakoś skojarzyło mu się z Henrykiem, a że był hrabią Nevers, to i nazwisko, czy może był tam w tej rodzinie jakiś młody Heniek?
Choć z drugiej strony - to Hervé IV de Donzy był jednym z wodzów krucjaty. Ale tak tylko chcę się upewnić.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #1

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 13.222
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 16/11/2015, 20:09 Quote Post

Zerknąłem sobie do M.G. Pegg, Najświętsza wojna... i występuje tam tylko Hervé IV, hrabia Nevers. Żadnego Henryka z Nevers nie widzę.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
elchullogrande
 

Rewolucjonista
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.461
Nr użytkownika: 60.239

Daniel
Stopień akademicki: mgr hist. i fil. pol
Zawód: taka jedna
 
 
post 16/11/2015, 20:15 Quote Post

QUOTE(wysoki @ 16/11/2015, 20:09)
Zerknąłem sobie do M.G. Pegg, Najświętsza wojna... i występuje tam tylko Hervé IV, hrabia Nevers. Żadnego Henryka z Nevers nie widzę.
*



No. A ja w swojej książce widzę.
Czyli uznajemy, że autor się rypnął. Zresztą, pisał w czasach sprzed internetu, to może nie miał jak na szybko się upewnić wink.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 13.222
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 16/11/2015, 20:23 Quote Post

QUOTE(elchullogrande @ 16/11/2015, 21:15)
QUOTE(wysoki @ 16/11/2015, 20:09)
Zerknąłem sobie do M.G. Pegg, Najświętsza wojna... i występuje tam tylko Hervé IV, hrabia Nevers. Żadnego Henryka z Nevers nie widzę.
*



No. A ja w swojej książce widzę.
Czyli uznajemy, że autor się rypnął. Zresztą, pisał w czasach sprzed internetu, to może nie miał jak na szybko się upewnić wink.gif
*


Jeśli u tego autora Henryk jest jednym z wodzów to musi to być pomyłka związana z błędnym rozumieniem imienia. W książce mam wyliczone 13 nazwisk najznamienitszych panów świeckich biorących udział w tej wyprawie i nie ma wśród nich Henryka, trudno więc, aby mógł być jednym z wodzów.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #4

     
elchullogrande
 

Rewolucjonista
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.461
Nr użytkownika: 60.239

Daniel
Stopień akademicki: mgr hist. i fil. pol
Zawód: taka jedna
 
 
post 16/11/2015, 20:27 Quote Post

QUOTE(wysoki @ 16/11/2015, 20:23)
QUOTE(elchullogrande @ 16/11/2015, 21:15)
QUOTE(wysoki @ 16/11/2015, 20:09)
Zerknąłem sobie do M.G. Pegg, Najświętsza wojna... i występuje tam tylko Hervé IV, hrabia Nevers. Żadnego Henryka z Nevers nie widzę.
*



No. A ja w swojej książce widzę.
Czyli uznajemy, że autor się rypnął. Zresztą, pisał w czasach sprzed internetu, to może nie miał jak na szybko się upewnić wink.gif
*


Jeśli u tego autora Henryk jest jednym z wodzów to musi to być pomyłka związana z błędnym rozumieniem imienia. W książce mam wyliczone 13 nazwisk najznamienitszych panów świeckich biorących udział w tej wyprawie i nie ma wśród nich Henryka, trudno więc, aby mógł być jednym z wodzów.
*




Noo, z całą pewnością popełnił on tu błąd. Nie wiem, czym powodowany, ale może uda mi się kiedyś spytać go o to smile.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #5

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 13.222
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 16/11/2015, 20:54 Quote Post

Nie każdy musi znać wszystkie imiona, może sobie gdzieś raz źle zapisał albo niewyraźnie i potem po prostu powielał? W sumie nie tragedia (nie oczekuję oczywiście cudów i wiadomo, że korekta potem takich rzeczy nie wyłapie), ten się nie myli co nic nie robi wink.gif.
Grunt, że akurat w tej pomyłce łatwo się zorientować, jak się ktoś zetknie z właściwą wersją.



 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #6

 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2016 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej