Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
4 Strony « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Potomkowie Kartaginczykow.
     
Rian
 

VIII ranga
********
Grupa: Użytkownik
Postów: 3.178
Nr użytkownika: 6.598

Stopień akademicki: mgr
Zawód: politolog
 
 
post 1/07/2009, 23:02 Quote Post

QUOTE
Ja bym ostrożnie podchodził do danych z Viasat - to coś jak Discovery.

Takich błędów jak na Discovery nie robią.

Z innej strony - sprawdziłem dokładniej - mniej niż 20% genów współczesnych Tunezyjczyków pochodzi z Bliskiego Wschodu, co niekoniecznie oznacza Fenicjan (w końcu Tunezję podbili Arabowie, była też silna diaspora żydowska). Tunezyjczycy to w głównej mierze potomkowie Berberów.
 
User is offline  PMMini Profile Post #46

     
sargon
 

IX ranga
*********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 5.804
Nr użytkownika: 4.555

Stopień akademicki: mgr inz
 
 
post 1/07/2009, 23:18 Quote Post

QUOTE(Rian)
Takich błędów jak na Discovery nie robią
To dlaczego próbowali wyjaśnić małą ilość znaczników fenickich skutecznością rzymskiej czystki w 146 r, która to teza jest raczej bez sensu?
Wspomnieli w ogóle o tych pięciu miastach które wymeniłem, ze przetrwały ten rok bez szwanku?
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #47

     
k.jurczak
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.014
Nr użytkownika: 17.051

BANITA
Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 1/07/2009, 23:50 Quote Post

QUOTE
Równie dobrze wtedy możnaby twierdzić, ze "Fenicjanie" z Utyki różnili się np. od "Fenicjan" z Kerkuan - z tego samego powodu. To wtedy byliby w ogóle jacyś Fenicjanie poza Fenicją, jeśli mielibyśmy zakładac, ze co miasto, to inny lud, bo przecież "migracje mogły być różne"? 
Jeśli masz jakieś przesłanki, poza własnym gdybaniem nt. różnych intensywności migracji, wskazujące na zróżnicowanie etniczne / genetyczne Kartagińczyków i Utyceńczyków, albo chociaż źródło, które ich pod tym względem rozdziela - to zapodaj.

Ja nie spotkałem się z rozróżnianiem Fenicjan od Kartagińczyków pod innym względem niż polityczny i kulturalny.


Po prostu odnosiłem sie do Twojego postu "Ale było juz mówione o genach kartagińskich / fenickich.
Ponadto Kartagińczycy nie róznili sie od innych Fenicjan. A juz na pewno nie od innych Fenicjan z Afryki Pn." W pierwszym zdaniu piszesz o genach to pomyślałem ze w drugim też piszesz o braku rozróżnienia genetycznego.

I oczywiśćie intensywność migracji do różnych miast po prostu musiała być o róznej intensywnosci. Jedne miasta są ważniejsze i blizej toi przyciagają więcej kolonistów z macierzy. Kartagina powinna przyciagać bardziej niż np Nora na Sardynii czy mniej ważna Utyka. Do tego tez warto zastanowić sie czy przez 3 wieki etnos w Libanie nie uległ zmianie (wiem, wiem, zaraz powiesz, ze badania genetyczne wykazały ciagłość, ale wątpie byś sam jeszcze w nie wierzył)
 
User is offline  PMMini Profile Post #48

     
sargon
 

IX ranga
*********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 5.804
Nr użytkownika: 4.555

Stopień akademicki: mgr inz
 
 
post 1/07/2009, 23:54 Quote Post

QUOTE(k.jurczak)
Po prostu odnosiłem sie do Twojego postu "Ale było juz mówione o genach kartagińskich / fenickich.
Ponadto Kartagińczycy nie róznili sie od innych Fenicjan. A juz na pewno nie od innych Fenicjan z Afryki Pn." W pierwszym zdaniu piszesz o genach to pomyślałem ze w drugim też piszesz o braku rozróżnienia genetycznego.

I oczywiśćie intensywność migracji do różnych miast po prostu musiała być o róznej intensywnosci. Jedne miasta są ważniejsze i blizej toi przyciagają więcej kolonistów z macierzy. Kartagina powinna przyciagać bardziej niż np Nora na Sardynii czy mniej ważna Utyka. Do tego tez warto zastanowić sie czy przez 3 wieki etnos w Libanie nie uległ zmianie (wiem, wiem, zaraz powiesz, ze badania genetyczne wykazały ciagłość, ale wątpie byś sam jeszcze w nie wierzył)
Czyli nie masz źródeł lub danych wskazujących na różnice genetyczne lub etniczne między Kartagińczykami a innymi Fenicjanami.

To, że wg Ciebie coś musiało być lub nie musiało być - nie jest żadnym argumentem.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #49

     
k.jurczak
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.014
Nr użytkownika: 17.051

BANITA
Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 2/07/2009, 0:15 Quote Post

QUOTE
Czyli nie masz źródeł lub danych wskazujących na różnice genetyczne lub etniczne między Kartagińczykami a innymi Fenicjanami.


Zdrowy rozsądek. Przecież twierdzenie, ze mieszkacy Kartaginy mieli taki sam odsetek libanskiego DNA jak mieszkańcy Gades graniczy z absurdem, jest to wyjatkowo mało prawdopodobne.

 
User is offline  PMMini Profile Post #50

     
sargon
 

IX ranga
*********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 5.804
Nr użytkownika: 4.555

Stopień akademicki: mgr inz
 
 
post 2/07/2009, 4:27 Quote Post

QUOTE(k.jurczak)
Zdrowy rozsądek. Przecież twierdzenie, ze mieszkacy Kartaginy mieli taki sam odsetek libanskiego DNA jak mieszkańcy Gades graniczy z absurdem, jest to wyjatkowo mało prawdopodobne.
Aha, to w przypadku Fenicjan z Utyki i Fenicjan z Gadir też. To może jedni w przeciwieństwie do drugich nie byli Fenicjanami...? No i oczywiście jeszcze Fenicjanie z Sycylii (DNA sycylisjkich autochtonów i greckie), oraz z Sardynii (Sardów). Coraz więcej nam się tych "rodzajów" Fenicjan robi...
Chętnie sie dowiem, czy różnice genetyczne między mieszkańcem Utyki i mieszkańcem Gadir były większe/mniejsze niż między mieszkańcem Kartaginy, mieszkańcem Utyki i mieszkańcem np. Sulkoi.

JAKIEŚ zróżnocowanie genetyczne jest sprawą oczywistą. Ale skoro mamy rozdzielać Kartagińczyków od Fenicjan, to Kartagińczycy powinni znacznie odstawać od średniej zróżnocowania dla innych Fenicjan.

Byle na źródłach, nie na jakichś watpliwych przesłankach.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #51

     
MikoQba
 

Presbyterian Westminster Confession
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.809
Nr użytkownika: 8.008

James Nicholson
Stopień akademicki: Dysortograf
Zawód: Dziennikarz
 
 
post 2/07/2009, 8:48 Quote Post

QUOTE(k.jurczak @ 2/07/2009, 0:15)
QUOTE
Czyli nie masz źródeł lub danych wskazujących na różnice genetyczne lub etniczne między Kartagińczykami a innymi Fenicjanami.


Zdrowy rozsądek. Przecież twierdzenie, ze mieszkacy Kartaginy mieli taki sam odsetek libanskiego DNA jak mieszkańcy Gades graniczy z absurdem, jest to wyjatkowo mało prawdopodobne.
*


Skoro to tylko twoje nie poparte niczym dywagacje to zostańmy przy tym i nie rozwijajmy dalej tej teorii bo do niczego nas to nie doprowadzi.

P.S. Słowa nie rozwijajmy dalej- to nie tylko prośba ale oficjalne upomnienie.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #52

4 Strony « < 2 3 4 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej