Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
496 Strony « < 280 281 282 283 284 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Allochtonizm vs autochtonizm, Wyliczenie argumentów
     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.928
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/04/2017, 14:53 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 7/04/2017, 10:24)
A to niespodzianka... A ja się zapisałem do projektu polskich Piastów na FTDNA bo liczyłem że może będę miał wspólny subklad. Domen się ucieszy, jest z Wielkopolski i ma R1b:)


Ja się właśnie nie zapisałem, bo byłem przekonany, że będą R1a. Dobra muszę się chyba zapisać... smile.gif

QUOTE(mlukas)
Kłania się rachunek prawdopodobieństwa. Skoro trafiło na dość rzadką w Polsce haplogrupe.


R1b jest drugą najczęściej występująca w Polsce haplogrupą zaraz po R1a !!! smile.gif

A przed ekspansją Słowian, R1b było w Polsce raczej więcej niż teraz, a nie mniej.

Co do rachunku prawdopodobieństwa...

Ja np. mam wszystko rzadkie - subklad R1b-L617, mtDNA W6a oraz grupę krwi AB... smile.gif

QUOTE(mlukas)
To szansa że trafi na wyjątkowo rzadki 2% polski klad R1b-Z2103>Y5587 jest minimalna Domen.


Szansa, że trafi na L617 jest jeszcze mniejsza. Ale u mnie też była minimalna, a trafiło.

Ten post był edytowany przez Domen: 7/04/2017, 14:58
 
User is offline  PMMini Profile Post #4216

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.225
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 7/04/2017, 14:57 Quote Post

Ale że to będzie ten "polski" 2% klad to już myślenie życzeniowe:)

Czułem że teraz zacznie się udowadnianie że R1b t tak naprawdę też słowiańska haplogrupa heheh.


Ten post był edytowany przez mlukas: 7/04/2017, 14:58
 
User is offline  PMMini Profile Post #4217

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.928
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/04/2017, 14:59 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 7/04/2017, 14:57)
Ale że to będzie ten "polski" 2% klad to już myślenie życzeniowe:)


To akurat nie jest polski, tylko wschodnioeuropejski. Polski jest jeden z subkladów U106.

Nazywany polski, ponieważ co najmniej 2/3 jego wszystkich nosicieli mieszka w Polsce.

QUOTE(mlukas)
Czułem że teraz zacznie się udowadnianie że R1b t tak naprawdę też słowiańska haplogrupa heheh.


Nie o to mi przecież chodzi, tylko o to, że R1b nie musi oznaczać przybycia Piastów z zewnątrz.

R1b jest głównie przedsłowiańskie na terenie Polski. A więc np. celtyckie, wandalskie, gockie.

Ten post był edytowany przez Domen: 7/04/2017, 15:01
 
User is offline  PMMini Profile Post #4218

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.928
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/04/2017, 15:02 Quote Post

Możesz dać mi link do tego Projektu DNA Piastów?
 
User is offline  PMMini Profile Post #4219

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.225
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 7/04/2017, 15:06 Quote Post

Tu https://www.facebook.com/PiastDNA
www.familytreedna.com/public/Piastdynasty
Nie wiem czy to nie martwy projekt.

Ten post był edytowany przez mlukas: 7/04/2017, 15:06
 
User is offline  PMMini Profile Post #4220

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.928
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/04/2017, 15:10 Quote Post

Co do R1b to np. mój subklad L617 jest stosunkowo częsty na Wyspach Brytyjskich i w Iberii, oraz w Polsce i na Litwie.

Natomiast praktycznie wcale nie występuje on w Niemczech, we Francji, ani w Skandynawii.

Zrobiłem mapę miejsc urodzenia najstarszych znanych przodków wszystkich nosicieli mojego subkladu jakich znalazłem.

===================

Na temat specyficznie polskich subkladów R1b pisałem tutaj:

http://www.historycy.org/index.php?showtop...6&#entry1600506

Natomiast wschodnioeuropejski jest m.in. subklad R1b-Z2103>Y5587 "Eastern European Type".

===================

Jest też subklad łączony ostatnio z Sarmatami (ponieważ znaleziono go w kopalnym DNA Sarmatów).

Obecnie sarmacki subklad R1b występuje w Polsce (np. znam gościa z Górnego Śląska, rdzennego "lokalsa", który jest nosicielem właśnie tego sarmackiego subkladu - niedawno opublikowano DNA Sarmatów z epoki żelaza w pracy Unterlander 2017 i jeden należał do tego subkladu R1b):

http://www.ancestraljourneys.org/ironagedna.shtml

R1b-Y21707 - http://i.imgur.com/0fc3h1L.png

user posted image

Ten post był edytowany przez Domen: 7/04/2017, 16:03
 
User is offline  PMMini Profile Post #4221

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.225
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 7/04/2017, 15:55 Quote Post

W takim razie sarmacka legenda powraca:) Jeśli padnie na ten subklad jak innych przebadają.

Ten post był edytowany przez mlukas: 7/04/2017, 16:19
 
User is offline  PMMini Profile Post #4222

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.928
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/04/2017, 15:57 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 7/04/2017, 15:55)
W takim razie sarmacka legenda powraca:)


Jeśli Piastowie należeli do tego samego subkladu co Sarmata I0575 z pracy Unterlander 2017, to nie będzie to już legenda, tylko fakt. smile.gif

Dlaczego ten subklad występuje obecnie w Polsce ???

Oczywiście do niedawna nie był on nazywany sarmackim. Dopiero po opublikowaniu DNA Sarmatów, możemy go z nimi identyfikować.

====================

Lawrence Mayka tak skomentował toruński artykuł na Antrogenice:

QUOTE(lgmayka)
The text of the article is, of course, absurdly simplistic and sometimes baldly incorrect.

- About 10-20% of Polish men belong to R1b, not 5-10% as the article claims. Thus, the article's definitive assertion, based solely on the R1b haplogroup, that "the ancestors of the Piasts were not Slavs" is ludicrous.

- The article's reference to R1a as "the Slavic haplogroup" insults both I2a-Dinaric men, who are equally Slavic, and R1a men in India, who are definitely not Slavic.

- The article's double assertion that I1 is an "Old European" haplogroup that "dominates" Scandinavia is wildly overstated as well. I1 has been found very rarely in pre-Neolithic remains, and all I1 living today descends from one lucky man who lived only 4600 years ago. Scandinavian men often belong to R1a or R1b instead.

- Kozłowski's claim that his team could not discern any subhaplogroup more specific than R1b is disturbing. He blames the condition of the remains, but one must wonder whether a team with better equipment and methods could have gotten more complete results.


Ten post był edytowany przez Domen: 7/04/2017, 16:44
 
User is offline  PMMini Profile Post #4223

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.225
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 7/04/2017, 16:49 Quote Post

A to inna sprawa. Moze dziennikarz uprościł, może Kozłowski mówił tak by dziennikarz zrozumiał.
Ale tych parę spraw mógł przedstawić inaczej.

QUOTE
Thus, the article's definitive assertion, based solely on the R1b haplogroup, that "the ancestors of the Piasts were not Slavs" is ludicrous.


Ale że R1b będzie traktowana jako słowiańska haplo teraz, to już mówiłem i będzie się to nasilać.

Ten post był edytowany przez mlukas: 7/04/2017, 17:53
 
User is offline  PMMini Profile Post #4224

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.928
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/04/2017, 18:58 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 7/04/2017, 16:49)
Ale że R1b będzie traktowana jako słowiańska haplo teraz, to już mówiłem i będzie się to nasilać.


Racja. Ale z drugiej strony traktowanie całej R1b jako niesłowiańskiej jest tak samo błędne, jak traktowanie całej R1a jako słowiańskiej. Przykładowo gdyby Piastowie mieli np. R1a-Z284, R1a-L664 albo R1a-Z93, to byłby to mocniejszy argument za ich niesłowiańskością, niż gdyby mieli R1b-U152.

Dlaczego ???

Ponieważ jedna próbka R1b-U152 pojawiła się (wg. "przecieków" o jakich słyszałem) w proto-bałto-słowiańskiej kulturze trzcinieckiej.

Tymczasem ani R1a-Z284, ani R1a-L664 ani R1a-Z93 nie występowały w kulturze trzcinieckiej.

Ten post był edytowany przez Domen: 7/04/2017, 19:00
 
User is offline  PMMini Profile Post #4225

     
Yngvi
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 546
Nr użytkownika: 99.077

 
 
post 7/04/2017, 19:03 Quote Post

Nie sądzę aby Piastowie byli po mieczu potomkami wikingów, prędzej jakichś lokalnych Germanów, którzy ulegli slawizacji. No i oczywiście R1b Piastów nie oznacza braku słowiańskich korzeni, jedynie pochodzenie po mieczu jest prawdopodobnie niesłowiańskie.
Teraz liczę na U106 w przeworskiej i wielbarskiej.
 
User is offline  PMMini Profile Post #4226

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.928
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/04/2017, 19:07 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 7/04/2017, 14:57)
Czułem że teraz zacznie się udowadnianie że R1b to tak naprawdę też słowiańska haplogrupa heheh.


Do niedawna Wielka Lechia to byli tylko R1a. Teraz po prostu całość R1 to będzie Wielka Lechia... wink.gif

Wreszcie R1b dołączą do grona Prawdziwych Polaków, gdzie od dawna już powinno być dla nas miejsce.

QUOTE("Yngvi")
No i oczywiście R1b Piastów nie oznacza braku słowiańskich korzeni, jedynie pochodzenie po mieczu jest prawdopodobnie niesłowiańskie.


Ale w przypadku dynastii liczy się właściwie tylko pochodzenie po mieczu.

Bo przecież to, że Piastowie żenili się zarówno ze Słowiankami jak też z Nie-Słowiankami, to wiadomo od dawna.

Ten post był edytowany przez Domen: 7/04/2017, 19:20
 
User is offline  PMMini Profile Post #4227

     
Tragliano
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 236
Nr użytkownika: 70.976

 
 
post 7/04/2017, 19:30 Quote Post

QUOTE(Domen @ 7/04/2017, 15:10)
Co do R1b to np. mój subklad L617 jest stosunkowo częsty na Wyspach Brytyjskich i w Iberii, oraz w Polsce i na Litwie.

Natomiast praktycznie wcale nie występuje on w Niemczech, we Francji, ani w Skandynawii.

Zrobiłem mapę miejsc urodzenia najstarszych znanych przodków wszystkich nosicieli mojego subkladu jakich znalazłem.

===================

Na temat specyficznie polskich subkladów R1b pisałem tutaj:

http://www.historycy.org/index.php?showtop...6&#entry1600506

Natomiast wschodnioeuropejski jest m.in. subklad R1b-Z2103>Y5587 "Eastern European Type".

Mam takie niezwiązane z tematem, proste pytanie - jak badać takie rzeczy wink.gif ? Jestem w temacie zupełnie zielony, od kilku miesięcy zajmuję się konwencjonalną genealogią, chętnie dołożyłbym do tego badania genetyczne. Konwencjonalna genealogia mnie już nigdzie nie zaprowadzi, co mnie doprowadza do szału, bo ksiąg nie ma a stanąłem akurat na bardzo ciekawej zmianie nazwiska w przodkach po mieczu. Może genetyka coś mi wyjaśni.
 
User is offline  PMMini Profile Post #4228

     
FSZ
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 122
Nr użytkownika: 101.434

 
 
post 7/04/2017, 19:32 Quote Post

Wielkopolska to rejon o najwyższym skupieniu R1b w kraju dochodzącym do niemal 20% procent więc jeśli ta haplogrupa okaże się typową dla Piastów to wielkiego zaskoczenia raczej nie będzie (przypomnijmy że to właśnie z tej części Polski wywodziła się pierwsza polska dynastia). Niektórzy identyfikują Piastów z potomkami uciekinierów z państwa wielkomorawskiego czyli w zasadzie również z miejsca stosunkowo bogatego w R1b.

Ten post był edytowany przez FSZ: 7/04/2017, 19:37
 
User is offline  PMMini Profile Post #4229

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.928
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/04/2017, 19:37 Quote Post

QUOTE(Tragliano @ 7/04/2017, 19:30)
Mam takie niezwiązane z tematem, proste pytanie - jak badać takie rzeczy wink.gif ? Jestem w temacie zupełnie zielony, od kilku miesięcy zajmuję się konwencjonalną genealogią, chętnie dołożyłbym do tego badania genetyczne. Konwencjonalna genealogia mnie już nigdzie nie zaprowadzi, co mnie doprowadza do szału, bo ksiąg nie ma a stanąłem akurat na bardzo ciekawej zmianie nazwiska w przodkach po mieczu. Może genetyka coś mi wyjaśni.


Przeczytaj temat o pochodzeniu rodu Rytel, z ciekawą dyskusją Michała, Radka8484 i Gwoli_wyjaśnienia:

http://www.historycy.org/index.php?showtopic=147695&st=0

Kol. Gwoli_wyjaśnienia to członek rodu Rytelów, który korzystał z genetyki do badania genealogii rodowej.

Genetyka może rzeczywiście coś wyjaśnić. Zwłaszcza badanie haplogrup swoich i innych członków rodziny.

Ten post był edytowany przez Domen: 7/04/2017, 19:40
 
User is offline  PMMini Profile Post #4230

496 Strony « < 280 281 282 283 284 > »  
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej