Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> 1. Pułk Strzelców Konnych, Pułki Księstwa Warszawskiego
     
Claire
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 6
Nr użytkownika: 73.305

Aneta Kaczmarek
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 12/08/2012, 14:38 Quote Post

Witam

poszukuję wszelkich publikacji, spisów żołnierzy 1 Pułku Strzelców Konnych:
http://pl.wikipedia.org/wiki/1_Pu%C5%82k_S...a_Warszawskiego

Z góry dziękuję za pomoc

Aneta
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
Sarissoforoj
 

Kwatermistrz Generalny
*******
Grupa: Moderatorzy
Postów: 2.497
Nr użytkownika: 1.265

 
 
post 12/08/2012, 16:20 Quote Post

Zbigniew Gnat-Wieteska - "1 Pułk Strzelców Konnych 1806 - 1944" - Oficyna Wydawnicza Volumen, Wydawnictwo Bellona - Warszawa 1995
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
Claire
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 6
Nr użytkownika: 73.305

Aneta Kaczmarek
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 12/08/2012, 18:39 Quote Post

Dziękuję - poszukam tej książki.

Pozdrawiam
Aneta
 
User is offline  PMMini Profile Post #3

     
Kajak
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 2
Nr użytkownika: 76.086

 
 
post 4/05/2013, 20:18 Quote Post

Witam,

Mam taki problem:
Jan Kraśnicki jest wymieniony w liście oficerów 1809-1814 jako porucznik (potem kapitan) 1 pułku. w 1809 był już w 4 pułku jazdy galicyjsko - francuskiej. W książce o Ksawerym Krasickim jest zdanie:
"Rozkazem z 1 czerwca 1809 r. komendant placu w Przemyślu Jan Kraśnicki powołał Ksawerego Krasickiego na szefa i organizatora kawalerii. We wspomnieniach Aleksandra Fredry "Trzy po trzy" w wersji drukowanej w przypisach jest wymienione nazwisko Kraśnicki.
Czy są jakieś szanse na próbę weryfikacji hipotezy, że to mój bezpośredni przodek? Nie znam jego daty urodzenia. Mój Jan Kraśnicki (h. Samson) był synem Wojciecha Kraśnickiego (zmarłego przed 1784) i Franciszki Bagińskiej (h. Radwan). W 1790 był posesorem zastawnym we wsi Kopydłowo (par. Wilczyn) powiat koniński. W tej wsi rodzi mu się troje dzieci w latach 1789, 1791 , 1794, a w 1802 jego żona Wiktoria Mańkowska (c. Mańkowskiego J. Nepomucena i Antoniny Gurowskiej) umiera w Tłuchowie (Ziemia Dobrzyńska). W 1819 r w akcie ślubu syna Jana i Wiktorii - Antoniego proboszcz zapisał - matka nie żyje, a o ojcu nikt nie wie czy żyje.... Stąd poszukiwania w "militarnych okolicach". O tyle mnie to jeszcze bardziej ciekawi, że mieszkam w Piasecznie pod W-wą, a pierwszy pułk w 1808 stacjonował właśnie..... w tym samym Piasecznie. Będę wdzięczny za wskazówki. Czy jest szansa w pozycji wskazanej Anecie znaleźć tego typu informacje ?
Pozdrawiam
Bogdan
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #4

 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej