Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
2 Strony < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Obłaczkowo Kultura Ceramiki Sznurowej Poz81, haplogrupa R1a-YP314*
     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 877
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 29/01/2020, 16:50 Quote Post

Michale, serdeczne dzięki za poświęcony czas i wyczerpującą odpowiedź.

 
User is offline  PMMini Profile Post #16

     
dd100
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 249
Nr użytkownika: 73.323

 
 
post 29/01/2020, 17:30 Quote Post

Michał - mała uwaga - Beltz to prawdopodobnie zniemczone słowiańskie nazwisko (Bielec).
 
User is offline  PMMini Profile Post #17

     
Michał..
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 834
Nr użytkownika: 100.557

Zawód: biolog, genetyk
 
 
post 29/01/2020, 19:56 Quote Post

QUOTE(dd100 @ 29/01/2020, 17:30)
Michał - mała uwaga - Beltz to prawdopodobnie zniemczone słowiańskie nazwisko (Bielec).
*


Mało prawdopodobne, zwłaszcza w kontekście pozostałych przypadków subkladu YP942, a szczególnie bardzo młodego subkladu YP1129.

Znasz jakiekolwiek udokumentowane przypadki transformacji nazwiska Bielec w Beltz? Nigdy nie spotkałem się z taką etymologią, natomiast zwykle podaje się etymologię germańską:
https://www.surnamedb.com/Surname/Belz
https://www.ancestry.com/name-origin?surname=beltz

Rozmieszczenie nazwiska Beltz w Niemczech nie sugeruje żadnego związku z polskim/słowiańskim pochodzeniem tego nazwiska, choć widać występowanie na niemieckim wybrzeżu Bałtyku (i prawdopodobny kierunek migracji przez Pomorze w kierunku Kujaw).
https://nvk.genealogy.net/map/1996:Beltz,1890:Beltz
https://www.kartezumnamen.eu/en/index.php?sur=Beltz&s=Search
http://geogen.stoepel.net/legacy.html?q=Beltz

Poza tym nazwisko Bielec jest w Polsce silnie związane z płd-wsch częścią kraju, a nie płn-zach.
http://nlp.actaforte.pl:8080/Nomina/Ndistr?nazwisko=Bielec
W genealogicznej wyszukiwarce Genszukacz nie ma żadnego przypadku nazwiska Bielec z Pomorza i Kujaw.
https://geneszukacz.genealodzy.pl/index.php...&lang=pol&op=se

Ten post był edytowany przez Michał..: 29/01/2020, 19:57
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #18

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.962
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 29/01/2020, 20:35 Quote Post

QUOTE(Michał.. @ 29/01/2020, 19:56)
QUOTE(dd100 @ 29/01/2020, 17:30)
Michał - mała uwaga - Beltz to prawdopodobnie zniemczone słowiańskie nazwisko (Bielec).
*


Mało prawdopodobne, zwłaszcza w kontekście pozostałych przypadków subkladu YP942, a szczególnie bardzo młodego subkladu YP1129.

Znasz jakiekolwiek udokumentowane przypadki transformacji nazwiska Bielec w Beltz? Nigdy nie spotkałem się z taką etymologią, natomiast zwykle podaje się etymologię germańską:
https://www.surnamedb.com/Surname/Belz
https://www.ancestry.com/name-origin?surname=beltz

Rozmieszczenie nazwiska Beltz w Niemczech nie sugeruje żadnego związku z polskim/słowiańskim pochodzeniem tego nazwiska, choć widać występowanie na niemieckim wybrzeżu Bałtyku (i prawdopodobny kierunek migracji przez Pomorze w kierunku Kujaw).
https://nvk.genealogy.net/map/1996:Beltz,1890:Beltz
https://www.kartezumnamen.eu/en/index.php?sur=Beltz&s=Search
http://geogen.stoepel.net/legacy.html?q=Beltz

Poza tym nazwisko Bielec jest w Polsce silnie związane z płd-wsch częścią kraju, a nie płn-zach.
http://nlp.actaforte.pl:8080/Nomina/Ndistr?nazwisko=Bielec
W genealogicznej wyszukiwarce Genszukacz nie ma żadnego przypadku nazwiska Bielec z Pomorza i Kujaw.
https://geneszukacz.genealodzy.pl/index.php...&lang=pol&op=se
*



Ten południowy-wschód zaś może wskazywać na Głuchoniemców.
 
User is offline  PMMini Profile Post #19

     
dd100
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 249
Nr użytkownika: 73.323

 
 
post 29/01/2020, 21:00 Quote Post

QUOTE(Michał.. @ 29/01/2020, 19:56)
QUOTE(dd100 @ 29/01/2020, 17:30)
Michał - mała uwaga - Beltz to prawdopodobnie zniemczone słowiańskie nazwisko (Bielec).
*


Mało prawdopodobne, zwłaszcza w kontekście pozostałych przypadków subkladu YP942, a szczególnie bardzo młodego subkladu YP1129.

Znasz jakiekolwiek udokumentowane przypadki transformacji nazwiska Bielec w Beltz? Nigdy nie spotkałem się z taką etymologią, natomiast zwykle podaje się etymologię germańską:
https://www.surnamedb.com/Surname/Belz
https://www.ancestry.com/name-origin?surname=beltz

Rozmieszczenie nazwiska Beltz w Niemczech nie sugeruje żadnego związku z polskim/słowiańskim pochodzeniem tego nazwiska, choć widać występowanie na niemieckim wybrzeżu Bałtyku (i prawdopodobny kierunek migracji przez Pomorze w kierunku Kujaw).
https://nvk.genealogy.net/map/1996:Beltz,1890:Beltz
https://www.kartezumnamen.eu/en/index.php?sur=Beltz&s=Search
http://geogen.stoepel.net/legacy.html?q=Beltz

Poza tym nazwisko Bielec jest w Polsce silnie związane z płd-wsch częścią kraju, a nie płn-zach.
http://nlp.actaforte.pl:8080/Nomina/Ndistr?nazwisko=Bielec
W genealogicznej wyszukiwarce Genszukacz nie ma żadnego przypadku nazwiska Bielec z Pomorza i Kujaw.
https://geneszukacz.genealodzy.pl/index.php...&lang=pol&op=se
*



https://repozytorium.ukw.edu.pl/bitstream/h...e=1&isAllowed=y
str. 9 w tym pdf-ie (strona 100)

 
User is offline  PMMini Profile Post #20

     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 877
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 30/01/2020, 8:06 Quote Post

Natomiast warto może zacytować, co mówi na podstawie swoich badań Kłosow odnośnie gałęzi S18681, która niestety okazała się nietrafiona dla Obłaczkowa, ale która jest dziś charakterystyczna dla Połabia i nadwiślańskiego Urzecza:

Oddział S18681 w Karpatach Północnych (SK-1) obejmuje obecnie potomków głównie z Rosji, Polski i Bośni (po 20%), Niemiec i Serbii (po 10%), pozostałe haplotypy są pojedyncze, rozmieszczone w kilkunastu regionach.

W „równoległym” subladzie L1280 Rosjanie to tylko 5%, Ukraińcy 9%, Niemcy 13% a ponad połowa to Polacy (56%).

Obie młode podgałęzie gałęzi Karpat Północnych powstały na początku naszej ery i mogły reprezentować „Wenetów Tacyta”. Nie byli to jednak „Germanie”, jak sugerował Tacyt, byli to głównie przodkowie obecnych Polaków (subklad L1280, młodsi) i Rosjan, Polaków i Bośniaków (subklad S18681, starsi).

http://www.anatole-klyosov.com/HistFormat_2015-2.pdf
 
User is offline  PMMini Profile Post #21

     
Michał..
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 834
Nr użytkownika: 100.557

Zawód: biolog, genetyk
 
 
post 30/01/2020, 11:23 Quote Post

Ostrzegam, że teksty Klyosova są na ogół bardzo mało wiarygodne. Swoistym kuriozum jest np. jego artykuł poświęcony zależnościom między genetyką i lingwistyką ( https://m.scirp.org/papers/31366 ), a niemal równie śmieszne są jego teksty zwalczające teorię afrykańskiego pochodzenia współczesnego człowieka i umieszczające pierwotną ojczyznę MHS gdzieś w Europie Wschodniej, w okolicach „Niziny Rosyjskiej” ( https://www.scirp.org/journal/PaperInformat...x?paperID=19566 , https://m.scirp.org/papers/42557 ). Warto też przypomnieć, że jego aktywność na polu genetyki i antropologii spotkała się ze zdecydowaną reakcją rosyjskiego środowiska naukowego (patrz tekst opublikowany na początku 2015 roku i podpisany przez czołowych rosyjskich genetyków, antropologów i archeologów: http://trv-science.ru/2015/01/13/dnk-demagogiya-kljosova/ ).

QUOTE(ambron @ 30/01/2020, 8:06)
Natomiast warto może zacytować, co mówi na podstawie swoich badań Kłosow odnośnie gałęzi S18681, która niestety okazała się nietrafiona dla Obłaczkowa, ale która jest dziś charakterystyczna dla Połabia i nadwiślańskiego Urzecza:

Oddział S18681 w Karpatach Północnych (SK-1) obejmuje obecnie potomków głównie z Rosji, Polski i Bośni (po 20%), Niemiec i Serbii (po 10%), pozostałe haplotypy są pojedyncze, rozmieszczone w kilkunastu regionach.

W „równoległym” subladzie L1280 Rosjanie to tylko 5%, Ukraińcy 9%, Niemcy 13% a ponad połowa to Polacy (56%).

Obie młode podgałęzie gałęzi Karpat Północnych powstały na początku naszej ery i mogły reprezentować „Wenetów Tacyta”. Nie byli to jednak „Germanie”, jak sugerował Tacyt, byli to głównie przodkowie obecnych Polaków (subklad L1280, młodsi) i Rosjan, Polaków i Bośniaków (subklad S18681, starsi).

http://www.anatole-klyosov.com/HistFormat_2015-2.pdf
*



To jest właśnie jeden z przykładów małej wiarygodności tekstów Klyosova. Przede wszystkim myli on w swym tekście S18681 z L1280, tzn. część opisu (ta dotycząca "pożyczonych" fragmentów drzewka filogenetycznego przedstawionych na rys. 8) jest poprawna, natomiast pomylone są zarówno tzw. „haplotypy bazowe” dla obu kladów, jak i opis ich rozmieszczenia geograficznego, pomijając już kwestię tego, że w tym opisie rozmieszczenia nie uwzględnia on takich czynników, jak ogromna nadreprezentacja bośniackiego i serbskiego L1280 (mylnie opisanego jako bośniacki i serbski S18681), wynikająca ze specyficznego sposobu rekrutacji osób badanych (pisałem tu już o tym kiedyś w innym wątku), oraz generalnie różnic w reprezentatywności poszczególnych populacji z różnych regionów Europy wśród klientów firmy FTDNA. Dziwić też powinna praktyka umieszczania w artykule fragmentów drzewa filogenetycznego skonstruowanego przez kogoś innego (w tym przypadku akurat drzewka ISOGG, https://isogg.org/tree/2014/ISOGG_HapgrpR14.html , oraz drzewka skonstruowanego przeze mnie na podstawie prac zespołu adminów projektu R1a, patrz oryginalne źródło: http://molgen.org/eng/viewtopic.php?f=77&t=1464&start=120), bez zamieszczenia informacji o autorach.

Ten post był edytowany przez Michał..: 30/01/2020, 11:24
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #22

     
ambron
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 877
Nr użytkownika: 99.857

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 30/01/2020, 12:40 Quote Post

Michale, dzięki za sprostowania, bo ja dopiero się wgryzam w historię S18681, więc czytam wszystko, co tej gałęzi dotyczy. Zainteresował mnie nią nasz wspólny znajomy, Łukasz Stanaszek, zapewne domyślasz się, z jakiego powodu. Ogólnie opinia na temat dokonań Kłosowa jest mi doskonale znana, niemniej nie uważam, że wszystko, co wychodzi z jego otoczenia jest be. No ale w powyższej kwestii przyznaję Ci oczywiście rację.

Michał, nie chce mi się teraz wracać do publikacji Kłosowa, bo to kobyła, ale widziałem, że gdzieś w tekście wymienia on autorów drzewka: Władimira Tagankina i Michała Milewskiego.

Ten post był edytowany przez ambron: 30/01/2020, 12:41
 
User is offline  PMMini Profile Post #23

2 Strony < 1 2 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej