Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
9 Strony < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Dawni mieszkańcy Polski na Gedmatch Genesis
     
GniewkoSynRybaka
 

VIII ranga
********
Grupa: Użytkownik
Postów: 3.224
Nr użytkownika: 100.904

 
 
post 7/09/2019, 16:55 Quote Post

QUOTE(Alexander Malinowski 3 @ 7/09/2019, 10:29)
Polski, jako język, który się oderwał od wspólnego pnia przed czeskim?
Przecież najpierw był język czeski, potem polski wziął dużo od czeskiego, a czeski popadł w hibernację.
Czeski był przed polskim.
*


Skąd takie informacje? Poza tym całkowicie błędnie interpretujesz drzewko genealogiczne języków - punkty rozejścia nie są datą powstania danego języka ale „momentem” wyodrębnienia się (początków izolacji) linii prowadzących w stronę danego języka, co więcej brak jakichkolwiek danych aby uznać że język czeski jest jakoś starszy od polskiego nie wspominając o tym że język polski nie może być pochodny od czeskiego

Ten post był edytowany przez GniewkoSynRybaka: 7/09/2019, 17:14
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #31

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.958
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 7/09/2019, 17:51 Quote Post

To że czeski we wczesnym średniowieczu wpływał na polski (a właściwie na część polskich dialektów), nie znaczy że język polski powstał dzięki temu. To co niby było przed tym wpływem czeskim? Jakiś niezróżnicowany prasłowiański?
 
User is offline  PMMini Profile Post #32

     
Alexander Malinowski 3
 

VIII ranga
********
Grupa: Użytkownik
Postów: 3.222
Nr użytkownika: 100.863

Alexander Malinowski
Zawód: Informatyk
 
 
post 7/09/2019, 18:11 Quote Post

QUOTE(Lilla Weneda @ 7/09/2019, 16:03)
QUOTE(Alexander Malinowski 3 @ 7/09/2019, 10:29)
Czeski był przed polskim.
*



Ale chyba się zgodzisz, że jakimś językiem musieli się porozumiewać po oderwaniu od pnia czeskiego ? I to jest właśnie przedstawione na tej grafice. Linia, która prowadzi do współczesnego polskiego.

PS
Ale coś nie gra w tej grafice. Jeśli 0 to czasy współczesne to mamy jakąś głupotę. Jeśli 0 to początek naszej ery to też mamy głupotę.
*



A dlaczego czeski pojawia się później, niż polski?
 
User is online!  PMMini ProfileEmail Poster Post #33

     
GniewkoSynRybaka
 

VIII ranga
********
Grupa: Użytkownik
Postów: 3.224
Nr użytkownika: 100.904

 
 
post 7/09/2019, 18:26 Quote Post

QUOTE(Alexander Malinowski 3 @ 7/09/2019, 18:11)
QUOTE(Lilla Weneda @ 7/09/2019, 16:03)
QUOTE(Alexander Malinowski 3 @ 7/09/2019, 10:29)
Czeski był przed polskim.
*



Ale chyba się zgodzisz, że jakimś językiem musieli się porozumiewać po oderwaniu od pnia czeskiego ? I to jest właśnie przedstawione na tej grafice. Linia, która prowadzi do współczesnego polskiego.

PS
Ale coś nie gra w tej grafice. Jeśli 0 to czasy współczesne to mamy jakąś głupotę. Jeśli 0 to początek naszej ery to też mamy głupotę.
*


A dlaczego czeski pojawia się później, niż polski?
*


Rzecz w tym, że nie pojawia. Po prostu źle interpretujesz diagram. Abstrahując od całokształtu wiedzy o chronologii języków słowiańskich oraz od tego, że nie prezentuje on wszystkich języków skoro spośród tzw lechickich wrzucono tylko polski. Traktujesz (paradoksalnie) ten diagram i błędnie i zbyt dosłownie

Ten post był edytowany przez GniewkoSynRybaka: 7/09/2019, 18:34
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #34

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.495
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/09/2019, 18:39 Quote Post

Gdzie była kolebka Celtów (jeśli Śląsk odpada)?:

Czechy, Słowacja, Węgry czy Austria-Bawaria?
 
User is offline  PMMini Profile Post #35

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.958
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 7/09/2019, 19:42 Quote Post

QUOTE(Domen @ 7/09/2019, 18:39)
Gdzie była kolebka Celtów (jeśli Śląsk odpada)?:

Czechy, Słowacja, Węgry czy Austria-Bawaria?
*


Stawiam na Czechy.
 
User is offline  PMMini Profile Post #36

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.495
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 7/09/2019, 21:14 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 7/09/2019, 19:42)
Stawiam na Czechy.


Śląsk był przecież częścią Czech bardzo długo.
 
User is offline  PMMini Profile Post #37

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.375
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 7/09/2019, 21:15 Quote Post

mlukas
CODE
To co niby było przed tym wpływem czeskim? Jakiś niezróżnicowany prasłowiański?

Zróżnicowany prapolski, a co miało by być?

Lilla Weneda
CODE
Ale coś nie gra w tej grafice. Jeśli 0 to czasy współczesne to mamy jakąś głupotę. Jeśli 0 to początek naszej ery to też mamy głupotę.

A co, rozpad czesko-słowackiego na czeski i słowacki w jakimś XVII wieku Ci się nie podoba? biggrin.gif
Zresztą to nie jedyna bzdura. Drzewko dla irańskich nie ma żadnego głębszego związku z rzeczywistością (tylko pokrewieństwo perskiego z tadżyckim i paszto z waziri są prawdziwe). Leży też schemat pokrewieństwa podstawowych gałęzi, pierwsze oderwanie hetyckiego i drugie tocharskiego są prawdziwe ale potem to już kompletne bzdety.
 
User is offline  PMMini Profile Post #38

     
Lilla Weneda
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 395
Nr użytkownika: 80.562

Marcin Wozniak
 
 
post 7/09/2019, 21:57 Quote Post

Tych Czechów i Słowaków to może bym i przełknął ( no skoro była Czechosłowacja to i język czechosłowacki dziwić nie powinien ) ale są tam inne bzdury a zaznaczam, że na irańskich to się kompletnie nie znam a na innych lekko pół średnio. Więc są to raczej mega bzdury skoro wychwyciłem. Trochę mnie dziwi, że takie coś pojawia się na forum historyków. Gdyby to się zdarzyło w dziale dyskusje na moim ulubionym forum brydżowym to bym się ucieszył, że ktoś ma takie zainteresowania jak ja ale tutaj ? Skąd to zostało wytrzaśnięte ? UE dało jakiś grant na badanie języków w pakiecie z grantem na udowadnianie sensowności walki z globciem ?

Ten post był edytowany przez Lilla Weneda: 7/09/2019, 22:25
 
User is offline  PMMini Profile Post #39

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.375
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 7/09/2019, 23:55 Quote Post

Lila Weneda
CODE
Więc są to raczej mega bzdury skoro wychwyciłem.

A co właściwie wychwyciłeś?
CODE
Skąd to zostało wytrzaśnięte ?

Glottochronologia jest kusząca iluzją. Odpowiedzi daje bzdurne bo musi ale cóż, zawsze są to jakieś odpowiedzi. Dlatego ciągle ktoś próbuje działać w tym kierunku.

Ten post był edytowany przez kmat: 7/09/2019, 23:56
 
User is offline  PMMini Profile Post #40

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.495
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 8/09/2019, 6:51 Quote Post

Analiza podobieństw genetycznych wojowników ze słynnej bitwy pod Tollense (Wezlin):

http://www.historycy.org/index.php?showtopic=200151
 
User is offline  PMMini Profile Post #41

     
Lilla Weneda
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 395
Nr użytkownika: 80.562

Marcin Wozniak
 
 
post 9/09/2019, 18:40 Quote Post

QUOTE(kmat @ 7/09/2019, 23:55)
Lila Weneda
CODE
Więc są to raczej mega bzdury skoro wychwyciłem.

A co właściwie wychwyciłeś?
CODE
Skąd to zostało wytrzaśnięte ?

Glottochronologia jest kusząca iluzją. Odpowiedzi daje bzdurne bo musi ale cóż, zawsze są to jakieś odpowiedzi. Dlatego ciągle ktoś próbuje działać w tym kierunku.
*



Rozpad przodków Bałtów i Słowian.

Glottochronologia nie bierze pod uwagę różnych interakcji i pewnie dlatego różnie wychodzi z tym datowaniem jak mniemam.
 
User is offline  PMMini Profile Post #42

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.375
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 9/09/2019, 22:33 Quote Post

Lilla Weneda
CODE
Rozpad przodków Bałtów i Słowian.

Za wcześnie czy za późno? smile.gif
CODE
Glottochronologia nie bierze pod uwagę różnych interakcji i pewnie dlatego różnie wychodzi z tym datowaniem jak mniemam.

Też. Ale samo założenie, że języki ewoluują w tym samym stałym tempie jest bzdurne. Wystarczy choćby porównać hak od łaciny odjechał włoski, a jak francuski.
 
User is offline  PMMini Profile Post #43

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.420
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 16/09/2019, 10:11 Quote Post

QUOTE(Domen @ 22/04/2019, 4:40)
Kit Number:  LJ7725249
Name:  DA119 Spis Slovakia 375 AD R1b-S21 (germański wódz)
*



“He spent a significant part of his short life in the Mediterranean region,” Pieta said, as quoted by SITA. “We know it thanks to isotope analysis that revealed his eating habits and those are Mediterranean. It is possible that he was part of an imperial Roman court or served in the Roman army as a prominent officer,” he added, as quoted by SITA

https://spectator.sme.sk/c/22202489/virus-p...-years-ago.html
 
User is offline  PMMini Profile Post #44

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.495
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post 16/09/2019, 10:14 Quote Post

^^^
Bardzo ciekawe, czyli mógł pochodzić skądkolwiek.
 
User is offline  PMMini Profile Post #45

9 Strony < 1 2 3 4 5 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej