Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
301 Strony « < 299 300 301 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Allochtonizm Vs autochtonizm, Wyliczenie argumentów
     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 5.655
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post Wczoraj, 17:44 Quote Post

Na tym dendrogramie mlukasa wyraźnie widać wielki klaster Bałto-Słowian, do którego przyłączają się też Finowie Bałtyccy i Wschodni Niemcy (plus Węgrzy oraz Mołdawianie). Ten klaster dzieli się na dwa mniejsze, co ciekawe Zachodni Ukraińcy plasują się ze Słowianami Zachodnimi, a Północno-Wschodni Polacy plasują się ze Słowianami Wschodnimi (!). Próbki starożytne to Trzciniec (PL_N17) i Unietyce (RISE150), a wczesnośredniowieczne próbki słowiańskie to RISE569 (plasuje się ze Słowianami Zachodnimi) i RISE568 (ze Słowianami Wschodnimi i Bałtami):

Polacy z Suwałk plasują się z Bałtami i Rosjanami z Nowogrodu:

http://i.imgur.com/9EcJiaQ.png

user posted image

Mlukas, chyba zupełnie przypadkiem dałeś tym dendrogramem argumenty autochtonistom. smile.gif

Bo próbka trzciniecka z Gustorzyna wydaje się tutaj być ancestralna dla Słowian Zachodnich.

Zresztą to samo wyszło w nMonte (patrz "Closest Single Item Distances").

=================================================================

Wyniki nMonte K36 dla próbki k. Trzcinieckiej z Gustorzyna (PL_N17, datowanie ok. 1953-1880 p.n.e.):

[1] "1. CLOSEST SINGLE ITEM DISTANCES"
Pl_north German_East PL_Wielkopolska Pl_Kashubians
13.45552 14.85170 15.31672 15.47171
Ukrainian_West Slovak PL_Upper_Silesia Czechs_Moravians
17.02510 17.86914 18.00294 18.19015

Największe podobieństwo do Polaków Zach. i Pn., Niemców Wsch., Czecho-Słowaków i Ukraińców Zach.

Ten post był edytowany przez Domen: Wczoraj, 17:53
 
User is offline  PMMini Profile Post #4501

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 5.655
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post Wczoraj, 17:59 Quote Post

PL_N17 (1953-1880 p.n.e.) z Gustorzyna bardzo różni się od RISE150 z Przecławic.

RISE150 (lata ok. 1885-1693 p.n.e.) to jest próbka kultury unietyckiej ze Śląska:

[1] "1. CLOSEST SINGLE ITEM DISTANCES"
Orcadian Ireland British_mixed Northern_Ireland
8.413541 8.531275 9.782349 10.495286
Scotland Norway England German_North
11.335971 11.604269 11.726998 12.572453

Population percent

Ireland 55.15
Orcadian 24.65
Russian_Kostroma 5.50
Norway 4.75
Erzya 3.55
Russian_Meshtchyora 2.10
FR_Bretagne 2.05
Northern_Ireland 1.15
Chechen 1.10

Czyli na terenie Polski w epoce brązu żyły co najmniej dwie zupełnie różne genetycznie populacje.

Ludność kultury unietyckiej ze Śląska przypominała dzisiejszych Brytyjczyków i Irlandczyków.

To samo widać na dendrogramie mlukasa, gdzie RISE150 dołącza do klastra brytyjsko-irlandzkiego.

Ten post był edytowany przez Domen: Wczoraj, 18:02
 
User is offline  PMMini Profile Post #4502

     
mlukas
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 340
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
Zawód: webmaster
 
 
post Wczoraj, 18:18 Quote Post

QUOTE(Domen @ 23/05/2017, 17:44)
Mlukas, chyba zupełnie przypadkiem dałeś tym dendrogramem argumenty autochtonistom. smile.gif

Bo próbka trzciniecka z Gustorzyna wydaje się tutaj być ancestralna dla Słowian Zachodnich.




Wiem, ale mam otwartą głowę na różne koncepcje. Może jeszcze wszystko się zmienić jak opublikują wyniki Wielbarka, wczesnych Piastów itp.


QUOTE
Czyli na terenie Polski w epoce brązu żyły co najmniej dwie zupełnie różne genetycznie populacje.

Ludność kultury unietyckiej ze Śląska przypominała dzisiejszych Brytyjczyków i Irlandczyków.

To samo widać na dendrogramie mlukasa, gdzie RISE150 dołącza do klastra brytyjsko-irlandzkiego.


To jest ciekawe i coś mi się zdaję że Figlerowicz to potwierdzi. To że zachodnia (w tym przypadku płd-zach. Polska) Polska przypominała zachód Europy może oznacza, że i potem przetrwały tamże grupy post-unietyckie. Może to właśnie byli ci tajemniczy Lugiowie???

Zaś w Polsce centralnej/ wschodniej żyli ludzie bardziej zbliżeni do późniejszych proto-Słowian??? Jakiś czas temu analizowaliśmy tą wzmiankę o wynikach Figlerowicza i chyba wyszło że granicą była Wisła?

Ten post był edytowany przez mlukas: Wczoraj, 18:25
 
User is offline  PMMini Profile Post #4503

     
mlukas
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 340
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
Zawód: webmaster
 
 
post Wczoraj, 18:29 Quote Post

Tu PCA z Trzcińcem, unietyckim Śląskiem, RISE568 i RISE569.
Nie daje całego bo się nie mieści.
user posted image

Tu dodałem więcej próbek unietyckich z Czech i Niemiec, jedną próbkę z Niemiec pól popielnicowych, jedną pucharów dzwonowatych z Czech. Warto zwrócić uwagę jak grupują się próbki unietyckie z Czech, Bell Beaker i Urnfield. Bez wątpienia byli to przodkowie Celtów brytyjskich.
Trzciniec został przez nie pociągniety w stronę Skandynawii w porównaniu z poprzednim PCA, ale to dlatego że był podobny do Unietyc. A nie, że się nagle tu zgermanizowałsmile.gif
Dlatego nie zamieszczam tu drzewka, bo podobieństwo Trzcińca do kilku próbek z Unietyc przyłącza go do klastra celto-germańskiego, jeśli jest dodanych więcej próbek unietyckich... Po namyśle uważam że to sztuczny wynik. I gdy było więcej próbek trzcinieckich w analizie, zostały by przy Europie Środkowej.
user posted image

Ten post był edytowany przez mlukas: Wczoraj, 18:40
 
User is offline  PMMini Profile Post #4504

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 6.745
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post Wczoraj, 20:50 Quote Post

Domen
CODE
Polacy z Suwałk plasują się z Bałtami i Rosjanami z Nowogrodu:

Coś podobnego wychodziło Dąbrowskiemu z kraniometrii - średniowieczni Mazowszanie względnie bliscy Słowianom Ilmeńskim. Może po prostu chodzi o bałtyjską przymieszkę.
 
User is online!  PMMini Profile Post #4505

     
mlukas
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 340
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
Zawód: webmaster
 
 
post Wczoraj, 20:56 Quote Post

QUOTE(kmat @ 23/05/2017, 20:50)
Domen
CODE
Polacy z Suwałk plasują się z Bałtami i Rosjanami z Nowogrodu:

Coś podobnego wychodziło Dąbrowskiemu z kraniometrii - średniowieczni Mazowszanie względnie bliscy Słowianom Ilmeńskim. Może po prostu chodzi o bałtyjską przymieszkę.
*



Dąbrowski badał to już poprzez PCA o ile pamiętam?
 
User is offline  PMMini Profile Post #4506

     
Domen
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 5.655
Nr użytkownika: 14.456

 
 
post Dzisiaj, 08:54 Quote Post

Na dendrogramie PL_average plasuje się z Mazowszem.

Ale PL_average to są tylko i wyłącznie wszystkie próbki o nieznanym lub mieszanym pochodzeniu regionalnym. Podejrzewam, że po prostu w tej grupie jest z jakiegoś powodu nadreprezentacja Mazowsza (pewnie głównie mieszkańców Warszawy).

Może powinniśmy zmienić nazwę tej próby na PL_mixed?

Ten post był edytowany przez Domen: Dzisiaj, 09:01
 
User is offline  PMMini Profile Post #4507

301 Strony « < 299 300 301 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2017 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej