Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
7 Strony « < 5 6 7 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Wizna: obrona umocnionego odcinka 7-10 wrzesien
     
Net_Skater
 

VIII ranga
********
Grupa: Supermoderator
Postów: 4.363
Nr użytkownika: 1.980

Stopień akademicki: Scholar & Gentleman
Zawód: Byly podatnik
 
 
post 5/09/2016, 15:14 Quote Post

Jak zobacze okreslenie "polskie Termopile" - to post wylatuje na Wysypisko.
Koniec z ta megalomania.

N_S
 
User is online!  PMMini ProfileEmail Poster Post #91

     
Arheim
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.114
Nr użytkownika: 70.627

Stopień akademicki: MS
 
 
post 5/09/2016, 15:15 Quote Post


W nocy z 7 na 8 Wrzesnia probowano zniszczyc przeprawe promowa pod Niwkowem jednak to sie do konca nie udalo wysadzono chyba jeden prom.

Guderian :
"Powróciwszy nad Narew stwiwerdziłem, że pułk czołgów wciąż jeszcze znajduje się na północnym brzegu rzeki. Polecilem więc dowódcy pułku jak najprędzej przeprawić się na brzeg południowy. Ponieważ most nie był jeszcze gotowy, czołgi musiały przeprawiać się na promach."
 
User is offline  PMMini Profile Post #92

     
poldas372
 

X ranga
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 11.452
Nr użytkownika: 19.336

 
 
post 5/09/2016, 16:12 Quote Post

Nie na promach, lecz na członach mostu pontonowego.
 
User is offline  PMMini Profile Post #93

     
obodrzyta
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.518
Nr użytkownika: 88.774

Zawód: student historii Vr
 
 
post 5/09/2016, 16:38 Quote Post

QUOTE(Net_Skater @ 5/09/2016, 9:32)
Kilkanascie lat temu samookreslajacy sie "ekspert" od spraw Wizny nazwiskiem Wesolowski informowal, ze pisze ksiazke ktora zrewiduje wiele opinii na temat wydarzen Wizna.
Czy ta ksiazka jest juz gotowa/wydrukowana/do nabycia  ?



Czy forumowicz Net_Skater zapoznał się z jakimikolwiek wynikami badań historyka, którego lekko ocenia za pomocą cudzysłowia?

Polecam lekturę np. "Limes Polonicus" odnośnie oceny poziomu fachowości.


Nie. Forumowicz nie jest zapoznany.
Natomiast forumowicz nie rozumie sytuacji w ktorej 6 czy 7 lat temu Wesolowski rozglaszal informacje o ksiazce, w nastepnych latach zabieral glos w polemikach na lamach gazet a jego argumentacja bazowala na danych z ksiazki ktora "juz juz ma sie ukazac" - a ksiazki do dzisiaj jak nie ma, tak nie ma. To niepowazne w przypadku faceta z "dr" przed nazwiskiem.
I z tego forumowicz nie jest zadowolony.
Temat jest przeciez bardzo atrakcyjny, publikacja rewidujaca dotychczasowe opinie znalazlaby zainteresowanie i byla sprzedawalna.

N_S


Ten post był edytowany przez Net_Skater: 8/09/2016, 10:16
 
User is offline  PMMini Profile Post #94

     
bielsko
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 4
Nr użytkownika: 81.946

 
 
post 1/11/2017, 18:22 Quote Post

W najnowszym numerze magazynu "Odkrywca" (11/2017) ukazał się trzeci artykuł z serii "Fortyfikacyjne zagadki i odkrycia nad Narwią i Biebrzą" pt.:
Dominik Kasprzak, Marcin Kasprzak - Mityczna wizja Wizny kontra fakty.
Artykuł oparty na badaniach terenowych i archiwalnych, opisuje nowe ustalenia nt. fortyfikacji pod Wizną, a także weryfikuje dotychczasowe, istniejące od kilkudziesięciu lat, mity co do liczby budowanych umocnień.

Udało się ustalić, że łącznie na odcinku „Wizna” prace nad wznoszeniem żelbetowych schronów rozpoczęto w 17 punktach – przy 10 obiektach zakończono prace betoniarskie, przy 2 prowadzono prace fundamentowe, przy 2 widoczne są dziś wykopy fundamentowe (prawd. bez wylewek), przy kolejnym prace przerwano nie wcześniej niż przed wykopaniem dołu fundamentowego, a ostatnie dwa wojna zastała w początkowej fazie prac – jedynie po zwiezieniu materiału pod ich budowę.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #95

     
konto usunięte 051218
 

Unregistered

 
 
post 14/10/2018, 12:40 Quote Post

QUOTE(JacobusWej @ 14/10/2018, 12:49)
Bo jak inaczej można nazwać ludzi,którzy przy miażdżącej przewadze wroga bronili się przez trzy dni tak dzielnie,że na jednego zabitego Polaka przypadało 40 Niemców.

Coś ci się pomyliło - 40:1 to był (teoretyczny, znany od lat) stosunek atakujących do broniących się. Teoretyczny, bo po prostu nie było tyle miejsca, by zaatakować symultanicznie trzema dywizjami 7 ciężkich schronów bojowych. Wehrmacht atakował plutonami i kompaniami (Obronę pod Górą Strękową i Kurpikami przełamała kompania piechoty, wsparta drużyną pionierów i trzema czołgami), tedy i dysproporcje były dużo niższe. Najnowsze dane to prawdopodobnie ok 650 żołnierzy WP (dr Wesołowski) i 32 - 42 tys. żołnierzy Wehrmachtu: http://www.wizna1939.eu/index.php/bitwa-pod-wizna

Ten post był edytowany przez ciekawy: 14/10/2018, 12:40
 
Post #96

     
Alexander Malinowski 3
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.858
Nr użytkownika: 100.863

Alexander Malinowski
Zawód: Informatyk
 
 
post 10/09/2019, 22:48 Quote Post

QUOTE(poldas372 @ 5/09/2016, 10:12)
Nie wiadomo nawet gdzie jest miejsce pochówku Raginisa.
*



Raginis podobno został ekshumowny, przetestowany i pochowany w roku 2011.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #97

7 Strony « < 5 6 7 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej