Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
2 Strony  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Organizacja wojsk parncernych I AWP
     
HawoK
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 5
Nr użytkownika: 9.910

Zawód: student
 
 
post 22/02/2010, 18:55 Quote Post

Jak duże znaczenie miał udział pancernych w I Armii Wojska Polskiego ? smile.gif Czy moglibyście mi polecić jakieś wspomnienia, relacje "pancerniaków" I AWP ? smile.gif Pozdrowienia smile.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #1

     
orkan
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 5.681
Nr użytkownika: 58.347

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 26/02/2010, 2:23 Quote Post

Planowano wystawić 3 Korpusy Pancerne (wielkości dywizji) 3 pczć i trochę pas. Zdołano wystawić z braku specjalistów 1 KPanc 2 BPanc 2 pczć 2 samodzielne pas (3 formowano) 2 sam baony rozpoznawcze i 10 dywizyjnych das. Oddziały te w maju 1945 były wyniszczone po zaciętych walkach. Liczba pojazdów pancernych nie przekraczała 50% etatowych.
 
User is offline  PMMini Profile Post #2

     
M.J.
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 221
Nr użytkownika: 56.347

 
 
post 28/02/2010, 19:11 Quote Post

Koledze chodziło raczej o 1 AWP, a nie całość wojsk pancernych. Nie spotkałem ogólnodostępnego, całościowego opracowania tematu. Może lepiej byłoby się skupić na każdej z operacji z osobno. Z najważniejszych operacji:
- Dęblin, Puławy - bez udziału
- przyczółek warecko - magnuszewski - właściwie niewielki, Studzianki to walki w ramach 8 AGw, a nie 1 AWP,
- wyzwolenie Pragi duży
- przyczółki warszawskie - żadny
- Jabłonna - owszem
- Warszawa - w sumie niewielki
- Wał Pomorski - bardzo duży
- Kołobrzeg - raczej niewielki
- walki za Odrą - spory, ale bez 1 BPanc.
Jeśli chodzi o wspomnienia jest trochę u Flisowskiego " Pomorze - reportaż z pola walki" warto przeczytać Przytockiego "Warszawska Pancerna".
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3

     
Barg
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.872
Nr użytkownika: 56.976

 
 
post 9/03/2016, 14:34 Quote Post

Nie było w 1 Brygadzie Pancernej czołgu o numerze 102...!!! No jestem naprawdę załamany confused1.gif sad.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #4

     
Darth Stalin
 

X ranga
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 11.027
Nr użytkownika: 3.971

Zawód: hejter PiS-u
 
 
post 11/03/2016, 21:42 Quote Post

QUOTE(Barg @ 9/03/2016, 14:34)
Nie było w 1 Brygadzie Pancernej czołgu o numerze 102...!!! No jestem naprawdę załamany confused1.gif  sad.gif
*


Dopiero teraz się dowiedziałeś?
Przecież spis wozów z numerami taktycznymi był w "Wozach bojowych LWP" Magnuskiego jeszcze w latach 80. wink.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #5

     
Barg
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.872
Nr użytkownika: 56.976

 
 
post 11/03/2016, 22:07 Quote Post

Bardzo możliwe że był. I co z tego?

Ale udowodnij to, najlepiej skanem z "Wozy bojowe LWP" Magnuskiego z lat 80.
 
User is offline  PMMini Profile Post #6

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 17.102
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 11/03/2016, 22:29 Quote Post

QUOTE(Barg @ 11/03/2016, 23:07)
Bardzo możliwe że był. I co z tego?

Ale udowodnij to, najlepiej skanem z "Wozy bojowe LWP" Magnuskiego z lat 80.
*


Oj Darth ma rację, te numery kojarzę nie tylko z tej jego książki.

Zresztą spojrzyj na jej spis treści:
QUOTE
Część trzecia
KAMUFLAŻ l OZNAKOWANIE WOZÓW BOJOWYCH LWP
Malowanie i kamuflaż wozów bojowych
Godło państwowe
Oznakowanie taktyczne Numery taktyczne
Oznakowanie taktyczne Emblematy i znaki
Inne znaki rozpoznawcze
Numery rejestracyjne
Numery fabryczne i inne
Nazwy i hasła Znaki szczególne

http://www.margarytkaart.pl/pl/p/Janusz-Ma...-1943-1983/1544
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #7

     
Barg
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.872
Nr użytkownika: 56.976

 
 
post 11/03/2016, 22:47 Quote Post

QUOTE(wysoki @ 11/03/2016, 22:29)
QUOTE(Barg @ 11/03/2016, 23:07)
Bardzo możliwe że był. I co z tego?

Ale udowodnij to, najlepiej skanem z "Wozy bojowe LWP" Magnuskiego z lat 80.
*


Oj Darth ma rację, te numery kojarzę nie tylko z tej jego książki.

Ale co z tego?
Wysoki, trzeba było Tobie napisać o tym posta, najlepiej wtedy jak tylko zarejestrowałeś się na Forum. Wprowadzasz jakaś cenzurę czy coś?
Wysoki skan poproszę teraz także od Ciebie, a nie tylko spis treści. No chyba nie chcesz wyjść na takiego co powołuje się na książkę którą nawet nie przeczytałeś.


Ten post był edytowany przez Barg: 11/03/2016, 22:53
 
User is offline  PMMini Profile Post #8

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 17.102
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 12/03/2016, 12:30 Quote Post

QUOTE(Barg @ 11/03/2016, 23:47)
QUOTE(wysoki @ 11/03/2016, 22:29)
QUOTE(Barg @ 11/03/2016, 23:07)
Bardzo możliwe że był. I co z tego?

Ale udowodnij to, najlepiej skanem z "Wozy bojowe LWP" Magnuskiego z lat 80.
*


Oj Darth ma rację, te numery kojarzę nie tylko z tej jego książki.

Ale co z tego?
Wysoki, trzeba było Tobie napisać o tym posta, najlepiej wtedy jak tylko zarejestrowałeś się na Forum. Wprowadzasz jakaś cenzurę czy coś?
Wysoki skan poproszę teraz także od Ciebie, a nie tylko spis treści. No chyba nie chcesz wyjść na takiego co powołuje się na książkę którą nawet nie przeczytałeś.
*


O czym miałem napisać posta jak się tylko zarejestrowałem, że Darth będzie miał 11 marca 2016 roku rację pisząc w tym temacie o tym, iż numery taktyczne polskich pojazdów pancernych podał św.p. Magnuski confused1.gif.

Jaka cenzura, czego miała by dotyczyć - proszę konkretnie o co Ci chodzi.

Skąd wniosek, że ja tej książki nie czytałem?
Wyobraź sobie, że ją czytałem, kiedyś to była podstawa jak się ktoś interesował tematem.
Może nadal jeszcze gdzieś ją mam w piwnicy.

Numery taktyczne, jeśli dobrze pamiętam były też w informatorze o WP, tomik o ludowym miał chyba numer 3.

Dać Ci skan tego, że w książce są podane numery taktyczne bo spis treści który o tym informuje Ci nie wystarczy?

Nie wiem, teraz będzie prywatne pytanie - Ty czasem tego, nie wiem, z jakiejś imprezy nie pisałeś?
Bo cała wypowiedź plus zarzuty brzmią dziwnie mętnie i bardzo napastliwie a problem jest banalnie prosty...

 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #9

     
Barg
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.872
Nr użytkownika: 56.976

 
 
post 12/03/2016, 14:12 Quote Post

QUOTE(wysoki @ 12/03/2016, 12:30)
O czym miałem napisać posta jak się tylko zarejestrowałem, że Darth będzie miał 11 marca 2016 roku rację pisząc w tym temacie o tym, iż numery taktyczne polskich pojazdów pancernych podał św.p. Magnuski confused1.gif.

Jaka cenzura, czego miała by dotyczyć - proszę konkretnie o co Ci chodzi.

Skąd wniosek, że ja tej książki nie czytałem?
Wyobraź sobie, że ją czytałem, kiedyś to była podstawa jak się ktoś interesował tematem.
Może nadal jeszcze gdzieś ją mam w piwnicy.

Numery taktyczne, jeśli dobrze pamiętam były też w informatorze o WP, tomik o ludowym miał chyba numer 3.

Dać Ci skan tego, że w książce są podane numery taktyczne bo spis treści który o tym informuje Ci nie wystarczy?

Nie wiem, teraz będzie prywatne pytanie - Ty czasem tego, nie wiem, z jakiejś imprezy nie pisałeś?
Bo cała wypowiedź plus zarzuty brzmią dziwnie mętnie i bardzo napastliwie a problem jest banalnie prosty...
*


Próbuje rozruszać bardzo ciekawy temat o broni pancernej LWP bo temat liczy raptem kilka postów. O Lenino i w mniejszym stopniu o Studziankach mi się udało. A tu przychodzi gościu i się czepia, i to po paru dniach od napisania prze ze mnie posta, że o tym to już Magnuski w latach 80 napisał.
I co z tego, że napisał?

Poza tym znam DS od tej strony że powołuje się na literaturę której nie miał nawet w ręku.

Oczywiście, że problem jest banalny, tyle tylko że nie ja go wywołałem, tylko DS i TY.

A teraz skan z Magnuskiego poproszę, skoro nie jesteście w stanie choćby jednego merytorycznego posta napisać w temacie.


A czy p. Magnuski napisał iż pierwszy - radziecki - dowódca 1 pcz LWP był alkoholikiem?

Ten post był edytowany przez Barg: 12/03/2016, 14:18
 
User is offline  PMMini Profile Post #10

     
czarny piotruś
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.638
Nr użytkownika: 77.765

 
 
post 12/03/2016, 14:47 Quote Post

A Tobie co ? Tak wątku nie rozruszasz...
 
User is offline  PMMini Profile Post #11

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 17.102
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 12/03/2016, 14:52 Quote Post

Bargu, jeśli chcesz rozruszać temat to po co zachowujesz się tak napastliwie?
Nie umiesz nawiązać dyskusji w sposób spokojny?

Rzucasz jakieś bezpodstawne zarzuty - cenzura (?), książki nie czytałeś (?) i nie widzę abyś je choć próbował wytłumaczyć.

QUOTE
I co z tego, że napisał?

Ni mniej, ni więcej znaczy to to, że tak napisał, czemu Ty przeczysz choć dostałeś dowód.

QUOTE
Poza tym znam DS od tej strony że powołuje się na literaturę której nie miał nawet w ręku.

I z jakiej racji przekładasz to na kogoś innego?

QUOTE
Oczywiście, że problem jest banalny, tyle tylko że nie ja go wywołałem, tylko DS i TY.

Bargu, racz sobie spojrzeć na prostą dyskusję:
- Darth: Przecież spis wozów z numerami taktycznymi był w "Wozach bojowych LWP" Magnuskiego jeszcze w latach 80.
- Ty: Ale udowodnij to, najlepiej skanem z "Wozy bojowe LWP" Magnuskiego z lat 80.
- Ja: Oj Darth ma rację, te numery kojarzę nie tylko z tej jego książki i daję linki do spisu treści, z którego ewidentnie wynika, że spis wozów z numerami taktycznymi był w "Wozach bojowych LWP" Magnuskiego.
- Ty: Wysoki skan poproszę teraz także od Ciebie, a nie tylko spis treści. No chyba nie chcesz wyjść na takiego co powołuje się na książkę którą nawet nie przeczytałeś,
oraz: Oczywiście, że problem jest banalny, tyle tylko że nie ja go wywołałem, tylko DS i TY.

Łopatologicznie - masz podaną informację, że spis numerów taktycznych został podany przez Magnuskiego. Podważyłeś, nie wiem czemu, tę informację, dostałeś dowód. Dalej się upierasz, po co?
Co Ci udowodni skan a nie zrobił tego spis treści?



QUOTE
A teraz skan z Magnuskiego poproszę, skoro nie jesteście w stanie choćby jednego merytorycznego posta napisać w temacie.

A informacja gdzie można znaleźć np. spis wozów z numerami taktycznymi to wg Ciebie nie jest informacja merytoryczna?

Dlatego podsumowując prosiłbym o więcej kultury i rezygnację z tego napastliwego tonu, skoro podobno masz nadzieję na ożywienie dyskusji.
Na razie strach się odezwać, ponieważ od razu jest się przez Ciebie atakowanym.
Za co, dlaczego - to już Twoja tzw. słodka tajemnica...


Ale spokojnie, pogrzebię za ta książką i dostaniesz skan jeśli wcześniej nie wrzuci go Darth

QUOTE
A czy p. Magnuski napisał iż pierwszy - radziecki - dowódca 1 pcz LWP był alkoholikiem?

Jak nie napisał to też chcesz na to skan wszystkich stron gdzie o nim wspominał czy tym razem wystarczy Ci stwierdzenie słowne?
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #12

     
Barg
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.872
Nr użytkownika: 56.976

 
 
post 12/03/2016, 15:00 Quote Post

Przy czym ten radziecki dowódca 1 pcz był nie tylko alkoholikiem, był tak niekompetentny, że nie potrafił zorganizować przeprawy przez Okę. Trasa nie była rozpoznana i oznaczona. Do tego nie było planu przeprawy, a co więcej 2 czołgi spadły z promu do wody na skutek braku kontroli obciążenia. Przeprawa 1 pcz przez Okę trwała ponad 24 godziny. A to było przecież w warunkach wręcz ćwiczebnych. Umiejętność, a raczej jej brak, forsowania przeszkód wodnych przez 1 pcz pod dowództwem ppłk. Wojnowskiego odbiła się ujemnie w czasie bitwy pod Lenino, gdzie czołgi nie zdążyły na czas, a część z nich utknęła w błocie.

QUOTE(wysoki @ 12/03/2016, 14:52)
Bargu, jeśli chcesz rozruszać temat to po co zachowujesz się tak napastliwie?
Nie umiesz nawiązać dyskusji w sposób spokojny?

Rzucasz jakieś bezpodstawne zarzuty - cenzura (?), książki nie czytałeś (?) i nie widzę abyś je choć próbował wytłumaczyć.

To ja mam się z czegoś tłumaczyć?
Stawiasz tezę - udowadniasz. Spis treści nie jest żadnym dowodem na to czy w Magnuskim jest czy nie jest czołg o numerze 102.
Skan poproszę, a nic nie wnoszące do tematu wywody.

QUOTE(wysoki @ 12/03/2016, 14:52)
QUOTE
A czy p. Magnuski napisał iż pierwszy - radziecki - dowódca 1 pcz LWP był alkoholikiem?

Jak nie napisał to też chcesz na to skan wszystkich stron gdzie o nim wspominał czy tym razem wystarczy Ci stwierdzenie słowne?
*


To myślisz, że o pułkowniku Wojnowskim jest w tej książce na kilku stronach? Musiałeś dawno ją czytać w takim razie. Nie, wystarczy mi w tym przypadku skan ze strony 21 i 22.

Ten post był edytowany przez Barg: 12/03/2016, 21:39
 
User is offline  PMMini Profile Post #13

     
Sarissoforoj
 

Kwatermistrz Generalny
*******
Grupa: Moderatorzy
Postów: 2.527
Nr użytkownika: 1.265

 
 
post 12/03/2016, 17:17 Quote Post

QUOTE(Barq)
Przy czym ten radziecki dowódca 1 pcz był nie tylko alkoholikiem, był tak niekompetentny, że nie potrafił zorganizować przeprawy przez Okę. Trasa nie była rozpoznana i oznaczona. Do tego nie było planu przeprawy, a co więcej 2 czołgi spadły z promu do wody na skutek braku kontroli obciążenia. Przeprawa 1 pcz przez Okę trwała ponad 24 godziny. A to było przecież w warunkach wręcz ćwiczebnych. Umiejętność, a raczej jej brak, forsowania przeszkód wodnych przez 1 pcz pod dowództwem ppłk. Wojnowskiego odbiła się ujemnie w czasie bitwy pod Lenino, gdzie czołgi nie zdążyły na czas, a część z nich utknęła w błocie.
To teraz Ty udowodnij, że wszystkiemu temu co opisałeś był winny alkoholizm dowódcy pułku. Jak by nie było znajdował się tam również zastępca dowódcy ds liniowych, szef sztabu - zastępca dowódcy, szef służb technicznych - zastępca dowódcy. Ci mogli śmiało zrealizować zadanie, nawet wtedy kiedy dowódca leżał narąbany jak bombowiec.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #14

     
Barg
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.872
Nr użytkownika: 56.976

 
 
post 12/03/2016, 18:21 Quote Post

rolleyes.gif
QUOTE(Sarissoforoj @ 12/03/2016, 17:17)
QUOTE(Barq)
Przy czym ten radziecki dowódca 1 pcz był nie tylko alkoholikiem, był tak niekompetentny, że nie potrafił zorganizować przeprawy przez Okę. Trasa nie była rozpoznana i oznaczona. Do tego nie było planu przeprawy, a co więcej 2 czołgi spadły z promu do wody na skutek braku kontroli obciążenia. Przeprawa 1 pcz przez Okę trwała ponad 24 godziny. A to było przecież w warunkach wręcz ćwiczebnych. Umiejętność, a raczej jej brak, forsowania przeszkód wodnych przez 1 pcz pod dowództwem ppłk. Wojnowskiego odbiła się ujemnie w czasie bitwy pod Lenino, gdzie czołgi nie zdążyły na czas, a część z nich utknęła w błocie.
To teraz Ty udowodnij, że wszystkiemu temu co opisałeś był winny alkoholizm dowódcy pułku. Jak by nie było znajdował się tam również zastępca dowódcy ds liniowych, szef sztabu - zastępca dowódcy, szef służb technicznych - zastępca dowódcy. Ci mogli śmiało zrealizować zadanie, nawet wtedy kiedy dowódca leżał narąbany jak bombowiec.
*


Zdaje się, że nie rozumiesz. Napiszę Ci wobec tego czego nie rozumiesz z mojego posta:
QUOTE
był nie tylko alkoholikiem, był tak niekompetentny, że nie potrafił zorganizować przeprawy przez Okę

W historii wojen to, że dowódca był alkoholikiem nie równało się temu, że ów dowódca był też niekompetentny, choć oczywiście nie pomagało. To raz...
Dwa. Trasę przejścia (tą nad Oką) ustalił właśnie sztab pułku, cytat:
"Sztab płk Wojnowskiego ustalił marszrutę: Biełoomut-Sielce-Starolewo-stacja Diwowo - tam sprzęt miał zostać załadowany na platformy kolejowe i wysłany w dalszą drogę. Trasa biegła przez rzekę Oka."
Trzy - w czasie załadunku na wagony Wojnowski i jego sztab nie opracowali planu załadunku, cytat:
"Niestety miejsca zbiórki maszyn nie były oznaczone, a płk Wojnowski nie sporządził planu załadunku. Spowodowało to chaos. Żaden z oficerów pułku nie chciał decydować o kolejności załadunku na lory, a gdy tylko zaimprowizowano plan operacji i załadunek mógł się rozpocząć, doszło do wypadku."
Jak widzisz zastępcy płk. Wojnowskiego mieli takie same pojęcie o dowodzeniu pułkiem czołgów jak i on sam...

Ale jeśli jeszcze Ci mało, to dotyczy już bitwy pod Lenino, to:

Cztery. Na odprawę u Berlinga przed bitwą Wojnowski stawił się kompletnie pijany i został zatrzymany. Dowództwo pułku w bitwie objął mjr. Czajnikow (szef sztabu). I czołgi wpadły w błoto... To tak odnośnie śmiałej realizacji zadań przez pozostałych oficerów pułku.

Ten post był edytowany przez Barg: 12/03/2016, 18:24
 
User is offline  PMMini Profile Post #15

2 Strony  1 2 > 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej