Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
2 Strony  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Autyzm, autyzm i wynalazki
     
longley
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 6
Nr użytkownika: 64.636

joe doe
Zawód: uczen
 
 
post 6/04/2010, 13:08 Quote Post

Pierwszy mój post, przeczytałem więkrzość polemik w tym dziale i przypomniałem sobie,( w kontekście postępu, wynalazków typu: kamień łupany, oswajanie zwierząt itp przełomowe odkrycia,) o osobach autystycznych. Nie wiem czy ide dobrym tropem, ale kiedyś zasłyszałem, że to dzięki autyzmowi (bodajże schożenie to dotyka głównie płeć męską?) zaistniały skoki cywilizacyjne. Jestem laikiem i bardzom ciekaw poczytać rozważania na ten temat. Tak mi wpadło do głowy, że taki kolo z autyzmem (cięższym lub nie) to pewnie nie przystawał do reszty współplemieńców i albo go ignorowano, wypędzano, albo zostawał np szamanem i wskazywał nową "drogę". To takie gdybanie moje, jednakże autyzm jest faktem. Wpisałem w wyszukiware "autyzm" (na historycy.org) i nic nie wyskoczyło=/ A chciałbym poczytać.
Pozdrowienia.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #1

     
Marthinus
 

VIII ranga
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.019
Nr użytkownika: 38.063

Marcin
Stopień akademicki: Mgr
Zawód: Nauczyciel/Archeolog
 
 
post 6/04/2010, 14:13 Quote Post

Autyzm motorem napędowym rozwoju? - nie sądzę.
Co do swoistego kultu różnych dysfunkcji przypominają mi się w pierwszej kolejności karły.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
mariusz 70
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.883
Nr użytkownika: 51.390

mariusz kukowski
Stopień akademicki: pisze,czyta
Zawód: wykonywany:pracuje
 
 
post 6/04/2010, 14:53 Quote Post

Smiala teoria biggrin.gif ,ale chyba trudna do obronienia.Z genialnych naukowcow chyba tylko pan matematyk z filmu "A Beautiful Mind" na mysl mi przychodzi.Ale chetnie poznam inne przyklady.