Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
6 Strony < 1 2 3 4 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Słoń Hannibala, Jak się nazywał jedyny ocalaly slon?
     
faux
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 253
Nr użytkownika: 4.157

 
 
post 12/12/2005, 18:10 Quote Post

A tak w ogóle, to z tego co pamiętam Kartagińczycy używali afrykańskich słoni leśnych (których już nie ma bo wyginęły), a były one znacznie mniejsze od słoniów z sawanny, a nawet tych indyjskich (słonie indyjskie są mniejsze niż afrykańskie).
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #16

     
Radoslav
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 4
Nr użytkownika: 11.878

Zawód: Uczeñ LO
 
 
post 14/12/2005, 20:16 Quote Post

Z tego co ja wiem happy.gif Hannibal posiadał słonie afrykańskie leśne (bo łowcy słoni na sawannę się nie zapuszczali)oraz słonie Indyjskie, które ofiarowali mu hinduscy władcy. Natomast jak dobrze pamiętam do słoń, który został Hannibalowi po przeprawie przez Alpy, nazywał się Syriusz tongue.gif .
 
User is offline  PMMini Profile Post #17

     
faux
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 253
Nr użytkownika: 4.157

 
 
post 14/12/2005, 21:21 Quote Post

Słoń miał na imię Surus. Syriusz to jakieś spolszczenie jest...
Skąd pochodzi ta informacja o indyjskich słoniach?
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #18

     
Radoslav
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 4
Nr użytkownika: 11.878

Zawód: Uczeñ LO
 
 
post 14/12/2005, 21:31 Quote Post

Wybacz, z tym spolszczeniem może lekko przesadziłem, ale to chyba nie robi wielkiej różnicy tongue.gif . O słoniach indyjskich czytałem bodajże w Focusie wink.gif .
 
User is offline  PMMini Profile Post #19

     
sargon
 

rb mhnt
*********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 5.743
Nr użytkownika: 4.555

Stopień akademicki: mgr inz
 
 
post 15/12/2005, 12:37 Quote Post

Zartujesz Radoslavie? Pewnie chodzi ci o artykuł Kęcieka "Na słoniach przez Alpy" w dziale FocusExtra - mam ten numer, bo wtedy jeszcze ten badziew kupowałem (w szkole smile.gif ).
Sprawdzę, ale o ile dobrze pamiętam, Kęciek tam wspominał własnie, że słonie NIE mogły być indyjskie, bo Kartagińczcy uzywali afrykańskich.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #20

     
MikoQba
 

Presbyterian Westminster Confession
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.766
Nr użytkownika: 8.008

James Nicholson
Stopień akademicki: Dysortograf
Zawód: Dziennikarz
 
 
post 15/12/2005, 13:32 Quote Post

Generalnie północno afrykanskich słoni lesnych, ale uzywali też indyjskich(one w przeciwienstwie do słoni lesnych, mogły nosic wiezyczki).Rynek handlu słoniami był rozwiniety we wschodniej częsci moza sródziemnego od czasu kiedy Antygon dostał 500 indyjskich słoni bojowych od Czandragupty. A to próba rekonstrukcji kartaginskiego lesnego słonia bojowego w Hiszpani)

Załączona/e miniatura/y
Załączony obrazek
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #21

     
Radoslav
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 4
Nr użytkownika: 11.878

Zawód: Uczeñ LO
 
 
post 15/12/2005, 15:34 Quote Post

Sprawdziłem dokładniej, było to w dodatku Focus Ekstra z sierpnia 98 smile.gif .
 
User is offline  PMMini Profile Post #22

     
faux
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 253
Nr użytkownika: 4.157

 
 
post 15/12/2005, 15:59 Quote Post

Czy jakiekolwiek źródło pisze wprost, że Hannibal miał na stanie słonie indyjskie?
Czy też może są to raczej domniemania, że skoro Indusi rozdawali/sprzedawali słonie na zachód to Hannibalowi też się pewnie udało kilka zwierzaków załatwić.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #23

     
Gryzio
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.078
Nr użytkownika: 60

 
 
post 15/12/2005, 16:14 Quote Post

QUOTE(MikoQba @ 15/12/2005, 14:32)
Generalnie północno afrykanskich słoni lesnych, ale uzywali też indyjskich(one w przeciwienstwie do słoni lesnych, mogły nosic wiezyczki).Rynek handlu słoniami był rozwiniety we wschodniej częsci moza sródziemnego od czasu kiedy Antygon dostał 500 indyjskich słoni bojowych od Czandragupty. A to próba rekonstrukcji kartaginskiego lesnego słonia bojowego w Hiszpani)
*


to chyba Seleukos dostał smile.gif, ja co prawda zawsze wątpiłem w te 500...chociaż , kto to wie, może i było ich 500 rolleyes.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #24

     
sargon
 

rb mhnt
*********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 5.743
Nr użytkownika: 4.555

Stopień akademicki: mgr inz
 
 
post 16/12/2005, 8:56 Quote Post

QUOTE(faux @ 15/12/2005, 16:59)
Czy jakiekolwiek źródło pisze wprost, że Hannibal miał na stanie słonie indyjskie?
Czy też może są to raczej domniemania, że skoro Indusi rozdawali/sprzedawali słonie na zachód to Hannibalowi też się pewnie udało kilka zwierzaków załatwić.
*


Nie spotkałem się z takim źródłem - możliwe ze Kartagińczcy mieli słonie indyjskie, tylko skąd? Przecież nie dostali od Seleukidów lub Ptolemeuszy w prezencie, a oddziałów najemników na słoniach raczej nie było smile.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #25

     
Gryzio
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.078
Nr użytkownika: 60

 
 
post 16/12/2005, 9:24 Quote Post

QUOTE(sargon @ 16/12/2005, 9:56)
QUOTE(faux @ 15/12/2005, 16:59)
Czy jakiekolwiek źródło pisze wprost, że Hannibal miał na stanie słonie indyjskie?
Czy też może są to raczej domniemania, że skoro Indusi rozdawali/sprzedawali słonie na zachód to Hannibalowi też się pewnie udało kilka zwierzaków załatwić.
*


Nie spotkałem się z takim źródłem - możliwe ze Kartagińczcy mieli słonie indyjskie, tylko skąd? Przecież nie dostali od Seleukidów lub Ptolemeuszy w prezencie, a oddziałów najemników na słoniach raczej nie było smile.gif
*



No tak, ale jeśli jak wiemy, kontakty handlowe Kartaginy były tak szarokie, to mogli kilka zwierząt zakupić (zakładając , że przeżyły podróż)np. w miastach fenickich na wsch wybrzeżu M.Śródziemnego...choć oczywiście nieporównanie łatwiej było im schwytać słonie leśne w płn. Afryce
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #26

     
MikoQba
 

Presbyterian Westminster Confession
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.766
Nr użytkownika: 8.008

James Nicholson
Stopień akademicki: Dysortograf
Zawód: Dziennikarz
 
 
post 16/12/2005, 10:42 Quote Post

Słonie indyjskie miał równierz Pyrrus choc jemu do terenów gdzie naturalnie wystepowały słonie było chyba najdalej. Słonie indyjskie były i trudniejsze do nabycia i droższe od słoni lesnych, ale miały ta zalete że były weieksze i mogły nosic wierzyczki. Leśne słonie mające około 2,5 metra wysokosci w kłebie były na to zamełe i po prostu jezdzono na nich po dwoch jak na koniach.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #27

     
faux
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 253
Nr użytkownika: 4.157

 
 
post 16/12/2005, 10:54 Quote Post

Epir jest bliżej Indii niż Kartagina wink.gif
Ale nawet nie o to chodzi. Po prostu Pyrrus należał do kręgu świata helenistycznego, gdzie istniało takie zjawisko jak słonie indyjskie, innych zresztą mieć nie mógł.

Co innego Kartagina. Skoro źródła pisane i archeologiczne (?) milczą w sprawie posiadania słoni indyjskich przez Hannibala, to ja uważam, że ich nie miał...
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #28

     
Gryzio
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.078
Nr użytkownika: 60

 
 
post 16/12/2005, 11:39 Quote Post

Pyrrus swoje słonie wyżebrał prawdopodobnie od Ptolemeusza Keraunosa z Macedonii, możliwe że dostał też gift od swojego szwagra z Egiptu -Ptolemusza II ( te z Egiptu były miały na trąbach rózowe kokardki-gift to gift rolleyes.gif )
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #29

     
MikoQba
 

Presbyterian Westminster Confession
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.766
Nr użytkownika: 8.008

James Nicholson
Stopień akademicki: Dysortograf
Zawód: Dziennikarz
 
 
post 19/12/2005, 14:25 Quote Post

QUOTE(faux @ 16/12/2005, 11:54)
Epir jest bliżej Indii niż Kartagina wink.gif
Ale nawet nie o to chodzi. Po prostu Pyrrus należał do kręgu świata helenistycznego, gdzie istniało takie zjawisko jak słonie indyjskie, innych zresztą mieć nie mógł.

Co innego Kartagina. Skoro źródła pisane i archeologiczne (?) milczą w sprawie posiadania słoni indyjskich przez Hannibala, to ja uważam, że ich nie miał...
*

Co ma tu do rzeczy przynależnośc do świata hellenistycznego? Słonie po prostu można było kupić.Źródła wspomonają o słoniach nie ma w nich wzmianki jakie to słonie.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #30

6 Strony < 1 2 3 4 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2017 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej