Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
6 Strony  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Słoń Hannibala, Jak się nazywał jedyny ocalaly slon?
     
dutmistrz
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 2
Nr użytkownika: 1.843

 
 
post 18/10/2004, 16:52 Quote Post

Naprawdę mam takie pytanie, jest mi to potrzebne niezbędnie, jak nazywał się słoń ktory jako jedyny przetrwał przeprwę przez Alpy??? Odp!! lub mailem dutmistrz@wp.pl
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #1

     
Szpaq
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 55
Nr użytkownika: 1.756

Stopień akademicki: surowy tessarius
Zawód: wrog publiczny
 
 
post 24/10/2004, 21:09 Quote Post

może Twardy Jack wink.gif kto to może zresztą wiedzieć
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
Hannibal
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 230
Nr użytkownika: 1.782

 
 
post 14/11/2004, 0:04 Quote Post

Ja słyszałem, że przeprawę przez Alpy przeżyło kilka sloni, lecz wyginęły na początku walk w Italii. Interesuje mnie to również, lecz juakoś nigdy nie miałem okazji znaleźć tego imienia.
 
User is offline  PMMini Profile Post #3

     
Aleksander
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 1
Nr użytkownika: 2.108

 
 
post 14/11/2004, 19:59 Quote Post

W książce Hansa-Christiana Hufa "Sfinks - Tajemnice historii" podano, iz po bitwie pod Trebią z 37 słoni bojowych, które przeszły Alpy pozostał jeden pochodzący z Syrii o imieniu SURUS. Zamieszczono też zdjęcie obelisku nad rzeką Trebią, który upamiętnia to wydarzenie.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #4

     
wolfen
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 16
Nr użytkownika: 2.010

 
 
post 19/01/2005, 20:05 Quote Post

Imię już znamy, mam tylko pytanie czy wie ktoś z jakiego źródła pochodzi informacja o nim ?? W sieci zetknąłem się z Katonem Starszym oraz Pliniuszem Starszym (który z kolei bazował na Katonie). Tak więc jeśli ktoś może podać jednoznacznie z jakiego źródła pochodzi ta informacja confused1.gif (autor oraz tytuł) to byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
 
User is offline  PMMini Profile Post #5

     
Apsu
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 176
Nr użytkownika: 2.226

 
 
post 20/01/2005, 18:34 Quote Post

Przez Alpy przeszło chyba kilka słoni, jeden ostał się po przeprawie przez Arno... ale nie jestem pewien
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #6

     
ryba
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 37
Nr użytkownika: 11.164

ryba
Zawód: student
 
 
post 14/11/2005, 23:14 Quote Post

zgadzam się, słoń rzeczywiście nazywał się (miał na imię? smile.gif ) Surus; informacja jest z netu, w bibliografii autor nie napisał skąd pochodzi akurat ta.
 
User is offline  PMMini Profile Post #7

     
sargon
 

rb mhnt
*********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 5.753
Nr użytkownika: 4.555

Stopień akademicki: mgr inz
 
 
post 14/11/2005, 23:37 Quote Post

No więc po pierwsze primo - Hannibal zabrał z Nowej Kartaginy tylko 27 słoni (EDIT: jednak 37).
Po drugie primo smile.gif - ocalały słoń nazywał się Surus; informacja pochodzi najprawdopodobniej od Silenosa z Kaleakte (kronikarza Hannibala) od którego tą wiadomość wziął Polibiusz, a po nim Liwiusz (przy czym Polibiusz pisze, że przejście przez Alpy przetrwał tylko ten jeden słoń, zaś Liwiusz wspomina że nod Trebią Kartagińczycy mieli jeszcze małe stado) - na podstawie S. Lancel "Hannibal"
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #8

     
MikoQba
 

Presbyterian Westminster Confession
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.766
Nr użytkownika: 8.008

James Nicholson
Stopień akademicki: Dysortograf
Zawód: Dziennikarz
 
 
post 16/11/2005, 16:58 Quote Post

Po zdobyciu Kapuy Hanibal dostał morzem posiłki z Kartaginy- jezdzców numidyjskich i kilkanascie słoni.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #9

     
Eumenes
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 400
Nr użytkownika: 4.431

Zawód: student
 
 
post 16/11/2005, 18:36 Quote Post

Według moich informacji nazywał się SIRIUS, a wiem to z książki Picarda "Hannibal".
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #10

     
Maxciek
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 1
Nr użytkownika: 6.929

Zawód: uczen
 
 
post 8/12/2005, 18:39 Quote Post

Witam.

A czy ktoś może mi wytłumaczyć skąd na płw. Iberyjskim wzięły się słonie :| ?

Przecież nie żyły tam chyba naturalnie, a jeżeli miały być dostarczone do Nowej Kartaginy to chyba tylko drogą morską, ale nie wyobrażam sobie żeby słonie płyneły statkiem wink.gif confused1.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #11

     
faux
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 253
Nr użytkownika: 4.157

 
 
post 9/12/2005, 0:44 Quote Post

No jednak musisz sobie wyobrazić wink.gif

Jakby nie patrzeć nie było innego sposobu przetransportowania słoni z Afryki do Europy jak tylko statkiem (dzisiaj możnaby spróbować samolotem)
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #12

     
Student historii
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 56
Nr użytkownika: 11.169

Stopień akademicki: ksiondz
Zawód: studencik
 
 
post 11/12/2005, 20:14 Quote Post

QUOTE(faux @ 9/12/2005, 1:44)
No jednak musisz sobie wyobrazić wink.gif

Jakby nie patrzeć nie było innego sposobu przetransportowania słoni z Afryki do Europy jak tylko statkiem (dzisiaj możnaby spróbować samolotem)
*


Albo ewentualnie łodzią podwodną. smile.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #13

     
faux
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 253
Nr użytkownika: 4.157

 
 
post 12/12/2005, 13:10 Quote Post

Jak już to okrętem podwodnym. Obawiam się jednak, że żaden z istniejących nie ma odpowiednio dużych luków załadunkowych wink.gif

Ten transport słoni pewnie musial sprawiać problemy przy ówczesnym niezbyt wysokim poziomie sztuki szkutniczej. Ale najwyraźniej jakoś sobie radzili. Być może kombinowali w ten sposób, że przynajmniej część słoni transportowali w wieku młodocianym, gdy były jeszcze względnie małe wink.gif, a dorastały już w Hiszpanii.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #14

     
MikoQba
 

Presbyterian Westminster Confession
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.766
Nr użytkownika: 8.008

James Nicholson
Stopień akademicki: Dysortograf
Zawód: Dziennikarz
 
 
post 12/12/2005, 13:38 Quote Post

Człowiek jest zaradny. Ateńczycy wykorzystywali stare zdyzelowane triery do przewozu koni dla wojska. Jak na trierę mozna było wsadzic konie(po odpowiednich przeróbkach pokładu jak mniemam), to vczemu na statki handlowe nie mozna było wepchnąc słoni. A te wzmocnienia jakie Hannibal dostał w Kapui pochodziły z Afryki.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #15

6 Strony  1 2 3 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2017 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej