Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
7 Strony < 1 2 3 4 5 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Najbardziej absurdalne pomysły dotyczące Słowian
     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 28/08/2010, 19:34 Quote Post

o belzebubie ale następny kawałek jest JESZCZE lepszy choć wydawałoby się to już niemożliwe


CODE
Pierwsza nazwa Awarów to War Chuni = war-nowie, co do Charinów, Warnów łączy się ich z nadrzędną nazwą Wandalami, później mamy podobny dublet w związku z Sarmatami i Wenedami czyli Sciris, Hirris.

Czyli Scirii odpowiadali by Warnom, a Charinowie = Hirrom, i to np. w kurdyjskim (zaziki) Hirvati to Horwaci, druga para to j.w. Teutońsko-słowiński, Sciri-wrony (Skirok) Warani-wrony pierwotnie kruki.

Warnowie mieli zamieszkiwać z Teutonami, czyli sami nie byli Teutonami ale na pewno ich jakoś Teutoni nazwali, wygląda na to, że po prostu przetłumaczyli nazwę z ich języka.

Dalej na pewno mamy też j.w. dublet Awarpi-Awarini jest nawet teoria pochodzenia polskiej szlachty od Obodrytów, nie ważne w którą stronę był przepływ, na pewno świadczy ona o jakichś podobieństwach.

Czyli bez wątpienia nazwa Awarów i siedziby tego ludu są między Bałtykiem i Karpatami, tak sprawdzałem sobie co właściwe odkryli Bułgarzy na tym wybrzeżu oceanu Hyrkańskiego (też Hyrk-Vyrk-wilk) jak dawniej nazywano morze Kaspijskie, uderzyło mnie to, że dawniej było tam Mazenderuna Samun (Kingdom of Tapuria), czyli Samun wygląda na proste tłumaczenie jako królestwo, jeśli Samon to Samun czyli król, to ten bunt przeciw Awarom były tyko jeden i chodziło tu o przybyszów znad morza kaspijskiego, czyli opowieści Fredegara o Samonie to byłyby jakieś bajeczki przerobione z buntu Bułgarów, którzy w końcu utworzyli własne państwo.

Taparia też jest podobna trochę do nazwy Awarów, co do jazdy to w 536 jakaś słowiańska jazda spieszyła do Italii komuś na pomoc. Też gdzieś czytałem, że pancerna piechota awarska miała szturmować najtrudniejszy odcinek murów Konstantynopola, tym razem mając gołych Sclawinów za plecami.

Co do tytułu kagana Brukner tak widział słowo kaganek:


W języku albańskim czy hiszpańskim kaganek nazwa się kandili i kandil (podobnie kandelabry), i jak nazwa się poseł awarski ano Kandich, to może być nazwa jeszcze scytyjska bo mieli na cześć króli palić jakieś ognie, albo od tych pojazdów w których Słowinie mieli przewozić swoich króli i chorych, cztery słupy na rogach wozu z łańcuchem na krzyż i zwisać miał z tego taki kosz, był to rodzaj resorowania kabiny pojazdu.

kande-labry, Bokolabras... miał być chyba jakimś zastępcą kagana, na świeczniku kaganatu;)



czy ja śnię czy to się wydarzyło na prawdę - tzn te posty ??
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #31

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.151
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 28/08/2010, 20:20 Quote Post

QUOTE
Już sama nazwa Sloveni  to złożenie dwóch tamilskich/drawidyjskich słów: sol (jak bez słowiańskiej metatezy zostało w węg. szól), które  oznacza chwalić, wielbić oraz veni, które znaczy gęste, zaplecione włosy. Ostatecznie  słowo solveni znaczy: ten, kto wielbi włosatego albo: Czciciele Włosatego (boga), czyli po prostu Czciciele (boga) Śiwy, a w kulturze starożytnych Słowian Czciciele (boga) Wołosa (s. 22-26)
Pozostałością po pierwotnej (bezsłowiańskiej metatezy) formie Sol+veni jest także nazwa słowackiej miejscowości Solven (Zvolen, s. 30) oraz macedoński Solun (Sołuń, Saloniki, s. 33-34), co w drawidyjskim Miejsce czci.

Nie wiem, co pokażą następne etymologie w tej książce. Co zwyciezy, wiedza czy fantazja?
Wydaje sie, że może być cos na rzeczy. W Indiach zarówno wśród językowych indoeuropejczyków, jak i wśród językowych drawidów pojawiają się dwie pokrewne haplogrupy: R1a i R2. Między nimi musiały być nie tylko biologiczne, ale i językowe związki. Nie wiemy, ile w języku praindoeuropejskim jest języka pradrawidyjskiego i na odwrót. Nie wiemy, ilu Pra-Drawidów towarzyszyło Pra-Indoeuropejczykom w migracjach.
C. Hromnik ich obecność w Basenie Karpacko-Dunajskim na Słowacji w epoce brązu przypisuje obecności rud cyny w słowackich górach (zwł. Rudohorie).
Tego śladem ma być też – jego zdaniem - tamilska  nazwa części Słowaków Kvadi/Kuvadi kowacze/kowale, znana ze starożytnych źródeł  rzymskich.

Tyż niczego sobie smile.gif Reszta tu. Ogólnie w całym tym dziale genetycznym można znaleźć cuda dziwy.

Ten post był edytowany przez kmat: 28/08/2010, 20:22
 
User is offline  PMMini Profile Post #32

     
carantuhill
 

Bieskidnik
*********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 6.872
Nr użytkownika: 12.703

WOJCIECH
Zawód: Galileusz
 
 
post 28/08/2010, 21:41 Quote Post

QUOTE
W przeciwieństwie do KARKOŁOMNYCH hipotez hitlerowskich my mamy historiografię przedjezuicką, którą wyłożyłem w książce WANDALUZJA: W r. 16 przybyło do Krakowa poselstwo rzymskie z propozycją pokoju, co zostało przyjęte entuzjastycznie więc na pamiątkę tego wybudowano zaraz wawelską katedrę św. Gereona, o czym mówi Ewangelia Pogańska Apolloniusza. Wkrótce jednak przybyło poselstwo partyjskie z pytaniem: KTO LEPSZY: STARY WRÓG CZY STARY PRZYJACIEL? wobec czego trzeba było uwodzić Skandynawów, w którym to celu wybudowano OBECNĄ katedrę w Kamieniu Pomorskim. GOTHISKANDZA czyli Gocki Port to nie Krajna (s. 225) tylko Kołobrzeg a wcześniejszy Parus. Piszę o tym dokładnie w Wandaluzji.

Lugiowie-Łużyczanie z Drezna, skąd pochodziła Ligia, nie uznali zerwania pokoju z Rzymem więc pozostali dla Rzymian Wenedami, gdy tych z Wrocławia i Krakowa Rzymianie zaczęli zwać WANDALAMI. Ponieważ my mamy historiografię a oni salta mortale więc TO ONI muszą nam wykazać błędy a my możemy się tylko przyglądać ich małpim skokom, jeśli są zabawne. Należy tylko pamiętać, że te małpy nie paskudzą już fekaliami pruskimi tylko hitlerowskimi, więc jeśli Amerykanie to zjedzą to skończą marnie.

Jest to wojna o formułę własności złota. W książce Incydentu nie było piszę, że Rzym od Wespazjana był miastem kapitałowo żydowskim, toteż dla Wandalów, którzy opierali się na prawie sarmackim, był miastem łykaczy złota. Album jest kazusem Rauschinga, który skarżył się na Owsiaka Hitlerowi a ten pocieszył go, że Owsiak zniknie razem z Polską w 2 tygodnie, wobec czego Rausching zaczął zastanawiać się, czy Hitler nie jest polskim agentem, gdyż chce oddać Polakom Gdańsk Z BERLINEM.


QUOTE
jest rzeczą ciekawa, dlaczego Kronika Prokosza, która jest HISTORIOGRAFIĄ WANDALSKĄ, nie wspomina o Wandalach choć pisze O NICH. Ja doszedłem do wniosku, że Kronika Prokosza była reakcją na KATOLICKI chrzest Mieszko I jako KRÓLA WANDALÓW – wobec czego poganie już Wandalami być nie mogli. Katolicy najpierw zawłaszczyli tą nazwę a potem - gdy okazało się dzięki niej nie uda się opanować ziem DO DNIEPRU, upodlili ją.
Wykazałem, ze skandynawska tradycja o światowej wojnie Wanów z Asami odnosi się do podboju przez kulturę grobio-śmiardowską z Pomorza dorzecza Odry w r. 1625 pne, gdy Skandynawowie zajęli przy okazji ziemie nad Dolną Łabą. W ten sposób powstała słowiańska kultura przedłużycka i germańska nordyjska.
Księga WSKRZESZENIE CZASU w Księdze Popiołów jest zakalcem, który można jednak ROZWARSTWIĆ następująco:
- Pochodzenie Słowian od Atlantów, którzy przepłynęli Atlantyk i podbili Europę i Egipt.
- Wojna Wanów (czyli Wandalow) z Karkantami w Bohemii
- Wyprawa Wolgi na Wschód i podbój przez niego Indii.
Prokosz chciał zrobić z kroniki rodowej kosmogonię toteż wybrał rzeczy najważniejsze. To, że Niemcy uważali Hyksosów za indoeuropejczyków pochodzi chyba od Prokosza, jako zapis, że Atlanci – po podboju Europy – wyprawili się PRZEZ ADRIATYK na Egipt, gdzie założyli AVARIS – ale jeśli istnieje związek między Avarisem w delcie Nilu a wymienionymi przez Prolemeusza Awarinami w Cieszynie to nazwa ta została przyniesiona do nas przez kulturę pucharów dzwonowatych z Egiptu, czyli że było ODWROTNIE. Hyksosi byli Amorytami, których potem zwano Aramejczykami. Barania Góra mogła nazywać się WARANIĄ czyli Smoczą.
Od Atlantów z IV tysiąclecia pne, których Prokosz miesza z Karkantami z Pragi, którą nazywa OPOKĄ czyli Skałą, przeskakuje do buntu APOLINA, który był narzuconym przez Karkantów władcą Prasłowian kultury grobio-śmiardowskiej na Pomorzu. Apolo był synem KRELA czyli króla z Pragi, Agnimira Ahuragana i wańskiej czyli wandalskiej nałożnicy, Lety. Tenżesz Apolo pokonał swego przyrodniego brata kOZYRYSA – co daje nowe odniesienie do Egiptu i KAZIMIERZA z Kielc, którego córka, Kasia, uczyła skandynawskie dziewice czytania i pisania.
Prokosz pisząc o podboju Indii przez Wolgę mówi wyraźnie o INDRZE: Myrmidoni pod wodzą Wolgi Busława dotarli do dalekiego świata ceglanych miast, podbijając Dasajów, zwanych Drawidami, poddanych sara-hety Sałtyka, którego Wolg Wszechsławowicz roztrzaskał o ceglaną podłogę pałacu stolicy Drawidów (s. 182-3) – czyli że zrzucono go z wysokiego krużganka na posadzkę. Domyślałem się, że Indra nie jest imieniem pierwotnym, gdyż łączy się fonetycznie z Drawidami – jakby Indus nazywał się Indrawą?


http://www.historycy.org/index.php?showtop...297&#entry94297
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #33

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 28/08/2010, 21:46 Quote Post

uuuchhuuu hhaaa buachhaaa - które jest lepsze to o Awarach czy to o Wandalach ?? Nie mogę się zdecydować
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #34

     
carantuhill
 

Bieskidnik
*********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 6.872
Nr użytkownika: 12.703

WOJCIECH
Zawód: Galileusz
 
 
post 28/08/2010, 21:48 Quote Post

QUOTE(marlon @ 28/08/2010, 22:46)
uuuchhuuu hhaaa buachhaaa - które jest lepsze to o Awarach czy to o Wandalach ?? Nie mogę się zdecydować
*




Bezsprzecznie to:

QUOTE
PROFESOR STRZELCZYK UZNAŁ RZYMSKĄ HISTORIĘ O SŁOWIANACH POD TROJĄ
Za Solidarności I zelżyłem publicznie na Uniwersytecie Wrocławskim Profesora Strzelczyka, wobec czego ten UZNAŁ rzymską historię o Słowianach pod Troją. Rzymianie pisali, że pod Troja zginął król słowiański Pylejmon. Część Słowian ewakuowała się z okupowanej przez nich Paflagonii przez Wenecję, gdzie wybrano NOWEGO KRÓLA SŁOWIAŃSKIEGO, który to nonsens tłumaczy grecka tradycja o Wojnie Trojańskiej. Pylejmon miał założyć Pylos na Peloponezie, potrzebny jako baza na drodze morskiej z Triestu pod Troję na Złotym Rogu.

W tradycji greckiej rzymski Pylejmon jawi się jako PALAMEDES. Palamedes uratował właściwie wyprawę trojańską ARESZTUJĄC na Itace symulującego obłęd Odyseusza, którego dostarczył do Sztabu Wyprawy w Aulidze, gdzie wodzowie obwołali Palamedesa Wodzem Wyprawy, który jednak oddał dowództwo Agamemnonowi, który ułaskawił Odyseusza.

Podczas oblężenia Troi Odyseusz uknuł spisek z pewnym Frygiem, który polegał na napisaniu listu Priama do Palamedesa, i po rzekomym znalezieniu listu przy zwłokach Trojańczyka ogłoszeniu – wobec czego Grecy ukamieniowali Palamedesa, który był Drugą Osobą po Agamemnonie.

Pod Troję przybył jednak ojciec Palamedesa, Nauplios, który wszczął śledztwo w sprawie śmieci syna. Bezpośrednio po zdobyciu Troi sąd FRYGIJSKI skazał Odyseusza na śmierć, wykonanie czego zlecono Naupliosowi, który zaatakował okręty Odyseusza, ale mniej przeładowany łupami okręt Odyseusza uciekł a Nauplios prześladował jeszcze innych bohaterów wojny trojańskiej.

To tłumaczy dziwne wybieranie Króla Słowiańskiego w Wenecji tym, że urzędował tam Nauplios, który – wobec zbliżającej się śmierci – wezwał z Paflagonii swego NASTĘPCĘ.


http://www.historycy.org/index.php?showtop...st=60&p=94297&#
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #35

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.151
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 28/08/2010, 23:31 Quote Post

CODE
uuuchhuuu hhaaa buachhaaa - które jest lepsze to o Awarach czy to o Wandalach ?? Nie mogę się zdecydować


One nie do końca są porównywalne, czytając tą wandaluzję widać, że autor prawdopodobnie ma niejakie trudności z np. kupieniem bułek w sklepie. Ciąg zdań nie wykazuje żadnej spoistości, to tylko zapis przypadkowo skłębionych myśli. Mózg po prostu nie filtruje już skojarzeń pod kątem sensu. Coś mi się obiło o uszy, że chłop kiedyś był zawodowym archeologiem czy historykiem, tylko potem "cuś" mu się porobiło.. Rzecz raczej smutna niż śmieszna. Awarowie znad Obry to zupełnie inna historia, to objaw nie psychozy a zwykłej głupoty.
 
User is offline  PMMini Profile Post #36

     
A.Mączka
 

V ranga
*****
Grupa: Użytkownik
Postów: 554
Nr użytkownika: 55.481

Arkadiusz Maczka
 
 
post 29/08/2010, 1:34 Quote Post

Dla mnie absurdalne są, np., wszelkie pomysły w rodzaju:
1. tworzenia staroeuropejskiego ludu Wenedów, od Brytanii po Ukrainę, i od Bałtyku po Adriatyk
2. dopatrywanie się w średniowiecznym nazewnictwie miejscowym z terenu Polski jakiś fantastycznych, staroeuropejskich etymologii
3. robienie z Chorwatów, Serbów i Antów, jakiś irańskopodobnych ludów
4. deprecjonowanie Słowian jako ludu przy jednoczesnej gloryfikacji Gotów i Wikingów i wskazywaniu na istotną rolę tych ludów w rozwoju Słowian
5. odmawianie Słowianiom jakichkolwiek zdolności państwotwórczych; kreowanie Słowian na urodzonych anarchistów a German na urodzonych państwowców
6. odmawianie Słowianom jakichkolwiek zdolności artystycznych i wytwórczych
7. odrzucanie badań genetycznych jako metody weryfikacji koncepcji historycznych, dot. etnogenezy Słowian
8. odrzucanie starożytnych źródeł kartograficznych i geograficznych w badaniach nad etnogenezą Słowian, jakoby z powodu niemożności zweryfikowania danych w nich zawartych



 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #37

     
Marthinus
 

VIII ranga
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.012
Nr użytkownika: 38.063

Marcin
Stopień akademicki: Mgr
Zawód: Nauczyciel/Archeolog
 
 
post 2/09/2010, 9:59 Quote Post

Wczoraj godzina 23.Jechałem samochodem,włączone RMF - wiadomości.W zapowiedzi usłyszałem coś o próbie rekonstrukcji neolitycznej osady w Biskupinie więc nieco podgłośniłem a tutaj Pani redaktor rzecze mniej więcej takie oto zdanie: "... Biskupin to słynne grodzisko zamieszkiwane przez ludność prasłowiańską..."
Sam news o poszerzeniu atrakcji turystycznych w Biskupinie znajduje się tu: http://archeowiesci.wordpress.com/2010/08/...toryczne-osady/
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #38

     
byk2009
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.472
Nr użytkownika: 53.819

Krzysztof Romanowski
Stopień akademicki: supremus
Zawód: stary dochtor
 
 
post 17/09/2010, 11:04 Quote Post

QUOTE(A.Mączka @ 29/08/2010, 1:34)
Dla mnie absurdalne są, np., wszelkie pomysły w rodzaju:
... kreowanie Słowian na urodzonych anarchistów ...
*

Akurat tego, to bym sie tak nie wypierał. wink.gif Bakunin, Kropotkin to jednak Słowianie.
A był czas, tak ok. 1903 roku, że stolica światowego anarchizmu był ... Białystok. biggrin.gif tongue.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #39

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.151
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 17/09/2010, 18:14 Quote Post

Tudzież Nieczajew. Poza tym polscy anarchiści kropnęli jednego cara i jednego prezia USA, więc na prawdę coś w tym jest smile.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #40

     
kmat
 

Podkarpacki Rabator
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 8.151
Nr użytkownika: 40.110

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 4/10/2010, 20:34 Quote Post

Nowe cuda dziwy z histmaga: link.
Bułgarię Kamską założyli Białochorwaci.. smile.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #41

     
marlon
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 7.912
Nr użytkownika: 16.079

Stopień akademicki: BANITA
 
 
post 4/10/2010, 21:09 Quote Post

ten user herod jedzie po bandzie - aż mósk się lasóie

ale nie takie żeczy się vidóje
mapa Euzebiusza hehe

a to cytat z tegoż heroda

QUOTE
Natknąłem się w wikipedii na kolejną ciekawą informację dotyczącą Bułgarów. Otóż legendarny przywódca Bułgarów (Białochorwatów), żyjący w czasach cesarza Herakliusza Kubrat/Houvrat




Ten post był edytowany przez marlon: 4/10/2010, 21:24
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #42

     
welesxxi
 

Conan The Historian
*******
Grupa: Moderatorzy
Postów: 2.700
Nr użytkownika: 13.919

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 8/10/2010, 16:29 Quote Post

QUOTE
Polacy obudźcie się. Żeby zrozumieć kto nas reprezentuje i nami rządzi, powinno zbadać się czy nasi namaszczeni mają coś wspólnego z genotypem scytyjskim czyli słowiańskim (chwała ci genetyko). To nie jest rasistowskie podejście tylko próba uświadomienia, że "koszula bliższa ciału".
*


źródło: WP

Polecam przeczytać również odpowiedź na ten komentarz. smile.gif

Analogicznie postuluję przebadanie genotypu forumowych allochtonistów, czy aby jest scytyjski, bo zapewne nie jest i to tłumaczy czemu nie dbają o autochtoniczny interes narodu polskiego.
 
User is offline  PMMini Profile Post #43

     
Fafciu
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 250
Nr użytkownika: 72.591

Libertarianski socjalista
Stopień akademicki:
Zawód: Lokalny goszysta
 
 
post 25/09/2011, 19:49 Quote Post

Stwierdzenie jakiegoś użytkownika historyków.org, że na ziemiach polskich plemion słowiańskich nigdy nie było rolleyes.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #44

     
Arindal
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 65
Nr użytkownika: 53.242

Arindal
Stopień akademicki: Magister
Zawód: nauczyciel
 
 
post 28/09/2011, 10:14 Quote Post

Dla mnie dziwaczne jest ciagle upieranie sie przy teorii bedacej kalka teorii nazistow, ale wychwalajacej dla odmiany osigniecia Slowian.
Miedzy innymi teoria o tym ze np. ludnosc Mecklemburgii to zgermanizowani Slowianie. Ciekawe tylko czy kiedys ktos z autorow tych teorii byl w tym Landzie i widzial te ludnosc.
Nie moiac o tym ze wrecz przeciwnie, jest dowod na to ze Slowianie musieli byc tam tylko przelotnie. Bowiem sa zrodla pisane jeszcze z pelnego Srednoiwiecza, ktore sa zapisane w jezyku pasujacym do wczesniejszych zabytkow Swebskiego (Suetoni lacinscy). Swiadczylo by to o przetrwaniu owych Suetonow na obszerze Mecklemburgii-Brandenburgii, niezaleznie od Wedrowek Ludow i najazdu Slowian (w zachowanym tekscie mimo ze jest to juz okres dawno po chrystianizacji, znajduje sie odwolanie do Wotana):
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #45

7 Strony < 1 2 3 4 5 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej