Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Walki czerwcowe 1807 r.: ktory to pulk ?,
     
Gandalf de Grey
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 492
Nr użytkownika: 10.578

 
 
post 27/03/2012, 14:54 Quote Post

Salvete,

W E. von Völderndorff u. Waradein, Kriegsgeschichte von Bayern unter König Maximilian Joseph I, München, 1826, znalazlem taka informacje:
Jednak jeszcze 26 czerwca w okolicy wsi Bacze Mokre rosyjska kawaleria częściej niepokoiła Bawarczyków, a pod Zambrowem, gdzie Rosjanie chcieli opróżnić duży magazyn zapasów, odważyli się nawet na kontrnatarcie. Pułk dragonów Tarisa zdołał wprawdzie odeprzeć wroga, ale nie udało mu się zapobiec podpaleniu przezeń magazynu ani jego szybkiemu wycofaniu w kierunku Jabłonki.

O ile co do sil Bawarczykow to moge sie domyslac kto to byl, ale nie moge w zaden sposob zidentyfikowac owego pulku dragonow francuskich (chyba, ze to bawarski pulk?) i ich dowodcy Tarisa.
Szukalem po pulkach dragonskich tutaj:
http://www.napoleon-series.org/military/or..._dragoons1.html
Ale tego nazwiska tam nie znalazlem.

Ma moze ktos jakis pomysl jak zidentyfokowac ten pulk dragonski?
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
Lord Mich
 

Capitaine
********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 3.125
Nr użytkownika: 15.415

Michal Piekarski
Zawód: :)
 
 
post 27/03/2012, 15:05 Quote Post

Jak znasz francuski, to może poszukaj pomocy tu:
http://www.napoleon1er.org/forum/viewforum...9e3212cba11abab
Pozdrawiam!
 
User is offline  PMMini Profile Post #2

     
Gandalf de Grey
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 492
Nr użytkownika: 10.578

 
 
post 27/03/2012, 16:04 Quote Post

No fajne forum, ale za slabiutko znam jezyk Bonartego :-(. Wylapalem 23 postu wspominajace o 1806 a tylko 4 o 1807 i te raczej nie o polskiej wojnie :-(
Ale dziekuje !
 
User is offline  PMMini Profile Post #3

     
Pietrow
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.658
Nr użytkownika: 76.370

Slawomir Skowronek
Stopień akademicki: doktor
Zawód: nauczyciel LO
 
 
post 27/03/2012, 18:27 Quote Post

W składzie V Korpusu Masseny nad Narwią wiosną 1807 spośród bawarskich dragońskich znajdował się tylko 2. pułk dragonów podległy obecnej tam dywizji bawarskiego następcy tronu. Na 1 kwietnia 1807 liczył w dwóch szwadronach 221 szabel (informacja za Osipowem i Popowem). Szef pułku to książę [Turn und] Taxis. Od niego jednostka była nazywana. Martinien nie odnotowuje strat w oficerach tej jednostki za 1807 rok.
Spośród należących do V Korpusu francuskich dragonów nazwisko najbliższe formie Taris ma d-ca 15 pułku dragonów: Treuille de Beaulieu. Może wspomniany przez Ciebie autor przekręcił nazwisko i do tego podał je w genetivie (np. Treies)?.
Myślę jednak, że chodzi o bawarski 2. pdrag "Taxis". Wg Stammliste za 1804 rok był to dwuszwadronowy 2. Dragoner-Regiment [von Taxis], pod tą nazwą od 1778 (założony jako 2 pułk kirasjerów w XVII w.).

Ten post był edytowany przez Pietrow: 27/03/2012, 18:54
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #4

     
Gandalf de Grey
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 492
Nr użytkownika: 10.578

 
 
post 20/04/2012, 14:42 Quote Post

Salve Pietrowie,

Musialem troche poszukac. Dziekuje za podpowiedz, juz mi sie to zgadzalo... ale chyba to jeszcze bedzie inaczej bo znalazlem informacje, ze :
dowódcą 2. bawarskiego pułku szwoleżerów Taxis nie był wcale w 1807 r. Thurn und Taxis, a Karl Friedrich August Graf von Seydewitz (* 18.5.1769; † 19.8.1816) 4. 11.1804 - 28.12.1808

Czy masz moze jakis pomysl? Czyzbym pomylil pulki?
 
User is offline  PMMini Profile Post #5

     
Pietrow
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.658
Nr użytkownika: 76.370

Slawomir Skowronek
Stopień akademicki: doktor
Zawód: nauczyciel LO
 
 
post 20/04/2012, 14:49 Quote Post

Salve!
Szef pułku to nie to samo co komendant/dowódca. Szef to rodzaj założyciela/patrona/płatnika/opiekuna (niepotrzebne skreślić). Dowódcą mógł więc być i był von Seydewitz. Nie ma sprzeczności.
W 1812 już generał von Seydewitz dowodził 21. brygadą bawarskiej lekkiej jazdy w VI korpusie Gouvion Saint-Cyra (bawarskim) Wielkiej Armii.

Ten post był edytowany przez Pietrow: 20/04/2012, 14:59
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #6

     
Gandalf de Grey
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 492
Nr użytkownika: 10.578

 
 
post 26/04/2012, 22:41 Quote Post

Salve Pietrowie,
Wygrzebalem jeszcze taka informacje:
"Pułki szwoleżerów (chevauleger, czyli kawalerii lekkiej) w armii bawarskiej wprowadzono w 1804 r. Były wtedy 2 pułki dragonów i 4 szwoleżerów. W 1811 r. oba pułki dragonów zostały przemianowane na pułki szwoleżerów i - jako najstarsze - oznaczone numerami 1 i 2.
Wynika z tego, jak można było przypuszczać, że chodzi o ten sam pułk, który najpierw nazywał się dragonami, a później szwoleżerami".
A co do Taxisa: pomylili się też inni - gotyckie x wygląda jak r. Nie ma wątpliwości, że chodzi o (Turn und) Taxis.

Dziekuje za podpowiedzi Pietrowie!
:-)
 
User is offline  PMMini Profile Post #7

 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej