Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
4 Strony < 1 2 3 4 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Awarzy, Chazarzy, Madziarzy, czy i jaki mogli miec wplyw na Polske?
     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 208
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 2/09/2018, 16:40 Quote Post

Zazdroszczę Panu wiedzy i celnych ripost „to bzdura”. To mnie zniewala.
Pozdrawiam.
 
User is offline  PMMini Profile Post #16

     
Vrsovec
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 27
Nr użytkownika: 103.575

 
 
post 2/09/2018, 17:17 Quote Post

QUOTE(NNNNNNNN @ 2/09/2018, 10:43)
Wiec, byc moze, N-M2019(PH1896+) przyszlo do Wegier wraz z Awarami smile.gif. Wsrod Chantow i Mansiow tez jest inna branza N-M2019. Wiec Denis Sinor z tym obsko-ugorskim wplywem na Northern proto-Tungusic, byc moze, mial racje smile.gif.
*


Prawdopodobnie sojusznicy Chionitów plemię Var/Uar mieli korzenie ugryjskie. Zatem N Y DNA nie byłoby dziwne wśród Awarów/Varchionitów.
 
User is offline  PMMini Profile Post #17

     
GniewkoSynRybaka
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.578
Nr użytkownika: 100.904

 
 
post 2/09/2018, 18:27 Quote Post

QUOTE(Antoni123 @ 2/09/2018, 16:40)
Zazdroszczę Panu wiedzy i celnych ripost „to bzdura”. To mnie zniewala.
                                                            Pozdrawiam.
*


Nie mam ochoty merytorycznie dyskutować z kompletnie wariackim pomysłami, pozbawionymi na dodatek, przez ich propagatorów jakiejkolwiek merytorycznej argumentacji. Czyżby ciężar dowodu na mnie tu spoczywał? Jeśli coś jest bdurą to piszę, że to bzdura a każdy, kto ma jakie takie pojęcie o historii Słowian i Awarów doskonale wie dlaczego tak piszę, reszta niech się poduczy...

Ten post był edytowany przez GniewkoSynRybaka: 2/09/2018, 18:27
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #18

     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 208
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 2/09/2018, 20:38 Quote Post

Nikit niczego na tym forum nie jest wstanie dowieść, możemy jedynie powołać się na źródła wypowiedzi. Materiał na które się powołujemy tylko w wyjątkowych sprawach mogą stanowić jednoznaczny dowód.
Powiedziałem że przebadani Awarowie to R1b, a tu materiał skąd to wiem www.sciencemag.org/cgi/content/full/science.aar7711/DC1
inni Awarowie R1b są na drzewie dr. Siergieja Małyszewa administratora r1b-HT35.
Reszta to głosiłem to hipoteza i skojarzenia.
 
User is offline  PMMini Profile Post #19

     
Alexander Malinowski 4
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 260
Nr użytkownika: 103.808

Alexander Malinowski
Stopień akademicki: mgr
Zawód: informatyk
 
 
post 2/09/2018, 21:39 Quote Post

Co takiego źródła pisane mówią na temat Awarów, co jest sprzeczne z ostatnimi badaniami materialnymi?

CODE
[GniewkoSynRybaka,2/09/2018, 15:55]
Bzdury kolejne.
???
CODE

Mówimy oczywiście o źródłach współczesnych zdarzeniom w nich opisanych. Tego typu ocena jaką ferujesz wobec wszelkich źródeł pisanych kwalifikuje cię jako krzewiciela pseudonauki.

Czy ja coś mówię? Zadaję pytania?

CODE
A źródła na temat przybycia Awarów wskazują, że przybysze nie mieli nic wspólnego ze Słowianami i pochodzili z Azji tymczasem Słowianie mieszkali już wtedy wokół Karpat i nad Dunajem od ponad półwiecza. Sam fakt, że takie oczywiste oczywistości trzeba przypominać obraza inteligencję czytelników  forum


Może wymienisz konkretne źródła i podyskutujemy o faktach?

 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #20

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.546
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 2/09/2018, 23:01 Quote Post

QUOTE(Antoni123 @ 2/09/2018, 12:54)
Awarowie (Ci najwcześniejsi Kazachstanu i z Kaukazu ) nie mają dodatków azjatyckich. Jedynie część z Bałkanów. Na razie przebadani Awarowie ( sztuk 3) to przedstawiciele R1b.
Przypuszczam że ten dodatek azjatycki podchwycili od Hunów.
Myślę że Awarowie spotykali się dużo wcześniej ze Słowianami niż to wynika z historii Bałkanów
i nie na zasadzie pan i jego podwładni.
*


Awarowie z Kaukazu to nie potomkowie Awarów stepowych, to tylko zbieznosc nazw.
 
User is offline  PMMini Profile Post #21

     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 208
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 2/09/2018, 23:41 Quote Post

Ten Avar o którym ja mówię i nie ma nic wspólnego z dzisiejszą populacją na Kaukazie. Już jakiś czas temu rozmawialiśmy o tym. Proszę zajrzeć do artykułu.
Artykuł podaje analize antyczne dna Awara z Kaukazu i Jamowca R1b-z2108 z Kazachstanu.
Jezu tutaj człowiek najwięcej posiewnica czas temu czego nie napisał.

Ten post był edytowany przez Antoni123: 3/09/2018, 0:15
 
User is offline  PMMini Profile Post #22

     
GniewkoSynRybaka
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.578
Nr użytkownika: 100.904

 
 
post 3/09/2018, 0:15 Quote Post

QUOTE(Alexander Malinowski 4 @ 2/09/2018, 21:39)
Co takiego źródła pisane mówią na temat Awarów, co jest sprzeczne z ostatnimi badaniami materialnymi?

CODE
[GniewkoSynRybaka,2/09/2018, 15:55]
Bzdury kolejne.
???
CODE

Mówimy oczywiście o źródłach współczesnych zdarzeniom w nich opisanych. Tego typu ocena jaką ferujesz wobec wszelkich źródeł pisanych kwalifikuje cię jako krzewiciela pseudonauki.

Czy ja coś mówię? Zadaję pytania?

CODE
A źródła na temat przybycia Awarów wskazują, że przybysze nie mieli nic wspólnego ze Słowianami i pochodzili z Azji tymczasem Słowianie mieszkali już wtedy wokół Karpat i nad Dunajem od ponad półwiecza. Sam fakt, że takie oczywiste oczywistości trzeba przypominać obraza inteligencję czytelników  forum


Może wymienisz konkretne źródła i podyskutujemy o faktach?
*


Tak mówisz i to rzeczy kuriozalne. Cytuję:
QUOTE
Źródła pisane wykazały, że są produktem wyobraźni piszącego, a powstały setki lat po wydarzeniu.


No a skoro tak to ty podaj źródła i je przedyskutuj. Nie na mnie spoczywa ciężar dowodu.

Ten post był edytowany przez GniewkoSynRybaka: 3/09/2018, 0:17
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #23

     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 208
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 3/09/2018, 0:22 Quote Post

Cytat z www.sciencemag.org/cgi/content/full/science.aar7711/DC1

The newly sequenced high-coverage Yamnaya sample carries the R1b1a2a2c1 lineage, which is
closely related to R1b1a2a2 previously identified in other Yamnaya samples (2) and can be commonly
found in present-day Eastern Europeans and in the Caucasus region. In the phylogenetic tree, this
sample was placed more closely to one R1b1a2a2 Avar and 1 Okunevo individual. The Upper
Paleolithic MA1, whose ancestry is present in both Yamnaya and Botai, carries derived alleles at
markers defining the basal R haplogroup, and, therefore, it is placed at the root of all R clades. The
geographical distribution of R clades found in our dataset can be seen in Fig. S25.
 
User is offline  PMMini Profile Post #24

     
GniewkoSynRybaka
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.578
Nr użytkownika: 100.904

 
 
post 3/09/2018, 0:26 Quote Post

QUOTE(Antoni123 @ 2/09/2018, 20:38)
Nikit niczego na tym forum nie jest wstanie dowieść, możemy jedynie powołać się na źródła  wypowiedzi. Materiał na które się powołujemy tylko w wyjątkowych sprawach mogą stanowić jednoznaczny dowód.
Powiedziałem że przebadani Awarowie to R1b, a tu materiał skąd to wiem www.sciencemag.org/cgi/content/full/science.aar7711/DC1
inni Awarowie R1b są na drzewie dr. Siergieja Małyszewa administratora r1b-HT35.
Reszta to głosiłem to hipoteza i skojarzenia.
*


a skąd wiadomo, że to Awarowie??? Kto to ustalił???
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #25

     
Vrsovec
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 27
Nr użytkownika: 103.575

 
 
post 3/09/2018, 9:15 Quote Post

QUOTE(Antoni123 @ 3/09/2018, 0:22)
Cytat z www.sciencemag.org/cgi/content/full/science.aar7711/DC1

The newly sequenced high-coverage Yamnaya sample carries the R1b1a2a2c1 lineage, which is
closely related to R1b1a2a2 previously identified in other Yamnaya samples (2) and can be commonly
found in present-day Eastern Europeans and in the Caucasus region. In the phylogenetic tree, this
sample was placed more closely to one R1b1a2a2 Avar and 1 Okunevo individual. The Upper
Paleolithic MA1, whose ancestry is present in both Yamnaya and Botai, carries derived alleles at
markers defining the basal R haplogroup, and, therefore, it is placed at the root of all R clades. The
geographical distribution of R clades found in our dataset can be seen in Fig. S25.
*


Coś mi tu nie gra...Okuniewo było kulturą autochtoniczną równoległą do afanasiewskiej z indo-irańskimii nosicielami R. Dopiero w okresie kultury karasuckiej obie populacje wytworzyły wspólną kulturę. Chyba że próba pochodziła gdzieś z zachodnich rejonów okuniewa gdzie proces integracji obu populacji następował szybciej? Tak mi podpowiada duch przodków Q-L712 smile.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #26

     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 208
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 3/09/2018, 13:08 Quote Post

Żeby można było napisać ww. artykuł grzebały przy tym uniwersytety Angielskie , Duńskie , Estońskie, i Kazachski jeżeli czuje się Pan na siłach nie ma co zwlekać proszę oprotestować.
Ja przyjmuje to za dobrą monetę.
Co do nieszczęśliwego szkieletu Avara z Dagestanu jest taka historia.
Angeliki uniwersytet otrzymał pieniądze od Unii Europejskiej na badania. Kiedy W.B. Zgłosiła odejście z Unii sprawę jej odebrano i przekazano do Talina. Jest spór prawny czyja to własność intelektualna. Najważniejsze że Uniwersytety Europejskie mogą korzystać z wyników. Kto opublikuje to inna spraw.

Ten post był edytowany przez Antoni123: 3/09/2018, 15:14
 
User is offline  PMMini Profile Post #27

     
GniewkoSynRybaka
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.578
Nr użytkownika: 100.904

 
 
post 3/09/2018, 17:37 Quote Post

QUOTE(Antoni123 @ 3/09/2018, 13:08)
Żeby można było napisać ww. artykuł grzebały przy tym uniwersytety Angielskie , Duńskie , Estońskie, i Kazachski jeżeli czuje się Pan na siłach nie ma co zwlekać proszę oprotestować.
Ja przyjmuje to za dobrą monetę.
Co do nieszczęśliwego szkieletu  Avara z Dagestanu jest taka historia. 
Angeliki uniwersytet otrzymał pieniądze od Unii Europejskiej na badania. Kiedy W.B. Zgłosiła odejście z Unii sprawę jej odebrano i przekazano do Talina. Jest spór prawny czyja to własność intelektualna. Najważniejsze że Uniwersytety Europejskie mogą korzystać z wyników. Kto opublikuje to inna spraw.
*


archeolodzy nie mogli ustalić przynależności etnicznej rzekomego Awara na podstawie pochówku. Poczytaj sobie coś o archeologii Wielkiego Stepu i kulturze Stepowców. Tyle w temacie. Sprawa jest oczywista od samego początku. Problem jest w tym, że nie potrafisz podejść krytycznie do czytanych treści. Łykasz wszystko łatwowiernie jak wyznawca sekty smoleńskiej. Tak czy inaczej etniczności nie ustala się na podstawie haplogrupy. To chyba oczywiste, podobnie jak oczywiste jest to, że Awarowie nie mają nic wspólnego ze Słowianami. Stwierdzenie przeciwne to nienaukowy bełkot.

QUOTE
Ten Avar o którym ja mówię i nie ma nic wspólnego z dzisiejszą populacją na Kaukazie. Już jakiś czas temu rozmawialiśmy o tym. Proszę zajrzeć do artykułu.
Artykuł podaje analize antyczne dna Awara z Kaukazu i Jamowca R1b-z2108 z Kazachstanu.


Awarowie środkowoazjatyccy w ogóle nie mieszkali na Kaukazie w tym konkretnie w Dagestanie.

Ten post był edytowany przez GniewkoSynRybaka: 3/09/2018, 17:40
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #28

     
Antoni123
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 208
Nr użytkownika: 102.926

Stopień akademicki:
 
 
post 4/09/2018, 12:29 Quote Post

Pana informacji na pewno nie łykane . Nic nie pisałem o Awarach środkowoazjatycich.
Teraz żałuje że podjąłem rozmowe.
 
User is offline  PMMini Profile Post #29

     
GniewkoSynRybaka
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.578
Nr użytkownika: 100.904

 
 
post 4/09/2018, 13:02 Quote Post

QUOTE(Antoni123 @ 4/09/2018, 12:29)
Pana informacji na pewno nie łykane . Nic nie pisałem o  Awarach środkowoazjatycich.
Teraz żałuje że podjąłem rozmowe.
*


To o jakich na Boga? Innych w średniowieczu nie było. Chodzi Ci o Awarów kaukaskich? Otóż ci nigdy nigdzie nie wędrowali z Dagestanu o ile w średniowieczu funkcjonowali pod tą nazwą (która nie jest nazwą własną). Wyraźnie podałeś wcześniej

CODE
Ten Avar o którym ja mówię i nie ma nic wspólnego z dzisiejszą populacją na Kaukazie.

Skoro nie chodzi o Awarów dagestanskich a obecnie podajesz, że także nie idzie o Awarów azjatyckich to innych już nie bylo

Ten post był edytowany przez GniewkoSynRybaka: 4/09/2018, 13:10
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #30

4 Strony < 1 2 3 4 > 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej