Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
10 Strony « < 6 7 8 9 10 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Jak eliminowali pogaństwo z Słowiańszczyzny,
     
Aquarius
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.486
Nr użytkownika: 15.327

A.F.
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/01/2018, 18:55 Quote Post

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 18:40)
sens miało ciągnięcie z Polski niewolników,[...] I raczej nie powolnego bydła, którego utrzymanie w trakcie podróży sporo kosztowało, straty musiały być spore, a przebicie niewielkie.
*



Niewolnik idzie szybciej od bydła?
Utrzymanie niewolnika jest tańsze od utrzymania bydła?
Bydło nażre się trawy po drodze, napije wody z rzeki, niewolnika trawą nie nakarmisz.
Straty niewolników po drodze były mniejsze niż bydła?
 
User is online!  PMMini Profile Post #106

     
usunięty 14/01/18
 

Unregistered

 
 
post 6/01/2018, 19:03 Quote Post

QUOTE(Aquarius @ 6/01/2018, 18:55)
Niewolnik idzie szybciej od bydła?
Utrzymanie niewolnika jest tańsze od utrzymania bydła?
Bydło nażre się trawy po drodze, napije wody z rzeki, niewolnika trawą nie nakarmisz.
Straty niewolników po drodze były mniejsze niż bydła?
*


Nie ma jak to się odnieść do połowy argumentacji biggrin.gif Wiesz na polskiej wsi jest takie powiedzenie dotyczące skąpca: "Za 5 zł gnałby maciorę do knura do obcej wsi" - to jest zabawne, bo chodzi o 5 zł. Ale gdyby chodziło o 500 zł, śmieszne być przestaje. Czym innym jest pięciokrotne przebicie na niewolniku, a czym innym 10% na krowie. Jeśli ci padnie połowa niewolników - i tak jesteś do przodu. Jeśli padnie połowa krów - masz plecy i to konkretne.

Poza tym - to już do twojej logiki się odnoszę - tak, krowa może się nażreć po drodze. A wiesz jak żrą krowy? Krowa bardzo dużo czasu poświęca na żarcie, jak żre na łące, to nie idzie, wiec jest znacznie powolniejsza od niewolnika.

Poza tym wskaż mi źródła donoszące o transporcie bydła z krajów słowiańskich do krajów islamu. Bo coś piszesz, co ci się wydaje, a wiele sensu nie ma, więc sprowadźmy to na właściwą na tym forum drogę.

Ten post był edytowany przez Król.Ubu: 6/01/2018, 19:05
 
Post #107

     
Aquarius
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.486
Nr użytkownika: 15.327

A.F.
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/01/2018, 19:24 Quote Post

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 19:03)
Czym innym jest pięciokrotne przebicie na niewolniku, a czym innym 10% na krowie. [...] więc sprowadźmy to na właściwą na tym forum drogę.
*



No to sprowadźmy.
Podaj dokładne wyliczenia, ile kosztuje zdobycie niewolników, transport, utrzymanie w drodze, straty i jak to się ma do ceny końcowej.
To samo z bydłem.

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 19:03)
piszesz, co ci się wydaje,
*



Nie, chcę jedynie uściślić Twoją wypowiedź.

Ten post był edytowany przez Aquarius: 6/01/2018, 19:34
 
User is online!  PMMini Profile Post #108

     
usunięty 14/01/18
 

Unregistered

 
 
post 6/01/2018, 19:34 Quote Post

QUOTE(Aquarius @ 6/01/2018, 19:24)
No to sprowadźmy.
Podaj dokładne wyliczenia, ile kosztuje zdobycie niewolników, transport, utrzymanie w drodze, straty i jak to się ma do ceny końcowej.
To samo z bydłem.
*


Nie jestem w stanie porównać, bo nie znam źródeł o eksporcie bydła ze Słowiańszczyzny do krajów islamskich. Miałeś je przedstawić, więc cierpliwie czekam... O słowiańskich niewolnikach informuje masa źródeł, do tego przesłanek pośrednich i jest jeszcze zdrowy rozsądek. Ty to wszystko negujesz i zamiast tego coś samodzielnie rzeźbisz. No to czekam na źródłowe uzasadnienie owej rzeźby.

A zamiast podać źródła, idiotycznie domagasz się ode mnie biznesplanu arabskiego czy żydowskiego kupca z X wieku... Jaja sobie chyba robisz.



Ten post był edytowany przez Król.Ubu: 6/01/2018, 19:41
 
Post #109

     
Aquarius
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.486
Nr użytkownika: 15.327

A.F.
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/01/2018, 19:41 Quote Post

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 19:34)
No to czekam
*



No to czekaj.
Sorki, ale to Ty napisałeś o pięciokrotnej przebitce w handlu niewolnikami.
To Ty napisałeś o 10% przebitce w handlu bydłem.

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 19:34)
Jaja sobie chyba robisz.
*



Ja?
Pytając o to, co Ty raczyłeś napisać?
 
User is online!  PMMini Profile Post #110

     
usunięty 14/01/18
 

Unregistered

 
 
post 6/01/2018, 19:43 Quote Post

Aquarius
CODE
No to czekaj.
Sorki, ale to Ty napisałeś o pięciokrotnej przebitce w handlu niewolnikami.
To Ty napisałeś o 10% przebitce w handlu bydłem.

O handlu bydłem to ty pisałeś i cienia źródła nie potrafisz podać na poparcie tej (idiotycznej) tezy. Co do handlu niewolnikami:

Wedle szacunków czeskich mediewistów sprzedaż zakupionego czeskiego niewolnika w Konstantynopolu przynosiła 270% zysku, sprzedanie go z kolei w Katalonii, u granic arabskiej Hiszpanii, to ok. 1350% przebicia.
https://histmag.org/Slowianscy-niewolnicy-z...-kupcow-10547/3

Ponadto, jeszcze raz się powtórzę - negujesz jasną wymowę masy źródeł, by coś rzeźbić pozaźródłowo...

CODE
Ja
Pytając o to, co Ty raczyłeś napisać?

Wstawiając bezsensowne i pozaźródłowe tezy. Bo nie ja zacząłem pisać o bzdurnym ciągnięciu krów z Polski do Hiszpanii czy Persji... Tak jakby tam krów nie było, a nasze były nie wiadomo jak dobre (ciut wyższe od kozy) biggrin.gif

Proszę - zgodnie z zasadami tego forum - o podanie źródeł do słowiańsko-arabskiego handlu bydłem.

Ten post był edytowany przez Król.Ubu: 6/01/2018, 19:50
 
Post #111

     
Aquarius
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.486
Nr użytkownika: 15.327

A.F.
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/01/2018, 20:18 Quote Post

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 19:43)
O handlu bydłem to ty pisałeś
*



Dobre, nie czytałeś poprzedników?
Kolodziej o tym pisał, Ty to zanegowałeś podając w przyczynach małe zyski i duże straty w transporcie.
Ja jedynie zapytałem o uściślenie tej wypowiedzi.

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 19:43)
Co do handlu niewolnikami:
*



A co do handlu niewolnikami.
Zacząłem czytać zalinkowany przez Ciebie tekst i nie skończyłem.
Pełno tam takich sformułowań: "ok. XII/XIII w. wół mógł kosztować", "cena za niewolnika prawdopodobnie wynosiła", "Można zatem uznać, że silny mężczyzna kosztował", "z całą pewnością możemy uznać, że za niewolnika".
Z tego artykułu wynika, że nie wiemy a jedynie przypuszczamy. Trochę to mało by szacować zyski na konkretne 270% czy 1350%.

Ten post był edytowany przez Aquarius: 6/01/2018, 20:25
 
User is online!  PMMini Profile Post #112

     
usunięty 14/01/18
 

Unregistered

 
 
post 6/01/2018, 20:28 Quote Post

Aquarius
CODE
Kolodziej o tym pisał,

A ty podchwyciłeś...

CODE
A co do handlu niewolnikami.
Zacząłem czytać zalinkowany przez Ciebie tekst i nie skończyłem.
Pełno tam takich sformułowań: "ok. XII/XIII w. wół mógł kosztować", "cena za niewolnika prawdopodobnie wynosiła", "Można zatem uznać, że silny mężczyzna kosztował", "z całą pewnością możemy uznać, że za niewolnika".
Z tego artykułu wynika, że nie wiemy a jedynie przypuszczamy. Trochę to mało by szacować zyski na konkretne 270% czy 1350%.

To proszę - kolega bierze materiał źródłowy, zrobi własne obliczenia i podważy te szacunki czymś innym niż gołosłowną beblaniną. A i tak na koniec okaże się, że może nie było to 1350% tylko 900%, a może 1500% - co w niczym nie zmieni faktu, że był to bardzo intratny biznes. W przeciwieństwie do wyimaginowanego gnania krów spod Gniezna do Kordoby biggrin.gif

Chyba że kolega jest wyznawcą teorii spiskowych i uznaje, że Żydzi ze zwykłej żydowskiej perfidii - a nie dla zysku - handlowali niewolnikami... Co i tak nie zmieni faktu, że na rynki arabskie były gnane masy słowiańskich niewolników (w przeciwieństwie do słowiańskich krasul).

Ten post był edytowany przez Król.Ubu: 6/01/2018, 20:28
 
Post #113

     
Aquarius
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.486
Nr użytkownika: 15.327

A.F.
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/01/2018, 20:39 Quote Post

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 20:28)
To proszę - kolega bierze materiał źródłowy, zrobi własne obliczenia
*



Dowodzenie chyba należy do twierdzącego, nieprawdaż?

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 20:28)
intratny biznes
*



Biznes z zasady jest intratny.
Pytanie, na ile?

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 20:28)
A ty podchwyciłeś...
*



A wiesz co znaczy taki haczyk z kropeczką?
Rozumiem, że Króla.Ubu nie można zapytać o podstawy jego twierdzeń, negacji, należy je po prostu przyjąć do wiadomości.
Więc nie było pytania.
 
User is online!  PMMini Profile Post #114

     
usunięty 14/01/18
 

Unregistered

 
 
post 6/01/2018, 20:41 Quote Post

Aquarius
CODE
Dowodzenie chyba należy do twierdzącego, nieprawdaż?

Oczywiście - i to Ty twierdzisz, że te wyliczenia są nieprawidłowe, ale na razie kwestionujesz je gołosłowną beblaniną. To może konkretnie i merytorycznie?
 
Post #115

     
Pan Jarosław
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 195
Nr użytkownika: 99.675

 
 
post 6/01/2018, 20:58 Quote Post

CODE
Źródła niemieckie podają, że Polacy podczas jednej wyprawy łapali tysiące ludzi do niewoli.


Uściślając: raz Chrobry wyłapał conajmniej trzy tysiące ludzi do niewoli, innym razem tysiąc.

CODE
270% zysku, sprzedanie go z kolei w Katalonii, u granic arabskiej Hiszpanii, to ok. 1350% przebicia.


A ile z tego zżerali pośrednicy?

CODE
A władca sprzedawać musiał, żeby mieć z czego utrzymać drużynę i stronników.


Utrzymać, czy zapewnić sobie ich poparcie. Bo to nie to samo.

Ten post był edytowany przez Pan Jarosław: 6/01/2018, 21:06
 
User is offline  PMMini Profile Post #116

     
Aquarius
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.486
Nr użytkownika: 15.327

A.F.
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/01/2018, 20:58 Quote Post

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 20:41)
Aquarius
CODE
Dowodzenie chyba należy do twierdzącego, nieprawdaż?

Oczywiście - i to Ty twierdzisz, że te wyliczenia są nieprawidłowe, ale na razie kwestionujesz je gołosłowną beblaniną. To może konkretnie i merytorycznie?
*



Czy ja niejasno piszę?
Ty je przytaczasz jako prawidłowe, ja ich nie neguję tylko chcę znać podstawy tych szacunków.
Taki drobny niuans.
Jak podasz podstawy to będę mógł zdecydować, czy zanegować te wyliczenia, czy je uznać.

Na dowód raczyłeś rzucić jakiś artykulik z Histmaga, z którego nic nie wynika, nie ma w nim żadnych podstaw, są tylko jakieś przypuszczenia.
Jak na razie to z Twojej strony mamy gołosłowną beblaninę popartą inną gołosłowną beblaniną.

Tylko, Król.Ubu powiedział i należy to przyjąć do wiadomości.
Nie było pytania.
 
User is online!  PMMini Profile Post #117

     
usunięty 14/01/18
 

Unregistered

 
 
post 6/01/2018, 21:50 Quote Post

Pan Jarosław
CODE
Uściślając: raz Chrobry wyłapał conajmniej trzy tysiące ludzie do niewoli, innym razem tysiąc.

Liczba jeńców wyniosła nie mniej niż trzy tysiące, a jak twierdzą świadkowie, o wiele nawet więcej (Thietmar).

19 września mianowicie wypadli oni nagle ma rozkaz swego pana i uprowadzili z tych stron więcej niż tysiąc niewolników (jw.)

Ale jest też dużo informacji o pojmanych w niewolę bez podawania konkretnych liczb, np.:
syn Bolesława Mieszko wtargnął z 10 legiami do Czech, które wskutek nieobecności księcia Udalryka mniejszy, niż zwykle mogły stawić opór. Przez dwa dni plądrował on kraj i powróciwszy z nieprzebranym tłumem jeńców wielką sprawił radość ojcu.

Ponadto kierunek niemiecko-czeski nie był jedynym, a pewnie nawet nie był głównym, z którego przywożono niewolników. Znacznie gruntowniej Chrobry mógł grabić Ruś. Łatwiej też było z pewnością najeżdżać i odejść z łupem z Prus czy Jaćwieży.

CODE
A ile z tego zżerali pośrednicy?

nawet nie chce mi się teraz analizować czy jacyś byli, bo nie ma to związku z tematem dyskusji. Jeśli nie dostrzegłeś, to moi adwersarze tu kwestionują udział Polski w handlu słowiańskimi niewolnikami, twierdząc, że nasi władcy mieli inne towary do zaoferowania światu islamskiemu, np. węgiel i bydło (teraz parsknąłem śmiechem). A te masy słowiańskich niewolników, to pewnie tylko "oni" - Czesi, Rusini itd. sprzedawali, bo prawdziwy Polak niewolnictwem się brzydził, a brata - Słowianina nigdy by w niewolę nie sprzedał...

CODE
Utrzymać, czy zapewnić sobie ich poparcie. Bo to nie to samo.

Jedno i drugie. Po 1) analiza tekstu ibn Jakuba o drużynie Mieszka, po 2) znaczenie daru w społeczeństwach na tym szczeblu rozwoju.


Aquarius
Różnica jest między nami taka, że ty na potwierdzenie swoich słów podajesz dokładne ZERO, więc zanim zaczniesz wymagać od innych, najpierw sam podaj źródła, o które parę razy cię prosiłem. Bo co chwila się czegoś domagasz, tylko sam ograniczasz się do radosnej tfurczości bez jakiejkolwiek dokumentacji.

Bo ja nie muszę uzasadniać faktu powszechnie znanego, z szeroką podstawą źródłową i bogato opisanego w literaturze - handlu słowiańskimi niewolnikami. To ty, za innym userem, twierdzisz, z Polski do świata islamu eksportowano nie niewolników, tylko bydło. Więc wreszcie dostarcz na to dowodów.

Ten post był edytowany przez Król.Ubu: 6/01/2018, 21:56
 
Post #118

     
Aquarius
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.486
Nr użytkownika: 15.327

A.F.
Stopień akademicki: mgr
 
 
post 6/01/2018, 22:00 Quote Post

QUOTE(Król.Ubu @ 6/01/2018, 21:50)
Bo ja nie muszę uzasadniać faktu powszechnie znanego, z szeroką podstawą źródłową i bogato opisanego w literaturze - handlu słowiańskimi niewolnikami.
*



I nikt cię o to nie prosi.
Przeczytaj, zrozum i dopiero wtedy pisz.
Ja kończę. Nie ma sensu pisać z kimś, kto nie czyta, nie rozumie, nie chce zrozumieć.Niepotrzebne skreślić.
Gdzie niby neguję handel niewolnikami, cytat.
 
User is online!  PMMini Profile Post #119

     
usunięty 14/01/18
 

Unregistered

 
 
post 6/01/2018, 22:08 Quote Post

QUOTE(Aquarius @ 6/01/2018, 22:00)
Gdzie niby neguję handel niewolnikami, cytat.
*


Przecież tego dotyczyła dyskusja - konkretnie zdaniem jednego z userów, nasi władcy nie sprzedawali niewolników, tylko bydło, ja to zakwestionowałem, po czym następuje ten Twój post (chyba że nie wiesz po co się włączyłeś do dyskusji i czego ona dotyczyła...):
CODE
Niewolnik idzie szybciej od bydła?
Utrzymanie niewolnika jest tańsze od utrzymania bydła?
Bydło nażre się trawy po drodze, napije wody z rzeki, niewolnika trawą nie nakarmisz.
Straty niewolników po drodze były mniejsze niż bydła?

ja ci wytłumaczyłem, że tak - bydło przemieszcza się wolniej niż ludzie, to zacząłeś bić pianę z innej strony. Zacząłeś kwestionować intratność handlu ludźmi i brak intratności w handlu bydłem na odległość Gniezno - Kordoba. Więc skoro kwestionujesz coś, co powszechnie uznawane jest w literaturze za fakt, to chyba czas przedstawić własne wyliczenia, nie uważasz?

Zresztą handel ludźmi jest poświadczony źródłowo, handel bydłem ze światem arabskim poświadczenia źródłowego nie ma. Więc twoje bicie piany to chyba tylko sztuka dla sztuki...

Ten post był edytowany przez Król.Ubu: 6/01/2018, 22:10
 
Post #120

10 Strony « < 6 7 8 9 10 > 
2 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
1 Zarejestrowanych: Aquarius


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2017 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej