Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Polityka zagraniczna Królestwa Polskiego 1320-1333, Literatura
     
chdzirep
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 30
Nr użytkownika: 58.680

 
 
post 22/09/2009, 10:51 Quote Post

Witam! Jest to mój pierwszy post na tym forum. Jestem studentem historii. Piszę pracę magisterską o polityce zagranicznej Władysława Łokietka już po jego koronacji, t.j. w latach 1320-1333. Niestety, niewiele jest pozycji na ten temat, a raczej ja mam problemy z ich znalezieniem. W związku z tym zwracam się do Szanownych Forumowiczów z uprzejmą prośbą o podanie jednego lub kilku tytułów. Chciałbym wyraźnie zaznaczyć,że sam nie próżnuję, przejrzałem całą bibliografię Baumgarta i kilka pozycji już znalazłem - "Polskę czasów Łokietka" Jana Baszkiewicza, "Władysława Łokietka na tle swoich czasów" Edmunda Długopolskiego oraz "Stosunki polityczne między Piastami a Luksemburgami i Wittelsbachami w pierwszej połowie XIV wieku" Jacka Elminowskiego - tych książek nie musicie mi wskazywać, nie tylko je znam, ale mam już na półce smile.gif Szukam jednakże jak największej ilości tytułów.

Pozdrawiam i z góry dziękuję!
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
MichałMM
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 49
Nr użytkownika: 58.187

Michal Michalski
Stopień akademicki: inzynier
Zawód: student
 
 
post 23/09/2009, 21:52 Quote Post

Bardzo dobry temat, na pracę. Szczególnie ciekawe będą chyba tutaj stosunki polityczne, z innymi książętami dzielnicowymi, jak do tej pory bardzo słabo opracowane. Mogłbym tutaj polecić:
1. J. Dąbrowski, Elżbieta Łokietkówna 1305 -1380, Kraków 2007. (kilka informacji o stosunkach z Węgrami)
2. Historia Dyplomacji Polskiej T. I, Warszawa 1982.
3. J. Wyrozumski, Kazimierz Wielki, Wrocław * Warszawa * Kraków 2004.(tutaj nie wiele, ogólne informacje)
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
chdzirep
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 30