Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Handel Za Kazimierza Wielkiego
     
KrzysztofZ
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 1
Nr użytkownika: 56.580

Krzysztof Zieba
 
 
post 31/05/2009, 15:08 Quote Post

Witam serdecznie.
Jestem początkującym autorem gier planszowych i pracuję od pewnego czasu nad projektem dotyczących "karawan" kupieckich. Zdecydowałem się osadzić ją tematycznie w czasach Kazimierza Wielkiego - głównie ze względu na to że po długich perypetiach udało mi się zdobyć odpowiednią mapę z narzuconymi traktami handlowymi.
Mimo tego, prosiłbym o pomoc w następujących kwestiach:

- potrzebuję 5 lub 6 typów towarów którymi handlowano na terenie Królestwa Polskiego w okolicach roku 1370. Najlepiej byłoby gdyby były to towary które z konieczności wydobywano lub zdobywano na jednym krańcu kraju, a następnie trzeba było je transportować na inne jego tereny. Czy dobrze mi się wydaje, że należą do nich Bursztyn i Sól?

- doceniłbym wyszczególnione najbardziej "popularne" trasy handlowe którymi przewożone powyższe towary. Mogą one sięgać poza granice Królestwa Polskiego, ale nie dalej niż do najbliższych sąsiadów.

- jeszcze bardziej doceniłbym mapę która podaje jak największą ilość różnych potencjalnych tras, choć wiem że może to być trudne.

- interesują mnie tylko trasy lądowe, transport rzeczny i morski nie jest mi potrzebny.

- przydać mogą się natomiast informacje o typowych zagrożeniach które czyhały na kupców i ich wozy

Będę bardzo wdzięczny za pomoc przy tym projekcie lub chociaż skierowanie mnie do odpowiednich źródeł (chociaż ich zdobycie może być utrudnione jako że nie mieszkam aktualnie w Polsce).
Pozdrawiam!
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
Rayoken
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 261
Nr użytkownika: 38.793

Damian
Stopień akademicki: mgr biologii
Zawód: pszczelarz
 
 
post 11/06/2009, 18:38 Quote Post