Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
277 Strony « < 231 232 233 234 235 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Badania aDNA w Europie i na świecie
     
Alexander Malinowski 3
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 5.325
Nr użytkownika: 100.863

Alexander Malinowski
Zawód: Informatyk
 
 
post 18/09/2020, 13:20 Quote Post

QUOTE(Radek8484 @ 18/09/2020, 12:22)
Wiesz, ze dales tutaj linka do linii Y-DNA confused1.gif
*




Muszę znaleźć właściwy link. Daj mi trochę czasu.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3481

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.939
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 18/09/2020, 14:22 Quote Post

QUOTE(Alexander Malinowski 3 @ 18/09/2020, 13:20)
Muszę znaleźć właściwy link. Daj mi trochę czasu.
*



Ciekawe czy to taki sam kapiszon jak niby azjatycka linia mtDNA w sredniowiecznym Pieniu...

https://www.yfull.com/mtree/C5c1/


To juz lepiej z tym calkiem mozliwe, ze azjatyckim mtDNA w sredniowiecznych Grodowicach.

https://www.yfull.com/mtree/G2a5/

Ten post był edytowany przez Radek8484: 18/09/2020, 14:34
 
User is offline  PMMini Profile Post #3482

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.939
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 18/09/2020, 20:51 Quote Post

Na anthrogenice pojawily sie wyniki dla osobnika VK474 (E-L791) z Gotlandii...

user posted image

Ten post był edytowany przez Radek8484: 18/09/2020, 20:55
 
User is offline  PMMini Profile Post #3483

     
mlukas
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.496
Nr użytkownika: 99.991

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 18/09/2020, 23:00 Quote Post

QUOTE(Radek8484 @ 18/09/2020, 20:51)
Na anthrogenice pojawily sie wyniki dla osobnika VK474 (E-L791) z Gotlandii...

*


Cholera, jednak Kaszub:)
 
User is offline  PMMini Profile Post #3484

     
NNNNNNNN
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.232
Nr użytkownika: 103.348

Najstarszy R1a-M417 najblizszy Ugrofinom
Stopień akademicki: wg badania Saag2019
Zawód: 点击
 
 
post 18/09/2020, 23:11 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 19/09/2020, 6:00)
QUOTE(Radek8484 @ 18/09/2020, 20:51)
Na anthrogenice pojawily sie wyniki dla osobnika VK474 (E-L791) z Gotlandii...

*


Cholera, jednak Kaszub:)
*


Halo, haplogrupa to bliskowschodnia E-L791:
https://www.yfull.com/tree/E-L791/

Ten post był edytowany przez NNNNNNNN: 19/09/2020, 9:22
 
User is offline  PMMini Profile Post #3485

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.939
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 19/09/2020, 8:21 Quote Post

QUOTE(mlukas @ 18/09/2020, 23:00)
QUOTE(Radek8484 @ 18/09/2020, 20:51)
Na anthrogenice pojawily sie wyniki dla osobnika VK474 (E-L791) z Gotlandii...

*


Cholera, jednak Kaszub:)
*



Cmentarz jest datowany na lata 900-1050, wiec raczej Pomorzanin. Ciekawe czy osobnik urodzony blizej roku 900 (lub nawet przed), to wtedy chyba Wend by najlepiej pasowalo wink.gif No niewazne, najwazniejsze, ze widoczna jest obecnosc genetycznych Slowian na Gotlandii oraz we wschodniej Danii w sredniowieczu wink.gif

Ten post był edytowany przez Radek8484: 19/09/2020, 8:27
 
User is offline  PMMini Profile Post #3486

     
NNNNNNNN
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.232
Nr użytkownika: 103.348

Najstarszy R1a-M417 najblizszy Ugrofinom
Stopień akademicki: wg badania Saag2019
Zawód: 点击
 
 
post 19/09/2020, 9:20 Quote Post

QUOTE(Domen @ 17/09/2020, 8:12)
QUOTE(Alexander Malinowski 3 @ 16/09/2020, 22:47)
Ale Norwegowie mają też dużo R1a. To chyba od nas?


To tam przybyło już w epoce miedzi / brązu z kulturą Battle Axe (Topory Bojowe).

Oni mają inne gałęzie R1a niż typowo słowiańskie. Mówię o większości oczywiście.

Trochę słowiańskiego R1a też jest w Skandynawii ale to raczej mała część całości.
*



QUOTE(Radek8484 @ 17/09/2020, 16:55)
Ciekawe kiedy sredniowieczne probki "Wikingow" z Sandomierza, Krakowa-Zakrzowka, Cedyni, Czerska czy Bodzi pojawia sie w Global25 (VK153, VK154, VK155, VK156, VK157, VK200, VK210, VK211, VK212, VK494)?

No i czekam z niecierpliwoscia na analize probek R-L1029 (VK139, VK160 oraz VK541) smile.gif

QUOTE
Błaszczyk wskazuje na przykład na inne, wcześniejsze badania wykonane na szczątkach osób pochowanych na cmentarzysku w Ciepłem (pomorskie).

Okazało się, że czterej wojownicy pochowani z bogatymi darami grobowymi pochodzili ze Skandynawii - wykazały to specjalistyczne analizy izotopów strontu i DNA, które upubliczniono w styczniu 2020 r. Nie uwzględniono ich jednak w artykule w "Nature".


Z czego dwoch z czterech nalezalo do typowo slowianskiej linii Y-DNA (R-L1029) smile.gif Pewnie Wieslaw Bogdanowicz (ktory analizowal probki) boi sie przeprowadzic analize auDNA laugh.gif
*



Ale, jak juz wskazywalem w roku 2019, jedyny znany reprezentant z innej galezi przodkowej wobec R1a-L1029 branzy w ogole nie nalezy do Indo-Europejczykow lub Ugrofinow:

QUOTE(NNNNNNNN @ 31/12/2019, 21:23)
jesli chodzi o R1a-L1029, wedlug Karmin et al, 2015 haplogrupa ta zdywersyfikowala sie ok. 2395 lat temu, co w oczywisty sposob nie zgadza sie z ekspansja slowianska z VI wieku naszej ery, podczas gdy JEDYNY ZNANY OSOBNIK spokrewiony do R1a-L1029 blizej niz "braterska" R-YP515 i ma z R1a-L1029 wspolnego przodka 2905 lat temu, nie jest ANI Indo-Europejczykiem, ANI Ugrofinem smile.gif. Tajemnicza branza...

*



Takze w kulturze fatjanowskiej, ktora uchodzi za jednego z przodkow indo-iranskiej Sintashty poprzez kulture Abashevo znaleziono jedynie R1a-Z93, a nie R1a-Z283.
Genetic ancestry changes in Stone to Bronze Age transition in the East European plain
Zmiany pochodzenia genetycznego w okresie przejścia z epoki kamienia do brązu na równinie wschodnioeuropejskiej

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2020.07.02.184507v1
Gdyby Balto-Sowianie byli bezposrednio spokrewieni wobec Indo-Iranczykow, ktorzy cechuja sie jedynie R1a-Z93, to pierwotna haplogrupa Balto-Slowian to tez musiala byc jedynie R1a-Z93. A teraz Slowiane prawie nie posiadaja tej haplogrupy R1a-Z93 (np. jeden Bialorusin wskazany ponizej posiada R1a-Z93 wspolne z Indo-Iranczykami i pare innych Slowian), lecz posiadaja jedynie R1a-Z283, znaczy zasymilowali kogos innego. O tym juz pisalismy:

Badanie Kushniarevich et al, 2015 "Genetic Heritage of the Balto-Slavic Speaking Populations: A Synthesis of Autosomal, Mitochondrial and Y-Chromosomal Data" („Dziedzictwo genetyczne populacji bałto-słowiańskich: synteza danych autosomalnych, mitochondrialnych i Y-chromosomalnych”):

Combining all lines of evidence, we suggest that the major part of the within-Balto-Slavic genetic variation can be primarily attributed to the assimilation of the pre-existing regional genetic components, which differed for West, East and South Slavic-speaking peoples as we know them today.

Łącząc wszystkie dowody, sugerujemy, że główną część zmienności genetycznej wewnątrz populacji bałtosłowiańskiej można przypisać przede wszystkim asymilacji wcześniej istniejących regionalnych składników genetycznych, które różniły się dla ludów mówiących na zachodzie, wschodzie i południowosłowiańskim, jak znamy je dzisiaj.

Czukhraeva w dysertacji z roku 2018 zas to potwierdza:

QUOTE(NNNNNNNN @ 19/11/2019, 12:19)
P.S. Powtorzę znow za dysertacją Czukhraewej:

3. Prywatna korelacja danych genetycznych (chromosom Y) i językowych dla ludów rodziny języków bałtycko-słowiańskich wynosi zero, dla danych genetycznych i geograficznych –0,81. W konsekwencji pula genów współczesnych Słowian powstała głównie dzięki autochtonicznemu substratowi, a wpływ starożytnych Słowian był przede wszystkim kulturowy językowy.{...}



QUOTE(Radek8484 @ 31/07/2019, 16:22)

Cytat z tego badania o Litwinach:

On the other hand, while mtDNA diversity also show this connection of Lithuanians to Finno-Ugric speakers, it also revealed similarities with Slavic (Indo-European) speaking populations2.

Tlumaczenie:
Z drugiej strony, podczas gdy różnorodność mtDNA również pokazuje to połączenie Litwinów z nosicielami jezykow ugrofińskich, ujawniła również podobieństwa do populacji słowiańskich (indoeuropejskich).

Zgodnie z tym badaniem mtDNA Litwinow jest najblizsze wobec mtDNA Slowian Wschodnich:

Rosyjska pula genów na Równinie Rosyjskiej
Autor Elena Vladimirovna Balanovskaya
Współautor Oleg Balanovsky
Lucz Publisher, 2007
Liczba stron Razem stron: 412

Cytat:

Położenie Słowian w centrum pierścienia ugrofińskiego może odzwierciedlać słowiańską kolonizację dzisiejszej Rosji Centralnej, której towarzyszy asymilacja ludności przedsłowiańskiej (ugrofińskiej).

WYNIKI
Zwrócimy uwagę na główne cechy puli genowej Europy Wschodniej według danych mtDNA:

4. Dane dotyczące mitochondrialnego DNA wskazują na asymilację przez Słowian Wschodnich mitochondrialnej puli genów przedsłowiańskiej populacji ugrofińskiej w Europie Wschodniej, a populacje północno-rosyjskie okazują się szczególnie bliskie współczesnym ludom ugrofińskim.

====================


"Położenie Słowian w centrum pierścienia ugrofińskiego"...
Jednak zgodnie z Rys. 8.2.14. Wykres wielowymiarowego skalowania populacji Europy Wschodniej przez haplogrupy mtDNA, Slowianie wewnatrz ufgrofinskiego pierscienia mtDNA to nie tylko rosyjskiego subpopulacje, ale takze kilka subpopulacji bialoruskich i ukrainskich...

Przeciez kiedys ugrofinskiemu mtDNA tych subpopulacji mialo towarzyszyc rowniez ugrofinskie yDNA...
Wiec najlepiej jest nie lekcewazyc lecz uwzgledniac Czukhryaeva Marina Igorevna ("prywatna korelacja danych genetycznych (chromosom Y) i językowych dla ludów rodziny języków bałtycko-słowiańskich wynosi zero").

=======================

P.S. Juz kiedys prosilem, zeby nikt nie ufal dendrogramowi z tego badania jezykowego, ktore ponizej przytocze tu (oni porownuja wymarle jezyki i rekonstruowane proto-jezyki jezyki, a nie faktyczne istniejace jezyki):
Alexei S. Kassian, Mikhail Zhivlov, George Starostin, Artem A. Trofimov, Petr A. Kocharov, Anna Kuritsyna, Mikhail N. Saenko. Rapid radiation of the Inner Indo-European languages: an advanced approach to Indo-European lexicostatistics. Diachronica (forthcoming)
https://www.academia.edu/39903804/Rapid_rad...tics_submitted_
user posted image
user posted image
user posted image

QUOTE(Radek8484 @ 19/09/2020, 15:21)
QUOTE(mlukas @ 18/09/2020, 23:00)
QUOTE(Radek8484 @ 18/09/2020, 20:51)
Na anthrogenice pojawily sie wyniki dla osobnika VK474 (E-L791) z Gotlandii...

*


Cholera, jednak Kaszub:)
*



Cmentarz jest datowany na lata 900-1050, wiec raczej Pomorzanin. Ciekawe czy osobnik urodzony blizej roku 900 (lub nawet przed), to wtedy chyba Wend by najlepiej pasowalo wink.gif No niewazne, najwazniejsze, ze widoczna jest obecnosc genetycznych Slowian na Gotlandii oraz we wschodniej Danii w sredniowieczu wink.gif
*


Problem polega na tym, ze osobnik nalezy do haplogrupy z Bliskiego Wschodu, podczas gdy jezyki indo-europejskie wywodza sie ze Stepu:
https://www.yfull.com/tree/E-L791/
Jak widac, niektorym juz yDNA E-L791 z Bliskiego Wschodu to widzimisie jakichs "genetycznych Slowian" rolleyes.gif .

Ten post był edytowany przez NNNNNNNN: 19/09/2020, 9:21
 
User is offline  PMMini Profile Post #3487

     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.939
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 19/09/2020, 9:31 Quote Post

QUOTE(NNNNNNNN @ 19/09/2020, 9:20)
"genetycznych Slowian" rolleyes.gif
*



Oczywiscie, analizy auDNA z poprzedniej strony nie rozumiesz laugh.gif

A tak wygladalo pochodzenie osobnika VK474 wedlug autorow pracy.

user posted image

Zapewne VK474 nalezal do https://www.yfull.com/tree/E-Y6938/

Ten post był edytowany przez Radek8484: 19/09/2020, 9:52
 
User is offline  PMMini Profile Post #3488

     
NNNNNNNN
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.232
Nr użytkownika: 103.348

Najstarszy R1a-M417 najblizszy Ugrofinom
Stopień akademicki: wg badania Saag2019
Zawód: 点击
 
 
post 19/09/2020, 9:48 Quote Post

QUOTE(Radek8484 @ 19/09/2020, 16:31)
QUOTE(NNNNNNNN @ 19/09/2020, 9:20)
"genetycznych Slowian" rolleyes.gif
*



Oczywiscie, analizy auDNA z poprzedniej strony nie rozumiesz laugh.gif

A tak wygladalo pochodzenie osobnika VK474 wedlug autorow pracy.

user posted image

Zapewne VK474 nalezal do https://www.yfull.com/tree/E-Y6938/
*


Nie, rozumiem. Rodacy E-Y6938 z Francji, Meksyku, Wloch, Libii, Turcji, Puerto-Rico to zapewnie Nieslowianie.
user posted image
Podczas gdy mozliwosc modelowania takiego zdecydowanie nieslowianskiego osobnika w 98,4% (!!!) przez Polakow jedynie potwierdza teze badania Kushniarevich et al, 2015 rolleyes.gif : "Genetic Heritage of the Balto-Slavic Speaking Populations: A Synthesis of Autosomal, Mitochondrial and Y-Chromosomal Data" („Dziedzictwo genetyczne populacji bałto-słowiańskich: synteza danych autosomalnych, mitochondrialnych i Y-chromosomalnych”):

Combining all lines of evidence, we suggest that the major part of the within-Balto-Slavic genetic variation can be primarily attributed to the assimilation of the pre-existing regional genetic components, which differed for West, East and South Slavic-speaking peoples as we know them today.

Łącząc wszystkie dowody, sugerujemy, że główną część zmienności genetycznej wewnątrz populacji bałtosłowiańskiej można przypisać przede wszystkim asymilacji wcześniej istniejących regionalnych składników genetycznych, które różniły się dla ludów mówiących na zachodzie, wschodzie i południowosłowiańskim, jak znamy je dzisiaj.

Ten post był edytowany przez NNNNNNNN: 19/09/2020, 10:10
 
User is offline  PMMini Profile Post #3489

     
Domen
 

X ranga
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 9.334
Nr użytkownika: 14.456

Tomenable / Kapuscinski Piotr
Zawód: IT & biotechnology
 
 
post 19/09/2020, 11:31 Quote Post

QUOTE(NNNNNNNN @ 19/09/2020, 9:48)
Nie, rozumiem. Rodacy E-Y6938 z Francji, Meksyku, Wloch, Libii, Turcji, Puerto-Rico to zapewnie Nieslowianie.


To podaj jaki jest wspólny mianownik Francji, Meksyku, Włoch, Libii, Turcji i Portoryko?

I skoro ta haplogrupa pojawia się we wszystkich tych miejscach, to dlaczego nie u Słowianina?

Liczą się wyniki autosomalne a nie jedna egzotyczna linia ojcowska wiele pokoleń wstecz.

Poza tym jak pisał Radek, prawdopodobnie to ten subklad: https://www.yfull.com/tree/E-Y6938/

Ten post był edytowany przez Domen: 19/09/2020, 11:31
 
User is offline  PMMini Profile Post #3490

     
NNNNNNNN
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.232
Nr użytkownika: 103.348

Najstarszy R1a-M417 najblizszy Ugrofinom
Stopień akademicki: wg badania Saag2019
Zawód: 点击
 
 
post 19/09/2020, 12:56 Quote Post

QUOTE(Domen @ 19/09/2020, 18:31)
QUOTE(NNNNNNNN @ 19/09/2020, 9:48)
Nie, rozumiem. Rodacy E-Y6938 z Francji, Meksyku, Wloch, Libii, Turcji, Puerto-Rico to zapewnie Nieslowianie.


To podaj jaki jest wspólny mianownik Francji, Meksyku, Włoch, Libii, Turcji i Portoryko?

I skoro ta haplogrupa pojawia się we wszystkich tych miejscach, to dlaczego nie u Słowianina?

Liczą się wyniki autosomalne a nie jedna egzotyczna linia ojcowska wiele pokoleń wstecz.

Poza tym jak pisał Radek, prawdopodobnie to ten subklad: https://www.yfull.com/tree/E-Y6938/
*



VK474 J1d 0,932 73G 263G 295T 462T 489C 750G 1438G 2706G 3010A 4216C 4769G 7028T 7789A 7963G 8860G 10398G 11251G 11719A 12612G 13708A 14766T 15326G 15452A 16069T 16126C 16193T Male E1b1b1b2a1a4


Uzytkowniku Domen, ten osobnik ma bliskowschodnia yDNA E-Y6938 i bliskowschodnie mtDNA J1d. Rodzina, gdzie mama i tata reprezentuja Bliski Wschod nie jest slowianska i to nie zadne "wiele pokolen wstecz":

J1d extends from the Near East and Arabia into eastern Africa, Iran, the North Caucasus, and central Asia.
J1d rozciąga się od Bliskiego Wschodu i Arabii do wschodniej Afryki, Iranu, Kaukazu Północnego i Azji Środkowej.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3376494/

Ten bliskowschodni osobnik VK474 u nich to w 98,4% "domieszka polskopodobna", podczas gdy osobnik VK160 z mongoloidalnej mtDNA to tez w 98,2% "domieszka polskopodobna", przyczym takie mongoloidalne DNA wczesniej znaleziono w starozytnych Germanach:

VK160 C4a1a+195 0,9765 73G 195C 263G 489C 750G 1438G 1715T 2706G 3552A 4715G 4769G 6026A 7028T 7196A 7999C 8584A 8701G 8860G 9540C 9545G 10398G 10400T 10873C 11719A 11914A 11969A 12672G 12705T 13263G 14318C 14766T 14783C 15043A 15204C 15301A 15326G 15487T 15968C 16129A 16223T 16298C 16327T Male R1a1a1b1a1a1c1c


https://science.sciencemag.org/content/363/...&et_cid=2715681
These individuals, archaeologically interpreted as Visigoths, are shifted from those at L'Esquerda in the direction of Northern and Central Europe (Figs. 1D and 2C and table S18), and we observe the Asian mitochondrial DNA (mtDNA) haplogroup C4a1a also found in Early Medieval Bavaria (20), supporting a recent link to groups with ancestry originally derived from Central and Eastern Europe.

Osoby te, interpretowane archeologicznie jako Wizygotów, są przesunięte z tych w L'Esquerda w kierunku Europy Północnej i Środkowej (ryc. 1D i 2C oraz tabela S18), obserwujemy azjatycką haplogrupę mitochondrialnego DNA (mtDNA) C4a1a również znalezioną we wczesnośredniowiecznej Bawarii (20), potwierdzającą niedawne powiązanie z grupami o pochodzeniu pierwotnym z Europy Środkowej i Wschodniej.

Czyli "domieszka polskopodobna" to mieszanka jakichs ludzi z Bliskiego Wschodu i osob z mongoloidalnym mtDNA, ktore zostalo wykryto juz w Starozytnych Germanach.

Osobnik VK160 z mongoloidalnym mtDNA C4a1a i haplogrupa R1a wywodzi sie ze skandynawskiej Kurewanichi w Rosji (98,2% domieszka polskopodobna). O czaszkach z Kurewanichi pisza: "S. L. Sankina zauważa, że: „Zgodnie z wynikami wielowymiarowej analizy statystycznej, seria czaszek z Kurevanikha została jednoznacznie sklasyfikowana jako skandynawska. Najbliższymi analogiami do niej, jak i do Starej Ładogi, są grupy Szwecji i Islandii, a także Liwowie." Liwowie to narodowosc ugrofinska.

Ten post był edytowany przez NNNNNNNN: 19/09/2020, 12:58
 
User is offline  PMMini Profile Post #3491

     
Alexander Malinowski 3
 

IX ranga
*********
Grupa: Użytkownik
Postów: 5.325
Nr użytkownika: 100.863

Alexander Malinowski
Zawód: Informatyk
 
 
post 19/09/2020, 13:09 Quote Post

Ale Liwowie żyli w Kurlandii, z dala od Estonii, choć może na przeciwko wysp estońskich.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3492

     
Michał..
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 987
Nr użytkownika: 100.557

Zawód: biolog, genetyk
 
 
post 19/09/2020, 13:17 Quote Post

QUOTE(Domen @ 19/09/2020, 11:31)
QUOTE(NNNNNNNN @ 19/09/2020, 9:48)
Nie, rozumiem. Rodacy E-Y6938 z Francji, Meksyku, Wloch, Libii, Turcji, Puerto-Rico to zapewnie Nieslowianie.


To podaj jaki jest wspólny mianownik Francji, Meksyku, Włoch, Libii, Turcji i Portoryko?

I skoro ta haplogrupa pojawia się we wszystkich tych miejscach, to dlaczego nie u Słowianina?

Liczą się wyniki autosomalne a nie jedna egzotyczna linia ojcowska wiele pokoleń wstecz.

Poza tym jak pisał Radek, prawdopodobnie to ten subklad: https://www.yfull.com/tree/E-Y6938/
*


Subklad E-Y6938 uważany jest za aszkenazyjski (stąd w YFull tak dużo osób wywodzących się z Europy Środkowej i Wschodniej). Rodzicielski klad E-L791>Y6923 obejmuje też Sefaradejczyków i innych Żydów.
https://anthrogenica.com/showthread.php?179...ll=1#post586682

Wygląda na to że ten autosomalny Słowianin ze średniowiecznej Gotlandii mógł mieć jakiegoś żydowskiego (lub ewentualnie śródziemnomorskiego) przodka w linii czysto męskiej kilka lub kilkanaście pokoleń wcześniej.

Ten post był edytowany przez Michał..: 19/09/2020, 13:25
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3493

     
Domen
 

X ranga
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 9.334
Nr użytkownika: 14.456

Tomenable / Kapuscinski Piotr
Zawód: IT & biotechnology
 
 
post 19/09/2020, 13:27 Quote Post

QUOTE(Michał.. @ 19/09/2020, 13:17)
Subklad E-Y6938 uważany jest chyba za aszkenazyjski (stąd w YFull tak dużo osób wywodzących się z Europy Środkowej i Wschodniej). Rodzicielski klad E-L791>Y6923 obejmuje też Sefaradejczyków i innych Żydów.
https://anthrogenica.com/showthread.php?179...ll=1#post586682

Wygląda na to że ten autosomalny Słowianin ze średniowiecznej Gotlandii mógł mieć jakiegoś żydowskiego (lub ewentualnie śródziemnomorskiego) przodka w linii czysto męskiej kilka lub kilkanaście pokoleń wcześniej.
*



Michale, ale przecież ten Słowianin jest datowany na lata 900-1050 a więc jest starszy niż powstanie populacji Aszkenazyjczyków. W owym czasie przodkowie Aszkenazyjczyków siedzieli jeszcze nad Renem, a w Polsce znajdowali się wówczas tylko bardzo nieliczni Żydzi i nie należeli oni do grupy aszkenazyjskiej.

Może to Żydzi będący nosicielami tego subkladu, pochodzą od Słowianina jak VK474. Aszkenazim mają domieszkę słowiańską.

CODE
(lub ewentualnie śródziemnomorskiego)


Jeśli dobrze pamiętam już w grobach wielbarskich odkryto E1b, nie wiemy jeszcze jakie subklady, ale to mogło być to.

Wygląda na to, że mógł to być po prostu jakiś osobnik miejscowy z subkladem miejscowym pomorskim lub połabskim.

A dlaczego ten subklad nie przetrwał na tym obszarze do dziś? Może np. wyginął w trakcie krucjat północnych itp.

Ten post był edytowany przez Domen: 19/09/2020, 13:36
 
User is offline  PMMini Profile Post #3494

     
Michał..
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 987
Nr użytkownika: 100.557

Zawód: biolog, genetyk
 
 
post 19/09/2020, 13:39 Quote Post

QUOTE(Domen @ 19/09/2020, 13:27)
Michale, ale przecież ten Słowianin jest datowany na lata 900-1050 a więc jest starszy niż powstanie populacji Aszkenazyjczyków. W owym czasie przodkowie Aszkenazyjczyków siedzieli jeszcze nad Renem, a w Polsce znajdowali się wówczas tylko bardzo nieliczni Żydzi i nie należeli oni do grupy aszkenazyjskiej.
*


W tym czasie Żydzi handlowali już słowiańskimi niewolnikami jak zbożem, między innymi na targu w czeskiej Pradze, i dostarczali ich w ilościach hurtowych między innymi na rynki arabskie.

QUOTE(Domen @ 19/09/2020, 13:27)
Może to Żydzi będący nosicielami tego subkladu, pochodzą od Słowianina takiego jak VK474.
*


Bądźmy poważni. Spójrz na strukturę i rozmieszczenie gegraficzne kladu E-Y6926 na YFull - sam dojdziesz do wniosku że Twoja hipoteza jest nierealna.
https://www.yfull.com/tree/E-Y6926/

Zajrzałem jeszcze przed chwilą do projektu E-M35 na FTDNA - żydowskie korzenie kladu Y6938 nie uleagją moim zdaniem wątpliwości.

 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3495

277 Strony « < 231 232 233 234 235 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2021 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej