Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> "De" a "D'" w nazwiskach szlachty francuskiej
     
Thorunn
 

Nowicjusz
Grupa: Użytkownik
Postów: 2
Nr użytkownika: 83.315

 
 
post 31/07/2013, 21:25 Quote Post

Witam,

po forum kręcę się w sumie od dawna, ale dopiero kiedy nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, postanowiłam się zarejestrować. Pewnie w bardziej sprzyjającej chwili (czyt. nie tak późnej) zajrzę do innych tematów, które mnie interesują.
Ale do rzeczy. Przy okazji czytania kolejnej powieści historycznej (tym razem Templariusza z Jeruzalem) znów zaczęłam się zastanawiać jaka (i czy w ogóle) jest różnica między de a d' przy określaniu (pochodzenia? confused1.gif ) osoby. Przyznam, że jeśli idzie o kwestie językowe, to jestem laik.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
elchullogrande
 

Rewolucjonista
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.476
Nr użytkownika: 60.239

Daniel
Stopień akademicki: mgr hist. i fil. pol
Zawód: taka jedna
 
 
post 31/07/2013, 21:50 Quote Post

QUOTE(Thorunn @ 31/07/2013, 21:25)
Witam,

po forum kręcę się w sumie od dawna, ale dopiero kiedy nie udało mi się znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, postanowiłam się zarejestrować. Pewnie w bardziej sprzyjającej chwili (czyt. nie tak późnej) zajrzę do innych tematów, które mnie interesują.
Ale do rzeczy. Przy okazji czytania kolejnej powieści historycznej (tym razem Templariusza z Jeruzalem) znów zaczęłam się zastanawiać jaka (i czy w ogóle) jest różnica między de  a d' przy określaniu (pochodzenia? confused1.gif ) osoby. Przyznam, że jeśli idzie o kwestie językowe, to jestem laik.

Z góry dziękuję za każdą odpowiedź.
*



Jeśli drugi człon zaczynał się na samogłoskę, to mamy "d'". Jeśli na spółgłoskę, to "de".