Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
3 Strony < 1 2 3 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> JANUSZ PALIKOT, Analizy, obserwacje, opinie
     
mariusz 70
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.883
Nr użytkownika: 51.390

mariusz kukowski
Stopień akademicki: pisze,czyta
Zawód: wykonywany:pracuje
 
 
post 14/10/2010, 10:35 Quote Post

Te "lasencje" gwoli scislosci ,przespaly sie z murzynem bez kondona ze wzgledow nazwijmy to ideologicznych.Jak nie chcialy to krzyczal glosno o rasizmie,a taki epitet w pewnych srodowiskach to gorzej niz morderca.Chcialy postepu to i maja i nic to z ich statusem majatkowym wspolnego absolutnie nie ma.
Co do rodzin wielodzietnych co to jakoby dzieci wykarmic nie potrafia to tez prosze bez komunalow.Na nieciekawej dzielnicy mieszkalem(Gdansk-Wrzeszcz ul.Partyzantow,jak ktos z Gdanska to wie o co chodzi)i nie jest to absolutnie kwestia finansow,bo wodka w takich rodzinach sie leje strumieniami i na to zawsze pieniazki sie znajda,ale po prostu kultury i odpowiedzialnosci.I prosze mi logicznie wytlumaczyc dlaczego ja mam za czyjes kondony komus placic.Dziadostwo i tyle.
Po trzecie ,jak juz chce pan Palikot populizm uprawiac to niech przynajmniej ma tupet pokroju Walesy,ktory obiecywal miliony.Nawet milonow nie trzeba,taki Zapatero sie ograniczyl do 400 euro i wybory wygral.Ale kondony? Sory,ale to tak jakby mi ktos w gebe naplul.Serio nie ma sie na co lasic smile.gif
Edukacja w Europie juz od wieku lat 3 w pewnych krajach wystepuje i liczba niechcianych ciaz rosnie.Populizm i tyle.

Ten post był edytowany przez mariusz 70: 14/10/2010, 10:50
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #31

     
Baszybuzuk
 

VIII ranga
********
Grupa: Użytkownik
Postów: 4.389
Nr użytkownika: 50.178

Stopień akademicki: Nadszyszkownik
Zawód: IT
 
 
post 14/10/2010, 10:39 Quote Post

QUOTE(Tengron @ 14/10/2010, 10:20)
QUOTE
Co do postulatow to serio juz w tym kraju nikogo nie stac na gumowego kondona?


No widać nie stać skoro w TV na okrągło pokazują rodziny 6-8 osobowe, które nie mają na chleb żeby sześcioro dzieci wykarmić albo dziewczyny po 14-16 lat w ciąży. Nie mówiąc już o tych lasencjach, które przespały się z tym murzynem i grupowo złapały HIV dry.gif Edukacja seksualna stoi na żenującym poziomie co przekłada się na zakup środków antykoncepcyjnych.


Wytłuszczona część to klucz do zrozumienia fenomenu Palikota.

Sugerowanie się w wyborach politycznych aktualną sieczką podawaną przez media i postrzeganie sensacji jako zjawisk powszechnych, wsparte populistycznymi postulatami rozwiązań bez weryfikacji ich skuteczności.


Telewizja pokazała,
A uczeni podchwycili,
Że jednemu psu gdzieś w Azji
Można przyszyć łeb od świni.

Jacek Kleyff


 
User is offline  PMMini Profile Post #32

     
Tengron
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 22
Nr użytkownika: 20.038

 
 
post 14/10/2010, 11:28 Quote Post

QUOTE
Te "lasencje" gwoli scislosci ,przespaly sie z murzynem bez kondona ze wzgledow nazwijmy to ideologicznych.


A można wiedzieć o jaką to ideologie chodzi? Jedyne co mi przychodzi do głowy do KRK ale on chyba nie pochwala też puszczania się i seksu przedmałżeńskiego confused1.gif

QUOTE
i nie jest to absolutnie kwestia finansow,bo wodka w takich rodzinach sie leje strumieniami i na to zawsze pieniazki sie znajda,


W niektórych pewnie tak ale nie we wszystkich rodzinach wielodzietnych rodzice pływają w wódce.

QUOTE
I prosze mi logicznie wytlumaczyc dlaczego ja mam za czyjes kondony komus placic.


A to z tym już nie do mnie. Możesz wejść na www.nowoczesna.org.pl i poruszyć ten temat.

QUOTE
Edukacja w Europie juz od wieku lat 3 w pewnych krajach wystepuje i liczba niechcianych ciaz rosnie.Populizm i tyle.


Wiem że w Wielkiej Brytanii obwinia się źle zorganizowane zajęcia z edukacji seksualnej o wzrost niechcianych ciąż. Nie wiem jak w innych krajach ale z chęcią się dowiem jak zarzucisz jakimiś konkretami.
 
User is offline  PMMini Profile Post #33

     
mariusz 70
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.883
Nr użytkownika: 51.390

mariusz kukowski
Stopień akademicki: pisze,czyta
Zawód: wykonywany:pracuje
 
 
post 14/10/2010, 14:35 Quote Post

W Hiszpani tzw.edukacja seksualna od trzeciego roku zycia.Czego mozna w temacie seksu edukowac przedszkolakow? Darmowe rozdawnictwo na masowa skale kondonow,olejkow ulatwiajacych penetracje i gadzetow majacych uprzyjemniac seks oralny.Do tego aborcja od lat 16tu bez wymaganej wiedzy i zgody rodzicow plus powszechny dostep do srodkow poronnych bez konsultacji lekarskiej.Taki przyklad.
Co do naszego slynnego murzyna,ktory sobie nadwislanskimi pannami AIDS zamierzal wyleczyc.Nie rznij glupa Kolego bo nie ja mu nagrode Antyfaszysty Roku wreczalem,organizowalem koncerty tolerancj i wieczorki poezji milosci.Jak sie zrobilo bozka diabli wiedza jakiego postepu z afrykanskiego ciemniaka i co tu ukrywac kanali to takie i byly skutki.Bylo w modzie przespac sie z murzynem-antyfaszysta to takie sa teraz konsekwencje.I nie te idiotki winie i nawet nie tego cwaniaka,ale wlasnie populistycze media,ktore takiego typka wykreowaly.Bo o populizmie temat.
Jak to nie do Ciebie pytanie o rozdawnictwo kondonow? Napisales przeciez ,ze to Twoje jak i tysiaca innych Polakow poglady.Cale szczescie,ze mowimy tylko o tysiacach bo juz serio pomyslalem ,ze to jakies powazne zagadnienie i problem w skali kraju.Ulzylo. smile.gif
Co do rodzin wielodzietnych to moze warto sie zastanowic,ze nie wszyscy traktuja posiadanie kilkorga dzieci jako patologie i powod do wytykania palcami.Moze lepiej ten czy inny populista, by sie zastanowil jak ich rodzicom zapewnic stala prace i godziwe zarobki.Ale widocznie darmowe kondony sa problemem na wszystko.
No i fajnie,ze mamy tendencje w Europie,aby nas traktowano jak mieszkancow buszu w Zimbabwe czy Ugandy.Darmowe kondony lekarstwem na wszystko!!!.Dziwne,ze ktos sie na cos takiego lapie,ale coz... sad.gif Tendencja jak najbardziej zreszta "postepowo-europejska".Powroce do Hiszpani.
Tylko w tym roku:zmniejszenie plac,likwidacja rodzinnych swiadczen socjalnych,radykalne okrojenie praw robotniczych,wydluzenie wieku emerytalnego o 2 lata nie mowiac juz o kolosalnym bezrobociu.
No,ale skoro za to sa darmowe kondony,olejki do ...pupy i obnizenie wieku "edukowanych" seksualnie do lat 3.Widocznie warto bylo. rolleyes.gif
W GB jak sam wiesz ,tez radykalnie pojeta edukacja seksualna wynikow zachwycajacych nie przyniosla,skad wiec pewnosc ze pan Palikot bedzie sie potrafil na tym polu pozytywnie wykazac? Nie obrazajac faceta,jednak populistyczne i medialne ekstrawagancje jakos w temacie edukacji dzieci mojego zaufania bynajmniej nie zwiekszaja.
Obawimam sie,ze pomysly tanich populistow z nieba sie nie biora.
I co wreszcie maja znaczyc te wstawki z Kosciolem czy niejakim Jarym bo nie bardzo lapie. confused1.gif

Ten post był edytowany przez mariusz 70: 14/10/2010, 15:06
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #34

     
Millwall
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 43
Nr użytkownika: 63.063

 
 
post 14/10/2010, 16:44 Quote Post

QUOTE(The Last Mohican @ 12/10/2010, 20:45)
Oj kwitów na to cala masa, tylko oczy trzeba miec otwarte, swiat sie gwaltownie zmienia a kosciol "ciagnie" nas w dol, hamuje rozwoj. Emancypacja kobiet, rewolucja seksualna, problemy aborcji i antykoncepcji, swiat pedzi a kosciol zostaje daleko z tylu.


A w jaki sposób ciągnie w dół? W jaki sposób hamuje ten rozwój? Czy Kościół ma jakiś ustawodawczy wpływ na życie polityczne i reguluje swój światopogląd konkretnymi ustawami zabraniającymi tego i owego?

QUOTE
Ocen sam obroncow krzyza, czy np wodzirejow partii takich jak Mlodziez Wszechpolska gdzie to zacne bog-honor-ojczyzna przeksztalcilo sie ostatecznie w nazistowskie hasla i wiece.


O ile mi wiadomo to Kościół odciął się od "Obrońców Krzyża". Jeśli zaś chodzi o MW, to nic mi nie wiadomo o ich kolaboracjach z grupami spod znaku NS i wykorzystywaniem ich haseł.
 
User is offline  PMMini Profile Post #35

     
Tengron
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 22
Nr użytkownika: 20.038

 
 
post 15/10/2010, 11:37 Quote Post

QUOTE
W Hiszpani tzw.edukacja seksualna od trzeciego roku zycia.Czego mozna w temacie seksu edukowac przedszkolakow?


Najwyraźniej ktoś w Hiszpanii nie pomyślał.
QUOTE
Co do naszego slynnego murzyna,ktory sobie nadwislanskimi pannami AIDS zamierzal wyleczyc.Nie rznij glupa Kolego bo nie ja mu nagrode Antyfaszysty Roku wreczalem,organizowalem koncerty tolerancj i wieczorki poezji milosci.Jak sie zrobilo bozka diabli wiedza jakiego postepu z afrykanskiego ciemniaka i co tu ukrywac kanali to takie i byly skutki.Bylo w modzie przespac sie z murzynem-antyfaszysta to takie sa teraz konsekwencje.I nie te idiotki winie i nawet nie tego cwaniaka,ale wlasnie populistycze media,ktore takiego typka wykreowaly


Kolego... o czym ty w ogóle do mnie piszesz? confused1.gif Napisałem tylko o tym że panny się nie zabezpieczyły a ty mi tu o jakiś antyfaszystach, koncertach i populistycznych mediach...

QUOTE
Napisales przeciez ,ze to Twoje jak i tysiaca innych Polakow poglady.


Owszem ale odnosiłem się do twojej wypowiedzi o WSZYSTKICH postulatach a nie tego o antykoncepcji. Tak czy siak co do postulatu o antykoncepcji to uważam że tylko prezerwatywy powinny być za darmo. Powszechniejszy (darmowy) dostęp do gumek zmniejsza ryzyko niechcianej ciąży oraz zarażenia się jakąś chorobą/wirusem. A niechciana ciąża i chory obywatel to zawsze koszt dla państwa za który płacimy my. Pracodawca płaci za to że pracownik jest chory i siedzi w domu a państwo daje pomoc często samotnym i nieletnim matkom.

QUOTE
Co do rodzin wielodzietnych to moze warto sie zastanowic,ze nie wszyscy traktuja posiadanie kilkorga dzieci jako patologie i powod do wytykania palcami.Moze lepiej ten czy inny populista, by sie zastanowil jak ich rodzicom zapewnic stala prace i godziwe zarobki.Ale widocznie darmowe kondony sa problemem na wszystko.


Nikt tu nie mówi że posiadanie kilkorga dzieci to patologia i powód do wytykania palcami.

QUOTE
I co wreszcie maja znaczyc te wstawki z Kosciolem czy niejakim Jarym bo nie bardzo lapie. confused1.gif


Sam zacząłeś o pierwszym zdjęciu Janusza Palikota.
 
User is offline  PMMini Profile Post #36

     
Lucinho
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 222
Nr użytkownika: 55.183

Stopień akademicki: mgr
Zawód: ekonom
 
 
post 15/10/2010, 11:44 Quote Post

QUOTE(alcesalces1 @ 14/10/2010, 9:10)
QUOTE(Lucinho @ 12/10/2010, 23:18)
QUOTE(The Last Mohican @ 12/10/2010, 20:45)
swiat pedzi a kosciol zostaje daleko z tylu
*



no właśnie czekam sobie spokojnie na pierwszy legalny ślub świni (zwierzęcia) z człowiekiem, mam 28 lat - jak myślicie dożyje?
*


Raczej nie. Czterysta lat mu zajęło dojście do stwierdzenia, że ziemia kręci się wokół słońca.
*



a w państwach/kościołach bardziej postępowych mam szanse dożyć?
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #37

     
mariusz 70
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.883
Nr użytkownika: 51.390

mariusz kukowski
Stopień akademicki: pisze,czyta
Zawód: wykonywany:pracuje
 
 
post 16/10/2010, 9:27 Quote Post

Zacny Tengronie ja zaczalem od zdjecia bo jest zenujaco populistyczne,a co ma do tego Kaczynski? Zupelnego zwiazku nie widze.A juz tym bardziej z moja osoba,bo nigdy na faceta nie glosowalem.
Wracajac po raz kolejny do egzotycznego antyfaszysty.Podajac taki przyklad dokonujesz po prostu manipulacji.Caly ten wypadek byl skutkiem medialnej polit-poprawnosci,afrykanskich zabobonow,srodowiskowej mody i co tu ukrywac zwyklego kobiecego pociagu do egzotyki.Spaly te panie z owym indywidum bo w danym srodowisku bylo to modne,nie uzywaly prezewatyw bo pan tak sobie zyczyl i nalegal,a co wiecej straszyl przylepieniem latki rasizmu.A byly to panie z roznych srodowisk ,dziennikarek nie wylaczajac.Prosze wiec bez smiesznych tez o braku funduszy na banalny produkt gumowy.
Miliony rodakow wypala tygodniowo 150-200 papierosow,a w tym czasie uzywa jednego kondona.Norma zwyczajna wiec jaka jest skala potrzeb i wydatkow confused1.gif
Na tym wlasnie populizm polega.
Co do rodzin wielodzietnych.Otoz wlasnie,ze palcami sie wytyka.Sam sie powolujesz na medialne programy.Na dodatek cala ta antykoncepcyjna polityka staje sie juz w Europie strasznym anachronizmem z powodu nizu demograficznego.Konsekwencje tego to nie jakas daleka przyszlosc,ale terazniejszosc jak najbardziej obecna.W tym i ubieglym roku z tego wlasnie powodu w kilku krajach Uni zwiekszono wiek emerytalny o lat kilka,a zapeniam Cie ze nie bedzie Ci przyjemnie pracowac kilka lat dluzej.O ile wogole dostaniemy jakies emerytury bo caly ten system juz jest niewydajny.Czy cos sie w tej dziedzinie robi? Owszem i to w krajach ktore o klerykalizm czy szczegolnie konserwatywne ciagoty trudno posadzac.Np.Francji.Rodziny chcace miec dzieci otacza sie szczegolna opieka socjalna,bo to sie w przyszlosci bedzie zwracalo.I nic tu do rzeczy nie ma KRK,machanie flaga czy jakies szczegolnie konserwatywne wartosci.Jest po prostu ekonomia i zdrowy rozsadek.I sa tego pierwsze efekty bo populacja i to nawet ta ,nazwijmy ja etniczne francuska sie od lat kilku zwieksza.
A co sie dzieje gdzie indziej?W takiej Hiszpani czy Wloszech(kraje o zupelnie odmiennych opcjach politycznych)mamy np.zjawisko mlodych NI NI.Czyli 60% ludzi w wieku 18-25 lat,ktorzy ani sie nie ucza,ani nie pracuja.Czyli wieksza czesc generacji oddaje sie po prostu radosnie juz nawet nie gatunkowej,ale wrecz umyslowej aborcji.
Kolejny mit medialny to tzw.tragedia wpadek.Mysle ,ze nikt sie nie obrazi jezeli stwierdze ,ze byc moze nawet wiekszosc z nas jest owocem takich romantycznych "bledow" naszych rodzicow.Sprawa jak swiat stara,moze i czasami ukrywana w mysl przesadow i obyczajow.Ja tu nic gorszacego absolutnie nie widze.A zapewne naszych rodzicow taka przygoda nauczyla odpowiedzialnosci i zyciowej zaradnosci.Tak samo wiec nie widze powodu do finansowania seksualnych gadzetow czyjejs dzieciari czy ponoszenia kosztow ich nieodpowiedzialnosci.Absolutny brak logiki,a nawet z mojego cynicznego punktu widzenia jest to personalnie szkodliwe,bo niech sie ludziom dzieci rodzi jak najwiecej,aby na moja emeryture pozniej pracowaly.
Gdyby pan Palikot naprawde sie o dzieci troszczyl to by po prostu mial postulaty ekonomiczne,a nie kondoniarskie,albo by przynajmniej wzorem slynnego populisty Mussoliniego chcial brzdacom w szkole rozdawac mleko,a nie produkty wulkanizacyjne.
Jezeli pan Palikot chce naprawde szkol bez religi to niech glosi prywatyzacje szkolnictwa,albo przynajmniej zwroty podatkowe dla rodzicow ktorzy chca swoje dzieci ksztalcic w mysl dowolnych i im osobiscie milych pogladow.Przykladny chrzescijanin wysle sobie pocieche do szkoly gdzie mu nie beda jej gorszyli,a i pan Palikot i jego zwolennicy beda mogli sobie dowolnie dzieci "seksualnie" edukowac.Wtedy pierwszy panu Paikotowi przyklasne,a moze nawet swoj glos na niego oddam bo bede w nim widzial obronce obywatelskich wolnosci.Neiestety teraz sie jedynie obawiam,ze pan Palikot ma po prostu zapedy nie do wolnej edukacji,ale wrecz indoktrynacji czyjegos potomstwa.
I czy wreszcie ktos w Hiszpani czy GB z owa "edukacja" przesadzil.Sadzac po skutkach bez watpienia tak.Jaka jednak mamy gwaracje ,ze nie przesadza ludzie pokroju pana Palikota? Bo serio pan wymachujacy gumowym pindolem jakos mi na godny zaufania autorytet w tej dziedzinie nie wyglada.Albo np.ta pani o aparycji pijanego tranwestyty,ktora rowniez sie sili na eksperta w tej dziedzinie i ma jak najbardziej indoktrynacyjne zapedy:
http://mojeliceum.files.wordpress.com/2008...na-senyszyn.jpg
rolleyes.gif






 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #38

     
Andronikos
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 792
Nr użytkownika: 67.214

 
 
post 16/10/2010, 10:16 Quote Post

Palikot i Tusk są doprawdy sprytni. Tworzą pozory rozłamu w PO, by partia Palikota zgarnęła lewicowy elektorat... I będą sobie razem rządzić po wyborach w 2011 r., o ile PO oczywiście wygra wybory.
 
User is offline  PMMini Profile Post #39

     
Blake
 

VII ranga
*******
Grupa: Przyjaciel forum
Postów: 2.419
Nr użytkownika: 37.436

Zawód: student
 
 
post 16/10/2010, 13:35 Quote Post

Proponuję przytoczyć tu więcej postulatów Palikota - było ich 15. Mając taką pulę, możemy mieć ciekawszą dyskusję.
1. Oświadczenie zamiast zaświadczenia - pomysł ciekawy, pytanie tylko, jak zareaguje na to polskie cwaniactwo. Sprawy sądowe o fałszywe oświadczenia mogą zapchać sądy równie skutecznie, jak teraz urzędy zapchane są wydawaniem zaświadczeń.
Uważam, że ten postulat można by było częściowo zrealizować - tylko czemu nie robiła tego Komisja Przyjazne Państwo? Toż to jest zadanie w sam raz dla niej.
2. Zasada milczącej zgody - tylko dla odpowiednio wyszczególnionych kwestii. Nie wszystko da się wypisać od ręki, a skutki mogłyby być opłakane - np. wyburzono by zabytek, bo podanie o to zapodziało się gdzieś w urzędzie.
3. Rejestracja związków partnerskich - niepotrzebna biurokratyzacja oraz dalsze umniejszanie kulturowej roli małżeństwa. Nie widzę takiej potrzeby.
4. Powszechny dostęp do Internetu - hasło szumne i piękne. Tylko niech nie będzie to dostarczanie "państwowego" Internetu - raczej coś w stylu naciskania na firmy w celu obniżenia cen (jak w wypadku sieci komórkowych) i ewentualne dopłaty dla rozwijania infrastruktury tam, gdzie na zwrot zysku trzeba by było długo czekać - dla tego, kto pierwszy się zgłosi. Ale żeby to się nie zmieniło w wielkie rozdawnictwo, nie stać nas na to.
5. Rozdział państwa i Kościoła - funkcjonuje. Palikot proponując "podatki kościelne" chce te dwa podmioty znów związać. Kwestią rent i emerytur może warto się zająć, ale niczym więcej.
6. Kadencyjność przywództwa w partiach politycznych - idiotyczny i sztuczny pomysł, który skończyć się może najpewniej powstawaniem szarych eminencji. Niechaj partie regulują to w taki sposób jaki im się podoba.
7. Jawność dokumentów urzędów - tu nawet jestem za. Co w tej sprawie zrobiła KPP (zbieżność skrótów przypadkowa wink.gif )?
8. Jednomandatowe okręgi, likwidacja Senatu, mniej posłów i zniesienie immunitetów - postulat ładny, może trochę zbyt radykalny, ale o czym tu dyskutować - Tusk nie pozwoli. Gdyby tego chciał, dawno sam by się tym zajął.
9. 1% na kulturę - trzeba się zastanowić nad tym postulatem - ale chyba nas na to nie stać. Żeby tam dodać, gdzieś trzeba uciąć. Niedofinansowanie armii to wyżyny demagogii, na które wzbił się Palikot. A stwierdzeniem, że armia nas przez ostatnie 200 lat nie obroniła, dużo u mnie stracił - na szczęście są ludzie, którzy pamiętaj bitwę stoczoną pod miastem, w którym teraz Palikot plecie farmazony.
Teraz z tamtymi sześcioma chyba mamy komplet postulatów smile.gif

Byłem na Kongresie - ciekawy jestem dalszego ciągu. Następne wybory parlamentarne mogą być jeszcze ciekawszym widowiskiem wink.gif
QUOTE
Palikot i Tusk są doprawdy sprytni. Tworzą pozory rozłamu w PO, by partia Palikota zgarnęła lewicowy elektorat... I będą sobie razem rządzić po wyborach w 2011 r., o ile PO oczywiście wygra wybory.

Myślisz? Jeśli tak, to Tusk strasznie ryzykuje. Palikot może przecież wyfrunąć mu spod skrzydeł, a przecież swego czasu przyciągał elektorat do PO. Ok, łatwiej przejdzie koalicja z nim, niż z SLD, ale czy to wystarczający powód dla takiej wolty?
Jedno jest pewne - Palikota wicepremiera trudniej będzie kontrolować. I może być dużo gorszy od Pawlaka. Chociaż... wtedy staje się idealnym obiektem do zrzucania winy za niepowodzenia rządu. Tylko że nie da się uzasadnić nim bierności - Palikot wręcz pali się do podlizywania się ludowi.
 
User is offline  PMMini Profile Post #40

     
Baribal
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 488
Nr użytkownika: 64.472

Stopień akademicki: Mlodywilk
 
 
post 16/10/2010, 13:51 Quote Post

QUOTE(Blake)
4. Powszechny dostęp do Internetu - hasło szumne i piękne. Tylko niech nie będzie to dostarczanie "państwowego" Internetu - raczej coś w stylu naciskania na firmy w celu obniżenia cen (jak w wypadku sieci komórkowych) i ewentualne dopłaty dla rozwijania infrastruktury tam, gdzie na zwrot zysku trzeba by było długo czekać - dla tego, kto pierwszy się zgłosi. Ale żeby to się nie zmieniło w wielkie rozdawnictwo, nie stać nas na to.


W tej kwestii samorządy i firmy mogą ciągnąć kasę z Unii. Są określone programy stworzone dokładnie w tym celu.
 
User is offline  PMMini Profile Post #41

     
alcesalces1
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.681
Nr użytkownika: 19.375

Stopień akademicki: majster
Zawód: numerator
 
 
post 16/10/2010, 13:59 Quote Post

QUOTE(Baribal @ 16/10/2010, 14:51)
QUOTE(Blake)
4. Powszechny dostęp do Internetu - hasło szumne i piękne. Tylko niech nie będzie to dostarczanie "państwowego" Internetu - raczej coś w stylu naciskania na firmy w celu obniżenia cen (jak w wypadku sieci komórkowych) i ewentualne dopłaty dla rozwijania infrastruktury tam, gdzie na zwrot zysku trzeba by było długo czekać - dla tego, kto pierwszy się zgłosi. Ale żeby to się nie zmieniło w wielkie rozdawnictwo, nie stać nas na to.


W tej kwestii samorządy i firmy mogą ciągnąć kasę z Unii. Są określone programy stworzone dokładnie w tym celu.
*


Sprawy telekomunikacyjne to dość trudne zagadnienie dla samorządów, ze względu na fakt dużej liczby regulacji i braku doświadczenia samorządów w tej sferze. Dlatego wykorzystanie środków jewropejskich leży na ten cel leży i kwiczy. Ostatnio był jakiś konkurs na zorganizowanie jakiegoś centrum informacyjnego, czy formy pomocy w staraniu się o środki unijne na ten cel i miało go wygrać UKE, ale chyba później został unieważniony.Ze środkami jevropejskimi nie jest tak hop-siup mówisz-masz. Jest warunek trwałości projektu przez chyba co najmniej przez pięć lat. Regulacje jevropejskie są jak gramatyka łacińska, niby są jakieś zasady, ale jest od nich wiele wyjątków.
 
User is offline  PMMini Profile Post #42

     
Andronikos
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 792
Nr użytkownika: 67.214

 
 
post 16/10/2010, 14:34 Quote Post

QUOTE(Blake @ 16/10/2010, 14:35)
Palikota wicepremiera trudniej będzie kontrolować. I może być dużo gorszy od Pawlaka. Chociaż... wtedy staje się idealnym obiektem do zrzucania winy za niepowodzenia rządu. Tylko że nie da się uzasadnić nim bierności - Palikot wręcz pali się do podlizywania się ludowi.
*


Mi się wydaje, że Palikota i Tuska łączy jednomyślność, ta figlarność posła Janusza to tylko fasada. Możliwe, że Tusk nie chce stracić prawicowego i centrowego elektoratu, czyniąc zarazem rzeczy podobne do lewicowców.
Wyobraźmy sobie sytuację: Partia Palikota, PO i PSL formują rząd; PP - 5%, PO - 40%, PSL - 6%. Palikot przedstawia projekt ustawy o symbolach religijnych (a raczej ich braku) w przestrzeni publicznej. Tusk popiera ustawę (a więc i całe PO), z PSL tylko kilku posłów, z SLD - wszyscy. Tusk będzie mógł mówić, że poparł tylko koalicjanta, zaś "jemu samemu nigdy podobny projekt by nie przyszedł do głowy", dzięki czemu ani on nie straci elektoratu (bo pomysł był Palikota), ani też Palikot (jego elektorat oczekuje właśnie takich działań). Sytuację można powtarzać na wielu innych polach.
 
User is offline  PMMini Profile Post #43

     
Blake
 

VII ranga
*******
Grupa: Przyjaciel forum
Postów: 2.419
Nr użytkownika: 37.436

Zawód: student
 
 
post 17/10/2010, 10:08 Quote Post



QUOTE
Sprawy telekomunikacyjne to dość trudne zagadnienie dla samorządów, ze względu na fakt dużej liczby regulacji i braku doświadczenia samorządów w tej sferze. Dlatego wykorzystanie środków jewropejskich leży na ten cel leży i kwiczy.
To prawda, przekonałem się o tym na własnym przykładzie. W mojej rodzinnej wiosce negocjacje gminy z TP o wymianę kabli (po przedpotopowych Internetu puścić się nie dało) i umieszczenie reszty infrastruktury toczyły się ładnych kilka lat, w trakcie których dwukrotnie ogłaszano, że Internet już niedługo będzie i zbierano listy chętnych. Ostatecznie udało się, kiedy rozkręcono budowę Centrum Multimedialnego - czyli odnowienie biblioteki i dodanie tam paru komputerów ze stałym dostępem wink.gif Kulisów tych negocjacji nie znam, ale niemałe znaczenie musiał mieć fakt, że inwestycja była ze środków unijnych.
Ogólnie to uważam, że powinien się w to angażować wyższy szczebel - negocjacje "panów wójtów" z wielkimi korporacjami to oczywista nierówność stron. Zintegrowany program internetyzacji, na poziomie województwa - tzn. jakiś ekspert siada nad mapą, patrzy, gdzie Internetu jeszcze nie ma i podejmuje starania (w kwestii unijnej i dyskutując z dostawcami, pomagając samorządowi) o to, żeby był.
Ale w to, że Palikot da Polsce coś takiego jakoś nie jestem w stanie uwierzyć. Jeśli da - pochwalę, ale marne na to szanse. W każdym razie głosować na niego nie zamierzam, moja rodzinna gmina już jakoś sobie poradziła, poza tym wyprowadziłem się z niej miesiąc temu. Tak że w oczywisty sposób widzę inne priorytety w programach politycznych smile.gif
QUOTE

Mi się wydaje, że Palikota i Tuska łączy jednomyślność, ta figlarność posła Janusza to tylko fasada. Możliwe, że Tusk nie chce stracić prawicowego i centrowego elektoratu, czyniąc zarazem rzeczy podobne do lewicowców.
Ale kwestia ambicji Palikota też może mieć duże znaczenie. Poza tym Tusk mógł łączyć te elektoraty wcześniej, strasząc wszystkich widmem kaczyzmu - a ostatnie wydarzenia pokazują, że antykaczyzm wcale się nie wypalił i na byciu anty-PiSem Platforma mogła by jeszcze bardzo długo jechać.
QUOTE
Tusk będzie mógł mówić, że poparł tylko koalicjanta, zaś "jemu samemu nigdy podobny projekt by nie przyszedł do głowy", dzięki czemu ani on nie straci elektoratu (bo pomysł był Palikota),
Stawiam raczej na zapowiedź olania takiej inicjatywy przez PO - żeby nie zrażać swojego elektoratu. A Palikot będzie mówił: "Chciałem działać, ale wstrętny Tusk nie pozwala, pozwólcie mi wygrać następne wybory, zostać premierem, wtedy wprowadzę wszelkie postulaty".
 
User is offline  PMMini Profile Post #44

     
Andronikos
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 792
Nr użytkownika: 67.214

 
 
post 17/10/2010, 11:38 Quote Post

QUOTE(Blake @ 17/10/2010, 11:08)
Ale kwestia ambicji Palikota też może mieć duże znaczenie. Poza tym Tusk mógł łączyć te elektoraty wcześniej, strasząc wszystkich widmem kaczyzmu - a ostatnie wydarzenia pokazują, że antykaczyzm wcale się nie wypalił i na byciu anty-PiSem Platforma mogła by jeszcze bardzo długo jechać.
*


Tyle, że w ostatnim czasie w całkiem sporą siłę urósł SLD, który bez mała podwoił swoje notowania w sondażach przez ostatnie 3 lata. Palikot będzie miał za zadanie odebrać im elektorat. Zaś kaczyzm niestety jest ciągle podsycany i końca nie widać.

Ten post był edytowany przez Andronikos: 17/10/2010, 11:39
 
User is offline  PMMini Profile Post #45

3 Strony < 1 2 3 
2 Użytkowników czyta ten temat (2 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej