Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
2 Strony < 1 2 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Starcia czołg vs. czołg - czy pomiędzy latami ..., 1918 a 1936 do jakichś doszło?
     
Tromp
 

Młody wilk (morski)-gryzie!
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 17.631
Nr użytkownika: 55.658

Bart³omiej Kucharski
Stopień akademicki: Bêdzie po studiach
Zawód: Admiraal
 
 
post 10/05/2013, 23:50 Quote Post

Witam!
QUOTE(wysoki @ 11/05/2013, 0:31)
Cała nadzieja w Rosjanach i Japończykach, pod Chałchyn-Goł coś chyba było.
*


Jeśli wierzyć "Encyklopedii DWŚ", to nad Ch-G na 3 czerwca Japończycy mieli 130 czołgów i 6 sampanców, zaś przeciwnik miał 186 czołgów i 266sampanców. Typów nie podano, jednak ważna uwaga-książka nie rozróżnia czołgów i tankietek. 20 sierpnia Sowieci mieli mieć już 498 czołgów i 346 sampanców, Japończycy już tylko 120 czołgów.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #16

     
AlbertWarszawa
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 988
Nr użytkownika: 33.799

Stopień akademicki: magister
 
 
post 11/05/2013, 6:38 Quote Post

QUOTE(wysoki @ 11/05/2013, 0:31)
QUOTE
wojna grecko-turecka

Tylko skąd Turcy mieliby wziąć czołgi?
*



Najpierw prawdopodobnie jeden zdobyli na Grekach. Potem na mocy potajemnej umowy dostali kompanię czołgów od Francuzów (w celu przeciwdziałania wpływom brytyjskim). Tak więc czołgi (konkretnie Renault FT) były po obu stronach.

Źródło: Kołomyjec, Fiedosiejew "Renault FT" (Wydawnictwo Militaria, seria Tank Power vol. IX, nr 223)

Ten post był edytowany przez AlbertWarszawa: 11/05/2013, 6:39
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #17

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 16.953
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 11/05/2013, 20:36 Quote Post

QUOTE(Tromp @ 11/05/2013, 0:50)
Witam!
QUOTE(wysoki @ 11/05/2013, 0:31)
Cała nadzieja w Rosjanach i Japończykach, pod Chałchyn-Goł coś chyba było.
*


Jeśli wierzyć "Encyklopedii DWŚ", to nad Ch-G na 3 czerwca Japończycy mieli 130 czołgów i 6 sampanców, zaś przeciwnik miał 186 czołgów i 266sampanców. Typów nie podano, jednak ważna uwaga-książka nie rozróżnia czołgów i tankietek. 20 sierpnia Sowieci mieli mieć już 498 czołgów i 346 sampanców, Japończycy już tylko 120 czołgów.
*


To mniej więcej wiem, kojarzę nawet jakieś wspomnienia o starciach pancernych ale chodzi właśnie o te konkrety, czy na pewno i jak wyglądały.
QUOTE
Źródło: Kołomyjec, Fiedosiejew "Renault FT" (Wydawnictwo Militaria, seria Tank Power vol. IX, nr 223)

Dzięki za info, tych szczegółów nie znałem.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #18

     
konto_usuniete_28.02.16
 

Unregistered

 
 
post 11/05/2013, 20:50 Quote Post

QUOTE(Tromp @ 10/05/2013, 23:50)
Witam!
QUOTE(wysoki @ 11/05/2013, 0:31)
Cała nadzieja w Rosjanach i Japończykach, pod Chałchyn-Goł coś chyba było.
*


Jeśli wierzyć "Encyklopedii DWŚ", to nad Ch-G na 3 czerwca Japończycy mieli 130 czołgów i 6 sampanców, zaś przeciwnik miał 186 czołgów i 266sampanców. Typów nie podano, jednak ważna uwaga-książka nie rozróżnia czołgów i tankietek. 20 sierpnia Sowieci mieli mieć już 498 czołgów i 346 sampanców, Japończycy już tylko 120 czołgów.
*


To prawda , ale ramy tematu kończą się na roku 1936 , tymczasem bitwa nad Chałchin-Goł "rozpoczęła" się najwcześniej 11 maja 1939 roku wink.gif

Ten post był edytowany przez lancaster: 11/05/2013, 20:52
 
Post #19

     
Tromp
 

Młody wilk (morski)-gryzie!
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 17.631
Nr użytkownika: 55.658

Bart³omiej Kucharski
Stopień akademicki: Bêdzie po studiach
Zawód: Admiraal
 
 
post 11/05/2013, 21:02 Quote Post

QUOTE(wysoki @ 11/05/2013, 21:36)
To mniej więcej wiem, kojarzę nawet jakieś wspomnienia o starciach pancernych ale chodzi właśnie o te konkrety, czy na pewno i jak wyglądały.
*


Jak mi się zachce, to ci znajdę tongue.gif Zmęczony jestem.
Tym niemniej, w którejś "Technice Wojskowej HISTORIA", przy artykule o jap. czołgach średnich, była wzmianka o walkach z sowieckimi T-26 tamże.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #20

     
AlbertWarszawa
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 988
Nr użytkownika: 33.799

Stopień akademicki: magister
 
 
post 11/05/2013, 21:34 Quote Post

QUOTE(lancaster @ 11/05/2013, 21:50)
QUOTE(Tromp @ 10/05/2013, 23:50)
Witam!
QUOTE(wysoki @ 11/05/2013, 0:31)
Cała nadzieja w Rosjanach i Japończykach, pod Chałchyn-Goł coś chyba było.
*


Jeśli wierzyć "Encyklopedii DWŚ", to nad Ch-G na 3 czerwca Japończycy mieli 130 czołgów i 6 sampanców, zaś przeciwnik miał 186 czołgów i 266sampanców. Typów nie podano, jednak ważna uwaga-książka nie rozróżnia czołgów i tankietek. 20 sierpnia Sowieci mieli mieć już 498 czołgów i 346 sampanców, Japończycy już tylko 120 czołgów.
*


To prawda , ale ramy tematu kończą się na roku 1936 , tymczasem bitwa nad Chałchin-Goł "rozpoczęła" się najwcześniej 11 maja 1939 roku wink.gif
*



Tak, ale w związku z posuchą postanowiłem rozszerzyć temat do 31 sierpnia 1939 r. włącznie wink.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #21

     
wysoki
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 16.953
Nr użytkownika: 72.513

Rafal Mazur
Stopień akademicki: magazynier
 
 
post 11/05/2013, 22:08 Quote Post

QUOTE
Jak mi się zachce, to ci znajdę tongue.gif Zmęczony jestem.

Dzięki, ja mam swoją biblioteczkę w dwóch mieszkaniach i znajdę odpowiednie artykuły dopiero po weekendzie.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #22

     
Tromp
 

Młody wilk (morski)-gryzie!
**********
Grupa: Użytkownik
Postów: 17.631
Nr użytkownika: 55.658

Bart³omiej Kucharski
Stopień akademicki: Bêdzie po studiach
Zawód: Admiraal
 
 
post 11/05/2013, 22:16 Quote Post

QUOTE(wysoki @ 11/05/2013, 23:08)
Dzięki, ja mam swoją biblioteczkę w dwóch mieszkaniach i znajdę odpowiednie artykuły dopiero po weekendzie.
*


Poszperaj w TWH lub NTW-H artykułu o jap. cz. śr. Tam to widziałem.
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #23

2 Strony < 1 2 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej