Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
4 Strony « < 2 3 4 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Pochodzenie rodu Rytel
     
Radek8484
 

VII ranga
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.441
Nr użytkownika: 75.875

R-L1029
Stopień akademicki: magister
Zawód: IT
 
 
post 11/01/2017, 10:48 Quote Post

QUOTE(Gwoli wyjaśnienia @ 10/01/2017, 20:18)
QUOTE
Wedlug YFull oraz FTDNA moja mutacja znajduje sie na samotnej galezi R-YP263, wiec moj ostatni wspolny przodek z innymi przebadanymi przez FTDNA/YFull zyl okolo 200 r.n.e. Po tym czasie nastapila ekpansja demograficzna mojego klanu z mutacja RY2912*.


A skąd dokąd ekspandowała?


Oto jest pytanie...Dopoki nie zostanie odkryte aDNA z subkladami z drzewka M458 trudno bedzie odpowiedziec na to pytanie. Z niecierpliwoscia czekam na wyniki badan Figlerowicza i innych...

QUOTE(Gwoli wyjaśnienia @ 10/01/2017, 20:18)
QUOTE
Od moich najblizszych kuzynow  Y-DNA (Andersson, Mårtensson) dzieli mnie wiec ~1800 lat. Zostaje mi wiec tylko uzbroic sie w cierpliwosc i zaczekac az wiecej osob kupi test Big Y.
*



Toś ty M458-Skandynaw?


Byc moze oni sa znordyzjacowanymi proto-Slowianami/Slowianami, gdyz wczesniejsze, jak i pozniejsze mutacje zwiazane sa glownie z ludami slowianskimi...

Teraz pobawie sie w fantaste i powiem, ze moze jest to wynik podbicia Wenedow przez Gotow. Dlatego mamy "slowianskie" L1029 rowniez obecne na Sardynii (Godas). 7.1% polskich mezczyzn ma mutacje z drzewka L1029.

Ten post był edytowany przez Radek8484: 11/01/2017, 12:07
 
User is offline  PMMini Profile Post #46

     
Gwoli wyjaśnienia
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 78
Nr użytkownika: 100.567

 
 
post 18/02/2017, 14:00 Quote Post

Michale, znalazłem w XIV wieku postpołabski
ślad w Brandenburgii. Ale to wciąż jest 800
czy 900 lat po słowiańskiej erupcji, ze 2000
lub więcej lat po wspólnym przodku sublinii,
oraz wciąż późnośredniowieczna niemczyzna,
czyli zgodnie z przekazem, a więc nihil novi.

Co ja na to poradzę, że mam taki przekaz,
czy że logicznie najpierwszą rzeczą jest
go sprawdzić, zwłaszcza, że hen dalekiemu
przednazwiskowemu pokrewieństwu nie wadzi... rolleyes.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #47

     
Gwoli wyjaśnienia
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 78
Nr użytkownika: 100.567

 
 
post 18/02/2017, 14:07 Quote Post

QUOTE(Radek8484 @ 11/01/2017, 10:48)
Teraz pobawie sie w fantaste i powiem, ze moze jest to wynik podbicia Wenedow przez Gotow. Dlatego mamy "slowianskie" L1029 rowniez obecne na Sardynii (Godas). 7.1% polskich mezczyzn ma mutacje z drzewka L1029.
*



Ano właśnie, dobrze, że o tym wspomniałeś, bowiem Goci byli równie dobrymi, jak nie lepszymi nośnikami "słowiańskich" genów. Nie tylko na obszarze późniejszej Słowiańszczyzny, jak Bałkany czy kierunek Kaukaz, ale też Włoch, Francji, Hiszpanii, Portugalii, pewnie też północnej Afryki (a jeśli dokoptować Wandalów, to zdecydowanie też). Potem te linie mogły migrować w średniowieczu na północ (co było bardzo popularnym kierunkiem w tamtych czasach) do Niemiec, Prus, Anglii, nawet do Rosji (tak, tak, Niemców i Włochów to można tam znaleźć nawet w średniowieczu). Potem taki koleś się zostawał, a dziś jest pakowany do jednej grupy z pierwszymi słowiańskimi migrantami, co w takim wypadku jest chybione. Dlatego, jak ma się jakiś przekaz historyczny, to najpierw należy go sprawdzać, a jak zawiedzie, to jest jeszcze miejsce na popuszczanie wodzy niepiśmiennej fantazji i wróżenia z markerów. Na to zawsze znajdzie się czas smile.gif
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #48

4 Strony « < 2 3 4 
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej