Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
4 Strony  1 2 3 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Błędy w Wikipedii (nie tylko polskiej), Co was razi, gdy wchodzicie na Wikipedię
     
Kazo92
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 47
Nr użytkownika: 61.529

Karol Kasiel
Zawód: uczeñ
 
 
post 17/08/2010, 11:57 Quote Post

Wikipedia to twór założny przez internautów, uzupełniane przez internautów i przez nich edytowany. Jak każde dzieło człowieka ma wady i popełnia się przy jej tworzeniu błędy.
Chodzi mi tu o błędy, które was odrzucają od monitora, zrażają do Wikipedii, powodują obrzydzenie i irytację, obrazają waszą inteligencję, itp, itd,...

PS. Prosiłbym o podawanie linków do stron, a jeśli chodzi o niepolską wikipedię tłumaczeń tego, co źle napisane(nie zeby być musiało, ale wolałbym żeby było).
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #1

     
Hieronim Lubomirski
 

Hetman Wielki Koronny
*******
Grupa: Użytkownik
Postów: 2.581
Nr użytkownika: 1.410

Zawód: Kawaler Maltanski
 
 
post 17/08/2010, 12:07 Quote Post

Według Wikipedii Sobieski w bitwie pod Niemirowem dysponował 7,5 tys. piechoty, wróg zaś 8 tys. piechoty i tylko 1 tys. jazdy http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Niemirowem_(1672)
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #2

     
Samuel Łaszcz
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.202
Nr użytkownika: 57.477

 
 
post 17/08/2010, 12:53 Quote Post

Hasło: Józef Bem
Bem dokonał formalnej konwersji na islam by móc wstąpić do armii sułtana. Wraz z przyjęciem islamu (z nim uczyniło to ponad 6000 Polaków) zmienił nazwisko na Murad Pasza (Murat Pasa, Yusuf Paşa).
W rzeczywistości, jak podaje István Kovács, uczyniło to zaledwie kilku-kilkunastu ludzi.

Ten post był edytowany przez Samuel Łaszcz: 17/08/2010, 12:54
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #3

     
Gronostaj
 

Dławiciel Brabancki
*********
Grupa: Banita
Postów: 5.155
Nr użytkownika: 31.572

Zawód: BANITA
 
 
post 17/08/2010, 12:57 Quote Post

Koledzy! Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystując własną wiedzę, poprawić błędy innych.

Pozdrawiam!
 
User is offline  PMMini Profile Post #4

     
Samuel Łaszcz
 

VI ranga
******
Grupa: Użytkownik
Postów: 1.202
Nr użytkownika: 57.477

 
 
post 17/08/2010, 13:07 Quote Post

QUOTE(Gronostaj @ 17/08/2010, 13:57)
Koledzy! Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystując własną wiedzę, poprawić błędy innych.

Pozdrawiam!
*



Proponuję organizację Historycznego Komitetu Poprawiania Błędów Merytorycznych na Wikipedii (HKPBMnW) wink.gif .
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #5

     
Kazo92
 

I ranga
*
Grupa: Użytkownik
Postów: 47
Nr użytkownika: 61.529

Karol Kasiel
Zawód: uczeñ
 
 
post 17/08/2010, 16:02 Quote Post

QUOTE(Gronostaj @ 17/08/2010, 12:57)
Koledzy! Nic nie stoi na przeszkodzie, aby wykorzystując własną wiedzę, poprawić błędy innych.

Pozdrawiam!
*



Mam taki pomysł, ze jak się ze 5 stron zbierze, to wyślemy link do tej stronki moderatorom Wikipedii. Niech sobie poczytają. A z tym komitetem to jest też niezły pomysł.

Hieronim Lubomirski
"Według Wikipedii Sobieski w bitwie pod Niemirowem dysponował 7,5 tys. piechoty, wróg zaś 8 tys. piechoty i tylko 1 tys. jazdy http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Nie...em_(1672)"

Nie żebym się czepiał, ale mógłbyś podać, jak powinno być, bo nie będziemy mogli pooprawić Wikipedii nie wiedząc, jak powinno być.

Pozdrawiam

Ten post był edytowany przez Kazo92: 17/08/2010, 16:10
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #6

     
Tomekarcheo
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 440
Nr użytkownika: 40.905

Zawód: doktorant
 
 
post 31/05/2011, 19:43 Quote Post

Według Wikipedii Akademię Krakowską założono w...1312 roku huh.gif Tak przynajmniej można przeczytać w haśle: Dobczyce http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Dobczyce&stable=1
"Prawa miejskie zostały nadane Dobczycom około 1310roku, 2 lata przed założeniem Akademii Krakowskiej."

A niektórzy ten twór uznają za dobre źródło informacji...
 
User is offline  PMMini ProfileEmail Poster Post #7

     
Vistrick
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 117
Nr użytkownika: 71.004

Zawód: student
 
 
post 31/05/2011, 19:52 Quote Post

Jeżeli znaleźliście jakiś błąd to poprawcie albo napiszcie o tym w zakładce Dyskusja. Ja i reszta kolegów z wiki będziemy wdzięczni wink.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #8

     
szapur II
 

X ranga
**********
Grupa: Moderatorzy
Postów: 11.377
Nr użytkownika: 63.609

Stopień akademicki: magazynier:)
Zawód: student
 
 
post 31/05/2011, 20:00 Quote Post

QUOTE(Tomekarcheo @ 31/05/2011, 19:43)
Według Wikipedii Akademię Krakowską założono w...1312 roku  huh.gif Tak przynajmniej można przeczytać w haśle: Dobczyce http://pl.wikipedia.org/w/index.php?title=Dobczyce&stable=1
"Prawa miejskie zostały nadane Dobczycom około 1310roku, 2 lata przed założeniem Akademii Krakowskiej."

A niektórzy ten twór uznają za dobre źródło informacji...
*


Na szczęście informacji o założeniu Uniwersytetu lepiej szukać pod hasłem bardziej się z tym wiążącym, np. tutaj.
 
User is offline  PMMini Profile Post #9

     
romanróżyński
 

Hetman wojsk Dymitra
*******
Grupa: Banita
Postów: 2.488
Nr użytkownika: 65.013

Marek Rogowicz
Zawód: BANITA
 
 
post 31/05/2011, 21:18 Quote Post

QUOTE(Vistrick @ 31/05/2011, 20:52)
Jeżeli znaleźliście jakiś błąd to poprawcie albo napiszcie o tym w zakładce Dyskusja. Ja i reszta kolegów z wiki będziemy wdzięczni wink.gif
*


Np. tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Kłuszynem
błąd na błędzie-w liczbach wojsk obu stron.
 
User is offline  PMMini Profile Post #10

     
welesxxi
 

Conan The Historian
*******
Grupa: Moderatorzy
Postów: 2.700
Nr użytkownika: 13.919

Stopień akademicki: mgr
 
 
post 31/05/2011, 21:37 Quote Post

Groch z kapustą + konfabulacje internetowych/ludowych genetyków:
Hipotezy dotyczące pochodzenia Slowian
 
User is offline  PMMini Profile Post #11

     
Baribal
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 488
Nr użytkownika: 64.472

Stopień akademicki: Mlodywilk
 
 
post 31/05/2011, 21:39 Quote Post

"Istnieją również teorie powiązane z wierzeniami sumeryjskimi, jakoby twórcami kultury Sumeru jak i całej ludzkości były istoty pozaziemskie."

Polecam przy tym lekturę zakładki dyskusja do tego artykułu
 
User is offline  PMMini Profile Post #12

     
Vistrick
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 117
Nr użytkownika: 71.004

Zawód: student
 
 
post 1/06/2011, 7:51 Quote Post

Zapomniałem dodać. Jeżeli widzicie jakiś błąd to najlepiej będzie gdy:
1. Podacie poprawną wersje np. nie 7 000 żołnierzy o 4 000
2. Podacie źródło tych informacji

Czy to tu, czy w nowym temacie, czy w Dyskusji.

Niestety samo pokazanie palcem błędu niewiele nam da gdyż wikipedii nie tworzą ludzie po historii (no na pewno kilku jest) a zwykli internauci. Trudno będzie zwykłemu wikipedyście, który na co dzień np. naprawia samochody, poszukanie źródeł o bitwie X itp.

 
User is offline  PMMini Profile Post #13

     
romanróżyński
 

Hetman wojsk Dymitra
*******
Grupa: Banita
Postów: 2.488
Nr użytkownika: 65.013

Marek Rogowicz
Zawód: BANITA
 
 
post 1/06/2011, 12:14 Quote Post

QUOTE(Vistrick @ 1/06/2011, 8:51)
Zapomniałem dodać. Jeżeli widzicie jakiś błąd to najlepiej będzie gdy:
1. Podacie poprawną wersje np. nie 7 000 żołnierzy o 4 000
2. Podacie źródło tych informacji

Czy to tu, czy w nowym temacie, czy w Dyskusji.

Niestety samo pokazanie palcem błędu niewiele nam da gdyż wikipedii nie tworzą ludzie po historii (no na pewno kilku jest) a zwykli internauci. Trudno będzie zwykłemu wikipedyście, który na co dzień np. naprawia samochody, poszukanie źródeł o bitwie X itp.
*


no dobrze a zatem tutaj:http://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_pod_Kłuszynem
jest tak:
QUOTE
Bitwa stoczona została między wojskami polskimi pod dowództwem hetmana polnego koronnego Stanisława Żółkiewskiego (6556 kawalerii - w tym 5556 husarii, 200 piechoty), a armią rosyjską pod dowództwem kniazia Dymitra Szujskiego (ok. 52 000 wojsk rosyjsko-szwedzkich) oraz szwedzkich posiłków dowodzonych przez Jakuba Pontussona De la Gardie.

tymczasem powinno być po naszej stronie 2500 żołnierzy jazdy(etatowo 200 koni petyhorców, 230 koni kozaków i 3080 koni husarii), 400 konnych Zaporożców i 200 piechoty, po nieprzyjacielskiej ok. 3300 najemników do boju (z czeladzią 6000-7000) i 19000-20000 Moskali(z tego do boju co najwyżej 15000-16000)
 
User is offline  PMMini Profile Post #14

     
bagratuni
 

IV ranga
****
Grupa: Użytkownik
Postów: 403
Nr użytkownika: 57.376

Zawód: BANITA
 
 
post 1/06/2011, 12:48 Quote Post

Nie wiem czy jest sens poprawiać błędy na Wikipedii, skoro tamtejsi userzy wszystkie rozumy zjedli. Kilka osób np. zwracało uwagę, że w haśle Cyryl i Metody przywołane jest nieistniejące źródło (takiego źródła nie ma) rzekomo z IX w., które rzekomo potwierdza, że matką braci sołuńskich była Słowianka. W odpowiedzi na te zarzuty administracja zablokowała możliwość edycji tego hasła. Jaki ma sens zmaganie się z arogancką ignorancją?


EDYCJA: Najmocniej przepraszam, ale niedawno - po półtorarocznej dyskusji (!) wreszcie zmieniono to hasło. Z tym że ja nie mam chęci na półtoraroczne użeranie się z amatorszczyzną.

Ten post był edytowany przez bagratuni: 1/06/2011, 12:51
 
User is offline  PMMini Profile Post #15

4 Strony  1 2 3 > »  
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:


Topic Options
Reply to this topicStart new topic

 

 
Copyright © 2003 - 2019 Historycy.org
historycy@historycy.org, tel: 12 346-54-06

Kolokacja serwera, łącza internetowe:
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej