|
|
Wirtualna Rzeczywistość A Historia
|
|
|
kreon007
|
|
|
Nowicjusz |
|
|
|
Grupa: Użytkownik |
|
Postów: 2 |
|
Nr użytkownika: 105.218 |
|
|
|
Tomasz Majewski |
|
|
|
|
Co sądzicie o wykorzystani technologi VR w celu odtworzenia historii? Czy wirtualna rzeczywistość może pomóc w jej lepszym zrozumieniu?
Co sądzicie o poniższym projekcie? Czy wirtualna rzeczywistość może bardziej zachęcić młode pokolenie do poznawania historii?
http://auschwitz-vr.pl/ https://www.facebook.com/Auschwitz-VR-112098713478781/
Ten post był edytowany przez kreon007: 6/11/2019, 20:02
|
|
|
|
|
|
|
|
W sumie ciekawy pomysł. Dzięki niemu wiele miejsc będących obecnie ruinami znów będzie mogło pokazać swoją świetność w rzeczywistości wirtualnej.
W takim Rzymie możnaby wiele zabytków "odnowić" tym sposobem.
|
|
|
|
|
|
|
kreon007
|
|
|
Nowicjusz |
|
|
|
Grupa: Użytkownik |
|
Postów: 2 |
|
Nr użytkownika: 105.218 |
|
|
|
Tomasz Majewski |
|
|
|
|
Dokładnie. Docelowo można odtworzyć nie tylko miejsca ale konkretne wydarzenia. Na przykład Bitwą Pod Grunwaldem, gdzie byłoby się w centrum wydarzeń i można by jeszcze lepiej zrozumieć to wydarzenie. Obecnie zachęcić młodzież do przeczytania jakiejkolwiek książki poruszającej dane zagadnienie historyczne graniczy z cudem A dzięki technologi i nowoczesnemu podejściu, młodzież mogłaby z większym zainteresowaniem poznawać historię.
Pomimo, że żyjemy w świecie gdzie ludzie mogą podróżować bez przeszkód, to jednak jest to nadal dla większości problem. A dzięki technologi VR i jej imersji będzie można z każdego zakątka świata poznać historię danego miejsca bądź wydarzenia i zobaczyć coś czego nie ma.
Ten post był edytowany przez kreon007: 7/11/2019, 10:08
|
|
|
|
|
|
|
|
Do wirtualnych bitew to jeszcze daleka droga. Najpierw obiekty statyczne później proste animacje i dopiero później bitwy na większą skalę. Na dzień dzisiejszy technologia raczej nie jest wstanie coś takiego podźwignąć.
Kiedyś zastanawiałem się jeszcze nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do odtworzenia pewnych wydarzeń historycznych.
Ten post był edytowany przez Arkan997: 7/11/2019, 13:41
|
|
|
|
|
|
|
|
QUOTE(Arkan997 @ 7/11/2019, 13:41) Do wirtualnych bitew to jeszcze daleka droga. Najpierw obiekty statyczne później proste animacje i dopiero później bitwy na większą skalę. Na dzień dzisiejszy technologia raczej nie jest wstanie coś takiego podźwignąć. Kiedyś zastanawiałem się jeszcze nad wykorzystaniem sztucznej inteligencji do odtworzenia pewnych wydarzeń historycznych.
Jeden komputer nie udźwignie, ale jakiś klaster już tak. W sumie w grach serii Total War mamy takie odtworzenia bitew w małej skali. Już jakieś algorytmy są. Tak samo seria Mount & Blade. Procesory zatrzymały się w rozwoju, ale rozwój GPU jest cały czas napędzany następnymi grami. Zmiany w grafice, renderowaniu następują dość szybko. Niedawno obejrzałem sobie stary filmik https://www.youtube.com/watch?v=9pY9INNychk, to jest z ok. 1990 roku. Generowane na ówczesnych superkomputerach Silicon Graphics. Teraz byle pecet coś takiego w czasie rzeczywistym zrobi bez problemu.
Co do AI i odtwarzaniu czegoś. Jest takie informatyczne stwierdzenie, garbage in, garbage out. Sztuczna inteligencja nic nie da bez odpowiednich danych wejściowych. To co otrzymamy będzie najwyżej jednym z możliwych wariantów. I za każdym razem przy tym samym zestawie danych wejściowych możemy otrzymać różne wyniki.
|
|
|
|
|
|
|
|
O ile się nie mylę widziałem parę filmów historycznych gdzie do modelowania przebiegu bitew wykorzystano chyba Total War "Rome II". W grze istnieje możliwość zmiany parametrów jednostek, również zmęczenie czy morale. Problem polega na tym, że wielu podstawowych rzeczy nie wiemy. Na przykład jak naprawdę legioniści rzucali pilium? Na forach "rekonstruktorów" dyskusje trwają. Wychodzi na to że rzut do 10 metrów i tylko 2 pierwsze rzędy. Czyli w TW trzeba zmienić parametry jednostek. Takie modelowanie na bieżąco robią niektóre armie świata. Znają parametry a grafika jest zbędna - tylko obciąża system.
|
|
|
|
|
|
|
|
Jest jeszcze kwestia terenu, nawet jeśli widamo gdzie odbywała się jakaś bitwa to krajobraz tego miejsca mógł się bardzo zmienić od tego czasu. Lasy, pagórki, wzniesienia czy strumienie to wszystko trzeba by było wygenerować.
Edit: Bitwy morskie zdecydowanie łatwiej jest odtworzyć.
Ten post był edytowany przez Arkan997: 27/11/2019, 12:17
|
|
|
|
|
|
|
|
W Rzymie chyba już sa miejsca z VR. Bodajże w ruinach Domus Aureus - tak czytałam w relacji ze zwiedzania.
|
|
|
|
|
|
|
|
QUOTE(Arkan997 @ 27/11/2019, 12:12) Jest jeszcze kwestia terenu, nawet jeśli widamo gdzie odbywała się jakaś bitwa to krajobraz tego miejsca mógł się bardzo zmienić od tego czasu. Lasy, pagórki, wzniesienia czy strumienie to wszystko trzeba by było wygenerować. Edit: Bitwy morskie zdecydowanie łatwiej jest odtworzyć. Z morzem jest problem. Symulacja wielu cząsteczek to duży problem. Stosuje się algorytmy statystyczne. No i dochodzi siła wiatru, wysokość i długość fali. Jak skutecznie manewrowano żaglami. Przed epoką parowców to nie takie proste. Można podać wiele zmiennych, o których nie wiemy, a które dla przebiegu bitwy miały znaczenie. Chociażby kształt żagli. I w przypadku bitew przybrzeżnych dochodzą mielizny. To znów problem z danymi wejściowymi.
|
|
|
|
1 Użytkowników czyta ten temat (1 Gości i 0 Anonimowych użytkowników)
0 Zarejestrowanych:
Śledź ten temat
Dostarczaj powiadomienie na email, gdy w tym temacie dodano odpowiedź, a ty nie jesteś online na forum.
Subskrybuj to forum
Dostarczaj powiadomienie na email, gdy w tym forum tworzony jest nowy temat, a ty nie jesteś online na forum.
Ściągnij / Wydrukuj ten temat
Pobierz ten temat w innym formacie lub zobacz wersję 'do druku'.
|
|
|
|