Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
 
2 Strony  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

> Wasi slawni przodkowie
     
Saichan
 

III ranga
***
Grupa: Użytkownik
Postów: 166
Nr użytkownika: 58.084

Maciej Rogowski
 
 
post 4/04/2010, 20:02 Quote Post

Czy w waszych żyłach płynie krew sławnych ludzi, przywódców, żołnierzy itp.? Jeśli tak, to napiszcie, jaka to postać historyczna, co robiła, z czego jest znana etc.
jestem amatorem genealogii, jak narazie nie zabierałem się do tworzenia drzewa gen., ale mam ochotę zrobić to niedługo.
Bratem mojego pradziadka po kądzieli jest pułkownik Stanisław Dąbek, urodzony 28 marca 1892 roku, a zmarły 19 września 1939 roku, w końcowej fazie obrony Kępy Oksywskiej. Dowodził on wojskami polskimi właśnie w tej obronie i jest jednym z najlepiej ocenianych dowódców Kampanii Wrześniowej, niestety, narazie jest to najodleglejszy przodek, którego znam (chociaż, jeśli zapytam się bliskich, to natychmiastowo się zmieni). O tym dowiedziałem się niedawno od matki, a sama babcia wiedziała, że w wieku 7 lat jej stryjek był żołnierzem wysokiego stopnia, jednak o wielkości tej postaci dowiedziała się dopiero kilkanaście lat po wojnie.

Poza tym dużo przodków po mieczu również brało udział w obu wojnach światowych, jednak w historii są zupełnie nieznani. A więc, teraz wasza kolej smile.gif
 
User is offline  PMMini Profile Post #1

     
MartinSherard
 

II ranga
**
Grupa: Użytkownik
Postów: 91
Nr użytkownika: 72.541

Martin Robert Arthur Sherard
Zawód: Troublesome nobleman
 
 
post 21/04/2011, 10:47 Quote Post

Gratuluję przodka . U mnie było parę takich osób :
Geoffrey Sherard ( 1437 - 1488 ) - Szeryf Rutland .
Bennet Sherard ( 1675 - 1732 ) - członek parlamentu , pierwszy earl Harborough .
Philip Sherard ( 1680 - 1750 ) - członek parlamentu , gentelman of he privy chamber ( trochę dziwna nazwa , ale chodzi o członka rady królewskiej ) .
Philip Sherard ( 1719 - 1799 ) - fundator kilku kościołów .